Πώς κουρδίζεται το ούτι;

μπορειτε να μου πειτε παρακαλώ πως κουρδιζεται το ουτι?

μόλις αγορασα ένα.

ευχαριστώ

Ari bravo kala ekanes ke pires outi…
pigene tora sto site
http://www.silverbushmusic.com/Tunings.html
gia ta ipolipa…
sigoura iparxoun ke alla kourdismata…

MAGKITES ARXISA MATHIMA OUTI ME TON NIKO SARAGOUDA STO MOUSEIO LAIKON ORGANON.

ALLO PRAGMA I PENIA TOU, ALLO OI ISTORIES TOU, KAI ALLO TO MATHIMA TOU KAI I AGAPI TOU GIA TO ORGANO, KAI I THELISI TOU NA TO DIADOSI, KAI OLA AFTA MESA APO TIN GLIKA POU EXOUN AFTOI OI ANTHROPOI.

…Γειά σου Γιώργη…Καλές Πενιές και ελπίζω να σε ακούσουμε καμία μέρα

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

Σαραγούδας = Δύναμη. Τον άκουγα στα τέλη του '80 με τη γυναίκα του (πολυ καλή φωνή) στο παλιό “Ραβάναστρο”. Θυμάμαι περίπτωση ντουέτο με Τούρκο alto-κλαρινίστα, καλεσμένο του Σαραγούδα.

Με δυό λέξεις: Πετάγανε σπίθες!

ΚΚ

εγω παντως ομολογω ότι ετσι και γνωριζα το ουτι που παιζει ο κυρ νίκος θα την είχα ψωνίσει. ευτυχώς όμως το στιβαρό και σοβαρό background μου με έχει κρατήσει σεμνό και ταπεινό.

admin, με την πρωτη ευκαιρία θα παίξω αρκεί να χειροκροτάτε στο τέλος.

και θα έχετε την τιμή να είστε οι πρώτοι που θα απολαύσετε τον πελοπ/κο πολεμο όπως τον μελοποίησα.

επόμενο έργο στα σκαριά η ναυμαχία της σαλαμάγρας.
ζητούνται συνεργάτες.
βιογραφικά στο παρόν forum.
απόλυτη εχεμθεια.

Προτείνω την μελοποίηση της οδομαχίας της Σαλα-Μάνδρας , που γίνεται κάθε Σαββατοκύριακο είς την Εθνική οδό κατα την επιστροφή των αθηναίων.
Επος ανάλογο του Πελλοπονησιακού πολέμου και με περισσοτερους νεκρούς.
Αναλαμβάνω και το κείμενο.

…Αχα, ωραία. Να επικοινωνήσουμε με το Φέρρη μήπως ενδιαφέρεται για το σκηνοθετικό μέρος. Θα γίνει μέγα έργο, που όμοιό του δεν έχει παιχτεί πουθενά. Θα καταρίψουμε τo ρεκόρ του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ.
…τέλεια

etsi einai, tragikoi oi 80 nekroi tou samina, alla kai oi 30 kathe psk einai pragmati tragodia.

soto exo kati freskokomena koutsoura mourias, gia pote to vlepeis na kserenontai, kai an iparxoun enallaktikoi tropoi gia na tin kserano.

opos katalaveneis exo meinei me to skarpelo partheno.

Γιώργο η φρεσκοκομμένη σου μουριά θα είναι εντάξει σε 10 χρόνια
Με την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει σκουλήκι ή σαράκι.
Εάν θέλεις να σκάψεις μπαγλαμά πάρε με τηλέφωνο να σε στείλω στον
Κωνσταντέλο όπου με ένα πεντοχίλιαρο θα πάρεις ένα θαυμάσιο κομμάτι
Φλαμούρι ιδανικό για τον μπαγλαμά σου.
Η μουριά δεν μπορεί να ξεραθεί με κανέναν άλλο τρόπο εκτός του φυσιολογικού.
Όπως λεει κι ο φίλος μου ο Βάρλας “το τυρί δεν το πήζει κανείς , πήζει μόνο του”.
Το τηλέφωνο μου είναι στην διάθεση σου μέσω προσωπικού e mail

danhil3@tee.gr
blamis@x-treme.gr

se 10 xronia tha exo ego saraki.

stelno email

efxaristo dimosios.

πληροφοριες σχετικα για ουτι ΣΤΟ http://nickoudgr.tripod.com/ ΤΟΡΑ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΕΛΛΙΝΙΚΑ.ΓΕΙΑ ΣΑΣ

Γεια χαρά πληροφορώ τους φίλους που ενδιαφέρονται για την σελίδα όσον αφορά το ούτι, ότι έχει τελειώσει και μπορούν να την επισκεφθούν και από την παλιά διεύθυνση και από την καινούργια. http://www.oud.gr/

Ερώτησεις από φίλο που θέλει να μάθει ούτι:

Ο φιλαράκος έχει αγοράσει ιρακινό ούτι. Ο πωλητής του έδειξε το κούρδισμα (από την μπάσα προς τα κάτω) Ε, Α, D, G, C, F. Είναι σωστό;

Μπορεί να κουρδίσει αλλιώς χωρίς συνέπειες για το όργανο; Το τούρκικο κούρδισμα πχ, πως είναι; Αντέχουν οι χορδές διαφορετικές επιλογές; Από που θα προμηθευτεί χορδές για αλλαγή; Υπάρχει κάποιος τρόπος αλλαγής, σφιξίματος, κάποιο λάθος που πρέπει να αποφύγει, κάποιο κόλπο κλπ;

Ευχαριστώ

Νομίζω πως το πιο διαδεδομένο κούρδισμα είναι το D, G, A, D’, G’, C’ το οποίο κάποιοι κάνουν ένα τόνο πιο ψηλά (E, A, B, E’, A’, D’).

