Προβλημα με τον τζουρα

Χαίρετε κύριοι και καλώς σας βρήκα.
Θα ήθελα τη βοήθειά σας σχετικά με ένα πρόβλημα που έχω με τον τζουρά και μ’ έχει στενοχωρήσει πολύ.

Είμαι αρχάριος, διάλεξα τον τζουρά γιατί τον άκουσα κι έπαθα πλάκα.
Πίστευα επίσης πως θα ήταν πιο εύκολος από το μπουζούκι… Τέσπα,
Το θέμα έχει ως εξής:

Πρόβλημα 1ο:
Κουρδίζω με το ηλεκτρονικό κουρδιστήρι, τις χορδές ανοιχτές, σε θέση, κανονικά. Ωστόσο όταν πάω να παίξω τη ΡΕ στο 5ο τάστο της ΛΑ, είναι τέρμα φάλτσο, συγκριτικά με την ανοιχτή ΡΕ.

Πρόβλημα 2ο:
Όλες οι χορδές, ανοιχτές φαίνονται μια χαρά κουρδισμένες (στο κουρδιστήρι “καρφώνουν” στο κέντρο). Όσο όμως ανεβαίνω στην ταστιέρα, τόσο ο τόνος τσιμπάει προς τα πάνω. Όταν φτάνω στις πιο ψηλές νότες η απόκλιση αγγίζει παραπάνω από ημιτόνιο!!!

Είναι φάλτσος από κατασκευής του; Διορθώνεται; Μήπως πρέπει να μετακινήσω τον κάτω καβαλάρη σε κάποια στάνταρ απόσταση;

ΥΓ: Χορδές έβαλα καινούριες και το πρόβλημα παραμένει… Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.

Υπόχρεος,

Μιχάλης

Δεν νομίζω οτι αυτά το όργανα μπορούν να αποδώσουν 100% ότι γράφει το κουρδιστήρι σε κάθε τάστο γιατι δεν είναι ακριβώς καλοσυγκερασμένα. Αν όμως το κούρδισμά σου ψηλώνει πολύ όσο ανεβαίνεις στην έκταση (και το ακούς) μπορείς να δοκιμάσεις να αυξήσεις το μήκος χορδής λιγο τραβόντας τον καβαλάρη πίσω(δεξιά όπως κρατας το όργανο όταν παίζεις). Δοκίμασε με το μηχανημα σου την οκτάβα. Στην σωστή θέση του καβαλάρη θα πρέπει να είναι σχετικά σωστή.

Επεξεργασία: Μπορεί να διαπιστώσεις οτι το μηχάνημα σε κάνει να βάλεις τον καβαλάρη λίγο στραβά(ελάχιστα), με την χαμηλή ρε ελάχιστα μακρύτερη σε μήκος . Αυτό είναι φυσιολογικό.

Κοίτα σχετικό thread για την θέση του καβαλλάρη.

http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?22098-�����-����������-����-��������-8������-�����������

http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?19855-����-��������&highlight=��������+��������

Από πού τον πήρες; Ποιός τον έφτιαξε; Μήπως να τον πας και στον μάστορα μια επίσκεψη;

Μέτρησε την απόσταση από τον πάνω κα βαλάρη μέχρι την Ρε.
Η ίδια απόσταση πρέπει να είναι από την Ρε μέχρι τον κάτω καβαλάρη.

Τον πήρα από τον Μάτσικα. Δε γνωρίζω αν αναλαμβάνουν επισκευές.
Φώτη εσύ ξέρεις κανέναν καλό μάστορα;
Τον καβαλάρη τον έβαλα στη σωστή θέση, με βάση το 12ο τάστο, αλλά δεν άλλαξε κάτι…

συγγνωμη αλλα αν τον εχεις παρει προσφατα να τον πας οπωσδηποτε να τον δει αν δε φταιει ο καβαλαρης…
Υποτιθεται οτι υπαρχει μια περιοδος που εχει καποιου ειδους εγγυηση.

