Νικόλας Παλαιολόγος

Με μεγάλη μου χαρά σας παρουσιάζω έναν εξαιρετικό μουσικό της πόλης μας Νικόλα Παλαιολόγο. Απολαύστε τον

Μιας και παίζει σκοπό της πατρίδας μου (αν και νομίζω ότι είναι ο “κοφτός” αυτό που παίζει)… αξίζει θερμά συγχαρητήρια…

ορισμένα σχήματα μάλιστα, είναι εξόχως υπέροχα που φυσικά δεν θα αφήσω να πάνε ενεκμετάλευτα… καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα και σε τσιφτετέλια…

θα του συμβούλευα μόνο να δυναμώσει λίγο τον ήχο απ’ το σάζι σε επόμενες ηχογραφήσεις, διότι σε πολλά σημεία καλύπτεται…

Το κομμάτι είναι του Ρος Ντέιλι, όπως γράφει ο ίδιος ο Νικόλας στο βιντεάκι.

Για τις εντάσεις ίσως φταίει η κάμερα. Υποψιάζομαι ότι αν ήμασταν εκεί ν’ ακούσουμε με τ’ αφτιά μας, το κρουστό δε θα κάλυπτε το σάζι. Ίσως στην επόμενη λήψη ο κρουστός να κάτσει λίγο πιο μακριά (συνήθως τους κρουστούς τους έχουν τιμωρία, μέχρι και γυάλινο κλουβί για ντράμερ είδα πρόσφατα).

Το διάβασα Περικλή.

προσωπικά δεν το είχα ακούσει ποτέ… αλλά επειδή γράφει μαντιλάτος… έχω την εντύπωση ότι είναι ο κοφτός… τέσπα…

ναι και γω αυτό πρόσεξα για την λήψη… έκατσε πίσω ο Νικόλας και η κάμερα σχεδόν δίπλα στο κρουστό… φυσιολογικό είναι να μην ακούγεται το σάζι.

συνήθως τα γυάλινα κλουβιά τα έχουν στα στούντιο αν και πλέον με τα ηλεκτρονικά ντραμς που παίζουν όλοι στα κέντρα, όπου και να τον χώσεις τον ντραμίστα το ίδιο είναι… συνήθως λόγω όγκου τους έχουν κρυμμένους σε μια γωνιά… οι τουμπερλεκίστες όμως είναι στην πρώτη γραμμή…

σπουδαίος μουσικός ο Νικολας…είναι απο τους λίγους που με εντυπωσιάσανε τελευταία…έχει πολύ μελέτη και ψάξιμο το παίξιμο του.

Εδώ τον σκίζει τον κεμανέ

Ν.

(Υ.γ. Θεοφαλτσε έχει πολύ πλάκα που όλα τα συγκρίνεις με τσι πίστες και τα μπουζούκια… καταντάς λιγάκι γραφικός δε ξέρω αν στο είπαν ποτέ)

Εγώ συμπλήρωσα αυτό που έγραψε ο Περικλής… δηλαδή και ο Περικλής είναι γραφικός;;;;;;

Άσχετο το σχόλιο σου φίλε… όποτε δεν λέω κάτι παραπάνω μιας και κάνεις προσωπική επίθεση… γιατί θα πω πράγματα που θα σε πληγώσουν… οπότε γρατζούνα το οργανάκι σου φίλε και παράτα μας…

εγώ ούτε “πίστες” διέκρινα ούτε μπουζούκια. Άκουσα έναν πολύ καλό μουσικό και μπράβο στον Θεόφαλτσο που τ’ ανέβασε!

Όχι ότι έχει σημασία αλλά δεν το ανέβασε ο Θεόφαλτσος αλλά ο Μπότης (πού χάθηκες καλλιτέχνη μου;).

Θεόφαλτσε, η μελωδία είναι σε ρυθμό μαντηλάτο δηλ. 7σημο (2+2+3). Το Κοφτό δεν είναι ρυθμός αλλά συγκεκριμένη μελωδία σε ρυθμό καλαματιανό, 7σημο μεν αλλά 3+2+2.

