Χαιρετώ όλους τους ρεμπετες του ντουνιά

Καλώς σας βρήκα!

Έφτασε η ώρα να γίνω μέλος σε αυτή την δικτυακή παρέα που ανακάλυψα πριν λίγες μέρες όταν πήρα την απόφαση να κάνω πράξη το απωθημένο μου, και να μπω στην διαδικασία να μάθω μπουζούκι και να παίζω τα ρεμπέτικα που τόσο αγαπώ

Είχα κάνει κιθάρα και πιάνο στα 14, πέρα από λίγη θεωρεία δεν θυμάμαι τίποτα, και έτσι πλέον στα …40 πήρα την απόφαση και μπήκα σε γνωστό μαγαζί της Ομόνοιας και αγόρασα ένα τριχορδο στη κατηγορία αρχικης τιμής των 250?, δυστυχώς δεν μπορούσα να διαθέσω αλλά μιας και είμαι και σχετικά νέος πατέρας, αλλά τουλάχιστον ο ήχος που βγάζει μου αρέσει, καθαρός και όχι μουντος

Γρατζα γρουτζα το γρατζουνισμα πάει σύννεφο, προσπαθώ να βγάλω καμία μελωδία με τις δύο κάτω χορδές, τα ακόρντα είναι πιο δύσκολα από ότι φαινόντουσαν(δεν φτάνουν σε μήκος τα δάχτυλα) Αλλά φυσικά θέλει πρόγραμμα μεθοδικότητα και ασκήσεις που μόνο ένας δάσκαλος θα με μάθει και έχω σκοπό να αρχίσω σύντομα
Μέχρι τότε κάνω ότι άσκηση βρω/δω στο ίντερνετ και διαβάζω επίσης ότι θεωρεία υπάρχει, μέχρι και ιστορία,προγονοι του μπουζουκιού,πανδουριον κτλ
Κατόπιν θεωρεία που έχει σχέση με το παίξιμο, ντουζενια κτλ, μόνο αυτούς τους δρόμους δεν έχω καταλάβει και τι χρησιμότητα έχουν σε κάποιον που θέλει ή να βγαλει μια μελωδία με το αυτί ή από κάποια ταμπλατουρα, αλλά φαντάζομαι για την ώρα έχω μέλλον για να με απασχολεί
Γενικά μας έχει πιάσει μια μανία στην οικογένεια για μουσική,ή γυναίκα μου έπαιζε ακορντεον και τώρα θέλει να μάθει κιθάρα,…ε θα δώσω και ένα τουμπερλέκι στο υιό και μας βλέπω στάση μετρό Μοναστηράκι…

Αυτά τα ολίγα, συγγνώμη αν κούρασα, το ταξίδι στο μαγικό κόσμο του αρχοντορεμπετικου ξεκινάει

καλώς ήρθες!
ποτέ δεν είναι αργά για να κάνεις το μερακι σου με τη μουσική! καλό διάβασμα στο φόρουμ, θα βρεις πολλά και ενδιαφέροντα. ό,τι θες ρώτα μας, για θεωρία ή και πράξη (όσο γίνεται από το πληκτρολόγιο).
για τους δρόμους που λες, μετά τον ρυθμό (που είναι το πιο βασικό στην μουσική για μένα) είναι το πιο σημαντικό που έχεις να μάθεις, ειδικά αν θες να βγάζεις τραγούδια με το αυτί (ο καλύτερος τρόπος). εξάλλου από ταμπλατούρες και παρτιτούρες μην περιμένεις και πολλά πράγματα, κυκλοφορεί πολλή σαβούρα στο ίντερνετ…
ρίξε μια ματιά στην δημόσια ομάδα του φόρουμ “συλλογή δρόμων”, και ειδικά στο “κείμενο για τους δρόμους”. όχι ότι θα καταλάβεις τα πάντα από το μηδέν, αλλά τουλάχιστον να καταλάβεις πόσο σημαντικοί είναι οι δρόμοι και να αρχίσεις να κάνεις ερωτήσεις.
να χαίρεσαι το οργανάκι σου και την οικογένειά σου!
νίκος

καλος ηρθες φηλαρακι στην πιο ομορφη παραια στον ιντερνετικο κοσμο
του ρεμπετικου εδω, ολα τα παιδια αν χριαστης κατη θα σε βοηθησουν εδω.

και εγο νεος στην ολη φαση εχο ξεκηνηση και εγο με ενα μπουζουκακι
που μου εχη παρη την ψηχη και τα μιαλα ευχομε τα καλητερα
και καλη σηνεχια.

αυτο με το μοναστηρακι μετρησε χαχαχα…:slight_smile:

Καλως ηρθες, θα αλλαξει η καθημερινοτητα σου και επειτα η ζωη σου.

Τα χερια θα ανοιξουν, θελει και ο καρπος αλλη θεση για να φτασει.

