Μουσική στην τηλεόραση


#1

[Δεν είμαι και πολύ μέσα στη θεματολογία, αλλά είναι κάτι που θα ήθελα να συζητήσω και πιστεύω ότι εδώ θα βρεθούν άνθρωποι με κάποια άποψη επί του θέματος.]

Είχα μια εμπειρία με την τηλεόραση, που θα προσπαθήσω να τη συνοψίσω όσο γίνεται σύντομα και περιεκτικά, για να ρωτήσω όσους έχουν ανάλογες εμπειρίες αν είναι κάτι που συνηθίζεται.

Εδώ στο Ηράκλειο, που η κοινωνία είναι τόσο μικρή ώστε μπορεί κανείς εύκολα να συναντήσει τους πάντες, παίζω εδώ και λίγο καιρό με μια παρέα. Είμαστε τέσσερις, παίζουμε κρητικά, και είμαστε στις αρχές, δεν το 'χουμε δέσει πολύ καλά ακόμα.

Έπεσε από τον ουρανό μια πρόσκληση να παίξουμε σ’ ένα τοπικό κανάλι. Σαν τους χάνους, πήγαμε χωρίς να ρωτήσουμε τίποτε. Τελικά απεδείχθη ότι πρόκειται για ένα μουσικό πρόγραμμα που δεν το λες ακριβώς εκπομπή, αφού μόνο τραγούδια παίζουμε, δεν υπάρχει συζήτηση ή παρουσίαση των μουσικών ή τίποτε παρόμοιο. Γυρίστηκε σε συνθήκες αρπακολλατζήδικες (περίπου τρεις ώρες πραγματικός χρόνος, από τη στιγμή που τελείωσε η ρύθμιση του ήχου μέχρι το σχόλασμα, για μιάμιση ώρα τηλεοπτικό χρόνο, όταν για κάπως προσεγμένο αποτέλεσμα δεν είναι σπάνιο ο πραγματικός χρόνος να είναι 5πλάσιος του τηλεοπτικού), εντελώς αντίξοες προκειμένου να παίξει κανείς κάπως ζεστά και ευχάριστα, με τη διαρκή πίεση των τεχνικών που βιάζονταν μην τους καθυστερήσουμε. Ο εκπομπάτορας που μας είχε κάνει την πρόσκληση δεν ήταν καν παρών. Δεν υπήρχε κανείς που να μας προσέξει λίγο, ούτε σαν ανθρώπους (π.χ. καλησπέρα παιδιά, είμαι ο Τάδε, αυτό που θα θέλαμε από σας είναι τούτο κι εκείνο, ο τρόπος που δουλεύουμε είναι αυτός κι αυτός, ό,τι θέλετε πείτε το σ’ εμένα, αλήθεια τι κομμάτια παίζετε; τι φάση είστε; πώς σας λένε έστω;) ούτε σαν μουσικούς ή σαν αυτούς που θα δείχνει η εκπομπή (που σ’ όλη της τη διάρκεια θα φαίνονται τέσσερις κακομοίρηδες, μέτριοι μουσικοί, χωρίς μπρίο και με ένα σωρό λάθη, όχι μόνο μουσικά αλλά και εικόνας, π.χ. χαρτιά που τα παίρνει ο αέρας και τα μαγκώνει ο λαουτιέρης με το πόδι κλπ.).

Φυσικά, μπορούσαμε να ρωτήσουμε πριν πάμε και δεν το κάναμε, αυτό είναι δικό μας σφάλμα. Αλλά μου φαίνεται λίγο περίεργο: έχεις μιάμιση ώρα που πρέπει να τη γεμίσεις, σ’ τη γεμίζουμε εμείς τζάμπα, και μας φέρεσαι σα να σου χρωστούσαμε κιόλας. Υπάρχει άραγε ακόμη η αντίληψη του 1980 ότι το να σε δείξει η τηλεόραση είναι κάτι σπουδαίο, ανεξάρτητα τι σε δείχνει να κάνεις (π.χ. να εκτίθεσαι), και ότι άρα πρέπει να είσαι ευγνώμων; Ποιο προηγούμενο τού δίνει τον αέρα να αντιμετωπίζει έτσι τους καλεσμένους;

(Σημειωτέον ότι από τεχνικούς μόνο ηχολήπτες είδα. Οι κάμερες πήγαιναν δεξιά αριστερά μόνες τους, χωρίς άνθρωπο. Ήγουν, φτήνια και αρπακόλλα.)

