Φτήνια και φιγούρα για σόου λόγω ματαιοδοξίας

Σκεφτόμουν εδώ και καιρό τα γεγονότα με τον “κουτσαβακη”. Ολος αυτός ο ρόλος που έχει υιοθετήσει μου προκαλει εμετικες τάσεις και απέχθεια. Το όλο ύφος που βγάζει όλη την ψευτομαγκια είναι ότι χειρότερο αυτή την στιγμή για το είδος. Ακυρώνοντας κατευθείαν τις μουσικές ιδιοφυΐες που καθόρισαν το είδος, αντικαθιστωντας τους με μια εικόνα κωμική και κατ’εμέ απαίσια. Τι θα σκεφτεί κανείς βλέπωντας το συγκεκριμένο άτομο και αλλα σαν αυτόν? Ποια θα είναι τα αισθήματα κάποιου που ακούει πρώτη φορά ρεμπετικα για την καλλιτεχνική του αξία? Δεν λέω ωραία τα χασικλιδικα και τα μαγκικα, αλλά μόνα τους δεν αποτελουν το ρεπερτόριο ούτε το τι πρεσβεύει. Ο ίδιος λέει πως νοιάζεται για το ρεμπετικο. Όταν όμως το κάνει σαχλό και το βανδαλιζει ώστε να γίνει εμπορικό δείχνει κάποιο αίσθημα ευθύνης απέναντί στο ίδιο και σε αυτούς που το υπηρετούν? Και μια χαρά χτύπησε και ένα σινγκλ δήθεν ότι “τσιγκλαει” την εξουσία. Σε αντίθεση με ότι είπε ο Διονυσίου σε ένα τραγούδι ούτε μάγκες υπάρχουν ούτε δάσκαλοι.

2 «Μου αρέσει»

Νομίζω πως έχεις λάθος προσέγγιση όσον αφορά το θέμα. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος του αρέσει κάτι και το εκδηλώνει κατ’ αυτό τον τρόπο. Δε ξέρω κατά πόσο είναι δήθεν ή όντως το γουστάρει αυτό που κάνει, κι ας φτάνει στα όρια της γραφικότητας, αλλά σίγουρα δεν πειράζει κανέναν. Άλλωστε το ίδιο ισχύει για όλα τα είδη μουσικής. Πόσους “μεταλάδες” ξέρεις που έχουν υιοθετήσει ένα τέτοιο στυλ; Ή πόσα “ποπ είδωλα” που έχουν συγκεκριμένο ύφος; Ή πόσους ραπάδες και χιπ-χοπάδες με στυλ σε φάση φαρδιά ρούχα, φούντες, όπλα, γκόμενες κλπ. Ή ακόμα και πόσα “λαϊκά παιδιά” της γενιάς του '60 - '70 με το ανάλογο ύφος;

Εμένα προσωπικά όταν τον είδα για πρώτη φορά πριν χρόνια μου θύμισε κάτι τέτοιο:

Παρόλα αυτά δέχομαι ότι είναι κάτι που αρέσει σε εκείνον. Έχει και ανάλογες παρέες πιο σοβαρές ή λιγότερο σοβαρές και όλοι μαζί κάνουν το κομμάτι τους. Αρκετές φορές προσπαθούν να το εμπορευματοποιήσουν, άλλες πάλι κάνουν τον χαβαλέ τους. Τα ΜΜΕ και η “κοινή γνώμη” …ψοφάνε για τέτοια άτομα και όλο αυτό κάνει τη φασαρία του. Κατά πόσο θες να ασχοληθείς με αυτό έχει να κάνει καθαρά με το πως θες να ξοδέψεις τον ελεύθερο χρόνο σου και εάν όντως είναι κάτι που σε αγγίζει.

Εάν θες να στο πάω ένα βήμα πιο πέρα είναι και θέμα προσωπικού γούστου. Τι κι αν ο Τάκη Τσαν παίζει μπαγλαμά με τον κουτσαβάκη και τον Αγάθωνα ή η Σεμέλη “φτύνει” της ρίμες της. Αυτοί κάνουν αυτό που τους αρέσει. Εάν αρέσει (ή όχι) σε καθέναν από εμάς είναι κάτι άλλο :wink:

5 «Μου αρέσει»

Συμφωνώ με τον Αλέξανδρο, αν και μέχρι ένα σημείο καταλαβαίνω και το Γιάννη. Δηλαδη, αν μετά την αρχική τοποθέτηση, εκεινο με τους κλόουν κτλ δεν υπήρχε κάτι νεότερο, νομίζω οι περισσότεροι θα το αντιμετώπιζαν πιο ουδέτερα ή/και στην πλάκα. Ε μετά που εμφανίστηκε στην τβ και έγινε τόσος ντόρος ούτε εμένα μ αρεσε αλλά δεν σημαίνει τίποτα αυτό, το αν αρεσε στον ένα ή στον άλλο. Οτι και να έκανε ο καθενας αυτά θα υπήρχαν.