Να θυμάσαι ότι στο ρεμπέτικο συγκρότημα, οι ρόλοι μπουζουκιού και κιθάρας είναι διακριτοί: Το μπουζούκι στη μελωδία, η κιθάρα στη συνοδεία και τις μπασογραμμές. Όταν βέβαια παίζεις μόνος σου, αναγκάζεσαι να παραστήσεις ολόκληρη την ορχήστρα, όσο μπορείς βέβαια. Γενικά, μην αγχώνεσαι και όλα θα έρθουν σχεδόν από μόνα τους. Ο καλός δάσκαλος, πάντως, είναι πράγματι απαραίτητος γιατί ό,τι μαθαίνεται λάθος, σχεδόν ποτέ δεν θα διορθωθεί.

Καλώς μάς ήρθες!

Για τις νότες στην αρχή της ταστιέρας, με τα μεγάλα διαστήματα, υπάρχουν τρόποι να κλέψεις: πιο εύκολα, αν και λιγότερο πλήρη πατήματα για τα ακόρντα. Στηρίζονται στο τρομερό κόλπο ότι η πρώτη και η τρίτη χορδή είναι ίδια νότα.

Υποθέτω ότι παίζεις τα πιο πολλά κομμάτια από Ρε (δηλαδή η βάση της κλίμακάς σου είναι η ανοιχτή πρώτη χορδή). Μια συχνή συγχορδία για λίγο πριν το κλείσιμο πολλών μελωδιών (ποιών; εκεί έρχεται το θέμα των δρόμων!) είναι το Λα ματζόρε. Αν η νότα πριν το τελικό Ρε του κλεισίματος είναι Μι (δεύτερο τάστο), και για πιο γεμάτο ήχο θες να την παίξεις μαζί με τη συγχορδία της, θα βάλεις Λα ματζόρε, που στη συγκεκριμένη θέση είναι: πρώτη χορδή Μι (2ο τάστο), δεύτερη χορδή Ντο# (4ο τάστο), τρίτη χορδή, η μπουργάνα, Λα (7ο τάστο): το άνοιγμα είναι μάλλον ανθρωπίνως αδύνατο! Μπορείς όμως στην τρίτη να παίξεις το ίδιο όπως στην πρώτη, οπότε αντί για την πλήρη συγχορδία θα σου βγει Μι-Ντο#-Μι. Ή, εναλλακτικά, Μι, δεύτερη χορδή ανοιχτή (Λα: η νότα που στο “κανονικό” αλλά ανέφικτο πάτημα ήταν στην τρίτη χορδή), Μι. Και τα δύο πατήματα είναι εύκολα, προλαβαίνεις με λίγη εξάσκηση να τα χωρέσεις μέσα στον ρυθμό όταν βασικά παίζεις μελωδία, και μπορεί να τους λείπει κάτι αλλά δεν έχουν αρμονικό λάθος.

Για να συμπληρώσεις και την τρίτη νότα της συγχορδίας, θα κάνεις το ίδιο όπως με τις τετράφωνες συγχορδίες (σπάνιες, όχι και πολύ απαραίτητες στο ρεμπέτικο, αλλά καμιά φορά ωραίες): θα περιμένεις να γνωρίσεις έναν κιθαρίστα. Ίσως τότε θα προτιμήσεις, όπως γράφει ο Νίκος, να παίζεις μόνο μονές νότες, και ν’ αφήσεις σ’ εκείνον όλο το αρμονικό παιχνίδι. Μέχρι τότε, είναι κατανοητό να

Το κλέψιμο αυτό μπορεί να προσαρμοστεί στο κάθε πάτημα κάθε συγχορδίας, με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία (αλλά με ένα μίνιμουμ εξασφαλισμένο). Στα ψηλά της ταστιέρας βέβαια αρχίζουν οι αποστάσεις να είναι πιο ρεαλιστικές. Εκεί μπορείς να πιάσεις ολόκληρες συγχορδίες.

Καλή τύχη!

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας, κυρίως για αυτές τεχνικού περιεχομένου
Η συγχορδία ματζορε που περιέγραψες pepe είναι μια από αυτές που προσπάθησα να πιάσω και πραγματικά τα δάχτυλα δεν έφταναν ούτε αν τα τραβαγα με το ένα χέρι, αυτό μου προκάλεσε λίγο απογοήτευση έτσι όπως γρατζουναγα κάνα 3ωρο μόνος μου αλλά όπως βλέπω δεν είμαι εγώ ο παράλογος

Όπως έγραψε και ο Νίκος αυτό που θέλω να κάνω(όταν μάθω 5 πράγματα) είναι να γεμίζω το τραγούδι με ένα όργανο, όχι να είμαι εγώ το δεύτερο συνοδευτικό σε ένα σχήμα που μάλλον σπανίως θα δοθεί αυτή η δυνατότητα
Πχ εχτές κατάφερα και έβγαλα μόνος μου το “εμένα λόγια μην μου λες” που κάθε τόσο έχει μια συγχορδία ανάλογα τον ρυθμό, αυτό προσπάθησα να κάνω, πότε καλά πότε κουτσαινοντας, δεν ξέρω αν το έκανα σωστά, αλλά καταλάβατε πιστεύω τι εννοώ στα αυτιά μου περί γεμισματος

