Λαϊκοί δρόμοι/κλίμακες

οχι, στο ρε το σεγκιάχ εμφανιζεται στο φα#-σολ-λα. ειλικρινά, νομίζω ότι αποσπασματικά δεν θα βγάλεις άκρη. θες ένα δάσκαλο να στα εξηγεί βήμα βήμα και πάνω στο όργανο.

Καλά θα ήταν αλλά έτσι όπως είναι η κατάσταση ζόρικο. Και στην παρούσα φάση δεν ξέρω και κατά πόσο θα μπορέσω να βρω κενό. Ίσως από το καλοκαίρι και μετά να είναι πιο εύκολο να γίνει. Αλλά από την άλλη σκέφτομαι και το άλλο, να βρω δάσκαλο ή με τα λεφτά όταν μαζέψω να πάρω μπουζούκι και να το παλεύω έτσι μόνος; εξάλλου για το κέφι μου παίζω οπότε και καιρό αν μου πάρει να τα μάθω αυτά πρακτικά δεν είναι πρόβλημα. Δεν ξέρω ούτε κι εγώ ακόμη πως θα κάνω, το σκέφτομαι.

όργανα υπάρχουν, όταν είναι θα πάρεις. αν όμως μάθεις πράγματα στραβά και παιδεύεσαι άδικα, άντε μετά να τα διορθώσεις.

2 «Μου αρέσει»

Εμένα σαν αρχάριος πάντως που δεν έχω ξεκινήσει δρόμους,κλίμακες κτλ αυτά που διαβάζω κινέζικα μου φαίνοντε…
Μπουζούκια όπως είπε ο Νικόλας θα παίζουνε πάντα.Ακόμα και στο post που έγραψε τις προάλες ο Μυστακίδης για να εξηγήσει κάτι σε κάποιο παληκάρι για κιθάρα είπε πως και με το βιβλίο είναι δύσκολο να βγάλεις άκρη χωρίς δάσκαλο.
Προσωπική εκτίμηση καλύτερα να μάθεις κάμποσα τραγουδάκια απλά να τα παίζεις και να γουστάρεις και ας μην ξέρεις αν είναι ραστ ή χουζάμ ή ότι άλλο.Τώρα χάνεις χρόνο να κατανοήσεις πράγματα που είναι δύσκολο να το κάνεις μόνος σου.Βέβαια δεν ξέρω σε τί επίπεδο είσαι απλά σε βλέπω βαζανίζεσαι να βγάλεις άκρη.

2 «Μου αρέσει»

Καλά πρακτικά αυτό κάνω φίλε κι εγώ. Σίγουρα μπορείς να τα μάθεις και χωρίς να ξέρεις αν είναι ραστ ή οτιδήποτε. Απλά το σκεπτικό μου -και για αυτό μπήκα στη διαδικασία να πάρω τα 2 βιβλία και να διαβάσω μόνος- είναι ότι αν ξέρεις το υπόβαθρο θα τα παίζεις πιο σωστά. Το βασικότερο, θα ξέρεις ΤΙ παίζεις και κατ’ επέκταση θα έχεις πιο όμορφο ηχητικό αποτέλεσμα.
Αυτό που είπες το σκέφτηκα και ο ίδιος κάμποσες φορές αλλά είπα να το προσπαθήσω αρχικά και όπως βγει. Αν δω ότι δεν πάει θα τα παρατήσω, αλλά θα μ άρεσε να μπω σε αυτό το τρυπάκι. Μετά ανοίγεις και άλλα παράθυρα με τα ταξίμια, τους συνδυασμούς, το κατάλληλο ντουζένι ανα δρόμο. Και όλα αυτά τα τελευταία με ενδιαφέρουν για πιο μετά οπότε θέλω όσο μπορέσω να πλησιάσω

Ναι αλλά μην πας ή του ύψους ή του βάθους:

Σίγουρα με λίγη θεωρία καταλαβαίνεις καλύτερα τι παίζεις, αλλά αυτό προϋποθέτει να έχεις παίξει πρώτα!

Η θεωρία περιγράφει την πράξη. Άρα η πράξη προηγείται.

