Δηλώσεις της Ν. Μούσχουρη.
Στη ζωντανή συνέντευξή της στο “Δεύτερο 103,7” η Μούσχουρη δήλωσε:
«Ο Θεοδωράκης δεν κατάφερε ποτέ να γίνει Μάνος Χατζιδάκις» και άναψαν τα τηλέφωνα από οργισμένους ακροατές.
«Δεν υπήρξε αληθινή πηγή έμπνευσης, όπως ο Μάνος. Στηρίχτηκε και στην πολιτική. Σήμερα ελάχιστα τραγούδια του ακούγονται στο εξωτερικό. Δεν θέλω να υποβιβάσω τη δουλειά του, αλλά σε μένα δεν ταίριαζε καθόλου».
Ήταν ένα από τα πολλά, αιχμηρά ή μη, που διηγήθηκε η τραγουδίστρια την Κυριακή το βράδυ στη μαραθώνια ζωντανή της συνέντευξη στο «Δεύτερο 103,7».
Συνομιλητές της on air ο Γιώργος Παπαστεφάνου και ο Γιάννης Πετρίδης, οι δύο κορυφαίες ραδιοφωνικές φωνές, που ύστερα από είκοσι πέντε χρόνια συναντήθηκαν ξανά, μαζί, στα μικρόφωνα. «Με τη Νάνα ξεκινήσαμε την ίδια περίοδο», έλεγε ο Γ. Παπαστεφάνου, νωρίτερα, στην είσοδο της ΕΡΤ. Και από δίπλα, ο Γ. Πετρίδης, κρατώντας μια τεράστια τσάντα με δίσκους και cd της Νάνας. «Κι αυτά είναι μόνο μερικά απ’ όσα έχει κυκλοφορήσει στη Γαλλία». Για δίωρη ξεκίνησε η εκπομπή, τρίωρη κατέληξε με την τρίτη ώρα να την παραχωρεί ευγενικά από το χρόνο του ο Αλέξης Κωστάλας.
…Και για την περιπέτεια του «Επιτάφιου» του Μίκη Θεοδωράκη με τις δύο διαφορετικές εκδοχές του: τη μία, με την ενορχήστρωση του Μάνου Χατζιδάκι και τη Μούσχουρη στο τραγούδι και την άλλη, τη «σχισματική», με το Γρηγόρη Μπιθικώτση. «Ηχογραφούσαμε το άλμπουμ, όταν στο 6ο τραγούδι ο Θεοδωράκης, ο Ρίτσος και κάποιοι μουσικοί εξαφανίστηκαν» θυμήθηκε η Νάνα. «Δύο μέρες μετά, καταλάβαμε γιατί. Κυκλοφόρησε η δεύτερη version με το Γρηγόρη Μπιθικώτση. Ο Θεοδωράκης μάλιστα είπε στις εφημερίδες ότι προτιμούσε τη δική του εκδοχή με το παιδί του κάμπου, παρά εκείνη με το κορίτσι του σαλονιού. Λες και δεν ήμουν κι εγώ ένα απλό κορίτσι. Ποτέ δεν πρόκειται να ξεχάσω αυτή του την κουβέντα».
Και για το Μούτση
Αλλά έβγαλε και το παράπονό της για το Δήμο Μούτση, που δεν έδωσε την άδεια να κυκλοφορήσει τα τραγούδια του στη γερμανική γλώσσα. Κι ας ήταν έτοιμοι ήδη οι στίχοι. «Δεν σκέφτηκε ούτε τον κόπο του παιδιού που έγραψε τα γερμανικά λόγια». Και όλα αυτά, μια εποχή που η Μούσχουρη πουλούσε στη Γερμανία 30 χιλιάδες δίσκους την ημέρα.
Απογοητευμένη από το «αυτοκρατορικό κόμπλεξ στην Ελλάδα όπου οι συνθέτες δεν σέβονται τους ερμηνευτές», η Μούσχουρη είπε κι άλλα πολλά. Για την είσοδό της στο τραγούδι το 1959, για «το Χατζιδάκι που έδωσε ταυτότητα στο ελληνικό τραγούδι και μ’ έμαθε να τραγουδώ και να περιποιούμαι τις λέξεις», για τις συμμετοχές της στα φεστιβάλ τραγουδιού αλλά και τη Eurovision.
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=89322780
Χωρίς σχόλια…