Δε θα με πείραζε τόσο, για μια εκπομπή που προφανώς κανείς δε βλέπει, απλώς την αφήνουν να παίζει καθώς πλένουν τα πιάτα. Αλλά ένας να βρεθεί να την ανεβάσει στο ΥΤ, η ρόμπα μας θα παραμείνει εκεί για πάντα.

(Μια φορά έχω προσκληθεί στο Αλάτι της Γης, και άλλη μία έδωσα μια σύντομη συνέντευξη για μια μουσική εκδήλωση στο Κανάλι της Βουλής. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν έτσι. Σε ραδιόφωνα έχω πάει αρκετές φορές, αλλά δεν είναι συγκρίσιμο.)


(Aeron) #2

Φυσικά του χρωστάτε , θα μπορούσε να σου απαντήσει ο συγκεκριμένος, εφόσον διαφημίζεστε τσάμπα σε τοπικό κανάλι και σε εκπομπή που έχει αυτή την θεματολογία(Ασχέτως που δεν υπήρχε συνέντευξη και παρουσίαση του σχήματος ή το που εμφανίζεστε). Απο εκεί και πέρα είναι στο χέρι σας για το πως θα βγείτε, αν θα τραβήξετε κόσμο εκμεταλλευόμενοι αυτή την δυνατότητα.
Σαν και εσάς το ξέρεις πολύ καλά ότι υπάρχουν πάρα πολλά σχήματα στο νησί, θα έλεγα εκατοντάδες που ψάχνονται με τα κρητικά και εμφανίζονται στα τοπικά κανάλια σε εκπομπές με παρόμοια θεματολογία, με σκοπό να τραβήξουν πελατεία.Και επειδή υπάρχει τεράστια προσφορά στο είδος είναι λογικό να σας φερθούν σαν κάτι δεδομένο να το πω?Από την στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες που θα ήθελαν να είναι στην θέση σας.

Τώρα το ότι βγήκατε μέτριοι μην σε απασχολεί…Οι τραγικές περιπτώσεις κρητικών σχημάτων είναι πλειοψηφία, οπότε η μετριότητα μπροστά της περνάει με τακούνια.Άσε που όσο καλά και να παίζατε δεν θα είχε να κάνει σε τίποτα με το πως σας συμπεριφέρθηκαν.
Το θέμα είναι ότι η εκπομπή σίγουρα έχει χορηγούς και την κονόμα την κάνει βάζοντας εσάς, όπως και εκατοντάδες άλλους,ταλαντούχους ή μη, να παίζουν τσάμπα.Αυτός είναι ένας λόγος που ποτέ δεν θα πήγαινα να παίξω σε κανάλι άνευ πληρωμής, παρά μόνον για φιλανθρωπικούς σκοπούς, ιατρικά έξοδα κάποιου παιδιού κλπ.Τώρα το διαφημιστικό ζήτημα που θα μπορουσε να πει κανείς, δεν το θεωρώ σημαντικό εφόσον πλέον όλα γίνονται μέσα από το Internet αλλά και το ότι της χοντρές κονόμες(γαμους -βαπτισεις -συνεστιάσεις) στο είδος τις απολαμβάνουν ακόμα οι παλιές καραβάνες και σε πολλές περιπτώσεις και τα παιδιά τους ή μέλη από τα σόγια τους.Όλοι οι υπόλοιποι τρώνε από τα ψίχουλα τους.Πρόσφατα είδα κουνάλη ο οποίος είχε 3 λαούτα-μαντολινά, πνευστό, δεύτερο λυράρη και κρουστό.Ο τύπος δεν έκανε σχεδόν τίποτα.Ο απολογισμός? 3.500 ευρώ για την γριά 100 ευρώ οι υπόλοιποι.Μέσα στον Αύγουστο γίνεται χαμός σε όλο το νησί απο εκδηλώσεις και σχήματα σαν το προαναφερθέν παίζουν 6-7 μέρες την εβδομάδα…Αν βάλεις κατά μέσω όρο 4.000 σε κάθε εκδήλωση μιλάμε για πάνω από 80.000 ευρώ τον μήνα.Λες να τον ενδιαφέρει πολύ πως και αν θα εμφανιστεί στο γυαλί?


