Μπουζούκια για Αριστερόχειρες. Ομοιότητες και Διαφορές

Μάγκες κάνω αυτή την ερώτηση επιφυλασσόμενος ότι μπορεί έχει ξαναειπωθεί στο παρελθόν.
Απλά δεν την βρίσκω με την “αναζήτηση”

Η ερώτηση είναι η εξής…

Τα μπουζούκια για αριστερόχειρες διαφέρουν με τα μπουζούκια για τους δεξιόχειρες;;
Και αν διαφέρουν καπου ποιο είναι αυτό το σημείο;;;; Τα καμάρια;;;(εκτός από τις χορδές που είναι ανάποδα φυσικά)…

Ρωτάω να μάθω για το τρίχορδο. Αν και νομίζω ότι περισσότερες διαφορες θα βρούμε στο τετράχορδο παρά στο τρίχορδο.

Καλή ερώτηση, αναρωτιόμουν και εγώ.Είμαι αριστερόχειρας αλλα παίζω σαν δεξιόχειρας. Δεν είναι λίγοι πάντως οι αριστερόχειρες έγχορδοι. Εαν σκευτούμε πάντως οτι το 7% περίπου του πληθησμού της γης είναι αριστεροχειρες,θα διαπιστώσουμε οτι το ποσοστό είναι αρκετά υψηλότερο ανάμεσα σε μουσικούς. Δεν ξέρω γιατί αλλα αρκετοί αριστερόχειρες είναι αρκετά ικανοί μουσικοί και καταλήγουν στο επάγγελμα.

Σχετικά με την κατασκευή.
Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι και το ποίο ασύμαντο: η φιγούρα. Τα υπόλοιπα πρέπει να είναι συμμετρικά

Κανας μάστορας εκει πέρα;

Έχω φίλο που είναι αριστερόχειρας και παίζει ηλεκτρική κιθάρα αλλά και κλασσική πάρα πολύ καλά.Νομίζω πως η μόνη διαφορά είναι οι χορδές, οι οποίες είναι ανάποδα, και τίποτα άλλο όπως στο μπουζούκι.

Δεν νομίζω ότι παίζει κανέναν ρόλο αν ο οργανοπαίχτης είναι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας (ή αλλιώς ζερβοκουτάλας όπως τους λέει ο πατέρας μου). Πάρτε παράδειγμα τον παλαιολόγου, τον παντελή κωνσταντινίδη, τον γιο του δράμαλη, τον καρνέζη και ένα σωρό άλλους, οι οποίοι είναι μεγάλοι δεξιοτέχνες και δεν έχουν να ζηλέψουν τπτ απ’ τους δεξιόχειρες

Ναι μόνο που το ερώτημα που έθεσε ο giorgos_86, είναι για τα μπουζούκια και όχι για τους μπουζουξήδες.:089:

Φίλε Γιώργο.
τα μπουζούκια για αριστερόχειρες είναι εξαιρετικά επικίνδυνα όργανα, διότι …εάν μερακλωθεί ο αριστερόχειρ μπουζουξής, τότε κινδυνεύουν να φάνε ‘‘μπουζουκιά’’ στη μούρη οι δεξιόχειρες που παίζουν δίπλα του. :slight_smile:

ναι αλλά επειδή τέθηκε και αυτό το θέμα είπα να το ανοίξω κι αυτό

Εσύ πρέπει να ξέρεις από προσωπική πείρα ε;;;; :090::090::090::090::090::109::109::109:

Εαν εχει γίνει η παραγγελία εξ’ αρχής στον όποιο κατασκευαστή για αριστερόχειρα , ακριβώς όπως το λές έχουμε διαφοορά στα καμάρια , διότι στις ΄" καντίνι χορδές " τα καμάρια έχουν στα άκρα τους μικρότερη απόσταση από ότι στις μπουργάνες , άρα θα πρέπει και να τοποθετηθούν αντίθετα στο καπάκι εσωτερικά από ότι για έναν δεξιόχειρα. Επίσηςη δεύτερη αλλαγή ,το πρόφανες , για τις φιγούρες του 1/4 που πρέπει να είναι κάτω απο την πένα.

