Νομιζω οτι οι κλιμακες ειναι 2 και απο εκει παραγονται διαφοροι τροποι να τους παιξεις αυτα τα περι μακαια και τις ονομασιες τους τα θεωρω χασιμο χρονου και δε σου δινουν τποτα το καινουργιο απλα σε κολανε ευχαριστω για τη φιλοξενια!
Συμφωνώ απολύτως.
…
ποιές είναι αυτές οι 2 κλίμακες;
Giannis Zaharopoulos, είσαι σίγουρος ότι επέλεξες το σωστό θέμα για να δημοσιεύσεις αυτό το μήνυμα;
Η ιονικη η ευρωπαικα ματζορε και αιολικη η ευρωπαικα μινορε ! ολοι οι αλλοι τροποι οι δρομοι παραγαονται απο αυτες τισ κλιμακες … δηλαδη ο χιτζαζ δεν ειναι κλιμακα ειναι μια αρμονικης μινορε παιγμενει μια 5 επανω πχ σολ μινορε αρμονικη σολ λα σι υφεση ντο ρε μι υφεση φα διεση και σολ … αν ττυ ξεκινησεις απο τη 5 νοτα δηλαδη τη ρε βγαινει η λεγομενη χιτζαζ δηλαδη ρε μι υφεση φα διεση σολ λα σι τφεση ντο και ρε … τοσο απλα …αυτα ρα εχει ο πυτθαγορας πολυ πριν τα πουν οι τουρκοι χαχαχαχαχαχαχ
Νομιζω ναι , ειμαι καινουργιος εδω …αν εκανα καποιο λαθος διωρθωσε με
Θα μπορούσες να μας βοηθήσεις, αν μας πεις σε μήνυμα ποιού μέλους απαντάς με τη συγκεκριμένη θέση.
Ειμαι μουσικος και ειπα την αποψη μου οτι αυτα περι μακαμιων και δρομων δεν ισχυουν και σε εγκλωβιζουν μουσικα και επισης αυτα περι τετραχορδα μιλησε και εξηγησε ο πυθαγορας πολυ πριν βγουν <<<οι γειτονες>> και μιλανε για ουσακ και τετοιες μη πω γιατι σεβομαι το χωρο που με φιλοξενει!!!
Μάλιστα. Όμως, κανείς σε αυτό το θέμα δεν μίλησε για μακάμια, δρόμους, τετράχορδα ή τον Πυθαγόρα. Γι αυτό και ρώτησα.
Συγνωμη αυτο ειναι το προβλημα σου ? νομιζω ειναι πολυ ποιο ενδιαφερων αυτα που εγραψα …σου απαντησα ειμαι καινουργιος εδω
Νομίζω πως , διαφωνώ τόσο κάθετα που δεν ξέρω αν έχει νόημα να το κουβεντιάσουμε.
Σίγουρα περι ορέξεως…δεν αντιλέγω.Και εγώ άλλωστε έχω μεσάνυχτα απο βυζαντινή γιατί δεν έχω κανένα κέφι να ψάλλω.
Δεν έχω κανένα σκοπό λοιπόν να σε πείσω να μελετήσεις καμία μουσική.Θα ήθελα όμως να ενθαρρύνω να αναζητήσεις την τροπική μουσική που δεν βασίζεται στις κλίμακες που αναφέρεις.Τα μακάμια δεν μπερδεύουν, ξεκαθαρίζουν εικόνες και συναισθήματα. Είναι άχρηστο όμως να τα ταυτίζουμε με δομές και κλίμακες.
Είναι τόσο μεγάλο κεφάλαιο που δύσκολα θα λυθεί απο δω.
Ακριβώς επειδή είσαι καινούργιος, καλό είναι να μάθεις πώς λειτουργούμε εδώ: Κάποιος ξεκινάει κάποιο θέμα, με συγκεκριμένο τίτλο και συγκεκριμένο πρώτο μήνυμα. Στη συνέχεια, εξελίσσεται κάποια συζήτηση. Δεν συνηθίζουμε να κολλάμε οποιανδήποτε άποψη για οτιδήποτε, οπουδήποτε. Συνήθως, απαντάμε με συγκεκριμένη τοποθέτηση σε συγκεκριμένη θέση, ήδη δημοσιευμένη.