(Νίκος Σαρηγιάννης) #3

πολύ ενδιαφέρον θέμα περικλή, και με πολλές προεκτάσεις. συγγνώμη για το σεντόνι.
κατ’αρχήν να δηλώσω πως είμαι εξαρχής ενάντιος στην τηλεόραση, ως θέαμα και ως οικονομικό μέγεθος. ακόμα και ένα “μικρό επαρχιακό κανάλι” κρύβει από πίσω του λεφτά και συμφέροντα που μου είναι εχθρικά, ενώ δεν ξεφεύγει από τους κανόνες του θεάματος. το ραδιόφωνο λόγω κόστους και έλλειψης εικόνας μπορεί να έχει και καλύτερες μορφές, άσχετα αν πραγματοποιούνται ή όχι -πχ μια άθλια εκπομπή με σκούτα-μυταράκη σε κάποιο εναλλακτικό ραδιόφωνο όπου αξίζαν μόνο τα τραγούδια.
οι εμπειρίες μου μέχρι τώρα με την τηλεόραση (για την ακρίβεια όχι απόλυτα προσωπικές καθώς αποφεύγω να εμπλακώ) απλά επιβεβαιώνουν τις αντιρρήσεις μου. στους δε συμμετέχοντες, φιλικά πρόσωπα, τις εκφράζω ως επιφυλάξεις που μετά επιβεβαιώνονται. δεν διεκδικώ δάφνες ξερόλα “εγώ σας τά 'λεγα”, θεωρώ πως είναι στοιχειώδη κοινωνικά αντανακλαστικά.

θα παραθέσω ένα σχετικό παράδειγμα, και ένα άσχετο αλλά με παρόμοια χαρακτηριστικά. πέρισυ, ήρθε στο νησί ένα συνεργείο εκπομπής τύπου “γνωρίστε την ελλάδα μας” (60 λεπτά ή κάτι τέτοιο, από αθηναϊκό κανάλι). μας είχαν καλέσει να παίξουμε καμιά ωρίτσα για να βάλουν κάποια πλάνα στην εκπομπή. παρ’ό,τι εξέφρασα εξαρχής την διαφωνία μου, ήμουν στο μαγαζί για φιλικά μου πρόσωπα αλλά και από περιέργεια (θα φρόντιζα να μην βρεθώ εντός πλάνου εννοείται). τελικά το συνεργείο τους έγραψε όλους κανονικά, κι όταν ήρθε με δύο ώρες καθυστέρηση έφαγε ένα μεγαλοπρεπέστατο “όχι” και κάναμε μια γλεντάρα για την πάρτη μας. την επόμενη μέρα όλο το νησί είχε να λέει για την αποικιοκρατική συμπεριφορά του τηλεπαρουσιαστή όπου κι αν πήγε.
το δεύτερο παράδειγμα είναι από το ίδιο νησί φέτος, όπου εκεί που παίζουμε ρεμπέτικα στο μαγαζί έρχονται δυο τύποι (νεαροί τουρίστες) και αρχίζουν να μας λένε για ένα ρέγγε φεστιβάλ που θα κάνουν στην πλατεία ακριβώς δίπλα. μας προσκαλούν να παίξουμε, ενώ τους εξηγώ ότι την ίδια μέρα παίζουμε κι εμείς στο μαγαζί και θα πρέπει να χάσουμε το μεροκάματο, αλλά και το ότι αυτή τη στιγμή δουλεύουμε και δεν μπορούμε να μιλάμε με τις ώρες. εν τω μεταξύ είναι τελείως θολό το ποιός οργανώνει το λάιβ και αν θα πληρωθούμε. μετά από διαφωνίες εντός του γκρούπ υποχωρώ στο να εμφανιστούμε, αλλά δεν μπορώ να βρώ κανέναν από τους διοργανωτές να συνεννοηθώ. τελικά παίζουμε τρία μόνο κομμάτια μετά από κάτι πιτσιρίκια που παίζαν εφηβικά έντεχνα, με χάλια ήχο λόγω αδιαφορίας, και πίεση για να ανέβουν τα συγκροτήματα-διοργανωτές (που παίζαν μέχρι αργά έχοντας πολύ χρόνο στην διάθεσή τους). ήταν και ένα μαγαζί στη μέση, τελικά τους έδωσε μηχανήματα ο δήμος γιατί κάτι πήγε στραβά με αυτά που είχαν νοικιάσει. αποτέλεσμα, κάναμε μάγκες κάτι δήθεν επαναστάτες μουσικοτουρίστες και τα μαγαζιά της πλατείας που είχαν τσάμπα θέαμα -με την βοήθεια του δήμου μάλιστα.

