Νεος στο βιολι

Καλημερα σε ολους σας. Μιας και νεος στο βιολι αλλα οχι στη μουσικη καθως παιζω μπουζουκι επαγγελματικα ανεβασα 1βιντεο και θα θελα την γνωμη σας απο ολους και ιδιαιετερα απο μελη που παιζουν επαγγελματικα βιολι ειτε αλλο οργανο. Να σημειωσω οτι παιζω περιπου δυο μηνες. Ειχ παει σε δασκαλο για τα βασικα και το χειρισμο στο δοξαρι και απο εκει και περα μονος μου! Τα βιντεο ειναι απο live σε μαγαζι που δουλευω. Ελευθερα πειτε την γνωμη σας χωρις φοβο σε οτι αφορα αυτο που ακουτε (φαλτσα κλπ) θα μου ηταν πολυ χρησιμα τα σχολια ωστε να με βοηθησετε να γινω καλυτερος. Ειναι ενα οργανο δυσκολο και θελει μελετη. Λαβετε υποψιν το διαστημα που παιζω 2 μηνες. Παρακληση σε καμια περιπτωση μην γινει ρινγκ με αντιπαραθεσεις απο μελη… ειναι κατι που δεν θα το θελα. Ο μονος σκοπος μου ειναι να τ ακουσετε και να μου πειτε τις γνωμες σας συμβουλες και οτι αλλο μπορει να με βοηθησει. σας ευχαριστω

Το βιντεο ειναι αυτο
https://www.youtube.com/watch?v=gOSRETsGQQM&feature=youtu.be

Φίλε LAIKOS,

θα προσπαθήσω να είμαι αντικειμενικός: εάν πήγαινα σε μαγαζί και άκουγα αυτό το βιολί, δεν θα μου άρεσε. Αν, μάλιστα, δεν ήξερα ότι είσαι μέλος του φόρουμ και νέος βιολιστής (γιατί όσο να 'ναι το βλέπω με συμπάθεια και επιείκεια) θα πάταγα και dislike στο Youtube.

Η προσπάθειά σου είναι καλή βέβαια, εγώ πιστεύω ότι σε δύο μήνες δεν θα έπαιζα έτσι, αλλά το παίξιμό σου δεν είναι, κατά τη γνώμη μου, ακόμα για μαγαζί.
Τα διαστήματα είναι πολύ στο περίπου -γίνονται ασταμάτητα φάλτσα- και γενικά λείπει η ευχέρεια στο δοξάρι (σε αυτόν τον τομέα βέβαια είπαμε, για δύο μήνες, μια χαρά τα πας). Όμως το βασικό πρόβλημα είναι ότι οι νότες δεν είναι πουθενά… και το βιολί θέλει μεγάλη ακρίβεια!

Παίξτα με το μπουζουκάκι για λίγο καιρό ακόμα, και σε κανά εξάμηνο τους τα παίζεις και με το βιολί.

Καλή συνέχεια

Φίλε LAIKOS,

ακούγοντας τον εαυτό σου στο βίντεο, πώς θα τον έκρινες;

Αρχικα, να πω οτι χαιρομαι που επιτελους ειδα ενα θεμα σχετικο με βιολι στο φορουμ. Και που βλεπω οτι εισαι και απο Λεσβο.