Γενικά νομίζω πως στο Μαγκρέμπ κουρδίζουν τα ούτια πιο “χαμηλά”, αλλά στην Περσία παίζουν “δυνατά” κουρδίσματα.
όμως όλα είναι σχετικά : “έντεχνοι” ουτίστες όπως ο Anouar Brahem (Τυνήσιος), κουρδίζουν το ούτι πιο ψηλά για να έχουν κρυστάλινο, διαυγή ήχο.
ας μιλήσουν όμως και οι πιο αρμόδιοι… αλλιώς ας το πάει σε έναν οργανοποιό

Λοιπόν να τα πάρουμε με τη σειρά τα πράγματα…

Το ιρακινό ούτι ναι έχει ιδιαίτερο κούρδισμα .Και είναι αυτό που ανέφερες Παναγιώτη.Ακολουθέι δηλαδή το κλασσικό αράβικο κούρδισμα (όλα σε τετάρτες) μόνο που η ψιλότερη χορδή είναι ΦΑ…άρα έχεις μεγαλύτερο εύρος αν θές να παίξεις πιο “ψηλα”.Αυτό είναι το κούρδισμα των πιο γνωστών ουτιστών ιρακινών αλλά και άλλων που παίζουν με ιρακινό ούτι (Omar Bashir, Nasseer Shamma, Marcel Khalife,κτλ).

Τα υπόλοιπα κουρδίσματα που χρησιμοποιούνται είναι:
α)Το αράβικο κούρδισμα που είναι συνήθως Σι,ΜΙ,ΛΑ,ρε,σολ,ντο (όλα σε τετάρτες δηλαδή) και με παραλλαγές του στύλ ΡΕ,ΣΟΛ,ΛΑ,ρε,σολ,ντο (αλλαγή στις μπάσσες ανάλογα με το τι συμφέρει) η ΛΑ,ΣΟΛ,ΛΑ,ρε,σολ,ντο κτλ

β)Το τούρκικο που είναι ένα τόνο πάνω απο το αράβικο . Δηλαδή NTO#,FA#,SI,mi,la,re και με ίδιες παραλλαγές στις μπάσσες όπως ΜΙ,ΛΑ,ΣΙ,μι,λα,ρε κτλ.

Τώρα ένα τούρκικο ούτι μπορείς να το κουρδίσεις με αράβικο κούρδισμα γιατί θα αντέξουν οι χορδές.Τα αράβικα καλό είναι να αποφεύγουμε να τα κουρδίζουμε τούρκικα γιατι είναι αρκετά κιλά έξτρα βάρος στον καβαλάρη και θα του κάνει ζημιά.

Αυτό που προτείνω είναι απλά χρήση κατάλληλων χορδών για κατάλληλο κούρδισμα.Ειδικά αν το όργανο είναι καλό.Μια πηγή για χορδές σχεδόν όλων των κουρδισμάτων είναι αυτή http://www.music-strings.de/shop/en-s_aoud.html . Αν βάλεις στη μηχανή ψαξίματος για παράδειγμα εταιρεία AQUILA θα σου βγάλει κουρδίσματα που συμπεριλαμβάνουν και το ιρακινό με την ψιλή Φα.

Ελπίζω κάπως να βοήθησα

Νίκος

Ευχαριστώ για τις χρήσιμες πληροφορίες!

Μιας και ξεκίνησε κουβεντούλα για ούτι γενικά, από περιέργεια να ρωτήσω :

Το Ιρακινό ούτι από ποιόν κατασκευαστή είναι και σε τιμή τιμή το αγόρασε?

Έχω κι εγώ Ιρακινό ούτι από τον Fawzi Munshid .

Όταν το αγόρασα είχε κούρδισμα (από κάτω προς τα πάνω) F-C-G-D-A-F και φυσικά έδινε ιδιαίτερη έμφαση στις ψιλές και ήταν καλύτερο για σόλα εκεί.

Αν και νομίζω ότι τα συγκεκριμένα όργανα αποδίδουν καλύτερα σ’ αυτό το κούρδισμα τώρα έχω αφαιρέσει την κάτω F έχω προσθέσει μία μπάσα ακόμα που την κουρδίζω C (ή και D ανάλογα το μακάμ) .

Πάνω απ’ όλα είναι θέμα τι σ’ αρέσει να παίζεις και πως θέλεις να ακούγεται.

Το ούτι αγοράστηκε από ένα μαγαζάκι στην Μπενάκη, που διατηρεί ένας Σύρος που πουλάει αργιλέδες κλπ. αντί 300 ευρώ. Ο κατασκευαστής του είναι κάποιος άραβας (oudSukar γράφει μεταξύ άλλων αραβικών). Οπότε εικάζω ότι ο κατασκευαστής ονομάζεται Sukar.

Τότε πρόκειται για ούτια του Ιμπραήμ Σουκάρ από το Χαλέπι της Συρίας.
Ο συγκεκριμένος κατασκευαστής φτιάχνει φτηνά αλλά εξαιρετικά αραβικά ούτια με τον κλασικό βαθυ ήχο.

Θυμάσαι που ακριβώς στη Μπενάκη είναι αυτό το μαγαζί ?
Ευχαριστώ