Αμοιβές οργανοπαικτών στα συγκροτήματα

Παρακολούθησα χτες βράδυ τη συναυλία του συγκροτήματος με επικεφαλής τον Τσέρτο στην πλατεία Κουμουνδούρου…
Στην ορχήστρα υπήρχαν
2 μπουζούκια, 1 μπάσο , 1 κιθάρα, 1 ακκορντεόν, 1 γυναικεία φωνή, 1 κρουστά, 1 πλήκτρα…

Εν ολίγοις ένα κλασικό και μαζεμένο σχήμα…

Η απορία μου είναι…αν λόγου χάρη ο δήμος τους έδωσε 1000 ευρώ, πώς μοιράζονται όλα αυτά στους οργανοπαίκτες;Δηλαδή…τα ίδια θα πάρει το 2ο μπουζούκι που έπαιζε διαρκώς με τη γυναικεία φωνή που τραγούδησε στα μισά μόνο τραγούδια ή με τα κρουστά;

Ευχαριστώ!

Επειδή κάνω την ίδια δουλειά αυτή τη στιγμή, έχω να σου δώσω τις εξής πληροφορίες:

Κατ’ αρχήν, οι Δήμοι δίνουν στον βασικό “επιχειρηματία” (συνήθως είναι ο βασικός τραγουδιστής-φίρμα) ένα ποσό, που κυμαίνεται από 5.500 Ευρώ (η περίπτωσή μου) ίσαμε 18.000 Ευρώ (η Εστουδιαντίνα), και φυσικά μιλάμε γιά ρεμπετο-λαϊκά συγκροτήματα, και όχι γιά μεγάλες φίρμες (Νταλάρας, Κότσιρας κ.λ.) Ο Τσέρτος πρέπει να κινείται γύρω στα 7.500 Ευρώ, ενώ η Μαριώ πάει περισσότερα! Κι αυτό, είναι ανεξάρτητο από τον αριθμό των μουσικών και τραγουδιστών, και χωρίς να υπολογίζεται το ενοίκιο μηχανημάτων (ήχος-φως) που είναι επί πλέον.

Τώρα, γιά τις αμοιβές, μπορώ να σου δώσω το δικό μου παράδειγμα, που είμαι ο πιό… καλοπληρωτής.

Μπάσο, Κιθάρα, Ντραμς, Κρουστά, Κλαρίνο, Βιολί, 2ο μπουζούκι, μπαγλαμάς, Πλήκτρα-Ακορντεόν, σύνολο 9 άτομα, από 200 Ευρώ στην Αττική, 250 Ευρώ εκτός έδρας = 1.800 έως 2.600 σύνολο.
1ο μπουζούκι και 2 τραγουδιστές, από 300 Ευρώ (χωρίς προσαύξηση στα εκτός έδρας) = 900 Ευρώ.
Δύο τραγουδίστριες “φιρμες” στο επίπεδο του λαϊκορεμπέτικου, συζητιούνται. από 700 Ευρώ ίσαμε 1.000. Είναι ζήτημα το πόσες συναυλίες τους κλείνεις το καλοκαίρι. Ας πούμε λοιπόν, στη δική μου περίπτωση, 2.000 Ευρώ.
Ηχολήπτης και Φωτιστής (πρέπει νάχεις δικούς σου, που να γνωρίζουν το πρόγραμμα) από 200 Ευρώ, σύνολο 400.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: 1.800 + 900 + 2.000 + 400 = 5.100. Αν υπολογίσεις λοιπόν και την απόσβεση, γιά τα έξοδα που κάνει ο “επιχειρηματίας” (ενοίκιο στούντιο γιά πρόβες, τύπωμα αφισσών, κάποιο στοιχειώδες σκηνικό κ.λ.) τότε σε μένα περισσεύει καμιά 100ή Ευρώ κέρδος (μαλάκας που είμαι, έ;) ενώ του Τσέρτου πρέπει να του περισσεύουν περισσότερα από 3.000 Ευρώ!

Θα μου πεις πως βγαίνω; Να. Πότε συνδυάζω τον τραγουδιστή με τον μπαγλαμά (νάτα τα πρώτα 200) πότε ο βιολιστής ή ο κλαρινιτζής δε μπορούν και δεν τους αντικαθιστώ, πότε μου κάνουν σκόντο οι φίρμες. Πάντως μ’ αυτό το ποσό δεν την ξανακάνω τη δουλειά.