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα.

…ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΕΒΑΣΑ ΕΓΩ…

Όχι Δημήτρη… δεν μιλάω γι’ αυτό τον κοφτό… μιλάω για τον Θρακιώτικο μαντηλάτο (η κανονική του ονομασία νομίζω ότι είναι κουτσός, σκαστός;;; κάτι τέτοιο τέλος πάντων… δεν θυμάμαι καλά…)

Απλώς από κάποιους παλαιούς κλαριτζίδες είχα ακούσει να λένε κάποιους μαντηλάτους κοφτούς, λόγω σημείων με απότομες τονισμένες έντονα παύσεις (κάτι που σαν να διέκρινα και σε αυτό του Νικόλα γι’ αυτό το ανέφερα…) μπορεί να κάνω και λάθος όμως… Σε κάθε περίπτωση είναι Μαντιλάτος… είτε έτσι, είτε αλλιώς…

Δεν είμαι και ο ειδικός στο παραδοσιακό τραγούδι και δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με αυτό, παρότι έχω ζήσει από πολύ κοντά με τον ίσως μεγαλύτερο θρακιώτη κλαριντζή (τον Πατάκη, για όσους είναι από εδώ ίσως να τον θυμούνται) του περασμένου αιώνα… και έχω πολυ μακρινό συγγενή τον ίσως μεγαλύτερο θρακιώτη τραγουδιστή όλων των εποχών (δεν χρειάζονται ονομάτα… όλοι καταλαβάινουν ποιον εννοώ)

Οπότε ας ισχύσει η δική σου άποψη (μιας και φαίνεται ότι το κατέχεις το παραδοσιακό) για σιγουριά…

Σημασία έχει, ότι αυτό που άκουσα μου έκατσε ωραία στα αυτιά μου… όλα τα άλλα είναι για να συζητάμε… άμα νιώθεις ευχαρίστηση από αυτό που ακούς δεν χρειάζεται να το αναλύεις… το έχει κάνει ήδη ο εγκέφαλος…

νομίζω αυτό είναι το σημείο που ερέθισε τον συνονόματο μούλτι-κούλτι, και εμένα είναι η αλήθεια. από την άλλη κατανοώ ότι αντιλαμβάνεσαι ως προσωπική επίθεση ένα τέτοιο σχόλιο (εμένα μου φάνηκε με παιχνιδιάρικη διάθεση, αλλά είναι το καταραμένο το πληκτρολόγιο).
δεν μου αρέσει να εμφανίζομαι σαν αυτόκλητος υπερασπιστής, αλλά μια χαρά το γρατζουνάει το όργανο ο μούλτι. αν τον είχες παρακολουθήσει λίγο και ως άνθρωπο, δεν νομίζω να απαντούσες τόσο απαξιωτικά.
επί της ουσίας τώρα, είναι όντως κρίμα παραδοσιακά παιξίματα να καταλήγουν στις πίστες.
φιλικά,
νίκος

Γιατί ρε παιδιά το τσιφτετέλι θεωρείται συνώνυμο της πίστας; Στα ρεμπετάδικα, τις ταβέρνες και τις παρέες δεν;

Δυστυχώς εγώ ανέβασα το βίντεο. Λέω δυστυχώς γιατί (όπως και σε πολλά θέματα στο φόρουμ) μέσα από προσωπικές αντιπαραθέσεις και κόντρες η συζήτηση πάει αλλού. Τι να πω… κρίμα

κατ’ αρχήν συγνώμη για το λάθος μου, ήταν λόγω βιασύνης

Όμως φίλε Μπότη, δεν βλέπω προσωπικά να πηγαίνει αλλού η συζήτηση. Κάποιες μικρο-παρεξηγήσεις είναι φυσικό να γίνονται, φόρουμ είμαστε.

