Μπαγλαμάς - αρχάρια

Καλημέρα σε όλους. Θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για κάτι μιας και είμαι αρχάρια στο μπαγλαμά.
Ενώ έχω μάθει μερικά τραγούδια (όπως για παράδειγμα το καίγομαι που παίζεται πρώτη δεύτερη χορδή στις αρχές κ.α. όταν πάω να παίξω ας πούμε κάποια που στη ταμπλατούρα έχουν πρώτη χορδή νότες όπως 10-12-14-15 κ.ο.κ τα παρατάω αμέσως.
Οι νότες στην ταμπλατούρα οι οποίες είναι στην πρώτη χορδή και εμφανίζονται ως 10-12-14-15 μου φαίνεται λίγο δύσκολο να τις παίξω στο μπαγλάμα. Όμως προσπάθησα να τις βρω στη δέυτερη χορδή στην αρχή και έτσι το παίξιμο γίνεται πιο απλό να το πω; Ισχύει κάτι τέτοιο;Μπορείται να μου πείτε; Τι περίπου θα μπορούσα να κάνω;
Εντωμεταξύ με αυτό το τρόπο η εισαγωγή αν είναι στην κάτω χορδή οι πρώτες νότες και μετά παίζω πχ τη συνέχεια στη δέυτερη ταιριάζει αυτό; Για παράδειγμα στο τραγούδι Ο καϊξής προσπάθησα να το παίξω στις αρχές τις δέυτερης και τις τρίτης.
Αυτές είναι κάποιες από τις απορίες μου. Ευχαριστώ.

Στέφη καλημέρα και καλωσήρθες στο φόρουμ.

Αν κατάλαβα καλά αυτό που περιγράφεις, σε κάποια σημεία αντί για τη νότα που θέλεις στην 1η χορδή παίζεις την ίδια νότα στη 2η, σωστά; Για παράδειγμα, αντί για 10 στην πρώτη, 3 στη δεύτερη;

Θα υπάρχει όμως μια αλλαγή στον ήχο, μια ασυνέχεια, δεν την ακούς; Όπως όταν τραγουδάμε ένα τραγούδι που τα χαμηλά του τα 'χουμε πάρει πολύ ψηλά, κι όταν φτάνουμε στα ψηλά του δεν τα βγάζει η φωνή μας και πηδάει μια οκτάβα πιο κάτω. Οι νότες είναι οι ίδιες, η μελωδία αναγνωρίζεται, αλλά υπάρχει ασυνέχεια και άλματα.

Το ερώτημα είναι γιατί σε δυσκολεύουν τόσο οι ψηλές νότες. Μήπως οι χορδές είναι πολύ ψηλά (μεγάλη απόσταση χορδής από ξύλο); Αν είναι αυτό, το όργανο θέλει ρύθμιση. Αν όχι, τότε απλώς πρέπει να επιμείνεις. Ίσως δεν το κρατάς σωστά και πρέπει να σου δείξει κάποιος.

καλώς ώρισες!
υποθέτω ότι οι ταμπλατούρες είναι για μπουζούκι, όπου παίζεις άνετα και στην δεύτερη οκτάβα (πάνω από το 12ο τάστο). στον μπαγλαμά είναι στριμωγμένα εκεί ψηλά…