Παροξυσμός με Ξαρχάκο

Καλησπέρα παιδιά.Βλέπω στο διαδίκτυο ένα βίντεο τις τελευταίες μέρες με παιδιά που παίζουνε νομίζω στη Σύρο σε κάποια ταβέρνα τη Φραγκοσυριανή του Μάρκου και τον Ξαρχάκο να κάνει τα γνωστά του μαεστριλίκια.Δεν το λέω για να τον υποτιμήσω αλλά επειδή τα σχόλια είναι πολλά εκθειάζοντας τον Ξαρχάκο με σχόλια μπράβο μαέστρο,είσαι μεγάλος συνθέτης κτλ.εσείς πως το είδατε?Το μεγάλος συνθέτης πως το λένε σε ένα τραγούδι που είναι δημιουργός ο Μάρκος?Δηλαδή σε μια παρέα παιδιών με όργανα σε μια ταβέρνα πρέπει να τα διευθύνει ο Ξαρχάκος για να έχουν ένα καλό αποτέλεσμα?Μια χαρά το ξέρουν το όργανο για μένα και υπεύθυνοι για αυτό το αποτέλεσμα είναι οι δάσκαλοί τους που τους μαθαίνουν.

4 «Μου αρέσει»

Μπράβο ρε Λάμπρο, κι εγώ τα ίδια λέω… Και μάλιστα το συγκρίνουν με ξύλο στα βραβεία, ενώ απλά είναι δυο εκδοχές της τοξικότητας που δεν έχουμε λόγο να διαλέξουμε μια από τις δύο. Προτείνω να γίνει δημόσια η κουβέντα, όχι στο κλειστό lounge.
Αρχίζει με 7-8-9 σε χασάπικο, το παίζουν στην επανεκτέλεση του '60 μέσα στην ίδια τη Σύρα, κάνει ένα σωρό άχρηστες κινήσεις λες και χρειάζεται μαέστρο η Φραγκοσυριανή και γενικά ο Μάρκος, σκεπάζει και καπελώνει τα παιδιά με τις αγριοφωνάρες του, τον ενδιαφέρει μόνο να φανεί ο ίδιος και δεν αναφέρεται πουθενά ο Αρίστος Βαμβακούσης που απ’ό,τι έμαθα διδάσκει τα πιτσιρίκια.
Δεν είναι η πρώτη φορά που δείχνει τον εγωπαθή και στομφώδη χαρακτήρα του, είναι γνωστή δεξιούρα και ατομικιστής. Έχει κάνει και άλλα αντιπαιδαγωγικά αίσχη κατά καιρούς, δεν είναι η πρώτη φορά. Αναρωτιέμαι τί του βρίσκουν και τον εκθειάζουν όλοι στα ΜΜΕ και στα σόσιαλ…

3 «Μου αρέσει»

Νικόλα αν θες μπορείς εσύ ή κάποιος να μετακινήσει το θέμα δημόσια?Το άνοιξα εδώ γιατί φοβήθηκα μη βρω τίποτα φανατικούς Ξαρχακικούς και φάω κράξιμο που έπιασα τον άνθρωπο στο στόμα μου.

1 «Μου αρέσει»

Εδώ είναι φόρουμ και είναι καλό να συζητιούνται όλα. Αν βρεθεί Ξαρχακικός ας ακούσει και έναν αντίλογο πέρα από λιβανίσματα, δεν είναι κακό.