Μεγαλο και δυσκολο θεμα ανοιχτηκε για τους αριστεροχειρες.Βασικα ειναι οι πλεον αδικημενοι διοτι δυσκολευονται στην διαλογη ετοιμου οργανου μιας και θα πρεπει να ταιριαζει η φιγουρα.Επισης ειναι πιο δυσκολο να καταλαβεις ενα οργανο εαν ειναι καλο οταν παιζεις αναποδα.Οι περισσοτεροι καλοι αριστεροι παιχτες με τα χρονια μπορουν να ξεχωρισουν τις λεπτομερειες εστω και εαν ειναι δεξια τα οργανα.Το δυσκολο ειναι αφου το διαλεξει να το κανεις εφαμιλα καλο
οταν γυρισεις τις χορδες και αλαξεις τα κοκκαλα.Ειναι μια πολυ μεγαλη προκληση για καθε οργανοποιο.Ο καβαλαρης θελει να ψαχτει ωστε να εχει σωστο πατημα και εαν δεν μπορει να προσαρμοστει ο δικος του να φτιαχθει αλλος.Αυτο βεβαια δεν ειναι και τοσο ευκολο.Για αυτο οι περισσοτεροι αριστεροχειρες κανουν παραγγελια.
Στην παραγγελια τα πραγματα ειναι πιο ευκολα για τον οργανοποιο.γνωριζει εξαρχης τι πρεπει να κανει για να πετυχει ενα καλο αποτελεσμα.επειδη καποιοι ανεφεραν τα καμαρια θα ηθελα να πω οτι αυτο δεν ειναι στανταρ.ο καθε μαστορας εχει την δικη του φιλοσοφια.Οι κλισεις του καβαλαρη η διαλογη στα κοκκαλα καθως και η διαλογη του καπακιου νομιζω οτι παιζουν πολυ μεγαλυτερο ρολο απο το που θα βαλεις τα καμαρια η ποσο θα τα λεπτυνεις απο την μια η την αλλη μερια.

Μπααα.δεν νομιζω να παιζει κατι τετοιο.Ο μονος ομως που θα μας κατατοπισει ειναι Ενας.Κυριε Φρονιμοπουλε …τα φωτα σας παρακαλω:109:

Κι εγώ, Αλέξανδρε, παίζω σαν δεξιόχειρας, οπότε τα μπουζούκια μου δεν έχουν καμμία διαφορά από τα «κανονικά». Ένας ξάδερφός μου, και αυτός αριστερόχειρας, απλά αλλάζει τη μπουργκάνα με ένα καντίνι και δεν νοιάζεται για τη φιγούρα. Δεν είναι όμως και κανένας δεξιοτέχνης και αυτός, ούτε βέβαια και Στουραΐτης. Στην τελευταία περίπτωση βέβαια, τι να σου κάνει και μια φιγούρα…

Σχετικά πάντως με τη συμμετρία (αλλά και άλλα πράγματα…) κυκλοφορεί ένα ανέκδοτο για τον Γκέμπελς, που ανήκε φαίνεται στο 7% και αυτός. Έψαχνε απεγνωσμένα για φλυτζάνια για αριστερόχειρες και στα «γερμανικά» μαγαζιά που τα έψαχνε, ήταν άγνωστο είδος. Όταν,απογοητευμένος, αποφάσισε να μπεί και σε εβραϊκό μαγαζί ψώνισε, αφού ο μαγαζάτορας στην ερώτηση «έχετε φλυτζάνια για αριστερόχειρες;» απάντησε «Βεβαίως κύριε, ορίστε!» προτείνοντας ένα φλυτζάνι με το χερούλι στα αριστερά.

Εδώ, έχω άλλη περίπτωση πάλι: όταν (στα νειάτα μου) μάθαινα τέννις, ο δάσκαλος ενθουσιάστηκε: «θα έχετε μεγάλο πλεονέκτημα: ο αντίπαλος θα περιμένει το μπαλάκι από τη λάθος μεριά!»

Δεν το εκμεταλλεύτηκα, αφού δεν συνέχισα…

O στουραΐτης δεξιόχειρας δεν είναι? :256:

Ναι, δεξιόχειρας είναι. Άλλο είπε ο κ.Νίκος όμως…!!:slight_smile:

Υπάρχουν όργανα από τη φύση τους ασύμμετρα στην κατασκευή, όπως τα όργανα ορχήστρας (βιολί, βιόλα, βιολοντσέλο, κοντραμπάσσο). Σ`αυτά, η μετατροπή τους γιά να χρησιμοποιηθούν από αριστερόχειρα, είναι πραγματικός μπελάς ! Πρέπει να άλλάξεις εσωτερικά τη μπάρα των μπάσσων (το «καμάρι» του βιολιού) και την ψυχή, εξωτερικά την κλίση της ταστιέρας, την κατεύθυνση των κλειδιών, τον καβαλάρη και το καποτάστο.

Το μαντολίνο επίσης, πολλές φορές (όχι πάντα) κατασκευάζεται με όχι παράλληλα τα δύο καμάρια κάτω από την ακουστική τρύπα. Εδώ, η αλλαγή των καμαριών προκειμένου να παιχτεί από αριστερόχειρα, δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο στον ήχο του και μπορεί να παραλειφθεί , μιά και θα γίνει περισσότερη ζημιά παρά καλό στό όργανο. Παραλείπω την αιτιολόγηση, διότι θα είναι και εξειδικευμένη αλλά κυρίως μακροσκελής.