Μια λογική σειρά είναι: πρώτα μερικά κομμάτια, σκέτο παίξιμο ή, το πολύ, μαζί με θεωρία όχι περισσότερη από το «αυτό είναι ραστ, εκείνο χιτζάζ». Και μετά, αφού έχεις μαζέψει ένα άλφα ρεπερτόριο εκκίνησης, ν’ αρχίσει και η θεωρία και να συνεχίσουν οι δυο τους παράλληλα.

(Μην ξεχνάς ότι «σκέτο παίξιμο» δε σημαίνει μόνο κομμάτια. Έχεις να μάθεις πενιές, ρυθμούς, ασκήσεις, ένα κάρο πράματα. Αν από πάνω απ’ όλα αυτά φορτώσεις και τη θεωρία, δε θα 'ναι λίγο υπέρογκος ο φόρτος;)

Καλά, δηλαδή έτσι μου φαίνεται εμένα τώρα που το συζητάμε και είμαι έξω απ’ τον χορό. Μπορεί και να μην είναι έτσι, μια κουβέντα λέω…

3 «Μου αρέσει»

Συμφωνώ με τον Περικλή (έτσι δεν σε λένε @pepe? Με τα κομμάτια θα δεις άλλα πράγματα ρυθμό πενιά κτλ.
Οι δρόμοι που λες και τα ταξίμια πιστεύω είναι αρκετά βήματα παραπέρα.Βέβαια δεν ξέρω σε τί επίπεδο είσαι.Εγώ είμαι εντελώς αρχάριος αλλά πλάκα στην πλάκα έχουμε κάνει γύρω στα 23 κομμάτια με το δάσκαλο…που αν μου το έλεγες πριν ξεκινήσω μαθήματα δεν θα το πίστευα και την πενιά ακόμα την ψάχνω.
Να σου πω και κάτι για πλάκα και ελπίζω να μην το πάρει στραβά ο δάσκαλος αν δει το post.
Έτσι και εγώ ξεθάρεψα μια μέρα σαν εσένα και του λέω του ανθρώπου θα κάνουμε κανένα τραγουδάκι του Κηρομύτη?Με κοίταξε χαμογέλασε και μου είπε πολύ ευγενικά άστα για αργότερα αυτά Λάμπρο οπότε έκατσα στο καβούκι μου :joy:.
Το τελευταίο στο έγραψα για να καταλάβεις ότι ένας δάσκαλος ξέρει τί πρέπει να μάθεις,πότε θα το μάθεις και γιατί θα το μάθεις.
Επίσης ένας δάσκαλος διορθώνει λάθη που εσύ δεν τα καταλαβαίνεις.Και τώρα να άρχιζες μαθήματα που λέει ο λόγος δεν θα σε συμβούλευα να πας σε έναν και να του πεις θέλω να μάθω τους δρόμους…άστον αυτόν να σε κατευθύνει.

2 «Μου αρέσει»

Μάλλον έτσι θα γίνει θα μάθω κι άλλα κομμάτια να εξασκηθώ περισσότερο και θα πιάσω το θέμα αργότερα. Γενικά στο θέμα δρόμων εσύ pepe και ο Νίκος λίγκα ήσασταν αυτοί που μ δώσατε τις πιο πολλές οδηγίες οπότε θα το ακούσω.

@Lambros.L Λάμπρο κι εγώ αρχάριος είμαι, έβγαλα γύρω στα 10 κομμάτια και τώρα ψάχνομαι για το επόμενο. Δεν βοηθάνε και οι υποχρεώσεις και έμεινα πίσω, έχω να ασχοληθώ με νέο κομμάτι αρκετό καιρό.
Σίγουρα θα σε κατευθύνει ένας δάσκαλος απλά μιας και δεν έχω έλεγα να κάνω κάτι έξτρα, πέρα απ τα κομμάτια. Μάλλον όμως είναι νωρίς από ότι βλέπω από τις γνώμες των υπολοίπων. Γενικά όσα είπες σχετικά με το δάσκαλό σου τις συμβουλές και αυτά που θα σου μάθει συμφωνώ σε όλα.