1 «Μου αρέσει»

Κατ αρχήν δεν δηλώνω “Ξαρχακικός” ( sic) , ιδιότητα που φέρουν δογματικοί - φανατικοί. Θέλω όμως να καταθέσω κάποιες σκέψεις. Είναι γνωστό ότι η όποια ορχήστρα δεν χρειάζεται κάποιον να την διευθύνει για να παίξει, πόσο μάλλον μία ορχήστρα ρεμπέτικου ύφους. Αυτό κατηγορείται πιο πάνω. Είναι όμως αυτή η περίπτωση μας εδώ; Εδώ έχουμε μία περίπτωση ενός μουσικού με ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ, ιδρυτή της σχολής, να προσπαθεί να δείξει στους μαθητές της σχολής , ενορχήστρωση, με άμεσο κατ εμένα τρόπο. Και εδώ αρχίζει η κριτική. “Δεν χρησιμοποίησε την πρώτη εκτέλεση και μάλιστα στην Σύρο”." Είναι δεξιός, ατομικιστής, πομπώδης, κλπ".Είναι λόγος κριτικής, η επιλογή της πρώτης, ή δεύτερης εκτέλεσης, εκτελέσεις που είχαν την έγκριση του δημιουργού της, και που ο Ξαρχάκος βάζει την δική του ενορχηστρωτική πινελιά;Είναι λόγος κριτικής σε ένα ρεμπέτικο φόρουμ, οι πολιτικές πεποιθίσεις, οι αναφορές για την προσωπικότητα του ανθρώπου κλπ; Κατηγορείται ότι δεν αναφέρεται το όνομα του δημιουργού, λες και αυτος ανέβασε το βίντεο, λες και δεν ξέρει ο κόσμος ποιος έγραψε την Φραγκσυριανή. Στο φόρουμ έχουμε μέλη τον Αρίστο Βαμβακούση, και τον Δημήτρη Μαραγκό, καθηγητές της σχολής με εξαιρετική δουλειά. Καλλιτεχνικός τους διευθυντής ο Ξαρχάκος. Ίδρυσε και προσφέρει σε αυτή την σχολη αφιλοκερδώς, με τεράστιο σεβασμό στο Μάρκο, πράγμα που δεν το αποδεχόμαστε εμείς, λόγω μη ακριβούς επανεκτέλεσης, όπως ήταν η πρώτη. Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα, αλλά δεν αρέσκομαι στα σεντόνια. Απλά θα είχε αξία σε ένα φόρουμ, (έγκριτο ) οι όποιες αναφορές να είναι με μουσικά κριτήρια, και όχι απλές κατηγορίες-απόψεις. Αυτά από έμένα.

17 «Μου αρέσει»

Ο Ν. Νικολάου τα είπε όλα και προσυπογράφω.

Ε…εντάξει, ήταν κομματάκι υπερβολικός στις κινήσεις του ο Ξαρχάκος…χαλάλι του

Εκείνο το “δεξιούρα” όντως ήταν παντελώς άτοπο :upside_down_face:

1 «Μου αρέσει»

Αν διαβάσετε τα σχόλια στο διαδίκτυο θα δείτε ότι ο κόσμος θεοποιεί το Ξαρχάκο ως μεγαλοσυνθέτη και δάσκαλο.Λες και τα δίδαξε μουσικά όργανα ο ίδιος.Το τραγούδι που παίζουνε τα παιδάκια είναι δικής του σύνθεσης?Πρωταγωνιστές πρέπει να είναι τα παιδιά που παίζουνε.Όχι ο Ξαρχάκος.Δεν ξέρω ποιός τράβηξε το βίντεο αλλά δεν φαίνεται ως μπροστάρης ο Ξαρχάκος?Για ποιό λόγο?Έχει ανάγκη τέτοιας προβολής?Μόνα τους δεν θα την παίζανε τη Φραγκοσυριανή?
Όπως γράψατε και εσείς το ρεμπέτικο για εμένα δεν έχει ανάγκη σε μια ταβέρνα κάποιον να τους διευθύνει.Αν ήθελε να δείξει πως γίνετε μια ενορχήστρωση ας έκανε μάθημα στη Σχολή των παιδιών.Το να το κάνει σε δημόσια θέα και να το προβάλει που αποσκοπεί?Σε διαφορετική περίπτωση να τον καλέσουμε και στην πρώτη μάζωξη που θα γίνει μετά από καιρό να μας διδάξει και εμάς.
Το θέμα ανοίχτηκε από εμένα πρώτον και το άνοιξα στο lounge γιατί ήξερα ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις.Απο την άλλη όμως επειδή το βίντεο προβλήθηκε δημόσια στο διαδίκτυο όσοι έχουμε ενστάσεις πρέπει να κρατάμε τις σκέψεις μας για την πάρτη μας και να μην τις γράφουμε στο φόρουμ?Δηλαδή έκανα τέτοιο κακό στον Ξαρχάκο με το να γράψω αυτά τα πράγματα?
Τώρα για τις πολιτικές πεποιθήσεις που έγραψε ο Νικόλας δεν γνωρίζω λεπτομέρειες αλλά ο Νικόλας είναι λίγο ‘καυστικός’ σε αυτά τα θέματα.Δεν νομίζω ότι αποτελεί λασπολογία.Ξέρουμε το ύφος που τα γράφει.