τα βάζω μαζί γιατί ο αντίλογος του “να συμμετέχουμε” ήταν ο ίδιος: μας τιμάει που μας προσκαλούνε, θα γίνουμε γνωστοί, μην είσαι αρνητικός/προκατειλλημένος κλπ. τελικά έγινε φανερό ότι ψάχνανε για τζάμπα κομπάρσους, με καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς (στην κυριολεξία, αφού θα βλέπανε την φάτσα τους στο γυαλί). κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για την μουσική, ούτε καν για στοιχειώδη συννενόηση ή φροντίδα για τα πρακτικά. και μάλιστα για λεφτά ούτε λόγος, με υφάκι “και χάρη σας κάνουμε” -γύρω μας όμως άλλαζε χέρια αρκετό χρήμα χάρη στη μουσική που παίζαμε. εδώ με πρόλαβε και ο αέρον που γράφαμε μαζί.
συμπέρασμα; μακριά από τέτοιες φιέστες και πανηγυράκια, ειδικά αν είναι τζάμπα και αφ’υψηλού. ακόμα και στα “ποιοτικά” που ανέφερε ο περικλής, από πίσω παίζονται πολλά. εξάλλου ακόμα και σε πιο “αθώες” εποχές, οι δημοσιογράφοι ήταν επιεικώς άσχετοι ή/και νάρκισσοι (βλ συνεντεύξεις κερομύτη ή τσιτσάνη).
παρεπιμπτόντως, τέτοιες εκπομπές βρίσκουν άπλετη στήριξη από τους δήμους και τους δημόσιους οργανισμούς, δεν ξέρω με τί αντάλλαγμα (ίσως και τίποτα, σαν απλοί κομπάρσοι). [SIZE=2]αν κάποιος πάει για μεροκάματο, ας τους πάρει όσα πιο πολλά μπορεί (και πληρωμή επί τόπου, χωρίς χρωστούμενα -σαν τους δήμους ένα πράγμα). προσωπικά ούτε για δουλειά δεν θα πήγαινα σ’αυτόν τον μαφιόζικο συρφετό.

[/SIZE]


#4

Από μία άποψη ναι, αφού κανείς δεν πρόσεξε αν παίζαμε καλά ή κακά.

Από μιαν άλλη άποψη, το πώς σου φέρονται φυσικά και επηρεάζει το πώς παίζεις. Όταν η όλη φάση είναι αγγαρεία, η φάτσα σου γράφει “αγγαρεία” (αγγαρειόφατσα, που λέγαμε και στο στρατό), και οι νότες σου το ίδιο.

Εμείς είναι δεδομένο ότι παίζουμε όπως παίζουμε. Και νότα να μην ξέραμε να σταυρώσουμε, ας μη μας καλούσες. Τώρα πάει, μας κάλεσες. Εσένα όμως η δουλειά σου είναι να καλύψεις την πορεία από αυτό που παίζουμε μέχρι αυτό που θα δει/ακούσει ο θεατής, κάνοντάς το όσο καλύτερο γίνεται. Αυτό περιλαμβάνει όσα ξαναπαιξίματα τυχόν χρειαστούν, επιμέλεια ήχου (σ’ αυτό ομολογουμένως δεν έχω παράπονο), εικόνας, και ένα σωρό άλλες υποχρεώσεις τις οποίες δεν προσποιήθηκες καν ότι προσπαθείς να καλύψεις. Θέλω να πω: αν δεν ήμασταν μουσικοί αλλά γκόμενες-γλάστρες, θα είχαμε από φυσικού μας και με δική μας ευθύνη ένα οποιοδήποτε επίπεδο ομορφιάς, αλλά για να γίνει αυτό ωραία εκπομπή θα έμπαιναν οι ενδυματολόγοι και οι μακιγιέρ, κάποιος θα έκοβε το σημείο που σκαλίζουμε τη μύτη μας ή θα έλεγε να το ξαναπάμε, και όλο αυτό θα ήταν ευθύνη του καναλιού.