Πλάκα πλάκα κι εγώ σκεφτόμουν μπας και έπιανα του βάβουλα τη γούβα ή τον παμεινώντα χαχαχα. Να τα αφήσω δηλαδή; :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:
ΥΓ: Κρίμα πάντως αν έμενα Αθήνα θα έκανα την προσπάθειά μου και θα επέλεγα τον Νίκο @liga_rosa ως δάσκαλο, θα πρέπει να το πω αυτό. Ακόμη και απρόσωπα και μέσω μηνυμάτων από την πρώτη στιγμή ήταν σημαντική ο βοήθειά του σε διάφορες απορίες και θαυμάζω τη γνώση σου Νίκο, όπως και ότι όλες αυτές οι συμβουλές δόθηκαν τυπικά σε έναν ‘‘άγνωστο’’ που αποφάσισε να αρχίσει ένα όργανο.

2 «Μου αρέσει»

Δεν χάνεις τίποτα με το να το δοκιμάσεις.Εγώ ένα παράδειγμα έφερα απλά,δεν ξέρω τον βαθμό δυσκολίας των τραγουδιών του Κηρομύτη.
Ο @liga_rosa είναι πολύ καλό παληκάρι.Ήρθε καλοκαιριάτικα να πάμε να δούμε μπουζούκια και ας μην με ήξερε.
Από πού είσαι Γιάννη?

2 «Μου αρέσει»

Θα ακούσω τις γνώμες των πιο έμπειρων. Το θέμα είναι να κάνω κάτι με απώτερο σκοπό τη βελτίωση, κάθε πράμα έχει την ώρα του συμφωνώ εδώ.
Από Βέροια είμαι Λάμπρο

γιάννη και λάμπρο, σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια! αγαπάω πολύ το φόρουμ, και όπως όταν πρωτοήρθα με βοήθησαν πολλοί εδώ μέσα χωρίς να με ξέρουν (και συνεχίζουν ακόμα), έτσι συνεχίζω κι εγώ το γαϊτανάκι.
παρεπιμπτόντως, από κερομύτη ο βάβουλας είναι μια χαρά για κομμάτι στο ξεκίνημα. αλλά ο δάσκαλός σου ξέρει καλύτερα.

2 «Μου αρέσει»

Γιαυτό του λέω να το δοκιμάσει το τραγουδάκι.Δεν χάνει τίποτα.
Βέροια Θεσσαλονίκη δίπλα είναι.Φαντάζομαι θα έχει αρκετούς δασκάλους.Από φθινόπωρο βάλε μπρος για δάσκαλο.

1 «Μου αρέσει»

Αφού δεν πρόκειται να βρεις δάσκαλο παρά μόνο για διαδικτυακό μάθημα (τώρα στα κοντά τουλάχιστον), τι σε νοιάζει η απόσταση;

(Επ’ ευκαιρία, ένα σχόλιο για το πρόβλημα της ετεροχρονισμένης μετάδοσης στα διαδικτυακά μαθήματα:

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρείται τόσο πρόβλημα το να μην μπορεί να παίξει ο μαθητής μαζί με τον δάσκαλο. Εγώ παιδιά, με την τσαμπούνα, είμαι εκ των πραγμάτων -αμετάκλητα και ανεπανόρθωτα- σε άλλον τόνο από οποιονδήποτε άλλο με τσαμπούνα, πλην σπανίας συμπτώσεως. Δύο τσαμπούνες δεν παίζουν μαζί, ούτε στο μάθημα ούτε αλλού. (Καλά, τώρα τελευταία υπάρχει μια μόδα με το Λα του κουρδιστηριού, αλλά αυτό είναι πολύ πρόσφατο.) Επομένως, ποτέ κανείς σ’ ένα μάθημα δε φαντάστηκε ότι θα ήταν καλύτερα να γινόταν και το αδύνατο, να παίζαμε μαζί. Έτσι κι αλλιώς, το άπαν στη μουσική είναι να ακούς. Δύο μαζί, ούτε τον εαυτό σου ακούς τόσο καλά ούτε τον άλλον. Όλο το σκεπτικό λοιπόν του μαθήματος είναι δομημένο σε μία βάση στην οποία δεν περιλαμβάνεται η δυνατότητα, ούτε καν η ιδέα, για παίξιμο μαζί. Γίνεται ωραιότατα!

Άσε που, σε διαδικτυακό μάθημα χωρίς προβλήματα ετεροχρονισμού, θα ήθελες κι εγώ δεν ξέρω πόση ώρα να ρυθμίζεις τις σχετικές εντάσεις για ν’ ακούς -όσο μπορείς- και τον εαυτό σου και τον άλλον.