Ευτυχώς που το ανέβασες φίλε Μπότη… και σ’ ευχαριστούμε…

Μόλις είδα το θεμα…
Αυτο που ακουτε στο βιντεο δεν είναι τιποτα σε αυτα που εχουμε ακουσει σε παρεες και σε μαγαζια που παιζει
Και σε αρκετα οργανα… (κυρίως αταστα)
Μεγαλος μουσικος… !!!

δεν είναι το τσιφτετέλι συνώνυμο της πίστας, ο θεόφαλτσος είναι. αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω απ’όσα διαβάζω, διορθώστε με αν κάνω λάθος.
στο θέμα μας τώρα, και ας μας συγχωρέσει ο μπότης για το μπαχάλεμα. πολύ εκφραστικός παίχτης ο παλαιολόγος, αλλά και ο κρουστός ο κλαδής δεν πάει πίσω. πραγματικά με συνεπήραν με το παίξιμό τους!

χαχαχαχαχαχχα

κοίτα που θα με κάνεις και ιστορικό πρόσωπο… χαχαχαχαχα

λες ο μουσικός ιστορικός του μέλλοντος να με αναφέρει;;;;; χιχιχιχιχιχι

Εγώ είμαι των πάντων… και της τάβλας, και του ρεμπέτικου και του σκυλάδικου και του ινδικού και του τούρκικου και της κλασσικής και της τζαζ και της σάμπα κλπ κλπ κλπ… δεν έχω παρωπίδες, δεν έχω στεγανά…

αλλά μιας και το ανέφερες… τι κακό έχει η πίστα;;;; είναι για να χορεύουν οι πελάτες… δηλαδή εκεί που παίζεις, εάν ένας πελάτης θέλει να χορέψει π.χ. ένα ζεμπέκικο τι θα του πεις;;;; εγώ δεν είμαι της πίστας… σας παρακαλώ καθήστε κάτω αλλιώς σταματάω να παίζω;;;;

Ή μήπως χοροταξικά είναι κάτι άσχημο;;;; και παλιά στα οικογενειακά κέντρα είχε πίστα για να χορέψει όποιος θέλει.

Κι εμείς ακούμε τα πάντα, ή μάλλον πολλά, αλλά όχι κακόγουστα και αντιαισθητικά όπως τα σκυλάδικα, μην τα βάζουμε όλα σε ένα τσουβάλι…

ΥΓ. βρε συ Θεόφαλτσε, ακόμα μας χρωστάς τη λίστα με τα " πολυάριθμα ρεμπέτικα που δεν ακούγονται" στο άλλο θέμα :wink:

Εγώ δεν ακούω τα πάντα. Ας πούμε, δεν ξέρω να ακούσω τζαζ. Έχω κάνει μερικές προσπάθειες, δεν τράβηξαν. Το ίδιο και με την κλασική. Σκυλάδικα ούτε ακούω ούτε προσπάθησα.

Έχω παρωπίδες;

Προσωπικές απόψεις φίλε μπαμπη… δεν θα κρίνω τι ακούς και τι δεν ακούς… δικαίωμα σου να ακούς ότι θες…

Για το υστερόγραφο σου… φτιάξε μου εσύ μια λίστα με αυτά που ακούγονται γιατί θα είναι πιο μικρή…

Για τον Περικλή

Παρωπίδα δεν είναι να μη θέλεις ή να μη μπορείς κάτι… αλλά να αρνείσαι ότι υπάρχει… στην συγκεκριμένη περίπτωση να αρνείται κάποιος ότι αυτό είναι η συνέχεια της λαϊκής μας μουσικής… πως να το κάνουμε είναι… άλλο εάν κάποιου δεν του αρέσει… αυτό είναι προσωπικό γούστο.

και μιας και βρισκόμαστε στο θέμα με τον Νικόλα (γιατί μου φαίνεται σε κάθε θέμα κάποιοι θα ασχολούνται συνέχεια μαζί μου)… δηλαδή εάν είχα παρωπίδες δεν θα έπρεπε να πω… “Γιατί ρε Νικόλα παίζεις μαντηλάτο με σάζι; Αφού παίζεται με κλαρίνο”… όλα είναι εξέλιξη… κατάλαβες τι εννοώ;