Ένα στοιχείο της ιστορίας που πρέπει ίσως επίσης να αναφέρω είναι το εξής: Σαν ομάδα είμαστε καινούργιοι, αλλά ως προς το τι είναι ο καθένας μας ατομικά έχουμε κι έναν που είναι όντως σημαντικός, διαπρεπής μουσικός (όχι των κρητικών), άσχετα αν οι τύποι στο κανάλι δεν τον ξέρουν - μπορεί να ξέρουν τα τραγούδια του. Δεν έχουμε προλάβει να συζητήσουμε για να δω πώς το βλέπει ο ίδιος, αλλά το ότι ο άλλος, πριν ρωτήσει, πριν δει οτιδήποτε, θεώρησε αυτόματα ότι αυτός ο μουσικός δεν μπορεί παρά να είναι ένας από τους χιλιάδες που ζητιανεύουν για λίγα ψίχουλα δημοσιότητας, τον καθιστά (τον εκπομπάτορα) οικτρό. Φυσικά ο μουσικός δεν ξεκίνησε να λέει “ξέρεις ποιος είμ’ εγώ” - και σε ποιον να το πει άλλωστε, μόνο το προσωπικό ήταν εκεί. (Παρεμπιπτόντως, Αέρων, αυτό που περιγράφεις για τον Κουνάλη είναι ακριβώς αυτό που σκέφτηκα για τον εκπομπάτορα: οι τεχνικοί κάνουν το μεροκάματό τους, οι μουσικοί σκάβουν, οι κάμερες βολτάρουν αμοναχές, και ο ίδιος δεν κάνει απολύτως τίποτε.)


Edit: γράφαμε ταυτόχρονα με τον Λίγκα, αν και δε σκεφτόμασταν ταυτόχρονα (εκείνος πιο έγκαιρα, εγώ κατόπιν εορτής…)


(Aeron) #5

Είσαι εντελώς παρμένος και σε νιώθω, όμως δεν αξίζει να χαλάς την ηρεμία σου για τέτοιες συμπεριφορές.Είναι εξάλλου γεμάτος ο τόπος από τέτοιους τύπους.Πάρτο απόφαση ότι κάνατε ένα λάθος και τέλος.Από αυτά μαθαίνουμε όλοι μας έτσι κ’αλλιώς.
Σε τέτοιες ευκαιριακές περιπτώσεις, που ούτε καν σε ρωτάνε ποιος είσαι, ποια είναι η άποψη σου για την μουσική, πως ξεκίνησες κλπ,δεν τους ενδιαφέρει καθόλου μα καθόλου σε τι μουσικό επίπεδο είσαι.Παρά μόνο να γεμίζουν τζάμπα τηλεοπτικό χρόνο με το να εκμεταλλεύονται κάποια παιδιά που έχουν ενθουσιασμό μέσα τους σχετιζόμενο με την προβολή…Δεν θέλω να πω ψώνια και τους πάρει όλους η μπάλα, γιατί όντως δεν είναι όλοι έτσι.
Μου κάνει εντύπωση που περίμενες ότι θα κάνατε και δεύτερες εκτελέσεις σε περίπτωση που το σχήμα ξέφευγε χοντρά.
Δεν νομίζω να είναι κανόνας αυτός σε εκπομπές τέτοιου είδους(κρητική μουσική παράδοση και καλά).
Για να μην λέω πολλά, υπάρχουν χιλιάδες μουσικοί στο νησί που παίζουν τσάμπα με αντάλλαγμα το καθρεφτάκι του ιθαγενή, τι καλύτερο από ένα κανάλι να τους εκμεταλλευτεί βγάζοντας τσάμπα λεφτά?Τα χειρότερα δεν είναι αυτά φίλε Pepe.Είναι όταν σου κάνουν πρόταση για δουλειά κάτι κουλάδια που παίζουν μια ζωή 15-20 σκοπούς, ζήτημα και αν είναι σωστά αυτά που παίζουν, και σου λένε στη μούρη ότι θα παίρνεις τα ψίχουλα και αυτοί την μερίδα του λέοντος.Δυστυχώς στο συγκεκριμένο είδος έχουμε να κάνουμε με μαφιόζους.Κάτι που έχω παρατηρήσει σε πολλά παιδιά την ώρα που παίζουν είναι το τελείως ανέκφραστο βλέμμα τους…Πραγματικά μοιάζουν λοβοτομημένοι…Δεν ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει και εσύ.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #6