Επίσης κάποιος που θα ακούσει 1η φορά ρεμπέτικα ειτε θα ψάξει την πηγή με φραγκοσυριανη κτλ, ειτε θα πάρει το έναυσμα από τον κουτσαβακη και το κομμάτι του. Δεν νομίζω με ένα τυχαίο τραγούδι να καταλήξει σε συμπεράσματα για το τι είναι ρεμπέτικο κτλ.

Υγ: Σεμέλη φωτιά, ακούω και ραπς, και έχω να πω ότι έχωσε καλύτερα από άλλους που ειναι με τον τίτλο τέτοιοι. Σοβαρή δουλειά και προσεγμένο μολύβι.

2 «Μου αρέσει»

Εννοείται πως δεν μπορεί κανείς να καταλήξει σε ένα συμπέρασμα έτσι βιαστικά.αλλα πολλές φορές οι άνθρωποι προσεγγίζουμε επιδερμικά κάποια θέματα και μετά γινόμαστε παντογνωστες. Άρα κάποιος ο οποίος θα δει τον κουτσαβακη, πιθανότατα να αξιολογήσει αρνητικά το ρεμπετικο χωρίς να το έχει ψάξει ενδελεχως και να το παραγκωνισει.

1 «Μου αρέσει»

Δεν διαφωνώ. Όμως όπως και εγω έτσι και τα λεγόμενα και οι πράξεις του καθενός είναι αξία κριτικής ( γι αυτό και το νήμα). Δεν θέλω να φανώ φανατικός γιατί δεν είμαι. Αλλά για εμένα αυτό που κάνει ο Παπαϊωάννου δίνει μια κακή εικόνα. Όχι πως δεν υπάρχει και η σατυρική και σαχλή πλευρά στο ρεμπετικο και τα τραγούδια του. Μα θα μου πει κανείς ότι δείχνει και τις άλλες πτυχές. Εγώ δεν το βλέπω έτσι. Μονάχα μια απαρχτη η μία ματαιόδοξη απόπειρα για το 15 λεπτό της φήμης. Σε ένα είδος διαχρονικό κατά την γνώμη μου παντα κάτι τέτοιο δεν αρμόζει

ειναι αρκετοι, και ειναι σκορπιοι…

4 «Μου αρέσει»

Και πολύ αξία του δίνουμε, αν κάποιος σχηματίσει γνώμη από αυτόν τότε σιγά την γνώμη που ξέρει να σχηματίζει γενικότερα. Πιο μεγάλη ζημιά κάνει ο Φέρρης με τους καπελακηδες του και ο Νταλάρας με τους αναστεναγμούς του, που πασαρονται για σοβαροί εκπρόσωποι του είδους. Να μην πούμε για επανεκτελέσεις του '60 και δεν συμμαζευεται, συνήθως οι πρώτες εκτελέσεις είναι θαμμένες κάτω από τόνους σαβουρας.

2 «Μου αρέσει»

Τι εννοείς με αυτό? Γιατί δεν βλέπω επαεκτελέσεις. Βλέπω και ακούω πλιάτσικο.
Προσπάθεια επιβίωσης.

1 «Μου αρέσει»

Μιλάω για δήθεν μάγκικο στυλ Νικολαΐδη που ξεφτιλίζει το Πειραιώτικο, μιλάω για διεκπεραιωτικά παιξίματα που πετσοκόβουν τις εισαγωγές του Καλδάρα, μιλάω για τέτοιες ομορφιές.

5 «Μου αρέσει»

Από ξένους μουσικούς έχω δει πολύ μεγάλο σεβασμό στο ρεμπέτικο σε αντίθεση με Έλληνες (είτε είναι μουσικοί είτε θέλουν να λέγονται μουσικοί αλλά δεν είναι).Αυτό από μόνο του τα λέει όλα.
Τις περισσότερες φορές για εμπορευματοποίηση το πάνε οπότε καταλαβαίνεις τί γίνετε και γιατί πάμε κατά διαόλου.
Τώρα για τα δυο βίντεο @alko101 που παρέθεσες δεν θα σχολιάσω γιατί θα γίνω ο κακός της παρέας.