Λοιπον, 2 πραγματα σχετικα με το βιντεο. Ακουγοντας τις νοτες ηταν δυσκολο να αναγνωρισω τα τραγουδια, και επισης ο ηχος δεν ηταν τοσο ωραιος.
Δοκιμασε να παιξεις μερικα πιο αργα κομματια (π.χ. Σ’ αγαπώ γιατί είσαι ωραία) και να δεις τι αποτελεσμα θα βγαλεις. Παντως οι 2 μηνες ειναι πολυ μικρο διαστημα για το βιολι συγκεκριμενα. Θα δεις και μονος σου οτι σιγα σιγα το δοξαρι θα κανει καλυτερη επαφη με τις χορδες, τα χερια θα λυθουν (αλλη σταση στο μπουζουκι κι αλλη εδω, χρειαζεται να συνηθισει το χερι). Γενικα το καλυτερο για να συνηθισεις τα πατηματα ειναι να βγαζεις τα τραγουδια με το αυτι. Ετσι θα εντοπιζεις μονος σου το λαθος και θα το διορθωνεις.
Παντως αν σ’αρεσει τωρα που το αρχισες μην το παρατησεις γιατι θελει καιρο για να ακουσεις ωραιο αποτελεσμα. Σταδιακα βελτιωνονται ολοι οι τεχνικοι τομεις και ο ηχος γινεται καλυτερος.

Βρες και μερικους βιολιτζηδες που να σ’ αρεσουν και ακου δικες τους εκτελεσεις.

Ευχαριστω παιδια για τις απαντησεις και τις παρατηρησεις. Θελω να τα λετε ετσι αληθεια για να ξερω που παταω! Φιλε babis συμφωνω! Αλλα σε κανα 6μηνο θα υπαρξει διαφορα? Φιλε pikinos εγω επειδη ειμαι αυστηρος κριτης με τον ευατο μου θα λεγα μετρια. Μεχρι εκει τιποτα το ιδιαιτερο! Ακουω παιδια γραψτε αφοβα!

Βασιλη πατριωτη σ ευχαριστω κι εσενα! Ναι οντως τα τραγουδια τα βγαζω με το αυτι και ακουω που υπαρχουν λαθη και διορθωνω! Ναι σιγουρα με το καιρο ολα φτιαχνουν. Να πω μια αληθεια μ αρεσει πολυ το βιολι κι απο το μπουζουκι που παιζω και το αρχισα με σκοπο να μαθω! Συμφωνω σε οσα λες. Ακουω ποιο πολυ χατζοπουλο!

Φίλε LAIKOS,

δεν είμαι βιολίστας, αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη και χωρίς φιοριτούρες, δεν ξέρεις (ακόμα) να παίζεις βιολί και είναι επόμενο: σε 2 μήνες τί να μάθεις;! Ούτε βέβαια κ’ εγώ θάπαιζα καλύτερα σ’ αυτό το διάστημα.

Δε σε κατηγοράει όμως κανείς γι αυτό, αλλοίμονο! Kαι μπράβο σου που ξεκίνησες να μαθαίνεις!

Το τραγικό της υπόθεσης είναι αλλο: ότι παίζεις μπροστά σε κόσμο! Μήπως δεν είσαι τελικά αρκετά αυστηρός κριτής του εαυτού σου; Διότι, άλλο παίζω μπροστά στον κολλητό μου, κι άλλο βγαίνω στο μεροκάμματο…εκτός βέβαια κι αν υπάρχει άλλο υπόβαθρο (π.χ. απαίτηση του μαγαζάτορα), που στο κάτω-κάτω δεν μας αφορά και δεν είσαι υποχρεωμένος να μας εξηγήσεις.

Δίχως καμμία διάθεση αντιπαράθεσης,

ο Πίκινος

ΥΓ Και το κωμικοτραγικότερο της υπόθεσης: κανείς στο βίντεο δε δείχνει νάχει πάρει χαμπάρι…

Εάν παίζεις τόσο καλά σε 2 μήνες τότε στο 6μηνο θα είσαι πολύ βελτιωμένος!!

Εάν ήσουν όντως αυστηρός, θα καθόσουν σπίτι σου μέχρι να …κουρδιστείς!

Σύμφωνοι, θα πω τη γνώμη μου ελεύθερα και ελπίζω να μην εκληφθεί σαν αντιπαράθεση.