Δε νομιζω να σου αρνηθει επισκευη ή αντικατασταση αν υπάρχει πρόβλημα.
Παρε ενα τηλεφωνο να σε ενημερωσει. Το λογικό είναι να σε βοηθησει

Alk τί εννοείς με το “καλοσυγκερασμένα”; Το κουρδιστήρι δε θα έπρεπε να δείχνει όλους τους τόνους στη θέση τους; Στην κιθάρα μου πάντως γίνεται…
Η αλήθεια είναι ότι όντως το ακούω, πιο πολύ στη ΛΑ. Θα δοκιμάσω να πλαγιάσω λίγο τον καβαλάρη, μπας και έρθει η ΛΑ στα ίσα της με την ψηλή ΡΕ. Λογικά όμως θα επηρεαστεί και η χαμηλή ΡΕ…

Κι εμένα στην αρχή πάντως, η Ρε στο πέμπτο τάστο της Λα μου φαινόταν φάλτσα (σε σύγκριση με τη Ρε ανοιχτή στο καντίνι). Ο λόγος είναι ότι η μεσαία χορδή στο τζουρά βγάζει διαφορετικό ηχόχρωμα,μετά το συνήθισε το αυτί μου. Όταν την χτυπάς, το κουρδιστήρι τι νότα σου λέει ότι είναι? χρωματικό έχεις?

Πάντως αν έχει όντως πρόβλημα, καλύτερα πήγαινέ το να το δουν στο μαγαζί που το αγόρασες. Με την απόδειξη ανά χείρας, πιάνεται ως εγγύηση για 1-2 χρόνια. Κόστος επισκευής: 0

Mιχάλη δεν είμαι σίγουρος οτι μπορεί κάποιος με βεβαιότητα να σου δώσει λύση απο το ίντερνετ. Δοκίμασε να κουρδίσεις την οκτάβα με το μηχάνημά σου, αφού κουρδίσεις την ανοιχτή χορδή. Αμα η οκτάβα είναι ψηλή στο μηχάνημα, τράβα τον καβαλάρη πίσω(δεξιά όπως κρατάς το όργανο όταν παίζεις) μέχρι να έρθει στο κέντρο της βελόνας. Αν αυτό δεν λειτουργεί τότε θα πρέπει να δεις τον μάστορα

Voreioanatolike, δεν μπορώ να το συνηθίσω με τίποτα. Όταν τη χτυπάω, στο κουρδιστήρι μου τη δίνει ΡΕ, αλλά τσιμπημένη προς τα πάνω…
Alk, και η οκτάβα είναι τσιμπημένη…

Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές σας, ο τζουράς από Δευτέρα πάει στο γιατρό!

Αρχαίο αλλά διαχρονικό ζήτημα.

Αυτό το λέμε συμβατικά. Στην πράξη η γεωμετρία μιας πατημένης χορδής πάνω στο όργανο είναι πολύ πιο πολύπλοκη. Οι παράγοντες που υπεισέρχονται μπορεί να είναι πολύ δύσκολα μετρήσιμοι, και η λύση είναι άλλη:

Χωρίς χάρακα, μετακινούμε τον καβαλάρη μέχρις ότου το 12ο τάστο να βγάζει σωστά την οκτάβα. Αυτό θα το διαπιστώσουμε πιο εύκολα με την αρμονική παρά με το κουρδιστήρι, γιατί σε κάθε μετακίνηση χιλιοστών μέχρι να πετύχουμε το σωστό θα αλλάζει και ο τόνος της ανοιχτής (θα την ξανακουρδίσουμε στο τέλος). Όταν βρούμε αυτό το σημείο, που μπορεί και να μην είναι ακριβώς στο 1/2 αλλά συν/πλην μια τρίχα, έχουμε εξασφαλίσει στον μέγιστο δυνατό βαθμό ότι και τα άλλα τάστα θα παίζουν σωστά, ή αν όχι σωστά πάντως μ’ ένα ελάχιστο και αμελητέο φάλτσο. Αν φαλτσάρουν αισθητά, τότε μάστορη.

Αν πετύχουμε το σωστό στη μία χορδή αλλά οι άλλες εξακολουθούν να φαλτσάρουν, δοκιμάζουμε μήπως ο καβαλάρης θέλει λίγο λοξά (μπακαλίστικο, αλλά κατά σύμπτωση μπορεί να πιάσει). Αν δεν πιάσει, τότε, και πάλι, μάστορη.

1 «Μου αρέσει»