1 «Μου αρέσει»

Α! ξέχασα να ρωτήσω: τι είναι το lounge ρε παιδιά;
Μυστικοσυμβούλιο; :wink:

2 «Μου αρέσει»

Έκανα την κριτική στην συμπεριφορά και στο ήθος του Ξαρχάκου, και γιατί με ενόχλησε αλλά και γιατί παντού εκθειάζεται σε αντιδιαστολή με τους τράπερ. Δεν έκρινα την μουσική του γιατί δεν είναι αυτό το ζήτημα αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν κάποιες συνθέσεις του που θεωρώ σπουδαίες, αλλά αυτό δεν τον βάζει στο απυρόβλητο. Παρόμοια συζήτηση είχε γίνει πχ και με τον Καβάκο. Και εφόσον είναι άνθρωποι οι οποίοι επιδιώκουν να έχουν δημόσιο λόγο και παρουσία, θα κριθούν και για αυτό το κομμάτι.
Νικόλα όταν μιλούσα για Ξαρχακικούς δεν εννοούσα εσένα, που μάλιστα όταν διάβασα το μήνυμά σου θυμήθηκα ότι από σένα διάβασα για τον Βαμβακούση. Όσο για την εκτέλεση, εμένα μου χτυπάει όπως και να το κάνουμε. Από την άλλη, αν έπαιζαν την πρώτη εκτέλεση θα ήταν ακόμα πιο αταίριαστο όλο το σκηνικό. Γενικά μου είναι εχθρική αυτή η υπερβολή συγκεκριμένων μαεστρων, δεν είναι ο πρώτος ούτε ο τελευταίος που συναντάω και έχω φύγει από ορχήστρα για αυτόν τον λόγο.

1 «Μου αρέσει»

Μυστικοσυμβούλιο θα ήταν υπερβολή. Ας πούμε ότι στο lounge έχεις μεγαλύτερη ιδιωτικότητα απ’ ό,τι στο φόρουμ, αλλά σίγουρα μικρότερη απ’ ό,τι αν ανοίξεις μια συζήτηση με πμ που τα απευθύνεις σε έναν, δύο, τρεις συγκεκριμένους συζητητές.

Αυτά στην πράξη. Πιο τυπικά και επίσημα, νομίζω είναι γραμμένα στον κανονισμό ή… (πού αλήθεια;).

Η ψηλή νότα που παίζει συνέχεια ο ένας μικρός είναι και στη διασκευή του 60, ή είναι πατέντα του Ξαρχάκου;
Συμφωνώ ότι λαϊκή μουσική και μαέστρος κάπου δεν πάνε μαζί, και αυτό ισχύει και για άλλα βίντεο π.χ. ο Μικρούτσικος να διευθύνει τον Μητροπάνο στο στούντιο.