πάνω στα τελευταία ποστ, είναι τραγικό που στο μυαλό του παρουσιαστή (αλλά και πολλών θεατών), ο παρουσιαστής είναι σημαντικότερο πρόσωπο από τον παρουσιαζόμενο!
αυτό με τις δυσανάλογες αμοιβές συμβαίνει και στο ρεμπέτικο, όχι μόνο στα κρητικά. και μάλιστα με μετριότητες συγκριτικά με τους μουσικούς που εκμεταλλεύονται, πχ κάτι μουστακαλήδες της γιουροβύζιον…


(Elias 1) #7

Μαγκες επειδη βλεπω μια πικρα στα σχολια απο τους μουσικους,θα σας πω κατι και αν θελετε το ακουτε.

Μην περιμενετε απο τον καθε εναν,μονοι σας μπορειτε μεσω you tube,οπως εκανε και ο Παντελιδης που σκοτωθηκε στο τροχαιο,απλα θα πρεπει να παρουσιασετε κατι καινουριο,κατι δικο σας και οχι συνεχομενες επανεκτελεσεις οι οποιες πραγματικα κουραζουν.

Τα λεφτα πανε στο νεο,στο καινουριο .

Ευχαριστω.


(Aeron) #8

Αρχικά, συμφωνώ ότι όποιος θέλει να διαφημίσει τον εαυτό του ή το σχήμα του, αυτή την στιγμή το utube είναι το δημοφιλέστερο και πιο εύκαιρο μέσο.
Τώρα επειδή λες ότι τα φράγκα πάνε στο καινούριο, πες μας τι είναι το καινούριο που έκανε ο Παντελίδης ο οποίος αν ζούσε σε λίγο καιρό θα είχε την τύχη των υπολοίπων αποβρασμάτων της κατηγορίας του.Η μήπως πιστεύεις ότι κάνει ο ίδιος τις ενορχηστρώσεις στους δίσκους του?
Τα φράγκα πάνε σε αυτούς που έχουν διασυνδέσεις αγαπητέ και έχουν προσβάσεις.Καλό θέατρο και καθωσπρεπισμός.
Επίσης πάνε και σε αυτούς(αν και λιγότερα…προτιμότερο για μένα), που το παίρνουν πάνω τους, δεν κάνουν συμβιβασμούς και υποχωρήσεις, δουλεύουν σκληρά για να έχουν υψηλό επίπεδο εκτέλεσης της τέχνης τους, και πιστεύουν στον εαυτό τους.Ο καθένας κάνει τις επιλογές του.

Στις επανεκτελέσεις ακούς κυρίως προσωπικές προσεγγίσεις πάνω στην αυθεντική πρωτότυπη μουσική.Άλλες υπέροχες άλλες απαράδεκτες, κυρίως οι δεύτερες είναι αυτές που συναντάς πιο συχνά…
Οπότε είναι σαν να παρουσιάζουν κάτι δικό τους και όχι κάτι που γράφτηκε από κάποιον.


(koutroufi) #9

Στο Bayreuth της Γερμανίας, κάθε χρόνο, παρουσιάζονται όπερες αποκλειστικά του Wagner (1813-1883). Δεν παρουσιάζεται κάτι καινούργιο. Οι συνεχόμενες επανεκτελέσεις (ειν’ και πολύωρες, ανάθεμά τις) δεν κουράζουν καθόλου.