Εκτός βέβαια αν μιλάμε για ετεροχρονισμένο ήχο σε σχέση με την εικόνα. Εκεί ναι, έχουμε πρόβλημα.)

Όχι… Το άπαν είναι, να παίζεις! Κι αν δεν μπορείς να παίζεις, η παρηγοριά είναι να ακούς, τουλάχιστον.

1 «Μου αρέσει»

Προσωπικά δεν γνωρίζω πως ακριβώς θα έπρεπε να είναι ένα ‘‘σωστό’’ μάθημα με δάσκαλο, οπότε δεν μπορώ να πάρω θέση ούτε για τις αδυναμίες μέσω διαδικτύου. Αλλά από κοντά υπάρχει τελείως διαφορετική αμεσότητα που και όλα καλά να είναι από θέμα ήχου/εικόνας, δεν μπορείς να την πετύχεις πίσω από έναν υπολογιστή. Αν και αυτή είναι η γνώμη ενός ατόμου που γενικότερα προτιμά τα από κοντά μαθήματα/επικοινωνία οπότε ίσως είμαι λίγο κάθετος σε αυτό που λέω και να φανεί υπερβολικό σε κάποιον

@John88 καλό είναι αν βρεις δάσκαλο έστω και διαδικτυακά, να τον κρατήσεις και μετά για από κοντά. όντως η θεσσαλονίκη είναι κοντά και υποθέτω θα πηγαίνεις έστω δυο φορές τον μήνα. έχει καλούς δασκάλους εκεί και θα μπορούσες να ξεκινήσεις.

@pepe επιτέλους ας διαφωνήσουμε σε κάτι! θεωρώ σημαντικό πρόβλημα την διδασκαλία μουσικής από απόσταση.
πρώτον γιατί θεωρώ ότι το πιο βασικό πράγμα είναι ο ρυθμός, που δεν μπορεί να διδαχτεί σωστά αν δεν υπάρχει συγχρονισμός. επίσης γενικά η μουσική είναι για να παίζεις με άλλους, μην κοιτάς την τσαμπούνα που είναι πιο μοναχικό όργανο. σωστό ότι πρέπει να ακούς, δεν σου λέω ότι παίζεις συνέχεια πάνω στον άλλον. μπορεί απλά να κρατάς τον ρυθμό με το χέρι πχ.
δεύτερον, είναι πολύ πιο δύσκολο να δείξεις στον μαθητή μια τοποθέτηση χεριών ή μια κίνηση από μια οθόνη. επίσης δεν φτάνει τόσο καλά ο ήχος για να καταλάβεις πόσο σφιγμένος ή χαλαρός είναι.
τρίτον, δεν συζητάμε για ποιότητα εικόνας και ήχου, που συνήθως είναι κάτω του μετρίου. είναι κουραστικό και δεν μπορείς να είσαι πολύ ώρα, και μπορεί να χάνεις χρόνο με διάφορα τεχνικά ζητήματα.

ακόμα και αν υποθέσουμε ότι έχουν όλοι γρήγορη σύνδεση και καλό εξοπλισμό, με απόλυτο συγχρονισμό και άριστη ποιότητα ήχου και εικόνας, πάλι δεν θεωρώ καλή λύση τα διαδικτυακά μαθήματα μουσικής. μπορεί να είναι μια χαρά για φιλολογικά ή για φυσικοχημείες, αλλά για μουσική ξεκάθαρα όχι.
και το λέω ακόμα και τώρα που αναγκαστικά λόγω καραντίνας συνεχίζω μέσω σκάιπ για όποιον θέλει, και έχω και καινούριους μαθητές κιόλας. προσπαθώ τουλάχιστον να κάνω συντήρηση στο επίπεδο με καινούρια κομμάτια, και να προχωράμε θεωρητικά μια που είναι ευκαιρία.