Μην παίζεις δημόσια. Είναι θράσος. Πρόκειται για ένα όργανο που με τον κλασικό τρόπο εκμάθησης παίρνει χρόνια μέχρι να φύγει κανείς από το επίπεδο του αρχαρίου, και στο οποίο εσύ έχεις πάρα πολύ δρόμο μέχρι να παίξεις σωστά (δε λέω καλά, αυτό είναι διαφορετικό θέμα, λέω απλώς σωστά).

Στο βιολί δεν υφίσταται καν η έννοια “παίζω δυο μήνες”. Έχω ξεκινήσει να μαθαίνω εδώ και δυο μήνες λέγεται, και έτσι είναι. Αν ένας κιθαρίστας έλεγε “παίζω δυο μήνες μπουζούκι” θα ήμουν μεν λίγο επιφυλακτικός, αλλά δεν το θεωρώ και αδύνατο. Με το βιολί αποκλείεται ολωσδιόλου. Είναι σα να λέμε “οδηγάω Χ μέρες αλλά ακόμα δεν έχω μάθει να αλλάζω ταχύτητες” - ε, άρα δεν οδηγάς, μαθαίνεις εδώ και Χ μέρες!

Αν αντί για μαγαζί μάς έδειχνες ένα βίντεο μ’ αυτό το παίξιμο από πρόβα, θα είχα πολύ θετικότερα σχόλια. Δεδομένων των τρελών δυσκολιών του οργάνου, για δυο μήνες σε βρίσκω πολύ προχωρημένο. Ειδικότερα:

[ul]
[li]Συμφωνώ ότι οι νότες φαλτσάρουν, αλλά παρατηρώ ότι δε φαλτσάρουν όλες το ίδιο: κάποιες σε δυσκολεύουν περισσότερο. Φταίει το πάτημα; Φταίει η ταχύτητα; Εντόπισε το πρόβλημα και δούλεψέ το. [/li][/ul]

[ul]
[li]Ένα άλλο σημείο έχει σχέση με τη δοξαριά σου. Το αποτέλεσμα δε ρέει, σκοντάφτει. Το παράδειγμα της οδήγησης από εδώ το σκέφτηκα: όπως ο αρχάριος μαθητής οδήγησης, όταν αλλάζει ταχύτητες, το αυτοκίνητο σκοντάφτει και “βήχει” και η κίνησή του, αντί να είναι ομαλή, κάνει απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, έτσι και συ, όταν αλλάζεις δοξαριά, ακούγεται κάτι σαν απότομη διακοπή και ξαναξεκίνημα. Στο δε ταξίμι (που για δυο μήνες δεν είναι καθόλου κακό, απλώς δεν είναι για μαγαζί), μου έλειψε ν’ ακούσω και λίγο πιο μακριές δοξαριές. [/li][/ul]

Το βιολί είναι το πιο άτιμο όργανο. Το παραμικρό λάθος χιλιοστού ως προς το πάτημα της χορδής, το κράτημα του δοξαριού, την πίεση του δοξαριού στις χορδές, τη γωνία της δοξαριάς, το ακριβές σημείο επαφής της χορδής με το δοξάρι κλπ κλπ, φαίνεται καραμπινάτα και μπορεί να σε κρεμάσει πολύ περισσότερο απ’ ό,τι σε άλλα όργανα (που φυσικά επίσης έχουν σωστό και λάθος σε όλα αυτά τα ζητήματα, αλλά με όχι τόσο εμφανή τη διαφορά όσο στο βιολί). Για να λύσεις το καθένα από αυτά τα ζητήματα, το πρώτο βήμα είναι να τα εντοπίσεις. Αυτό δε γίνεται μονομιάς, γίνεται λίγο λίγο. Για να πω ένα ακραίο παράδειγμα: αν η δοξαριά σου ήταν τόσο λάθος ώστε αντί για νότα να ακουγόταν τρίξιμο, δε θα καταλάβαινες ποτέ αν το αριστερό σου πατάει σωστά τη νότα ή τη φαλτσάρει: θα φτιάξεις πρώτα στοιχειωδώς τη δοξαριά για να ξεκαθαρίσει το τοπίο,και μετά θα κοιτάξεις τι γίνεται με τα πατήματα. Μετά θα διορθώσεις τα πατήματα, και μόλις ξεκαθαρίσει κι από κει το τοπίο θα εντοπίσεις κάτι άλλο που τυχόν θέλει δουλειά. Και ούτω καθεξής. Υπάρχουν δυσκολίες προφανείς, και δυσκολίες που είναι κρυμμένες πίσω από άλλες και δε φαίνονται.