#10

Ε ναι. Τα παλιά τραγούδια καλό θα ήταν να μην παίζονται πια.


(mavrakos) #11

Απο τα φοιτητικά μου χρονια στο νησί, εχοντας καποιους φιλους μουσικούς, θυμάμαι οτι η μουσική σκηνή στην Κρήτη ειναι περιεργη φάση. Πολλοί μουσικοί, πολύ δουλειά αλλά και παλι τα καλά λεφτα λιγοι τα παιρνουνε.

Απο κεί και πέρα φιλε pepe, καλά κάνατε και πήγατε. Ηταν μια εμπειρία και αυτή. Δε θα μπορούσατε να ξέρατε εκ των προτέρων τι θα γινοτανε. Πλέον πιστέυω θα κανετε περισσότερες ερωτίσεις σε αντιστοιχες προτάσεις και όλα καλά. Το σημαντικό είναι να περνάτε καλά και να βελτιώνετε το παιξιμο σας και οχι πως πήγε μια μεμονομένη εμφάνιση.

Οσο για το ιδεολογικό κομμάτι, η τηλεόραση διαστρευλώνει οτι θέλει (δεν περιορίζεται στη μουσική φυσικά), οσο χρειάζεται, ωστε να το φέρει στα μέτρα της και να αποφέρει θεαματικότητα στην εκπομπή. Το ξέρεις αυτό οταν πας να βγείς στο γυαλί. Αν δε σου αρέσει δεν πας. Αν δε σε νοιαζει και πολυ (ναι υπάρχουνε και αυτοί), μαλλον πας και οτι βγάλεις.


(Aeron) #12

Μήπως γιατί επανεκτελούν με σεβασμό στον συνθέτη και το ίδιο το έργο?Και όχι να κάνει ο καθένας ότι θέλει?
Με αποτέλεσμα ο ακροατής να ταυτίζεται ψυχοσωματικά περισσότερο με αυτό που έχει δημιουργήσει μέσα του το ίδιο το έργο?
Εν αντιθέση με τη “δική μας” μουσική όπου είμαστε ό,τι κάτσει όπως κάτσει?(Πλήν λαμπρών εξαιρέσεων φυσικά όπου δεν χρειάζεται καν να αναφέρω κάθε φορά ότι είναι αυτοί που επιβεβαιώνουν τους κανόνες).


(Νίκος Σαρηγιάννης) #13

σόρρυ αν γίνομαι κουραστικός, αλλά όπως λες κι εσύ παρακάτω στο μήνυμά σου ξέρεις εκ των προτέρων τί θα συμβεί και απλά το αποφεύγεις. ή έστω μαζεύεις λίγες πληροφορίες παραπάνω αν σε ενδιαφερει μια τέτοια εμφάνιση.


(mavrakos) #14

ΟΚ εννοείται οτι το βελτιστο θα ήταν να εχουνε ρωτήσει πρωτα μερικά πραματάκια. Δεν είναι ομως και τοσο τραγικα τα πραματα ακόμα και που δεν το κανανε. Πηρανε μια εμπειρία και στο μέλλον θα αντιμετωπίζουν αντιστοιχες καταστάσεις καλύτερα.

Καταλαβαίνω τους λόγους που είσαι αντιθετος με τα τηλεοπτικά, αλλά δεν εγινε και τπτ τραγικό με τη μια φορά που πήγανε. Ισα ισα πιστευω οτι εχοντας δεί εστω και λίγο απο μεσα τι παίζει θα εχουνε και καλύτερη αποψη.


(babis1974) #15

Αυτα που περιγράφει ο pepe συμβαίνουν και στα “μεγάλα κανάλια”. Οι μουσικοί είναι κομπάρσοι για να γεμίζουν τον χρόνο σε εκπομπες κατι σαν τις παλιές ελληνικές ταινίες. Όλα αυτά φυσικά εντελώς δωρεάν.


#16

Μιας και το ανακίνησε ο Μπάμπης, να αναφέρω ότι τις προάλλες με ειδοποίησαν: τάδε μέρα και ώρα θα μας παίξει! Όλη η φούρκα από το κάζο που είχαμε περάσει μού είχε φυσικά ξεθυμάνει (πάνε και μήνες), αλλά θυμόμουν ότι, έστω κατά την εντύπωσή μου, είχαμε παίξει χάλια.

