Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω αν αντιμετωπίζει κανείς ή αντιμετώπιζε στο παρελθόν πρόβλημα με το μέσο δάχτυλο του αριστερού του χεριού και πώς/αν το ξεπέρασε. Συγκεκριμένα, ενώ με τα άλλα δάχτυλα αισθάνομαι ανετα, δυνατά και συγχρονισμένα (με το δεξί χέρι) τα πατήματά μου στην ταστιέρα, το μέσο δάχτυλο (το ψηλότερο δάκτυλο μεταξύ δείκτη και παράμεσου) νιώθω ότι δεν με υπακούει ικανοποιητικά. Το αποτέλεσμα είναι να το χρησιμοποιώ λιγότερο στα τελειώματα των φράσεων, να μου δημιουργεί αρρυθμίες σε περάσματα όταν το χρησιμοποιώ και πολυ σημαντικό να δυσκολεύομαι να κάνω τρίλιες (όπως και hammer on/pull off) με τον δείκτη και τον μέσο (βάζοντας-βγάζοντας το μέσο από τη ταστιέρα).
Κάνω ασκήσεις ενδυνάμωσης και συχρονισμού παίζοντας αργά και σταθερά με… αργά και σταθερά απότελέσματα, γι’ αυτό θα εκτιμούσα ιδιαίτερα συμβούλες και τρόπους/ασκήσεις/ψυχολογία κλπ προσέγγισης του προβλήματος αυτού.
Ευχαριστώ
Παιζεις χρονια ή τωρα ξεκινησες φιλε μου?Γιατι αν παιζεις καιρο κ το επαθες αυτο λογικα υπαρχει καποιο μυικο προβλημα,αν παλι δεν παιζεις πολυ καιρο τοτε μου φενεται φυσιολογικο κ με ασκησεις θα φτιαξει.
Οι ασκήσεις θέλουν το χρόνο τους να ωριμάσουν και να δουλέψουν. Μελέτησε σταθερά τις ασκήσεις, δώσε έμφαση στο μυαλό πρώτα και μετά στα δάκτυλα, σκέψου πριν παίξεις και πώς θες να το παίξεις, ζύγισε τα δάκτυλα σωστά και κυρίως χαλάρωσε από το άγχος και όλα θα πάνε μια χαρά!!!
Σας ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες και εύστοχες απαντήσεις. Ήταν και οι δύο ακριβώς ό,τι σκέφτομαι!
man8os επτά χρονών πρωτοπήγα στο ωδείο και είμαι 33 και παίζω και περίπου 10 χρόνια σε μικρά μαγαζια. Τα τελευταία όμως δύο χρόνια προσπάθώ να αλλάξω το παίξιμο μου, να το καθαρίσω και να αναπτύξω γενικά την τεχνική μου γιατί είχα βαλτώσει. Μακρές τρίλιες με δύο δαχτυλα δεν χρησιμοποιούσα σχεδόν ποτέ και επομένως δεν μπορώ να πώ ότι τις έπαιζα και τώρα δεν μπορώ. Γι’αυτό το λόγο υποψίαζομαι ότι ίσως έχει ατροφήσει κάποιος μυς και χρειάζεται επιπρόσθετη δουλειά στο ενλόγω δάχτυλο. Για να περιγράψω περισσότερο το πρόβλημα: 8 δεκατα έκτα μι-φα-μι-φα… στο 160 βγαίνουν οριακά όταν το μί παίζεται με το δείκτη και το φα με το μέσο (ενώ π.χ. χασαποσέρβικα στο 160 παίζω θα έλεγα άνετα και καθαρά). Είτε θα μου κολλήσει το φα κάτω ή θα αρχίσει ο καρπός μου να κάνει κάτι σαν σπασμούς.
Elafi, κάθε λέξη σου ήχησε καμπάνα! Το ενλόγω θέμα με έχει αγχώσει τόσο που πολλές φορές ξεχνάω τί θέλω να παίξω και σκέφτομαι μόνο να μου βγεί η τρίλια η το πέρασμα με τον μέσο. Θα εκτυπώσω τις συμβουλές σου με τεράστια γράμματα και θα τις κρεμάσω απέναντι στο σαλόνι μου να τις βλέπω συνέχεια όταν μελετάω!
