Δακτυλισμοί για δρόμους σε δύο οκτάβες

Καλησπέρα και καλό χειμώνα σε όλους
Γνωριζει κανείς που μπορώ να βρώ σε βιβλίο η στο
ιντερνετ η οπουδήποτε αλλού τους λαικούς δρομους με τους
δακτυλισμους τους αλλα σε δυο οκταβες
ευχαριστώ

δλδ αν καταλαβα καλα θες να μαθεις τους δρομους πως συνεχιζουν απο την μια οκταβα στην αλλη;

Ναι και αυτο αλλα και την δακτυλοθεσια του καθενος πανω στην ταστιερα

Αυτό είναι καλό θέμα λοιπόν. Προσπαθώ να μελετάω κλίμακες όσω μπορώ αλλα πάντα υπάρχει το ερώτημα: Πόσο μένουμε στην ΛΑ χορδή μέχρι να πάμε στην ΡΕ καντίνι ανωδικά και πόσο μένουμε στη ΡΕ πριν πάμε στην ΛΑ στον γυρισμό;
Εγω δεν έχω βρει απάντηση σε αυτή την ερώτηση οπότε μελετάω κάθε κλιμακα με όσους τρόπους μπορώ να σκεφτώ…

Οπως και να έχει, κανένας “στάνταρ” δακτυλισμός δεν θα σε προετοιμάσει αρκετά καλά για ρεπερτόριο, νομίζω είναι καλύτερα να αλλάζουμε συνεχώς τους δακτυλισμούς στις ασκήσεις και κλίμακες.

Το άλλο ερώτημα είναι: Αφού όλο το ρεμπέτικο ρεπερτόριο είναι σε 5-6 τονικότητες, μελετώντας κλίμακες υπάρχει νόημα να καλύπτουμε όλες τις τονικότητες;
Είχα σκοπό να δακτυλογραφήσω στον υπολογιστή όλους τους δρόμους σε όλες τις τονικότητες…Εφτασα στο ΦΑ δίεση ματζόρε και διαπίστωσα οτι δεν έχω ακούσει τίποτε ρεμπέτικο με 7διέσεις
Υπάρχει λίστα “χρήσιμων τονικοτήτων” για μελέτη;

φιλε morfea εδω πιστευω οτι θα παρεις μια καλή βοήθεια http://wiki.kithara.gr/Δρόμοι_τρίχορδου_με_εικόνες

φιλε alk θεωρώ οτι πρεπει να ξερεις τουλάχιστον ολες τις κλίμακες απο ρε,μι,φα,σολ,λα ,σι, ντο οι κλίμακες σε διεσεις ειναι λιγο σπάνιες αλλα δεν σημαινει οτι δεν τις χρειάζεσαι,εχεις δοκιμάσει Φα# Ουσάκ???

Φαντάζομαι οτι κάτι τέοιο θα ήθελες, Ας πούμε απο Ρε ματζόρε.Στο ξεκινάω απο την μπουργάνα.

--------------------4-5-7-9-11-12-14-16-17-19-21-23-24----------------------
--------0-2-4-5-7------------------------------------------------------------------
0-2-4-5-------------------------------------------------------------------------------

Οσο γι αυτό που λέει ο alk:

------------------------------9-11-12------------------
---------0-2-4-5-7-9-10-12---------------------------
0-2-4-5------------------------------------------------

πάλι για ατην ρε ματζόρε
τωρα για τα δάχτυλα είναι άλλη υπόθεση πως να τα γράψω και να γίνουν κατανοητά δεν ξέρω. με (δ)-(δ)-(μ) π.χ δεν μου πάει και πολύ.

Είχα σκοπό να δακτυλογραφήσω στον υπολογιστή όλους τους δρόμους σε όλες τις τονικότητες…Εφτασα στο ΦΑ δίεση ματζόρε και διαπίστωσα οτι δεν έχω ακούσει τίποτε ρεμπέτικο με 7διέσεις
Υπάρχει λίστα “χρήσιμων τονικοτήτων” για μελέτη;