Όσο γιά την ερώτησή σου, οι αμοιβές δεν πάνε με την κούραση. Οι τραγουδιστές πάντα παίρνουν περισσότερα από τους μουσικούς, και τα “ονόματα” ακόμα παραπάνω.

Ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση!

Μου έκαναν μεγάλη εντύπωση όλα τα παραπάνω, γιατί το 2ο μπουζούκι έβγαλε όλη την παράσταση και έπαιξε τα πάντα άψογα…ο Τσέρτος το είχε στην αγκάλη του, ως επί το πλείστον…

Καλά, πρέπει να μιλήσεις με μουσικούς γιά να μάθεις και να φρίξεις…
Από την άλλη όμως, στις δικές μου δουλειές, παρ’ όλο που συμπεριφέρομαι (οικονομικά, επαγγελματικά, διαφημιστικά) πιό πολύ από άψογα, μέχρι μαλακίας γιά μερικούς, έχω συναντήσει (εκ μέρους των μουσικών τώρα) κάτι καφρίλες άνευ προηγουμένου. Τελικά, από φιλτράρισμα σε φιλτράρισμα, κατέληξα να συνεργάζουμε με μιάν ομάδα μουσικών που είναι ψυχούλες. Καλύτερα να έχεις καλά παιδιά, παρά… καλούς μουσικούς! Γιά να μη σου πω πως μου τυχαίνει επανειλημμένα να ξεκινήσω με αρχάριους μουσικούς αλλά καλά παιδιά, και στο τέλος της σαιζόν να πετάνε και νάναι πρώτοι!

Απορία Αλέκου: Οι μουσικοί που παίζουν σε τέτοια σχήματα ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό όλη την σαιζόν ή την ημέρα κάνουν κι άλλες δουλειές? (παίζω μπαγλαμά, τζουρά, μπουζούκι τρίχορδο & κιθάρα. - ΔΕΝ ΜΕ ΘΕΩΡΩ ΦΙΡΜΑ ή ΚΑΒΑΛΗΜΕΝΟ ΚΑΛΑΜΙ και μένω στην Λάρισα. ʼν ποτέ με χρειαστεί κανείς ας κρούσει. Ποτέ δεν ξέρεις…)

Αλέκο, κατ’ αρχήν να διευκρινίσω πως πιό πάνω μιλούσα κυρίως γιά τις καλοκαιρινές συναυλίες, και όποιος από τα λεγόμενα “μικρά” σχήματα, δηλαδή από τα μη φιρμάτα ή αυτά πούχουν “τα μέσα” σε Υπουργεία και Δήμους, εξασφαλίσει 10 συναυλίες όλο το καλοκαίρι, είναι ευτυχής.
Τον χειμώνα είναι αλλιώς τα πράγματα. Κστ’ αρχήν οι αμοιβές είναι πολύ πιό κάτω (από 2/3 έωσ 1/2 των αναφερομένων πιό πάνω αμοιβών). Μία σαιζόν το ηειμονα, κραταει (σ’ ενα αχιοπρεπεσ μαγαζι) απο τον Οκτώβριο ή Νοέμβριο, ίσαμε το Πάσχα. Παίζουν από τριήμερα έως τετραήμερα, αλλά έχουν και ακυρώσεις. Το ωράριο κατά μέσον όρο είναι από τις 11.30 το βράδυ ίσαμε τισ 5.00 - 5.30 το πρωϊ.
Αν τώρα μ’ αυτές τις συνθήκες, μπορείς να κάνεις κι άλλη δουλειά, τότε μπράβο (υπάρχουν κάποιοι μουσικοί που κάνουν και μιά δεύτερη δουλειά, αλλά αυτή είναι συνήθως κάποια δημόσια αργομισθία.

Σε περιπτώσεις σαν κι αυτή που λες, πολλά παιδιά συγκροτούν ένα συγκροτηματάκι (3-4 άτομα) και παίζουν περιστασιακά σε ταβέρνες, ή ανοίγουν δικό τους μαγαζί, όπως ο Ξηντάρης στη Σκόπελο.