1 «Μου αρέσει»

Διάβαζα ξανά το νήμα και τις απαντήσεις και σκάλωσα εδω:

Αυτό το ύφος σε άλλον μπορεί να κάθεται καλά και σε άλλον ως δήθεν, ωστόσο, γιατί να είναι ότι χειρότερο για το είδος; Ότι δεν είναι συνηθισμένο ναι (που δεν συμφωνώ κι εδώ, αλλα εν πάσει περιπτώσει) αλλά η ζημιά πως γίνεται;
Στο κάτω κάτω και σήμερα αν ζούσαν οι παλιοί θα είχαν το δικό τους ιδιαίτερο ύφος. Εκεί δεν θα το λέγαμε δήθεν, ε και τώρα αν είναι έτσι ο άνθρωπος ας μιλάει έτσι. Αν δεν, τότε τον εαυτό του κοροϊδεύει, όχι εμάς.

και:

Αυτό είναι αποτέλεσμα των μμε και της έκτασης που πήρε το θέμα.

Το πρώτο της παραήταν φτύσιμο αλλά είπα να ακούσω και τα άλλα και αξίζει τον κόπο.

την εποχη που ηχογραφουνται οι εκτελεσεις αυτες, δεν υπαρχουν οι πρωτες πια στο προσκηνιο. τα 78αρια ειναι στιβες στα παλιατζιδικα, και τα μαζευουν οι συλλεκτες. τα τραγουδια τα ξεραν απο παλαιοτερους μουσικους, η με το αυτι απο τα γραμμοφωνα οταν ηταν παιδια, και τα μαθαιναν ο ενας απο τον αλλον απο μνημης για τις αναγκες του παλκου μιας και στα μαγαζια υπηρχε ακομα η παραγγελια και η χαρτουρα. μην κρινουμε μουσικους προ 50-60 ετων με τα σημερινα δεδομενα που τα βρηκαμε ολα ετοιμα. επισεις δεν τους ενοιαζε το τι στυλ επαιζαν πριν 30 χρονια διοτι απλως ζουσαν και επαιζαν το στυλ της δικης τους εποχης.

3 «Μου αρέσει»

Γεια χαρά και από μένα. Αν και κατανοώ τον ρομαντισμό που βλέπει ο πρώτος φίλος το είδος, δεν νομίζω να κινδυνεύει η αξία του ρεμπέτικου από τον κουτσαβακη και γενικά από οποιοδήποτε.

3 «Μου αρέσει»

Το αντίθετο. Δεν βλέπω κάποιον ρομαντισμο. Αλλά μια αυθόρμητη έκφραση είτε για τον έρωτα, την φιλιά και τα θέματα της κοινωνίας.Μια ειλικρινής, χωρις σάλτσες έκφραση. Φυσικά και δεν κινδυνεύει το είδος ούτε η αξια του. Ούτε ένα εκατομμύριο τετοιο να υπήρχαν δεν θα κινδύνευε. Όμως το υπονομεύει κατά την γνώμη μου.

Για μένα εκδίδει μια σαχλή πλευρά που δεν υπάρχει. Απόρροια αυτού είναι να γελοιοποιεί το είδος και να μην φαίνεται η αξία του. Αυτό εύκολα ξεπερνιέται από αυτόν που ενδιαφέρεται, όμως όπως είπα και σε προηγούμενη απάντηση, συνηθίζουμε να βλέπουμε κάτι μια φορά και μετά να το παίζουμε παντογνωστες. Αν το έκανε για τον εαυτό του εμενα διόλου που θα με ένοιαζε. Όμως φαίνεται πως θέλει να εκπροσωπησει κατά κάποιο τρόπο το ρεμπετικο. Ε εκεί για μενα περνάει τα όρια και έχει αρνητική επιρροη

Και εγώ κάτι παρόμοιο λαμβανω από τον κύριο κουτσαβακη. Ισως όχι σε βαθμό του Νικολαΐδη αλλά και πάλι.

Μεγάλη συζήτηση αυτή.
Δηλαδή ο Αλεφαντος τα τελευταία χρόνια δυσφημιζε το ποδόσφαιρο ? Εχασε το άθλημα κόσμο απο αυτην την παρουσία ? Για να μην μιλήσουμε για προέδρους.
Ο Σφακιανακης που βγηκε δημόσια και υποστήριξε πρώην κόμμα νυν ομαδα φυλακισμενων, έχασε το σύγχρονο λαϊκό τραγούδι ακροατές ? Μειώθηκε η όποια σπουδαιότητα των τραγουδιών που έχει πει ?
Σου εφερα ενα παράδειγμα με έναν άνθρωπο που λίγο πολυ τον αγαπουσε το κοινο και μια μεγάλη μεριδα τον χλευαζε και σου έφερα ενα παράδειγμα με εναν άνθρωπο που καταφερε να διχάσει το ίδιο του το κοινο με δηλώσεις.

