Καλησπέρα. Κάνω συζήτηση με αφορμή μια άλλη συζήτηση οπου ειδα βιντεο που παιζει μεταξύ άλλων ο Σπιταμπελος.
Το θέμα που θέλω να δούμε είναι διπλό. Ο Μανώλης Χιώτης υπήρξε μαθητής του Σπιτάμπελου.
Σε Δηλώσεις του ο Χιώτης αναφέρει ότι είναι αυτός που έκανε το μπουζούκι τετράχορδο, και ο Ζωζέφ φαίνεται να υποστηρίζει τα λεγόμενα Χιώτη. ΟΜΩΣ ο Γενίτσαρης κάπου διάβασα να λεει οτι: “Το μπουζούκι έγινε τετράχορδο γιατί έτσι το ήθελε ο Σπιτάμπελος”. Επιπλέον υπάρχει φωτογραφία του Σπιτάμπελου με κιθαρομπούζουκο 4χ.
Το πρώτο θέμα είναι αυτό
Ο Χιώτης επίσης σε συνέντευξη του λεει: “οι πρώτοι που βγήκαμε μετά τον Μάρκο ήταν ο Τσιτσάνης ο Παπαιωάννου και εγώ”. Και ο δημοσιογράφος τον διακοπτει: “Βέβαια υπήρχαν κι άλλοι αλλα δεν ηταν τοσο γνωστοί”. Και ο Χιώτης επιμένει: “Όχι δεν ηταν αλλοι. Δεν υπήρχαν άλλοι!! Ο Μάρκος υπήρχε, ο Στρατος σαν τραγουδιστής και Παπαιωάννου, Τσιτσάνης, Χιώτης”.
Και σκέφτομαι ότι ο Χιώτης ήταν οντως της ιδιας γενιάς με τον Τσιτσάνη. ΑΛΛΑ τον Χιώτη στη δισκογραφία τον έβαλε ο Μπαγιαντέρας(αρα ο Μπαγιαντέρας προυπήρχε). Και ο Μπαγιαντέρας σε δικές του δηλώσεις λέει: “Οταν βγήκε ο Τσιτσάνης εγώ είχα ήδη δουλειές. Πιο πιθανόν να ήξερε αυτός εμένα παρά εγώ αυτόν”.
Θεωρείτε λοιπον οτι το 4χ με το γνωστό κούρδισμα ήταν επινόηση του Σπιτάμπελου και ο Χιώτης απλά το λάνσαρε; ή ηταν αυτούσια του Χιώτη; και επίσης, μετά τον Μάρκο, σωστό δεν είναι ότι υπήρχαν άλλοι ρεμπέτες; Ενα ενδιαμεσο στάδιο πριν τον Τσιτσανη και τον Παπαιωάννου
Ο Σπιτάμπελος αποδεδειγμένα υλοποίησε πρώτος την ιδέα της επαναφοράς του τετράχορδου στην πιάτσα της εποχής του, επινοώντας ένα ιδιόρρυθμο όργανο που το ονόμασε Εριβάν, δες και εδώ αλλά και αλλού στο φόρουμ και σε ολόκληρο το διαδίκτυο.
Βεβαίως δεν είναι ο μόνος, αλλά την τάση αυτή την είχε σε βαθμό πολύ εντονότερο από όλους τους άλλους.
ΤΟ Εριβάν λοιπον (εγώ αυτό εννοούσα με τον όρο κιθαρομπούζουκο). Άρα μπορούμε να πούμε οτι ο Σπιτάμπελος είχε πρώτος τις καινοτόμες ιδέες, απλά δεν τις ανέδειξε. Και τις πήρε ο Χιώτης και τις διαφήμησε. Δηλαδή σαν ιδεα δεν ηταν πρώτα ιδέα του Χιώτη. Είναι βέβαιο πως ο ΣΠιτάμπελος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πορεία του Χιώτη. Αρα μάλλον ο Σπιτάμπελος θα ήτο πιο χαμηλών τόνων από τον Χιώτη.
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 13:01 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 12:49 —
Νικο, τι μου κάνεις! Τωρα καθομαι και διαβαζω την άλλη συζήτηση!!! Στο μεταξύ θα μπρούσατε να μου πείτε πως κάνουμε το τέχνασμα με το “εδώ” οταν θελουμε να βάλουμε κάποιο Σύνδεσμο;
Στο παραπανω λινκ απο το φορουμ στο μηνυμα 39 απο τον Αρη ( παλιο μελος απο τα πρωτα που δυστυχως εχει εδω και καιρο σταματησει να γραφει) αναφερεται ενα περστατικο για τη γνωμη του Χιωτη για τον Τσιτσανη που αν μην τι αλλο του βγαζει το καπελο. Γενικα ο Αρης ηταν ψαγμενος και δεν νομιζω πως θα εγραφε κατι που δεν το πιστευε για αληθινο.