Δεν ειδοποίησα ούτε έναν άνθρωπο να το δει, αλλά εγώ έκατσα να το δω.

Τελικά έπαιξε άλλους.

Ήταν μια ανακούφιση!


(babis1974) #17

Το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο υποχρεώνει τα κανάλια εκτός από τα δελτία ειδήσεων να έχουν και ελληνικό πρόγραμμα σε ποσοστό πάνω του 50% για να καταλάβεις δεν μπορεί ένα κανάλι να δείχνει όλη μέρα ξένες ταινίες είναι υποχρεωμένο να κάνει και παραγωγές. Όλα αυτά φυσικά στοιχίζουν …
Λύσεις υπάρχουν . Τηλεοπτικά «πάνελ» με σούργελα και τηλεγλάστρες που σχολιάζουν ότι ανοησία υπάρχει στο συμπάν και «μουσικές» εκπομπές που εκμεταλλεύονται τους καλλιτέχνες. Όπως λες και εσύ στα «μικρά» κανάλια δεν υπάρχουν ούτε εικονολήπτες τρεις στημένες κάμερες και ο φουκαράς ο ηχολήπτης μόνος να προσπαθεί να μαζέψει τον ασυμμάζευτο.
Έχω ηχογραφήσει πολλές φορές παραδοσιακή ορχήστρα με 4 μικρόφωνα γιατί φυσικά δεν τους ένοιαζε το τελικό αποτέλεσμα παρά μόνο να έχουν κάτι που θα γεμίζει τα τηλεοπτικά τους χρονικά κενά.


#18

Λοιπόν, συνέβη κάτι πάρα πολύ περίεργο.

Τελικά την έπαιξαν την εκπομπή. Μια χαρά ήταν! Δεν έδειξε τίποτε από τα παρακάτω:

Αν εξαιρέσουμε ότι όσοι λέγαμε ένα-δυο τραγούδια ήμασταν εμφανώς κομπλαρισμένοι, σε σχέση με τον κύριο τραγουδιστή που είχε άλλο αέρα, κατά τα άλλα το καμάρωσα. Ξέρετε βέβαια πόσο έντονα έχουμε, οι μουσικοί, την τάση να βλέπουμε τα λάθη μας ακόμη και όταν κανείς άλλος δεν τα βλέπει: ε λοιπόν, αν αυτό που είδα το πετύχαινα τυχαία και δεν ήμουν εγώ μέσα, ούτε φίλοι μου, αλλά άγνωστοι, θα το έβλεπα μέχρι τέλους με ευχαρίστηση. Τα πλεονεκτήματα της κομπανίας (κυρίως το ψαγμένο ρεπερτόριο, και αρκετά καλά παιξίματα) αναδείχτηκαν, τα μειονεκτήματα (διάφορα λάθη) φάνηκαν σαν κάτι ανθρώπινο που δεν υποβίβαζε το όλον. Έδειξε καμιά ώρα, δηλαδή έκοψαν περίπου το 1/3. Αυτά που επέλεξαν, και ο τρόπος που μοντάραν τις εικόνες από τις διάφορες κάμερες, φαίνεται πως έκαναν θαύματα.

Φαίνεται πως τελικά κάποιοι κάνουν φιλότιμη δουλειά στο κανάλι. Ειλικρινά, δεν το περίμενα γιατί μου είχαν δώσει ακριβώς την αντίθετη εντύπωση.


#19

Μπράβο pepe, χαίρομαι που τελικά δεν έγινε αυτό που περίμενες. Άντε γιατί θέλω να ψηθεί και άλλος για να βγει στην τηλεόραση.

Λες να διαβάζουν ρεμπέτικο και να άκουσαν τους προβληματισμούς? :slight_smile:


(Νίκος Σαρηγιάννης) #20

καλά, περίμενε… τιμάει τον περικλή ότι ενημέρωσε για την θετική εξέλιξη, αλλά αυτό δεν αλλάζει την τηλεόραση γενικότερα.