Το τραγούδι των Στάμων «Το Μπαρμπούτι» (βιολί, σαντούρι) ηχογραφημένο το 1920 στο Σικάγο, παιγμένο από τον φορουμίτη ΕΕΥΡΙΠΙΔΗΣ σε καραντουζένι (ΡΕ ΣΟΛ ΛΑ). Δείγμα εισαγωγής και μελωδίας στα λόγια.
Να στε καλά κύριε Νίκο. Τα ψάχνουμε καιρό τώρα τα κουρδίσματα και ο Ευριπίδης έχει ρίξει μελέτη! Δικιά του η διασκευή καθαρά! Εγώ μόνο τη λήψη έκανα! Θα ανεβάσουμε λογικά και άλλα που έχουμε, αν υπάρχει και λίγη ανταπόκριση από άλλους ντουζενοπαίκτες ακόμα πιο καλά! Σειρά έχει πιθανότατα ένα σε συριανό ντουζένι ζεϋμπέκικο με εισαγωγή που σπάει κόκκαλα!! Και πάλι ευχαριστούμε για τα λόγια σας!
Το μπουζούκι είναι Μητρέντζης προ πενταετίας αν δεν κάνω λάθος. Σκάφος μανίκι ταστιέρα σαν ζοζεφίσιο όργανο του 50’ και από ήχο πολύ μπροστά. Το καλύτερο μοντέρνο τρίχορδο που έχουν πιάσει τα χέρια μου. Είναι του Ευριπίδη. Ευχαριστούμε για τα λόγια σου φίλε! Και μια και είσαι ντουζενοπαίκτης ανέβασε και συ κάνα βίντεο να μάθουμε και από κει κάτι! Μόνο έτσι θα πάρει μπρός αυτή η πλευρά του μπουζουκιού!
Φοβερός ο Ευριπίδης,μπράβο παιδιά!
Να ρωτήσω,έχει προσπαθήσει κανείς να παίξει τα ντουζένια του Καραπιπέρη;Θα ήταν ενδιαφέρον να ακουστούν και αυτά τα κουρδίσματα στο μπουζούκι.
κρίμα, και δεν μπόρεσα να τον επισκεφτώ πέρυσι τον μάστορα…
γενικά δεν το έχω με τα βίντεο (ούτε λογαριασμό youtube), από κοντά ευχαρίστως δείχνω ό,τι μπορώ. άσε που τα καλοκαίρια (εκτός αθηνών) δεν έχω ούτε μπουζούκι!
και μια φιλική επισήμανση: για να επιτύχεις το σκοπό σου, άλλη φορά πιο σταθερό χέρι στην κάμερα και στο μπουζούκι, και καλύτερη ποιότητα για να ξεχωρίζουν οι κινήσεις των δαχτύλων. φοβάμαι πως, για κάποιον που δεν είναι εξοικειωμένος με το αντικείμενο, θα είναι δύσκολο να καταλάβει τα πατήματα.
Φίλε Ρέστο, τα κουρδίσματα του Καραπιπέρη τα έχουμε βγάλει πάντα σύμφωνα με πηγές. Είτε από το άρθρο του Σταύρου Κουρούση είτε με το αυτί. Πάντως αν τύχει και γράψουμε κανένα θα το ανεβάσω. Νομίζω πάντως πως ο Κουρούσης έχει ανεβάσει βίντεο που παίζει υποδειγματικά το Αϊβαλιώτικο και μάλιστα από τον αρχικό τόνο. Πάντως το από κάτω από τις ντομάτες με ρε λα ρε βγαίνει μούρλια λόγω ανοικτών και μιας συγκεκριμένης μπασογραμμής που μπορείς να βάλεις τόσο στο μπουζούκι όσο και στη κιθάρα.
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 21:56 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 21:54 —
http://www.youtube.com/watch?v=GzuUY-Vo4R0&list=UUAkM0D9LqOT3ImHVqBr_xTQ&index=1 Ορίστε και ο καραπιπέρης αλα κουρούσης.
Λίγκα ευχαριστούμε για τις συμβουλές. Βέβαια τα βίντεο απευθύνονται κυρίως σε άτομα που ασχολούνται με τα ντουζένια αρά έχουν κάποιες γνώσεις στο μπουζούκι! Παρ’ολ’αυτά μια σταθερότητα είναι αναγκαία.
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 21:59 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 21:56 —
Να τον επισκεφθείς το μάστορα. αν και έχει πρόβλημα άρθρωσης λόγου από το εγκεφάλικο είναι ευγενικότατος και εξυπηρετικότατος και έχει και μπουζούκαρες προς δοκιμή. Μάλιστα είχε και ένα καπάκι παλιού μπουζουκιού μέσα όταν πήγα.
Κανονικά δεν θα έπρεπε να το πώ από τώρα, αλλά σχεδόν φτάσαμε στο στόχο: Την άλλη βδομάδα, στη Σκύρο, ο Σπύρος Γκούμας θα μας δείξει και του Καραπιπέρη τα ντουζένια και άλλα.
Μούρλια! Να μας δώσετε και μας καμιά πληροφορία γιατί δεν μπορούμε και να έρθουμε. Καλά να περάσετε!
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 04:54 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 04:29 —
Να προσθέσω πώς θα είστε πολύ τυχεροί αν μέσα στα θέματα με τα οποία ασχοληθείτε στο σεμινάριο είναι και ο τρόπος της πένας του Καραπιπέρη. Ο άνθρωπος είχε πολύ ιδιαίτερη, σαζίστικη θα έλεγα (ταμπουρίσια αν θέλετε) πένια. Τουλάχιστον αυτήν την εντύπωση μου αφήνει εμένα. Το θέμα της πένας στους πρώτους παίκτες του μπουζουκιού που σχεδόν όλοι έχουν προσωπικό ήχο είναι τεράστιο και νομίζω χρειάζεται μελέτη αν κάποιος γουστάρει να πιάσει εκείνους τους ήχους. Με πρώτο σε δυσκολία, για μένα τουλάχιστο, τον Δελιά. Βέβαια είναι και τα μπουζούκια της εποχής που δίνουν ανάλογο χρώμα.
Ενδιαφέρον πράγματι.
Αν, Ανεστάκο, λέγοντας «πένα» εννοείς «πενιά», τότε να προσθέσω ότι και για τις ίδιες τις πένες που χρησιμοποιούσαν εκείνη την εποχή θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζαμε. Σχήμα; Υλικό;
Σε ενα αφιερωμα που ειχε κανει η εκπομπη “Τα παντελονια ειναι περιεργα ρουχα” στον Τολη Χαρμα, ο ιδιος ειχε πει μεταξυ αλλων, οτι οταν ειχε συνεργαστει με το Χιωτη εφτιαχναν τις πενες για το μπουζουκι μονοι τους -και μαλιστα οτι ο Χιωτης εδινε πολυ βαρος στη διαδικασια και ηταν πολυ απαιτητικος στο να βγει η πενα οπως την ηθελε. Περισσοτερες πληροφοριες επι του διαδικαστικου δεν εδωσε, παντως εμεινα με την εντυπωση οτι επαιρναν πενες κιθαρας και τις εκαναν οπως ειναι σημερα οι “λαϊκες” (πιο μικρες, πιο μυτερες, πιο τριγωνες).
Οποτε αν ο Χιωτης στην Αμερικη εφτιαχνες πενες μονος του, ποσο μαλλον πισω στο '30…
ευχαριστουμε για τα καλα λογια αναβαστε κι εσεις κανα βιντεο να μαθουμε τιποτα και να γουσταρουμε αμα θελεται ενωστε το θεμα με τη μορτισσα χασικλου να ειναι ολα μαζι λεω να βαλουμε και τα βιντεο του μπαμπη που παιζει μπαγλαμα τον μπατη και του ζαμπε τη σκυλα και οποιο αλλο ειναι και ξεχναω.
Η παραπονεμένη χήρα του Μάρκου σε συριανό ντουζένι μαζί με μια εισαγωγή που είχαμε βρει ξέμπαρκη και νομίζω ότι είναι μεγαλειώδης!!
Υ.Γ. Η βιντεοσκόπηση της Μιτσούκο σαγιονάρας και της αφίσας του λαϊκού καλλιτέχνη Τζάστιν Μπίπερ εμπεριέχει μια εντέχνως κρυμμένη φιλοσοφική αναζήτηση!
Καλές πενιές
Να προσθέσω ότι παίζει ο Ευριπίδης.
Σωστά, το επιβεβαιώνει και ο Πουρπουράκης στη συνέντευξη που μου παραχώρησε:
‘’…Καθόμαστε, θυμάμαι, ώρες και φτιάχναμε του Μανώλη πένες! Μιά πένα για να φτιάξεις, μας έπαιρνε περίπου μιά-δυό ώρες! Ήτανε πολύ μίζερος σʼ αυτά, έπρεπε η πένα να βγάζει καθαρή τη νότα! Είχαμε ένα μηχανάκι, απʼ αυτά που γυρίζουν για να φτιάχνουν οι γυναίκες τα νύχια τους…μʼ αυτά πολεμάγαμε και κόβαμε τις τρίγωνες πλαστικές αμερικάνικες πένες, τις μικραίναμε και τις τροχίζαμε γύρω-γύρω με το μηχανάκι αυτό…‘’
Αγαπητοί φίλοι που ασχολείστε με τα ντουζένια δοκιμάστε το ΜΙ(καντινι)-ΝΤΟδιεση-ΛΑ σε μισομπούζουκο η τζουρά, σε μπουζούκι είναι μεγάλη η πίεση που ασκείτε, και θα ειθελα να ρωτήσω τον φιλο Σταυρο Κ για το ρε-λα φα αν το εχει εντοπίσει ηχογραφημένο.
ΕΙπε πως δεν ειναι ηχογραφημενο πουθενα! Ευχαριστω για την πληροφορια!
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 02:42 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 02:11 —
Να προσθέσω φίλε Τρικαλινέ ότι στο μπουζούκι, το νοτυζένι που αναφέρεις είναι το γνωστό σε όλους μας εδώ, Ρε Σι Σολ! Ή ντο λα φα (που μάλλον παίζεται και η σκύλλα του μάρκου).