Μια παρενθεση μικρή

Ημουν στη σκάλα του Μιλάνου και έλεγα στον Καρολο οτι εμαθα κιθαρα (ημουν 19 χρονων)
Αυτο γιατί τις προηγουμενες μερες την είχα πιασει καθως δεν ειχε ελευθερο μπουζουκι και δεν είχα ιδιαιτερα προβληματα…
Περνανε μια δυο μερες και ερχεται παλι η ωρα να πιασω την κιθάρα. Ο καρολος δεν το είχε ξεχασει αυτο που ειπα και ξεκιναει να παιζει ολα τα τραγουδια απο τους πιο περιεργους τονους .
Ρε# , Φα#, σολ#, Λα # κλπ… :112::019::092:

Εκεινη τη μερα πρεπει να τρελαθηκανε οι πελατες απο τα λαθη μου…

Εχω την εντυπωση παντως οτι ο σωστός τόνος είναι αυτος που βολευει τον τραγουδιστη. Γιατί όχι και οι περιεργοι με διέσεις…

Συγγνώμη για το εκτος θέματος αλλα το θυμήθηκα, γέλαγα μονος μου και είπα να το μοιραστω…

καλα ολα αυτα αλλα τον ρε ματζορε αμα τον παιξεις απο σολ νομιζω οτι παιζεις κατι αλλο.

Αμα η τονικότητα σου είναι η ΣΟΛ δεν γίνεται τίποτα ετσι απλά.π.χ

------9-10-12-14-16-17
10-12------------------

Έχεις κανονικά την Σολ ματζόρε
άν όμως πάρεις τον Ρε ματζόρε και τελειώνοντας την συνεχίσεις να εφαρμόζες τα διαστηματα της…
απο το ΜΙ(μέσα στην ρε ματζόρε) μέχρι το ΜΙ μετά απο αυτήν:

-------7-9-11-12-14-
7-9-10----------------------

φτιάχνω την Μι Κιουρδί

εγω αυτο που εχω καταλαβει απο οσα εχω διαβασει σχετικα με τις κλιμακες ειναι οτι δεν παιζονται ολες απο ολους τους τονους.

δεν μπορεις να παιξεις κιουρδι απο οπου γουσταρεις εσυ η εγω αλλα απο συγκεκριμενο τονο.

Και γιατί να μην μπορώ δηλαδή;

Έχουν γίνει σχετικές κουβέντες στην ομάδα των Δρόμων στο φόρουμ. Ρίξτε μια ματιά… ίσως βρείτε κάποιες απαντήσεις

καθησα και διαβασα λιγο απο το σαιτ με τα αραβικα μακαμια και διαπιστωσα οτι αναλογα με τον τονο που θα παιξεις αλλαζει και η ονομασια του .

Αρχάριε, σε όργανα συγκερασμένα σαν το μπουζούκι δεν έχουν σημασία τα μακάμια και τα ονόματά τους. Το χιτζάζ για παράδειγμα και από τις 12 τονικότητες να παιχτεί, χιτζάζ θα ακουστεί. Όπως και το ραστ και το σαμπάχ κ.λ.π.

2 Likes

Σαν συμπέρασμα αυτό που κάνει τον κάθε δρόμο να διαφέρει είναι οι αλλοιώσεις του.Τα διαστήματα που δημιουργούνται στη συνέχεια.Τα τετράχορδα κατά συνέπεια. Άρα από την στιγμή που ο χιτζάζ στην ουσία είναι: Ημιτόνιο-Τριμητόνιο-Ημιτόνιο-Τόνος-Ημιτόνιο-Τόνος-Τόνος από όπου και να το παίξεις πάλι έτσι θα το παίξεις. Και από την στιγμή που είναι μοναδικός ακούγεται και μοναδικός σε ΡΕ σε ΝΤΟ…

1 Like

Οι επιλογές μας λοιπόν θα ήταν ποιό περιορισμένες σε όργανα με μπερντέδες;

μωρε το ξερω αλλα οι αραβες αλλα λενε.

μηπως τελικα αυτη η ιστορια με τα μακαμια δεν εχει νοημα σε συγκερασμενα οργανα αφου δεν μπορουν να αποδωσουν σωστα το μακαμι;

μηπως θα επρεπε να περιοριστουμε σε ματζορε- μινορε;

ΥΓ μου κανει εντυπωση παντως που σχεδον ολα τα χιτζαζ η χιτζακιαρ ξεκινανε απο ρε καντινι.
τουλαχιστον οσα εχω ακουσει εγω.

ελπίζω να το κατάλαβε, τελικά…

3 Likes