Όταν βρεθεί ο δάσκαλος η διαδικασία πως πάει; Εννοώ θα του πω εγώ τι θέλω να μάθω; Θα παίξω κανένα κομμάτι μπροστά του να με ακούει και θα βγάλει αυτός τα συμπεράσματά του και θα κάνουμε όπως κρίνει ότι χρειάζεται στην περίπτωσή μου; Ή μετά, θα ζητάω να μάθουμε κομμάτια και θα δείχνει/τσεκάρει τεχνική-ρυθμό; Εννοώ θα πρέπει να έχω κάποια πράγματα στο μυαλό μου που πρέπει να του πω και να τα θέσω στην κουβέντα;
Δεν έχω καμία εμπειρία στο θέμα δασκάλου και δεν ξέρω ούτε κι εγώ πως να κινηθώ από πλευράς μου. Επίσης στα μαθήματα η συνηθισμένη διάρκεια/συχνότητα ποια είναι και ποια μια μέση τιμή; δηλαδή πάνω κάπου που να υπολογίσω στο θέμα των εξόδων;
Πολλά τα ερωτήματα αλλά αν δεν τα ρωτήσω ούτε εδώ μέσα, θα μιλήσω με κανένα δάσκαλο και θα είμαι τελείως στα τυφλά

πιστεύω αυτό είναι το καλύτερο. η σχέση δασκάλου-μαθητή είναι δυναμική, πρέπει να ταιριάξει η χημεία αλλά και ο καθένας να καταλάβει τον άλλον ώστε να γίνει το καλύτερο ταίριασμα.
σίγουρα έχεις εμπειρία από δασκάλους, πιστεύω θα πήγες σχολείο και δεν ξέρω αν μετά συνέχισες με σπουδές ή με κάποιο χόμπι. μπορώ να σου πώ ότι σε σεμινάρια οδήγησης και σε μαθήματα χορού και ισπανικών έμαθα τόσα για την διδασκαλία όσο και για τον σκοπό που είχα πάει.
τώρα τα μαθήματα είναι κανονικά μια φορά την εβδομάδα, συνήθως γύρω στην μία ώρα. άλλος κάνει πιο πυκνό και δομημένο μάθημα σε τρία τέταρτα και άλλος μπορεί να το πιάσει διαφορετικά και να περάσει μιάμιση ώρα χωρίς να το καταλάβεις.
για το κόστος δεν μου πέφτει λόγος, αλλά νομίζω 15-20 ευρώ είναι μια συνηθισμένη τιμή για κάθε μάθημα. κάποιοι εξαιρετικοί δάσκαλοι παίρνουν παραπάνω, κάποιοι που ξεκινάνε ή που έχουν τρόπο να χωράνε πολλά μαθήματα στη μέρα χωρίς μετακινήσεις παίρνουν 10 το μάθημα. γενικά πάντως καθαρά (χωρίς μετακινήσεις, βενζίνες, κλπ) μένει κανένα δεκάρικο ανά ώρα εργασίας (όχι ανά μάθημα), χωρίς να υπολογίζεται η προετοιμασία του μαθήματος. αν έχει μπλοκάκι ή βάζει εργόσημο, πρέπει να υπολογίσεις περίπου ένα 25% πάνω για την ασφάλιση του δασκάλου, που είναι σημαντικό ζήτημα.
οπότε υπολόγιζε να διαθέσεις 60-100 ευρώ το μήνα, και κυρίως ώρες μελέτης. οπωσδήποτε αμέσως μετά το μάθημα που τα έχεις φρέσκα, και μετά κάθε μέρα ή έστω ανά δύο μέρες να αφιερώνεις τουλάχιστον μια ώρα ώστε να κάνεις καλό ζέσταμα και να έχεις άνεση χρόνου να απορροφηθείς σε ό,τι έχεις να μελετήσεις.

4 «Μου αρέσει»

Φιλε 2 ειναι οι κλιμακες και απο αυτες παραγονται ολοι οι δρομοι φυσικα αν κατανοησεις τα τετραχορδα … με ολο το σεβασμο τσαμπα κουραζεσαι με τα τουρκικα μακαμια τα εχει πει ηδη ο πυθαγορας με τα τετραχορδα που πρωτος εφτιαξε αυτα!!!

@Giannis_Zaharopoulos η συζήτηση περί αυτού μπορεί να συνεχίσει στο παρακάτω θέμα (αφού ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια της συζήτησης που άνοιξες εχθές). :slight_smile:

1 «Μου αρέσει»