Η ολη κουβεντα δεν νομιζω ομως οτι βγαζει καπου.
Και οι δυο ηταν πολυ μεγαλοι με τα ιδιαιτερα του χαρακτηριστικα ο καθενας.
Η συγκριση ειναι μαλλον αστοχη.
Δημήτρη μάλλον έχεις μπερδέψει τις συζητήσεις! Εκεί είναι η κουβέντα που στα τελευταία σχόλια υπάρχει μια “συγκριση” των δυο. Αντιπαραθεση θα την ελεγα καλύτερα. Εδώ η κουβέντα εχει δύο σκέλη όπως είπα στην Αρχη! Το πρώτο αφορά τον Σπιτάμπελο, τον Χιώτη και το Τετράχορδο. Και η δεύτερη αφορά την δηλωση του Χιώτη οτι μετα τον Μάρκο ηταν Τσιτσάνης, Παπαιωάννου και ΧΙώτης. Δεν υπήρχαν αλλοι
Σωκράτη, εγώ ξέρω μια χαρά πού έγραψα τι. Εσύ έχεις κάπου μπλεχτεί κρίνοντας από τους προβληματισμούς σου στα θέματα που ανοίγεις.
Αλλά μιας και ανέλαβες καθήκοντα καθοδήγησης να μην σε στεναχωρήσω. Το γράφω κι εδώ.
Κι ο Μπαγιαντέρας έλεγε ότι μόνο αυτός έπαιζε μπουζούκι (σε σχέση με το Μάρκο που γρατσούναγε) κι ο Στελλάκης έλεγε για τους άλλους.
Τρίχες κατσαρές δηλ. συνηγορώντας με τον Γεωργαλά σε άλλο παράλληλο θέμα.
Σχετικα με τον Χιωτη…δεξιοτεχνης απο τους ελαχιστους, μουσικαρα, διαβασμενος, κλπ, αλλα και γνωστος επαρμενος κι αλαζονας.Το πιο κουφο που εχει πει ειναι το…εγω τελειοποιησα το μπουζουκι γιατι το οργανο με τρεις χορδες ηταν ατελες!!!
Ειναι αυτο που λεμε…η αλαζονια της αυθεντιας
Μα όλοι ήταν και από λίγο αλαζόνες. Και ο Τσιτσάνης έλεγε για τον Μάρκο οτι ηταν “αρχαίο” (δεν θυμαμαι ακριβώς την λέξη) το ύφος του Μάρκου, και οτι ο Τσιτσάννης το εξευγένισε. Ο Μάρκος λέει ότι μετα από 6 μηνες (νομιζω τοσο λεει) έγινε τέλειος στο όργανο(τωρα πως κρίνει ο ίδιος τον εαυτό του δεν ξέρω). Μα κι ο Ζαμπέτας λέει ότι είχε δικό του χρώμα.
Αλλά για να λέμε και την αλήθεια, ο Ζαμπέτας αναγνώριζε ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους! Μάρκο, Τσιτσανη,Παπαιωάννου, Χιωτη,Μητσακη.
ο Χιώτης από την άλλη αναγνώριζε τον Ζαμπέτα για τον οποίο έλεγε και καλά λόγια, τον Μαρκο οτι ηταν ο πρώτος, τον Τσιτσανη οτι ηταν ο πρώτος που έγραψε εξευγενισμένα. Ο Μάρκος οταν του είπαν για τον Χιώτη, αντι να δυσανασχετίσει, συμφώνησε οτι ηταν καλός.
Θέλω να πω ότι ναι μεν είχαν ολοι λίγο ψώνιο μέσα τους, αλλά αναγνώριζαν και τους άλλους
Σχεδον ολοι τα ιδια εκαναν και ελεγαν, λιγες οι εξαιρεσεις…Το θεμα ειναι πως γινεται και σημερα.Αν εχουμε ακουσει σε μαγαζια,παρεες κτλ συζητησεις μουσικων που να λενε “ο ταδε καλαμπορτζης”, “ο ταδε αρρυθμος”, “ο ταδε γρατζουναει”, “μα ειναι μπουζουκι τωρα αυτο;” κτλ κτλ, για αξιολογοτατους και μεν και δε, ο ενας τον αλλον…Ελεος…Μιζερια στο επακρο και απο μεγαλους φτασμενους και αντικειμενικα απιστευτους μουσικους αλλα και απο πιο μικρους αφανεις και αντικειμενικα απιστευτους μουσικους…Μικροτητα και αλαζονεια…Που να δειτε και εδω στην επαρχια…Σφαζονται…χαχαχαχαχαχα