Σε τη διαφωνεις ? ειναι η χιτζαζ κλιμακα ? η ουκακ ? ειναι τροποι και οχι κλιμακες
Δεν μπορώ απο εδώ να σου εξηγήσω ολόκληρο το Μακάμ.Δεν είμαι αρκετά καλός και δεν θα φτανε μια βδομάδα γράψιμο.
Δεν έχει επίσης νόημα.Αν δεν σε αφορούν δεν είναι ανάγκη να τα μάθεις.Η ένσταση μου έχει να κάνει με το ότι τα θεωρείς άχρηστα και οτι μπερδεύουν.
Ίσως, αν δεν γνωρίζουμε κάτι, δεν είναι ανάγκη να το βγάζουμε άχρηστο.
λες να τα εγραψα ετσι στον αερα ? ολα εχουν να κανουν με τετραχορδα τη ειναι τα μακαμια ? που τα παρουσιαζεις σαν κατι τεραστιο …η σκεψυ του πυθαγορα οτι ολεσ οι κλμακεσ δημιουργουνται απο 2 τετραχορδα ιδιου ειδους η δια φορετικα … τη παραπανω λενε τα μακαμια πες μου σε παρακαλω …
Αγαπητέ φίλε Giannis Zaharopoulos, δεν είμαι διατεθειμένος να ξεκινήσω εδώ, σε αυτό το συγκεκριμένο θέμα, συζήτηση για μακάμια, τετράχορδα, πεντάχορδα και Πυθαγόρα, για το λόγο που σου εξήγησα παραπάνω (μήνυμα αρ. 45). Αν θέλεις μια τέτοια συζήτηση, μπορείς να ξεκινήσεις ένα καινούργιο θέμα ή, καλύτερα, να ψάξεις μέχρι να βρεις κάποια συζήτηση που θα μπορούσες να την συνεχίσεις. Συζητήσεις για την τροπική μουσική υπάρχουν πολλές, γενικότερες ή ειδικότερες.
Εγω ηθελα να εκφρασω αυτα που εμαθα παιζοντας ευρωπαικη μουσικη και ρεμπετικα και παραδοσιακα με ελληνες συναδελφους
αυτα που εγραψα τα τεκμηριωσα . και εσυ δε μου απαντησες τη παραπακω εχουν τα μακαμια απο τα τετραχορδα και πενταχορδα που πρωτος δημιουεγησε και εφτοαξε ο αεναοσ πυθαγορας
Δεν σου απάντησα, για το λόγο που ήδη δύο φορές σου εξήγησα. Δεν θα επαναληφθεί αυτό, από μένα, τρίτη φορά.
τα μακάμια ως δομές βασίζονται σε ένα πλήθος διαστημάτων που δεν περιορίζονται αυστηρά στις πυθαγόρειες αρχές. Υπάρχουν αμέτρητοι ιδιωματισμοί, έλξεις και φράσεις που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος τους.Δεν εξηγείται το χουζάμ με τον πυθαγορα ουτε το σαμπά ούτε το μπεστενιγκιάρ. αλλά και πάλι δεν μπορώ απο δω να στα δείξω.
Τι παραπάνω λένε; λένε για μελωδικές συμπεριφορές και για χαρακτήρα. Μια κλίμακα μπορεί να αποδώσει πολλά μακάμ αλλάζοντας την συμπεριφορά και φρασεολογία.
Και πάλι, θα σε παρότρυνα να είσαι ανοικτός στο οτι μπορεί αυτό το σύστημα να έχει αξία και ομορφιά για κάποιους.
τα υπόλοιπα απο κοντα, αν ποτέ βρεθούμε.Φοβάμαι οτι θα κουράσουμε τον χώρο που μας φιλοξενει.
με ολο το σεβασμο ο πυθαγορας μηλησε πρωτο ς για 72 διαστηματα και κατεληξε στα 24 …τα λεγομενα διαστηματα που λενε τα μακαμια σημερα …επισης και για τις ελξεις παλι πρωτος μηλησε και η ελξη δε σημαινει αλλαγη κλιμακος φιλε
αυτο ειπα στην αρχη οτι τετραχορδο και να παιξεις παραμενεις στη τονικοτητα .
Ευχαριστω για τη φιλοξενια!!