Υ.Γ. Το ότι παίζεις πολλά όργανα, είναι πλεονέκτημα. Αν μάλιστα τραγουδούσες και λιγάκι, ακόμα καλύτερα.

ferri ola kala me tis psyxoules, alla an den ‘tsoulaei’ to xeri (kai dia8esh na yparxei,oso kalo paidi kai na eisai) tote …vrasta

kai sygnwmh gia thn paremvasi, apla tyxainei na paizw k gw se magazia ana kairous edw k kapoia xronia k kapoies fores gia na vgaleis ena merokamato prepei na synergasteis me kapion pou borei na nai psyxoula alla …na sou vgazei thn psyxh thn wra ths douleias(milame …gia idrwta).
Einai diaforetiko na pigaineis gia ena merokamato (ths taksis twn 50-60 eurw th vradya,dyo atoma se tavernaki) kai allo auta pou les gia ‘aksiopreph magazia’.

auta, geia xara

Γεια σας,

Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες! Έτσι, από περιέργεια, τι “μεροκάματο” (“νυχτοκάματο”:wink: έχουν οι μεγάλες “φίρμες” στα μαγαζιά της παραλίας, οι Πλούταρχοι και οι Σφακιανάκηδες, ας πούμε, ή ακόμα οι παλιότεροι όπως ο Βοσκόπουλος και ο Πάριος;

φαντάζομαι ότι οι μουσικοί σε τέτοια μαγαζιά είναι σε καλύτερη μοίρα οικονομικώς από τους μουσικούς σε “μικρά” σχήματα, ή κάνω λάθος;

Και μια ερώτηση ακόμα-οι “φιρμάτοι” έντεχνοι μουσικοί και τραγουδιστές, που κάποτε σου δίνουν την εντύπωση ότι ενδιαφέρουνται μόνο για την “τέχνη”, ας πούμε, και όχι για τη χρηματική αμοιβή τους (όπως κάνουν οι “εμπορικοί” τραγουδιστές της πίστας, υποτίθεται), πόσα παίρνουν για μια εμφάνιση/συναυλία; Δεν έχω καμιά διάθεση να χλευάσω καλλιτέχνες και τραγουδιστές του έντεχνου χώρου, απλώς καμιά φορά η διαφορά ανάμεσα στους “εμπορικούς” και στους “έντεχνους” τραγουδιστές μου φαίνεται λιγάκι “φτιαχτή”, μια και πολλοί έντεχνοι είναι εξίσου εμπορικοί, αφού μάλλον βγάζουν ένα σωρό λεφτά από τις εμφανήσεις τους…

Εύα

Δεν είναι η ειδικότητά μου τα ‘νυχτοκάματα’, για να σου απαντήσω, απλά μια ένσταση μου ‘βγήκε’ από την ερώτηση σου.
Ο διαχωρισμός στο τραγούδι δεν είναι ‘εντεχνο’ κι ‘εμπορικό’. Ας ξεφύγουμε επιτέλους από την ταμπέλα ‘έντεχνο-άτεχνο’(:wink: δεν έχει αντίκρισμα. Γιατί αλλιώς, θα σου έλεγα πως πιο ‘έντεχνος’ από το Μ.Θεοδωράκη υπάρχει; Μήπως είναι και ‘εμπορικός’ τελευταία;(Βλέπε ‘Φως’ που …στραβωθήκαμε.)Ας λέμε καλά και μη τραγούδια, που εκεί πάλι, το συζητάμε πότε ένα τραγούδι είναι καλό και πότε άλλο κακό, με άλλες παραμέτρους. Τα τραγούδια κάνουν και τους καλλιτέχνες, που τα ‘υπηρετούν’ ανάλογους. Κι αυτό ανά περίπτωση. Τελευταία και η Χαρούλα και η Ελευθερία είπαν τραγούδια που τις ‘εξυπηρετούσαν’, που άλλοτε έχουν πει και καλύτερα είναι αλήθεια.