Γενικά, αν έχετε κάποιες καλές ασκήσεις ή αν έχει ξανασυζητηθεί το θέμα των ασκήσεων για το αριστερό χέρι θα ήμουν υπόχρεος αν τις μοιραζόσαστε ή με παραπέμπατε κάπου αντίστοιχα.
Ευχαριστώ και πάλι.
Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι δεν είναι μυς αυτό που κουνάει το δάκτυλο σου αλλά τένοντας. Δεν είναι λοιπόν θέμα δύναμης αλλά τεχνικής, πράγμα που δεν γίνεται να εξηγηθεί επαρκώς σε ένα φόρουμ, ειδικά όταν μιλάμε για ένα τόσο προσωπικό θέμα. Αυτό που λένε “να δυναμώσουν τα δάκτυλα” δεν πιστεύω ότι ισχύει απόλυτα.
Αυτό με τους σπασμούς που λες δεν μου ακούγεται καλό. Γενικά μιλώντας, το σώμα μας συνήθως προειδοποιεί όταν το χρησιμοποιούμε με λάθος τρόπο. Ολοι μας το βιώνουμε αυτό κάποια στιγμή.
Θα έλεγα ρώτα μουσικούς και δασκάλους γύρω σου για αυτό το θέμα…μην το αφήσεις. Μπορεί να είναι απλό να λυθεί …και να προκαλέσει πρόβλημα αν δεν αντιμετωπιστεί.
καλή τύχη.
και ορθοπεδικό επίσης! Δεν νομίζω κι εγώ ότι ο πόνος είναι μια φυσική διαδικασία στο παίξιμο της μουσικής… Άλλο η κούραση (από π.χ. πολύωρο παίξιμο) κι άλλο ο πόνος μόλις ξεκινάς να παίζεις…
Alk kai babis σας ευχαριστώ για τις απαντησεις, ελπίζω να είναι από λάθος τεχνική και να μη μου έχει αφήσει κανένα κουσούρι! Είναι ενθαρρυντικό το ότι δεν πονάω και το ότι τα υπόλοιπα δάχτυλα συμπεριφέρονται μη προβληματικά. Εχω εντοπίσει όμως ότι το μέρος του μέσου που πατάει στην ταστιέρα (εκεί που είναι ο κάλος) είναι ακριβώς από την άλλη πλευρά από αυτή του δείκτη, ενώ κανονικα υποψιαζομαι ότι θα έπρεπε να είναι από την ίδια πλευρά με αυτή του δείκτη (οι περισσότεροι μουσικοί ζωντάνα που έχω δεί από κοντά το παίξιμό τους πράγματι πατάνε το μέσο αντίθετα από εμένα) έτσι ώστε τα δάχτυλα να είναι ευθυγραμμισμένα. Υποψιάζομαι ότι εκεί εγκειται το πρόβλημα αν και δεν είμαι 100% σίγουρος.
Θα επαναλάβω την εκκληση για κάποια άσκηση που “φτιάχνει” τα δάχτυλα ή κάποια παραπομπή σε συζήτηση περί αντίστοιχης τεχνικής.
Ευχαριστώ πολύ.
Χαχαχα! Να 'σαι καλά Χρήστο! Μη νομίζεις, κι εγώ πιανίστας είμαι, ένα χρόνο έχω που γρατζουνώ το τρίχορδο, όμως η ίδια φιλοσοφία διέπει όλα τα όργανα, όλη τη μουσική… να ξέρεις τι θες να κάνεις και πώς! Πρόσεξε μόνο επειδή λες για σπασμούς, μήπως ζορίζεις πολύ τον παράμεσο. Θα συμφωνήσω με τους άλλους συνφορουμίτες, ρώτα κάποιον έμπειρο να σου δείξει τον τρόπο που βάζεις τα δάκτυλα στην ταστιέρα. Και μην ανησυχείς, δεν υπάρχει τίποτα που να μην διορθώνεται!