Αν μιλούμε για ορχήστρα 20 ατόμων και πάνω, σε μουσική π.χ. κλασσική όπου αλλάζουν ταχύτητες, ρυθμοί, χρωματισμοί κλπ και τα όργανα δεν έχουν καθορισμένο ρόλο σολίστα, σεγόντο, συνοδεία κλπ τότε σίγουρα χρειάζεται μαέστρος.

1 «Μου αρέσει»

Στις κατηγορίες λέει κάτω από το lounge

Η κατηγορία αυτή είναι μόνο για μέλη από επίπεδο 3 και άνω.

Ησυχία επικρατεί στο lounge, τα μέλη επιπέδου 3 προτιμούν τις δημόσιες συζητήσεις :slight_smile:

2 «Μου αρέσει»

Εδω να αναφέρω οπως πολυ σωστά είπε ο Νίκος @liga_rosa , ο Ξαρχάκος προβλήθηκε πολύ λόγω του καβγά που έγινε στα VMA.
Προσωπικά δεν θεωρώ οτι ο Ξαρχάκος επιδιώκει κάποια προβολή.

Όχι το τραγούδι δεν ειναι δικό του, αλλά θεωρώ πως όλοι λίγο πολυ ξέρουμε οτι ο συγκεκριμένος έχει μια λατρεία - ψύχωση με την οικογένεια Βαμβακάρη και όχι απλά τον Μάρκο. Επίσης πότε δεν νομίζω να πρόβαλε ξένο τραγούδι για δικό του.

Πάλι δεν βλέπω τον Ξαρχάκο να επιδιώκει να κλέψει την παράσταση, αλλά για να μην το πω λαϊκά, ο άνθρωπος με το Ρεμπέτικο εξτασιαζεται, δεν χρειάζεται να εισαι φίλος του για να το ξέρεις.
Απλά ψάξε βίντεο του.

Τώρα για τα πολιτικά, συμφωνώ οτι κάποια πράγματα μας στιγματιζουν, αλλά δεν θα απαγορεύουμε τους Ρώσους συνθέτες λόγω Ουκρανικού.
Με λίγα λόγια θέλω να πω οτι το δεξι εύκολα σκέφτεται και πράττει ως αριστερό και το αντίστροφο, παντα ανάλογα τους παράγοντες της τρέχουσας περιόδου…(άλλη κουβέντα…)…

Τέλος για να μην το πλατιαζω και εγω, η έκταση που πήρε το βίντεο του Ξαρχάκου είναι γιατι πολυ απλά, είτε το πιστεύει ειτε οχι κάποιος ειναι απο τους ελάχιστους εν ζωή συνθέτες σε πολυ προχωρημένη ηλικία και είχε ολη την διάθεση να κάτσει να παίξει η να ακούσει τα παιδιά.

Ο Ξαρχάκος για εμένα στο βίντεο που ειδα, προβάλει τα νέα παιδιά, διαφημίζει το Ρεμπέτικο και δίνει αξία στην παράδοση μας, ακριβώς την ημέρα που βραβεύεται η σύγχρονη παρακμή της.

9 «Μου αρέσει»

Προσυπογράφω. Δεν δείχνει σωστός δημοκρατικός πολίτης όποιος ψέγει κάποιον απαξιώνοντας την πολιτική του τοποθέτηση, κάτι που σε ελεύθερες κοινωνίες όπως η δική μας είναι επιλογή του καθενός.

8 «Μου αρέσει»

Έχει να κάνει με την γενικότερη αντίληψή του, δεν είναι άσχετο για μένα. Και ας μην πιάσουμε τις διάφορες εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Την άποψή μου είπα, δεν χρειάζεται να συμφωνήσουμε κιόλας.