“pet”, έχεις δίκιο, αλλά όταν λέω “καλά παιδιά” δεν εννοώ ούτε γλύφτες ούτε μαλάκες. Να δεις με τι αληταράδες συνεργάζομαι… Αλλά δύο πράγματα είναι απαραίτητα: Α) Να έχεις ταλέντο και όρεξη να το αναπτύξεις. Ένας μουσικός αρχάριος αλλά ταλαντούχος, όταν του δώσεις κουράγιο μπορεί να πετάξει μέσα σε μιά σαιζόν. Έπρεπε να δεις τον Μανώλη Καραντίνη και τον Γρηγόρη Βασίλα, τι ψαρωμένοι ήσαν όταν ξεκίνησαν μαζί μου. Και Β) να μην έχουν ψευτοεγωϊσμούς και καλάμια, να σέβονται τους συνεργάτες τους, και νάχουν μιά σχέση μπέσας μαζί τους. Όσο γιά τα μεροκάματα στις ταβέρνες, κι απ’ την άλλη τα μεροκάματα των "αστέρων, άστα!

Εύα, η λογική στους μαγαζάτορες, είναι να πληρώνονται οι τραγουδιστές με βάση τους πελάτες που τους φέρνουν! Ξέρω μιά τραγουδίστρια που την παίρνουν στα μαγαζιά επειδή τους φέρνει όλους τους χορούς του ΠΑΣΟΚ!!! Και να σκεφτείς πως είναι εκπληκτική τραγουδίστρια, αλλά κανείς δε νοιάζεται γι αυτό.

ʼρα, έχομε τις “φίρμες” από Κοκκίνου μέχρι Πάριο, που παίρνουν από 1.000.000 δρχ. μέχρι 6.000.000 τη βραδυά. Και μη νομίζεις πως δίνουν πολλά στους μουσικούς. Ο μαγαζάτορας τους δίνει το πλεονέκτημα πως θα δουλέψουν όλη τη σαιζόν, και θα πάρουν όλα τα λεφτά τους χωρίς να κινδυνεύουν.

Από την άλλη, σπουδαίοι καλλιτέχνες αλλά με μικρό ή ειδικευμένο κοινό, π.χ. από Μαριώ και Τσέρτο ίσαμε Ανδρεάτο και Λεονάρδου, παίρνουν ανάλογα με τη “μόδα”, από 600 Ευρώ τη βραδυά (200.000 δρχ.) ίσαμε 2.500 (περίπου 800.000 δρχ.)

Τέλος, αν π.χ. ο Πάριος σκοντάψει μιά σαιζόν και δε “φέρει” τους πελάτες στον μαγαζάτορα που υπολόγιζε, θα πάρει… (άσε καλύτερα, λογοκρισία!)

Παίδες, μούρθε μιά ιδέα τώρα δα!
Το “Καφέ Αμάν” ήτανε πρόταση που μούκανε εδώ, σ’ αυτό το Φόρουμ, ο Peter Anderson -τι να γίνεται αυτό το παιδί;- Και μάλιστα η ιδέα του είχε κι ένα δεύτερο σκέλος, που θ’ αναπτύξω παρακάτω.

Το 2.000, ο Παπαργυρόπουλος μούδωσε την ευκαιρία, και το πραγματοποίησα. Ήδη περνάμε στην τρίτη σαιζόν, με όλο και μεγαλύτερη επιτυχία, και έρχεται η σειρά του δεύτερου σκέλους.

Το οποίο συνίσταται στη δημιουργία παραρτημάτων μιά μεγάλης αλυσίδας, με βάση από ντόπιους μουσικούς, π.χ. “Το Καφέ Αμάν της Λάρισσας”, “Το Καφέ Αμάν της Πάτρας”, “Το Καφέ Αμάν της Νέας Υόρκης” -τ’ ακούς Γρηγόρη;- κ.ο.κ. Τις προδιαγραφές θα τις περιγράψω στο επόμενο μήνυμα, αλλά τώρα θα πω πως όσοι ενδιαφέρεστε, μπορείτε να δουλεύετε σε μιά μεγάλη πόλη και μπορείτε να εξασφαλίσεται ένα μαγαζί 200άρι τουλάχιστον, μπορείτε να συγκροτηθείτε σε ομάδες, και να το φτιάξομε. Το… μικρό ποσοστό που θα παίρνω (από το μαγαζί, προς Θεού, όχι από σας…) το παίρνω γιά τέσσερις λόγους:

  1. Η “φιρμα” -ταμπέλα με το λογότυπο.
  2. Το ρεπερτόριο που φτιάχνω, και την ιδεολογία του.
  3. Το αισθητικό και σκηνοθετικό τους μέρος.
  4. Την ενορχηστρωτική γραμμή που δίνω.