Συνεπώς, προσπάθησε να εντοπίζεις συγκεκριμένα προβλήματα όσο πιο εστιασμένα γίνεται, και να κάνεις ειδική δουλειά για την επίλυσή τους. Φτιάχνε ασκήσεις για τον εαυτό σου (μπορεί να υπάρχουν και στο ίντερνετ), παίζε και ξαναπαίζε το σημείο που σε δυσκολεύει. Παράλληλα βέβαια, συνέχισε να βγάζεις κομμάτια και να προβάρεις με την μπάντα σου, ώστε παράλληλα προς την εστιασμένη πρόοδο να καλύπτεις έδαφος και στη συνολική σου εξοικείωση με το όργανο και τα τερτίπια του.

Καλή συνέχεια και υπομονή.


Υ.Γ. Συμφωνώ με κάθε λέξη, θετική ή αρνητική, των δύο παραπάνω μηνυμάτων (6-7) που γράφτηκαν όσο ετοίμαζα το μακρινάρι μου.

Σας ευχαριστω ολους παιδια! Η μελετη δεν σταματαει! Σαφως και θα διορθωσω σιγα σιγα ολες τις ατελειες και τα λαθη που ετσι ειναι και το σωστο! Η παιζεις ενα οργανο η οχι! Δεκτα ολα τα σχολια σας και φυσικα γι αυτο ανοιξα το θεμα να ακουσω ολων τις γνωμες! Ειναι ωραιο οργανο! Απλα το θεμα με το κοσμο ειναι οτι ηταν απαιτηση του μαγαζιου αν και το ειπα επανειλημενως οτι ειμαι ακομα στην αρχη. Τεσπα ξερουμε ολοι λιγο πολυ τι εστι μαγαζατορας! Παντως για να πω την αληθεια ουτε εγω περιμενα μεσα σε δυο μηνες να φτασω εστω σ αυτο το επιπεδο ειναι κατι που ξεπερασε τον ευατο μου! Και δεν εχω μελετησει και τοσο κοπιαστικα για να πω την αληθεια. Αλλα πως βγηκε ετσι σε τοσο λιγο μικρο χρονικο διαστημα ακομα απορω! Η μελετη συνεχιζετε λοιπον! Σας ευχαριστω και παλι για την συμβολη σας!

ΥΣ οποιοδηποτε σχολιο ελευθερα να ακουγετε μην κολατε. Οπως επισεις και συμβουλες!!

Σας ευχαριστω!

Φίλε ΛΑΙΚΟΣ, ψυχραιμία, αφου μπήκες στο χορό θα χορέψεις.

Ζήτα απο τον δάσκαλο να σου μιλήσει για το δεξί χέρι περισσότερο. ο αντίχειρας καλό θα είναι να είναι λιγισμένος και μέσα στην κοιλότητα της βάσης, όχι απο κάτω. Οσο προχωράς, θα πρέπει να εξερευνήσεις περισσότερο πως να αξιοποιήσεις την κίνηση του χεριού προκειμένου να βγάλεις καθαρό ήχο.
Το ζητούμενο είναι να μην “κλειδώνεις” κανένα μέρος του χεριού σου αλλά να έχεις μιαν υπο έλεγχο ευλυγισία.
Να σκέφτεσαι λοιπόν όλες σου τις κλειδώσεις ελαφρά λυγισμένες και διαρκώς σε κίνηση.
Ρίχνε και καμιά ματιά στον καθρέφτη. Οσο γίνεται, δοξάρι παράλληλο στον καβαλάρη.