4 «Μου αρέσει»

Νικόλα, σε μία δημοκρατική κοινωνία, μία εποικοδομητική συζήτηση πρέπει να γίνεται με επιχειρήματα, όχι με αρνητικούς χαρακτηρισμούς μιας συγκεκριμένης πολιτικής τοποθέτησης. Αν σε τέτοια συζήτηση ακούσω την άποψή σου και δεν συμφωνώ με αυτήν, πρέπει αυτό να το τεκμηριώσω και αυτό έκανα. Κι εσύ, αν εγώ εκφράσω μία τοποθέτηση με την οποία δεν συμφωνείς, θα την αντικρούσεις αλλά με επιχειρήματα. Ο Ξαρχάκος, στο συγκεκριμένο θέμα, δεν τοποθετήθηκε πολιτικά.

5 «Μου αρέσει»

Φίλε μου Λάμπρο. Το ότι έτσι έχει γίνει η διακίνηση του βίντεο στο διαδίκτυο, δεν ευθύνεται ο Ξαρχάκος. Λες να έχει ανάγκη προβολής τέτοιας, και να κινεί υπόγεια νήματα;Ασφαλώς όχι. Τα σχόλια και η διακίνηση είναι του κοινού που από την μια είδε κάτι βοωειδή με μαύρες μπλούζες, και ξυρισμένα κεφάλια (κάτι μου θυμίζει αυτό), να δέρνονται χάριν της μουσικής, και από την άλλη, έναν μεγάλο μουσικό να διδάσκει παιδιά της σχολής που ο ίδιος ίδρυσε, σε ταβέρνα. Αυτό το θεωρώ και λιγάκι υγιές. Δεν μπορώ να δεχτώ την άποψη, ας το " διδασκε στο Ωδείο ".Πραγματικά πέφτω από τα σύννεφα. Από την μί εκθειάζουμε τον Σπύρο Γκούμα, που μαζί με τον Γιώργο Μακρή κάνουν σεμινάρια στην Σκύρο στις ταβέρνες, με τα εξαιρετικά τους αποτελέσματα, λατρεύουμε τξν διδασκαλία του Μανόλη Πάπου , κάτω από τον πλάτανο στις Ράχες Ικαρίας, αρνιόμαστε όμως στον Ξαρχάκο. Εμένα το αποστειρωμένο οξυζενέ περιβάλλον του Ωδείου, μου φέρνει απέχθεια. Αυτά τα πράγματα είναι πιο αποτελεσματικά, και πιο ευχάριστα σε περιβάλλον ταβέρνας. Νικόλα μου, γνωρίζω ότι δεν αναφερόσουν σε μένα. Σε γνωρίζω καλά, είμαστε φίλοι καρδιακοί, με τις συμφωνίες μα και διαφωνίες μας.

6 «Μου αρέσει»