Διαβάστε λοιπόν τις προδιαγραφές, κι αν σας εξυπηρετούν, στείλτε μήνυμα.

ΤΟ ΚΑΦΕ ΑΜΑΝ ΤΟΥ ΦΕΡΡΗ

ΜΟΥΣΙΚΟΙ

  1. ΜΕΓΑΛΟ ΣΧΗΜΑ
    Πλήκτρα, Ακορντεόν, 2 μπουζούκια, μπαγλαμάς, κιθάρα, Κλαρίνο, Ακορντεόν, Βιολί, Μπάσο, 2 Κρουστά. 3 Τραγουδιστές -τρεις τουλάχιστον.
    Σύνολο 15 άτομα, αλλά μπορούν να λιγοστέψουν αν έχετε τραγουδιστές που να παίζουν και κάποιο όργανο, ή οργανοπαίκτες που να τραγουδάνε, ή τον πληκτρά να παίζει και ακορντεόν (δεν συμπίπτουν).
    Σε περίπτωση μεγάλης άνεσης, μπορούμε να κάνομε θαύματα και με 2 πνευστά επί πλέον.
  2. ΜΙΚΡΟ ΣΧΗΜΑ
    Πλήκτρα (απαραίτητα γιά την κάλυψη οργάνων που λείπουν), μπουζούκι, μπουζουκο-μπαγλαμο-τζουράς, μπάσο, κιθάρα, κρουστό, βιολί ή κλαρίνο. Τραγουδιστές πάντα 3. Σύνολο, χωρίς ντουμπλαρίσματα, 10 άτομα. Μόνο που σ’ αυτή την περίπτωση, πρέπει ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΊ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ.

ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ
Πρόγραμμα σε 2 μέρη.
1ο δίωρο (περίπου). Ένα πρόγραμμα με εξαιρετικά τραγούδια όλων των κατηγοριών, με θεματική ενότητα, ομαδικά, πολλά χορωδιακά, πρωτότυπες έως κλασσικές ενορχηστρώσεις, ενωμένα σε σειρά του ποτ-πουρί, που οδηγούν τον ψυχισμό του θεατή σε… έκσταση.
Π.χ. ενότητα “ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ”, περίπου 15 λεπτά

  1. ʼγιε μου Γιώργη Σκυριανέ
  2. Μαρεγιέ
  3. Ναυτάκι Συριανό
  4. Τρέλλα πέρα ως πέρα (του Μπέζου)
  5. Φασολάς (του Μπάτη)
  6. Σαν τον Καραγκιόζη (του Σαββόπουλου)
  7. Σούστα του Καραγκιόζη (ορχηστρικό)
  8. Δική μου είναι η Ελλάς
  9. Εγώ θέλω πριγκηπέσα
  10. Το μινόρε της ταβέρνας
  11. Αχ Ελλάδα σ’ αγαπώ
  12. Ονείρου Ελλάς (δικό μου).

Το 2ο μέρος, αυτό που λέμε Λαϊκό Πάλκο, είναι σειρές χορευτικών (από ζεϊμπέκικα σε καρσιλαμάδες, από χασάπικα σε χασαποσέρβικα, χόρες, μπάλλους κ.λ., από μπολέρο σε ρούμπες, τσιφτετέλια και φάφνου τσάμικα, μιά σειρά καντάδες γιά το τέλος κ.λ.)
Όμως η επιλογή των τραγουδιών πρέπει πάντα να είναι εκλεκτική, ν’ αποφεύγονται τα κακά τουρκογύφτικα, να προτιμούνται τα Σμυρνέϊκα τσιφτετέλια, να προτιμούνται επίσης τ’ απτάλικα, και να υπάρχουν περίπου 1 στα 10 “άγνωστα” που ψαρεύομε σ’ αυτά που δεν είναι “σουξέ”. Οι ενορχηστρώσεις είναι αυστηρές, πρωτότυπες, και η χρήση ειδικών οργάνων όταν γίνεται, ευπρόσδεκτη (π.χ. τζουράς, κανονάκι, ούτι και ό,τι άλλο). Στο μιάωρο ή εικοσάλεπτο με τ’ Απαγορευμένα και τα Πειραιώτικα, πρέπει να θριαμβεύσουν τα ντουζένια.

Αυτά γιά την ώρα, γιά αισθητικές, διάκοσμο, φώτα και σκηνοθεσία, αν σας ενδιαφέρει, σ’ άλλο μήνυμα.