στην λα ματζόρε που λέει ο περικλής, αντί για την λα στο 7ο της μπουργάνας καλύτερα να παίξεις την σολ στο 5ο. έτσι, και πιο εύκολο είναι να την πιάσεις αλλά και έχεις την λα ματζόρε 7ης που θες.
στο “εμένα λόγια μη μου λες” (χιτζαζσκιάρ, από ρε υποθέτω πως το παίζεις) δεν θέλεις άλλο ακκόρντο παρά αυτό της βάσης, δηλαδή με ένα ρε ματζόρε καθάρισες για όλο το κομμάτι. αρκεί να παίζεις την μελωδία στο καντίνι και να βαράς γεμάτες (δηλ μεσαία και μπουργάνα ανοιχτές) στα δυνατά σημεία του ζεϊμπέκικου (βασικά στα μπάσα της κιθάρας).

Μέχρι στιγμής το συγκεκριμένο κομμάτι μου κάθεται καλά ηχητικά ως εξής, της εισαγωγή την ξεκινάω από την ρε της δεύτερης χορδης και το σημείο που υποτίθεται ότι έχει λόγια το παίζω από την σι της ρε καντινι

από ρε το παίζεις, ρίξε γεμάτες να ευχαριστηθείς!

Συγγνώμη για την ασχετοσύνη μου, όταν λες γεμάτες εννοείς πενιά και στις τρεις χορδές;
Όταν λες από ρε εννοείς την χορδή ρε καντινι;

Υγ αν κατάλαβα σωστά περί γεμάτες, μου ακούγεται καλυτερα πχ να έχω πιασμενη την μι της δεύτερης χορδης και να τις χτυπάω όλες, είμαι λάθος σε αυτό;

όταν λέω από ρε, εννοώ τονικότητα (βάση, κέντρο) ρε. γεμάτες εννοώ αυτό που λες, να παίζεις και μεσαία-μπουργάνα μαζί με το καντίνι.
το μι δεν κολλάει στο ρε χιτζαζκιάρ που παίζεις το κομμάτι -κτός κι αν δεν κατάλαβα καλά. έτσι όπως το παίζεις, η μελωδία στο ρε δεν καταλήγει; στο τέλος-τέλος της εισαγωγής και της φωνής.

Ναι στο ρε, όμως οι γεμάτες μου ακούγονται καλύτερα όταν τις κάνω με πατημένο το ρε της δεύτερης χορδής, όχι όταν είναι όλες ανοιχτές
Ξαναλέω παιδιά συγχωρέστε με, είμαι άσχετος, είναι ότι ακούω στο αυτί

οκ με πατημένο ρε, όχι όμως με μι!
πάω για δουλειά, ότι θες ρώτα και το βλεπω αργότερα.

Οκ σε ευχαριστώ, βασικά το έχω βρει σαν προπόνηση το συγκεκριμένο κομμάτι για να συνηθίζω την ταστιερα και να παίζω πάνω κάτω την πένα, τουλάχιστον μέχρι να ξεκινήσω μαθήματα(την άλλη βδομάδα)

…πέρασαν ήδη 2 βδομάδες από την εγγραφή μου εδώ και με βρίσκει να έχω κάνει το δεύτερο μου μάθημα με δάσκαλο στο σπίτι

Δεν γράφω δημοσίως ποιος είναι κυρίως για να μην αδικήσω άλλους δασκάλους, πάντως πιστεύω θα βγει κάτι γιατί κοιτάει να με μάθει σωστά και μεθοδικά, όχι απλά να παίζω 10 κομμάτια και να νομίζω πως έμαθα

Τελειώνει το ένα μάθημα και μετράω μέρες για το επόμενο, και προπονούμαι 1 ωρα την ημέρα, οπότε πραγματικά την βρω μες την ημέρα

Το μόνο που μου έχει μείνει είναι το γιατί δεν έκανα την αρχή τόσα χρόνια πριν που ήμουν ανύπαντρος, ενώ τώρα με παιδιά σκυλιά γατιά και στρίγγλα πεθερά…

όμορφα πράγματα! είναι σημαντικό που ταίριαξες με τον δάσκαλο, καλή πρόοδο και σε περιμένουμε από σεπτέμβρη σε καμιά μάζωξη.
πρόσεξε μόνο μη διαβάζουν εδώ τίποτα σκυλιά-γατιά-κλπ!

Μωρέ αυτά, καλά!.. Με την πεθερά, τι γίνεται;

Όμορφα πράγματα και, να σε δούμε!

αμα ακουει ρεμπετικα η πεθερα δυσκολα τα πράγματα…

//youtu.be/Yh788MYXE0s

Συνειδητοποίησα ότι δεν έχω ανεβάσει φωτο από το μπουζούκι

Υγ. Ευτυχώς η πεθερά δεν είναι μόνιμη:088: