Μπουρνοβαλιό

Γνωρίζει κανείς την σημασία της ονομασίας; Υποδηλώνει κάποιο συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα-φόρμα, είναι χορός ή έχει να κάνει με τόπο καταγωγής; Δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο στην αναζήτηση.
Ευχαριστώ

Ο Μπουρνόβας (με τα κρύα νερά…) ήταν προάστειο της Σμύρνης. Άρα Μπουρνοβαλιός -ά, ο από εκεί καταγόμενος, το μπουρνοβαλιό είναι πράγματι συγκεκριμένος σκοπός που πήρε αυτό το όνομα, για λόγους που μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ.

Υπάρχει Μπουρνοβαλιός μανές, μάλλον δυτικότροπος και επίσης, το κομμάτι που είναι γνωστό ως “και γιατί δεν μας το λές” λεγόταν και αυτό Μπουρνοβαλιό.

http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?16637-%D7%E1%E2%E1%ED%E9%DD%F1%E1-%EA%E1%E9-%E5%EB%EB%E7%ED%E9%EA%DE-%EC%EF%F5%F3%E9%EA%DE

Εδω τα ρωτάει η Μάρθα και τα απαντάει σχεδό τα ίδια ερωτήματα ο Κώστας Φέρρης νομίζω.

Νομίζω πως είναι φοβερό κομμάτι αυτό που παίζει ο Ογδοντάκης.Όταν το άκουσα πρώτη φορά ξετρελάθηκα.Και φόρα που το ακούω αισθάνομαι κάπως…

Ευχαριστώ πολύ. Ο Φέρρης μιλάει για μια μουσική φόρμα που όντως ακούγεται σαν Χαμπανέρα ρυθμικά. Το οργανικό Μπουρνοβαλιός συρτός του Ογδοντάκη όμως είναι πολύ ποιό γρήγορο, σε διαφορετικό ρυθμό…αυτό δεν το καταλαβαίνω ομολογώ…

Πράγματι καταπληκτικό κομμάτι Ζιλ!

Επεξεργασία: Δηλαδή για να καταλάβω…κομμάτια όπως Μπουρνοβαλιός Συρτός και “χόρεψε μπουρνοβαλιά μου” δεν ανήκουν στην κατηγορία του μπουρνοβαλιού;

Σωστά, μάλλον μπάλος είναι, πολύ γρήγορο για συρτό!

Σχετικά με το Μπουρνοβαλιό συρτό του Ογδοντάκη: Υπάρχει περίπτωση τα όργανα να είναι κουρδισμένα ένα ημιτόνιο χαμηλά; Δεν βγάζω άκρη γιατι, είναι προφανές (στα δίκά μου αυτιά τουλάχιστον)απο την χρήση ανοικτών χορδών οτι το κομμάτι είναι σε Σι μινόρε αλλα ακουγεται σε Σι μπεμόλ. Παίζεται και χαμηλότερα αλλα θα ήταν πολύ ποιό δύσκολο και αφύσικο.Είναι επίσης σχετικά γρήγορο οπότε δεν νομίζω οτι έχασε ένα ολόκληρο ημιτόνιο στην …ψηφιοποίηση…γιατί θα έχανε και σε ταχύτητα…Καμιά ιδέα;

Δυστυχώς, Αλέξανδρε, αυτού του είδους τα ερωτήματα είναι δύσκολο να απαντηθούν με σαφήνεια και αδιάσειστα στοιχεία. Χρειάζεται προσεκτική ακρόαση του κομματιού απ’ ευθείας από το δίσκο, σε γραμμόφωνο με πιστοποιημένη ταχύτητα, κάτι που δεν έχω δει να δημοσιοποίησε κανείς συλλέκτης (αυτοί έχουν εύκολη πρόσβαση στους δίσκους) ή ερευνητής της δισκογραφίας μέχρι τώρα για οποιοδήποτε κομμάτι.

Πολύ χοντρικά, εκείνοι που ξέρουν μου έχουν πει ότι διαφορά περίπου δύο ημιτονίων μπορεί να σημαίνει διαφοροποίηση συνολικού χρόνου κατά 30 και περισσότερα δευτερόλεπτα.