Τώρα υποκειμενικά είναι όλα, άλλοι μας κάνουν άλλοι όχι, άλλοι λατρεύουν Ζαμπέτα και άλλοι δεν τον πάνε μια γιατί πικρανε τον μπαρμπαγιάννη.

Προσωπικά ο συγκεκριμένος δεν με ενοχλησε γιατί δεν ειπε ποτε ότι εκπροσωπεί κάποιο είδος η κάποια ομαδα η κάποια μουσική.
Δηλωσε εξ αρχής λατρης του ρεμπετικου.
Επισης αυτο που εισπράττω είναι η εικόνα ενός πιτσιρικά με τα πραγματα τακτοποιημένα στο μυαλό του με εναν διαφορετικό τρόπο απο τον δικό μου, μου βγάζει μια απλότητα μεσα απο έναν χαρούμενο χαρακτηρα που μετράει μέχρι το ενα και το δυο απο επιλογή του. Μην σου πω ότι ενίοτε υπάρχουν στιγμες που ζηλεύω τέτοιου ειδους απλοτητες και όχι συνθέτες σκεψεις και συμπεριφορές.
Αυτο είναι μια μορφή αυθεντικότητας που δεν με ενοχλεί καθόλου. Ισα ισα θα έλεγα.
Τωρα στην μουσικη κοινοτητα του ρεμπέτικου ζημιά να κάνει δεν μπορεί, πιο πιθανό είναι να κάνει καλο και εννοω μεσα απο τον τζερτζελο του να βάλει στην μπριζα καναν πιτσιρικά να ψάξει στο youtube να ακούσει κανα ρεμπετικο.

Η συζήτηση αυτή μου θιμιζει που ρωτάει κανας πιτσιρικάς "3χορδο η 8χορδο? σε παρέες και συνηθως υπάρχουν οι κολλημένοι που λένε “8χορδο γιατι παιζει τα μπάντα, το τριχορδο μισο όργανο είναι” και αντίστοιχα “το μπουζουκι είναι ενα και έχει 6 χορδές”…
Μας ενδιαφέρει να πιασει ο μικρος το μπουζουκι στα χερια του και να του αρέσει… Να συνεχίσει να υπάρχει και το όργανο και η μουσική…

Αυτες είναι οι αποψεις μου και παντα φιλικά :slight_smile:

4 «Μου αρέσει»

Συνυπογράφω εν γένει την προσέγγιση Johnkosguit: ένας χαρούμενος κομπάρσος στην κοινωνία του ρεμπετοθεάματος…

Τώρα, για “ζημιά” στο είδος, δεν θα το έλεγα.
Απλώς δίνει αφορμή και πρόσφορο έδαφος σε οιουσδήποτε καλοθελητές να προσδίδουν στην εκ μέρους τους “φιλοτέχνηση” του πορτρέτου του ρεμπέτικου μια απροσδιόνυση καρικατουρίστικη πινελιά.

3 «Μου αρέσει»

Αν υποθέσουμε ότι ο συγκεκριμένος δίνει “λάθος εικόνα” για όσους ασχολουντε με το Ρεμπέτικο προς το ευρύ κοινο, τοτε ποια η διαφορα απο αυτους που κυνηγούσαν τους δημιουργούς αυτης της μουσικης επειδή έκαναν χρήση ναρκωτικών και είχαν άλλη ιδεολογία και συμπεριφορά απο το τότε “σωστό” ?
Νομίζω είναι σαν το παράδειγμα που όταν σηκωθεί αυτος που τρώει το ξύλο απο κάτω μετα ρίχνει περισσότερο (όλη η ανθρωποτητα απο την αρχή της μέχρι όσο πάει).
Πόσοι παλεψαν για την ελευθερια και γίναν δικτάτορες μετα την απελευθέρωση? Και αλλα πολλά…
Μήπως με το να θεωρούμε “ζημιά” τον κουτσαβακη φλερταρουμε με μια μορφή “λογοκρισίας” που πολεμησε το ίδιο το Ρεμπέτικο ?

Υ.Γ. θεωρώ ενα απο τα πιο υγιή πραγματα είναι οι διαφορετικές αποψεις και ρωτάω με όλη την καλή δάθεση και προθέση για να κατανοήσω όλες τις διαφορετικες απόψεις.

1 «Μου αρέσει»