Στο μπουζούκι, η τυχόν ασυμμετρία σε καμάρια η και σε πάχη καπακιού δεξιά-αριστερά δεν αποτελεί κανόνα, αλλά γίνεται κάποιες φορές, σαν κατασκευαστική άποψη του μάστορα. Έτσι, στην περίπτωση που υπάρχει και συμμετρική φιγούρα, η μεταροπή του οργάνου αποτελεί απλή ρουτίνα και γίνεται εύκολα και γρήγορα. Στην περίπτωση όμως που έχουμε ασύμμετρη φιγούρα (κάποτε και ασύμμετρη κατάληξη ταστιέρας) τα πράγματα περιπλέκονται…

Δεν μίλησα για την φιγούρα και τις χορδές…Αυτά είναι τα εύκολα. Απλά μπορείς να βάλεις από την ανάποδη μεριά ένα διάφανο πολύ λεπτό αυτοκόλλητο σελοφάν.

Το θέμα είναι με τα καμάρια. Τα καμάρια είναι όντως πιο παχιά από τη μία ή όχι…

Από ότι καταλαβαίνω είναι μάλλον θέμα κατασκευαστή καθώς αυτός καθορίζει αν θα κάνει τα καμάρια ισοπαχή ή όχι.

Όπως έγραψα προηγούμενα :

«Στο μπουζούκι, η τυχόν ασυμμετρία σε καμάρια η και σε πάχη καπακιού δεξιά-αριστερά δεν αποτελεί κανόνα, αλλά γίνεται κάποιες φορές, σαν κατασκευαστική άποψη του μάστορα.»

Τώρα, αν κάνεις την αλλαγή χορδών, πέρα από το αντιαισθητικό του να είναι στην ανάποδη μεριά η μονόπαντη φιγούρα, δε νομίζω πως θα αλλάξει κάτι σημαντικό στον ήχο του οργάνου. Ας είναι και ασύμμετρα τα καμάρια, ακόμη και τα πάχη του καπακιού. Το μπουζούκι δεν είναι βιολί !

Θα μπορούσα να το εξηγήσω και «επιστημονικότερα», αλλά θα έπρεπε να γράψω …ένα μικρό κατεβατό ! Μιά μικρή όμως, εμπειρική δοκιμή, θα μπορούσε εύκολα να σας λύσει την απορία γιά τη σωστότητα των λεγομένων μου : αλλάξτε ένα ασύμμετρα κατασκευασμένο «δεξί» μπουζούκι σε «αριστερό» και δείτε αν θα παρατηρήσετε καμμιά σημαντική διαφορά στον ήχο.

O Κος Φρονιμόπουλος σίγουρα γνωρίζει καλύτερα εννοείται. Με αυτο πού έγραψα όμως παραπάνω δεν εννούσα πάντως για τα πάχη των καμαριών αλλα για την απόσταση μεταξύ τους , δηλ. δεν είναι κολλημένα παράληλα πάνω στο καπάκι , είναι πιο μικρή η απόσταση μεταξύ τους στις κάτω χορδές από ότι στις μπουργάνες . Και μάλλον ίσως δεν είναι κάτι που αναγκαστικά το ακολουθούν όλοι οι κατασκευαστές.

Να ρωτησω εγω κατι που το εχω απορια καιρο?
(Αν ομως νομιζετε οτι ειναι αλλο θεμα πειτε το)
Αξιζει τον κοπο ενας αριστεροχειρας να μαθει να παιζει αναποδα?
ή μπορει να παιξει το ιδιο καλα και με “δεξιοχειρα” οργανα?
Τι εχετε ακουσει? Τι λεει η εμπειρια σας?
Ρωταω γιατι εχω ενα γιο αριστεροχειρα που θα αρχισει σιγα-σιγα μουσικη
και αλλοι δασκαλοι μου λενε ετσι και αλλοι αλλιως.

[QUOTE=marmar;178612]Να ρωτησω εγω κατι που το εχω απορια καιρο?
(Αν ομως νομιζετε οτι ειναι αλλο θεμα πειτε το)
Αξιζει τον κοπο ενας αριστεροχειρας να μαθει να παιζει αναποδα?
ή μπορει να παιξει το ιδιο καλα και με “δεξιοχειρα” οργανα?
Τι εχετε ακουσει? Τι λεει η εμπειρια σας?
Ρωταω γιατι εχω ενα γιο αριστεροχειρα που θα αρχισει σιγα-σιγα μουσικη
και αλλοι δασκαλοι μου λενε ετσι και αλλοι αλλιως.[/QUOTE

Παρεπιπτοντως , αριστεροχειρ μπουζουκτσης , ειναι ο γυιος του Βαγγελη Κορακακη ,
ο Βασιλης Κορακακης …