Μόρτισσα Χασικλού Ρε-Σoλ-Ρε

Ένας φίλος ανακάλυψε ότι η μόρτισα χασικλού παίζεται ωραία σε ρε σολ ρε και είναι όντως εκπληκτικό! Βεβαίως με κάποια κόλπα μέσα. Π.χ στην εισαγωγή, εκεί που αντίστοιχα στα λόγια παίζει (εισαγωγή=λόγια στο κομμάτι) το ‘‘πάλι με μάγκες κ.λ.π.’’ κολλάει τέλεια να βάλεις αντίχειρα στο ντο της μουργκάνας και επίσης στην εισαγωγή (και στα λόγια) στο κλείσιμο κάθε φορά στο τέλος μπαίνει τέλεια ένα (μουργκάνα) Μι. Δοκιμάστε το και νομίζω θα σας αρέσει πάρα πολύ. Ειδικά ο συνηχισμός από την αρχή κιόλας με ανοικτές ΡΕ (μουργκάνα) και ΣΟΛ μαζί με το πατημένο σολ στο καντίνι.
Είναι Μι Σαμπάχ από ρε σολ ρε. (αν δεν κάνω λάθος)
Καλές πενιές.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 18:07 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 17:51 —

θα ανεβάσω και κάποιο βιντεάκι γιατί μάλλον δεν εξηγώ καλά.

Σε αυτο το κομματι για ακομα πιο μαγκιορα εκτελεση εγω το παιζω ρε-λα-φα(μπουργανα)η μπουργανα ομως τελειως χαλαρη ,μια οκταβα κατω.Ειναι ενα παραδοσιακο κουρδισμα χωρις ονομα που το συνηθιζαν και οι παλαιοι .

Θα το δοκιμάσω!! Εχεις πηγη που αναφερει η δειχνει το κουρδισμα αυτο σαν παραδοσιακο??κανα τραγουδι μηπως??
Ευχαριστω

Πάντως καλό είναι όσοι έχουμε βρει τραγούδια που παίζονται όμορφα σε κουρδίσματα, αν τα ανεβάσουμε ή να γνωστοποιήσουμε το κούρδισμα και το αντίστοιχο τραγούδι. Κάτι σαν και αυτό που έκανα εγώ και ο Σταύρος. Θα είναι καλό να πηγαίνουμε σε ένα καλό μέρος με ρεμπέτικα και να ακούμε κούρδίσματα καλοπαιγμένα και προσεγμένα. Σκέφτομαι να ανεβάσω σε βίντεο και κάποια άλλα που έχουμε βρει τα οποία θεωρώ πολύ όμορφα. Άλλωστε υπάρχουν γνώστες στα ντουζένια εδώ μέσα.

Ηχογραφημενο δειγμα δεν γνωριζω ,ομως εχει αναφερθει και απο τον Στελιο Βαμβακαρη και το ειδα και απο αλλους παλιους που γνωρισα ,επομενως ειναι παραδοσιακο με την εννοια οτι ερχεται απο πολυ παλια.Η μορτισσα χασικλου κατα την γνωμη μου ειναι ηχογραφημενη σε ρε-λα-ρε ,ομως η κιθαρα του Κωστα Σκαρβελη(του μεγαλυτερου και με διαφορα κιθαριστα του ρεμπετικου)δινει αλλο νοημα στο κομματι. Η χαλαρη μπουργανα σε φα ειναι ιδανικη για να δημιουργησει την καταλληλη ατμοσφαιρα με ενα οργανο.

Συμφωνώ για Σκαρβέλη (για ρυθμικό μέρος γιατί μελωδικό είναι και ο Περιστέρης εδώ που τα λέμε) όπως και για τη χαλαρή φα και την ατμόσφαιρα. Πάντως το κούρδισα το όργανο με χαμηλή φα και ήταν πολύ ωραίο! Και μένα κατά τη γνώμη μου είναι σε ρε-λα-ρε ηχογραφημένο αλλά το ρε-σολ-ρε που ήταν ευρείας αποδοχής και εύκολα μεταχειρίσμο κούρδισμα μπορεί να το’χε ο Μάρκος στα υπόψιν του! Το’χε δεν το’χε εμένα μου άρεσαν και τα δυο (τρια με το ρε λα ρε)! Γνωρίζεις άλλα κομμάτια που κολλάνε με κούρδισμα πέρα από τα παραδοσιακά κουρδισμένα?? Και μια ερώτηση, στο βιβλίο σου αναφέρεις το ρε λα λα σαν κούρδισμα σε κομμάτια του Τσαούς! Μπορείς να μου τα υποδείξεις γιατί έχω απορία???Ευχαριστώ!

καλο ειναι μιας και βλεπω να υπαρχει ενδιαφερον-αν συμφωνειτε-να ανοιξουμε ενα νεο θεμα για τα ντουζενια ,με το παιξιμο τους ,με δειγματα ηχου απο σημερινες εκτελεσεις δικες μας ή αλλων και διαφορες αλλες παρατηρησεις…

Kαλό είναι και συμφωνώ με άλεξ, τέτοιες κινήσεις κατά τη γνώμη μου συμβάλλουν στο να διατηρείται ωραίο και καλαίσθητο το ρεμπέτικο καθώς επίσης και εμπλουτίζουν τις γνώσεις μας. Όπως τα ρεμπέτικα της κιθάρας του μυστακίδη ένα πράγμα ή το άρθρο του Σταύρου Κουρούση για τα ντουζένια. Σε λίγο ανεβάζω δύο βίντεο. Ένα με τη χασικλού και ένα καραντουζένι.

Μπορούν μήπως οι συντονιστές να μετονομάσουν το θέμα σε ‘‘Τραγούδια σε Ντουζένια’’??

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 21:00 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 20:07 —

Και η μόρτισα χασικλού σε ΡΕ ΣΟΛ ΡΕ από τον ΕΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.

Άκουσα και το μπαρπούτι και την μόρτισα χασικλού και αναστήθηκα,μπράβο συνεχίστε,βγάλτε και άλλα.

Nα’σαι καλά φιλαράκι. Ανεβαίνει και ένα άλλο που θα σε στείλει!

Μήνυμα από τη συντονιστική ομάδα:

επειδή ανοίχτηκαν δύο θέματα με παρόμοια θεματολογία εντός μιας ημέρας, κι επειδή η ενοποίησή τους θα προκαλούσε πρόβλημα στη ροή της κουβέντας (αυτόματη ταξινόμηση μηνυμάτων βάσει ώρας δημοσίευσης, οπότε η ανάγνωση θα ήταν ακαταλαβίστικη), κλειδώνουμε αυτό το θέμα και παρακαλούμε η κουβέντα να συνεχιστεί εδώ, ώστε να είναι όλα συγκεντρωμένα.