Αποφάσισα πρόσφατα να μάθω πολίτικη λύρα και καταλαβαίνω το πόσο δύσκολο είναι να γνωρίζεις ένα όργανο και να αρχίζεις άλλο απο το 0.
Ο δάσκαλος με ενθαρρύνει να γράφω βιντεάκια και να τα μελετω (καθώς και να του τα δείχνω) ακόμα και αν τα βρίσκω χάλια , γνωρίζοντας αυτά που γνωρίζω σε άλλο όργανο. Παρατηρώ οτι όντως έχει δίκιο. Ακόμα και τα χάλια βιντεό-παιξίματα μου τώρα δεν είναι όσο χάλια ήταν πριν απο 6 μήνες. Ομολογώ πως, αν περίμενα να …μάθω λύρα προκειμένου να του στείλω ένα βίντεο για το οποίο δεν θα ντρεπόμουν…δεν θα είχα κάνει την πρόοδο που έχω κάνει τώρα.
Όλα χρειάζονται…και η υπομονή αλλά και το να μπαίνουμε στα βαθειά καμια φορά
(δεν σχολιάζω το επαγγελματικό της υπόθεσης, απλά λέω πως καλό είναι να ηχογραφούμε)

φιλε alk σε ευχαριστω! Ναι θα χορεψω λοιπον! μελεταω και παιζω πανω στα τραγουδια που ακουω ωστε να διορθωνω τα λαθη σε νοτες μη σταθερες οσο για τα χερια προσπαθω να τα ελενχω για να συνεργαζονται σιγα σιγα!

Παιδια στο σπιτι που παιζω με τραγουδια απο τον υπολογιστη δεν ειχνει να παταω καποια νοτα φαλτσα ακουω και βγαινει ακριβως οπως στο τραγουδι που παιζω παραλληλα… Αλλα παρ ολα αυτα παιδυω το αυτι μου για για να παταει ακριβως! Κατι αλλο που θελα να ρωτησω ειναι οτι συγκεκριμενο βιντεο που ακουσατε οπως και αλλες φορες που δοκιμασα να παιξω με αυτο το σχημα τα πληκτρα και τα τεμπα του αρμονιου ειναι τοσο δυνατα που δεν ακουω τι παιζω μονο ελεχιστα και χανεται το βιολι μεσα στη βαβουρα. Λετε να παιζει μεγαλο ρολο αυτο στο ολο θεμα? Χρησιμοποιω μια προενισχυση shadow sh 2000 που εχει πανω volume και tone και συνδεετε με μια καψα αυτοκολητη της tap που την εχω πανω στο καπακι του οργανου η καψα ειναι σαν 2 ευρω σε μεγεθος… Παρ ολα αυτα δεν ακουγομαι και επειδη καθομαι διπλα σε ηχειο οταν ανοιξω παραπανω το volume για να ακουστω αρπαζει και βουιζει… Να πω βεβαια οτι το σημα το περναω μεσα απο ενα equalizer της behringer μπας και μου δωσει παραπανω ενταση αλλα δεν ειμαι καθολου ευχαριστημενος. Εξου και η κακη ποιοτητα του ηχου του βιολιου που ακουγετε και στο βιντεο. Γνωμες θελω… Τι μπορω να κανω με αυτο το συστημα μαγνητη που εχω στο βιολι… Να το κρατησω να το πεταξω να βαλω κατι αλλο? Κατι που θα βοηθησει? Σας ευχριστω και παλι

ΥΣ εχω σκεφτει και το ενδεχομενο αγορας ηλεκτρικου βιολιου για το θεμα live αργοτερα. Εχω δει μερικα δεν τα εχω παιξει βεβαια αλλα θα θελα και τις γνωμες σας σ αυτο…