Συμφωνώ Νίκο.Η διάσταση που πήρε όμως έδειξε ότι ο τεράστιος Ξαρχάκος διδάσκει ήθος κτλ. την ώρα που οι άλλοι παίζουν ξύλο.Λες και μας ένοιαξαν ποτέ τα βραβεία του Mad.
Το πώς ανταμώσανε εγώ δεν το ξέρω.Ούτε αν έχει σχολή εκεί γνωρίζω ή ήτανε κάποιου είδους σεμινάριο.Δεν νομίζω να διδάσκει μπουζούκι ή κιθάρα στα παιδιά ο ίδιος όμως.Ούτε νομίζω εμπνευστήκανε από τον Ξαρχάκο για να μάθουν μουσικό όργανο.Πώς σας φάνηκε το όλο σκηνικό ρώτησα αρχικά.
Για το σεμινάριο στη Σκύρο που αναφέρατε αν δείτε πάντα αναγράφεται Σεμινάριο συνάντηση για το ρεμπέτικο τραγούδι στη Σκύρο.Δεν νομίζω ότι φαίνεται ή επιδιώκει να φανεί μπροστινός ο Γκούμας ή ο Μακρής.Στην ταβέρνα το βράδυ παίζει μπουζούκι ο ένας και κιθάρα ο άλλος και τραγουδάνε όπως παίζουν και τραγουδάνε όλοι.Δεν έχω παρευρεθεί στη Σκύρο αλλά από αυτά που έχω δει σε βίντεο γράφω.Για τον Πάπο δεν γνωρίζω για τα σεμινάρια.
Στην αντίπερα όχθη φαίνεται ένας που εκτελεί χρέη μαέστρου.Το φράκο έλειπε μόνο.Δεν νομίζω ότι το ρεμπέτικο έχει ανάγκη μαέστρου για να παίξεις στην ταβέρνα αυτό λέω και νομίζω συμφωνήσατε και εσείς.Τέσσερα πέντε μπουζούκια και δυο κιθάρες παίζανε πάνω κάτω.Τραβάει τα βλέμματα με τα χοροπηδήματα ο Ξαρχάκος και αυτός που τραβάει το σκηνικό αναφωνεί Α ρε μέγιστε.
Εντάξει τώρα μην καταπιάνεστε με αυτό που είπε ο Νικόλας για την πολιτική.Είπαμε ξέρουμε το ύφος που τα γράφει όσοι τον γνωρίζουμε.Αγνή ψυχή έχει το παληκάρι.Προσωπικά του αναγνωρίζω ότι έχει μια ιδεολογία και κάποια πιστεύω τα οποία δεν τα αλλάζει και θα τα υπερασπιστεί.Είναι αυθεντικός.Δεν είναι πάω όπου φυσάει ο άνεμος.
@Panos το βίντεο με το Μυτακίδη τί μου το θύμησες τώρα να με φουντώσεις και να τα ακούσει και αυτός?

1 «Μου αρέσει»

Το βίντεο στο έβαλα για να δεις την εκρηκτικοτητα στις κινήσεις του Ξαρχάκου, αλλα βλέπεις οτι εκεί ενοχληθηκες περισσότερο με την παρουσία του Bd Foxmoor ?
Προτιμώ να απλοποιώ την κρίση μου και να βάζω νερό στο κρασί μου.
Τα ιδια είχα πει και για τον Κουτσαβακη, πόσο μάλλον για τον Ξαρχάκο που έχει περάσει στην αιωνιότητα και ειναι ακόμη εν ζωή ο άνθρωπος !

Εγώ δεν έχω κανένα θέμα με τον Ξαρχάκο. Βρέθηκε στη Σύρο για μια βράβευση που του κάνανε και πάνω στα μεράκια του είπε να κάνει τον μαέστο και να δείξει ζωντανά πώς γίνεται μια ενορχήστρωση όμορφη στον ήχο από μια ορχήστρα που την απαρτίζουν νεαροί μουσικοί και όχι επαγγελματίες.
Το αποτέλεσμα μοιάζει να δικαιώνει και τον Ξαρχάκο και όσους ήταν εκεί το χάρηκαν. Είτε σαν θαμώνες του μαγαζιού είτε σαν παίχτες. Δε το κρύβω ότι δε θα με χάλαγε καθόλου εάν βρισκόμουν με ένα παρεάκι σε μια ταβέρνα με 5-10 μουσικούς και εκεί που “βαράμε” όλοι μαζί να έρθει “στο άκυρο” ένας μαέστρος και μας κάνει μια γρήγορη ενορχήστρωση και ξαφνικά να ακούσω το τραγούδι πιο όμορφο. Πόσες φορές άλλωστε δεν έχουμε ακούσει ηχογραφήσεις που λέμε “Πωπω ρε φίλε τί παίζουν εκεί από πίσω; Πώς το σκέφτηκαν;”.

Όσο για τον Μυτακίδη το ότι το είδος του είναι η low bap αλλά του αρέσει το ρεμπετικό και το παλιό λαϊκό είναι γνωστό. Το ρεμπέτικο δεν ανήκει σε κανέναν. Το εάν αρέσει το αποτέλεσμα μιας επανεκτέλεσης σε καθένα από εμάς ξεχωριστά είναι ένα άλλο θέμα!

4 «Μου αρέσει»