Κωστα, αργησα να δω το σχολιο/προταση σου.
Στο “ΑΜΕΡΙΚΑ” δυστυχως δεν εχομε την πολυτελεια/δυνατοτητα για ενα τετοιο φιλοδοξο σχημα ΕΠΙ ΜΟΝΙΜΟΥ βασεως.Ειναι ολοι οι μουσικοι σκορπισμενοι εδω κι εκει σε μικρα σχηματα που τα “οικονομανε” σε μουσικες εκδηλωσεις κοινωνικου τυπου δηλ. γαμους ,βαφτισεις και χοροεσπεριδες του ΧΑΒΑΛΕ με “μοντερνο” ελληνικο τραγουδι( αν μπορουμε βεβαια να το πουμε ελληνικο)και που δεν εχουν την εφεση/διαθεση να δουλεψουν πανω σε μια ιδεα σαν αυτη που φερνεις.
Προσωπικα αισθανομαι τυχερος που καταφερνω να κρατω ενα το πολυ εξαμελες σχημα,[πληκτρα,κρουστα,μπουζουκι/τζουρα,βιολι η κλαρινο κατα την περιπτωση, κιθαρα/μπασσο, με εναν τραγουδιστη]και να κανω τις ρεμπετοπαραστασεις μου και αλλα παρομοια,παντοτε με προσωπικη εργασια και κοπο του στυλ… απο το Α ως το Ω.
Το δωδεκαμελες ΚΑΦΕ ΑΜΑΝ ΑΜΕΡΙΚΑ του 1997 ηταν μια ΠΑΡΟΔΙΚΗ συγκυρια/συνεργασια εν γνωσει των μελων του που ανηκαν απο τοτε σε αλλα επι μερους ανεξαρτητα σχηματα.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με πολλες επιτυχιες.

Η απορία μου είναι τι χρειάζεται κανείς για να παίξει σε μια τέτοια ορχήστρα! Χρειάζεται μόνο βίζμα? Δεν έχω βρεί τόσα χρόνια ούτε μια ευκαιρία και πάντα καταλήγω σε κάτι παρακμιακές ταβέρνες που οι μόνοι πελάτες είναι οι συγκενείς του ταβερνιάρη!:slight_smile:

Ferris Σεβομαι την εμπειρια σου,αλλα υπαρχει πολυ κλικα εδω στην Ελλαδα…
αν δεν εισαι μεσα στο κυκλωμα δουλευεις πολυ δυσκολα…εως και καθολου,και ας εισαι καλος.Γιατι δεν γινεται στο εξωτερικο να εισαι καλος για παραδειγμα και στην Ελλαδα να μην εισαι…λεω εγω τωρα με το φτωχο μυαλο μου.
Εγω ειμαι περιεργος να δω:απο Δεκεμβρη παιρνω ολα τα οργανακια μου,ουτια,σαζια,βιολες,τσουμπους,ηλεκτρικα ουτια,λαουτα, μπουζουκι,κρουστα τα σεα μου τα μεα μου και παω Αμερικη στο Μεριλαντ…εκει τι ανταποκριση θα εχει ο κοσμος σε αυτο που κανω και προσπαθω;Γιατι στην Ελλαδα η αληθεια ειναι πως απογοητευτικα πολυ ασχημα απο τον προηγουμενο Ιουλη που ηρθα…
Θα ηθελα καποια στιγμη να τα πουμε και με Π.Μ.αν θες.
Καλο Σαββατοκυριακο σε ολους

με την ευκαιρια ανοιγματος ξανα αυτου του παλιου θεματος,
εχω την απορια:
ποιες ειναι οι αμοιβες στα ρεμπετικα σχηματα σημερα και γενικα τη σεζον που περασε?
οργανοπαικτες, τραγουδιστες, τραγουδιστριες, φιρμες, κλπ
σε ταβερνες η μεγαλυτερα μαγαζια π.χ. Ταξιμι, Τζιβαερι, Αθηναιισσα, Στοα Αθανατων, κλπ (τα ονοματα των μαγαζιων τα εθεσα εντελως ενδεικτικα)
ευχαριστω

Μην το ψάχνεις. Υπάρχουν μεγάλες αποκλήσεις στα λεφτα που παίρνουν .Πάντως κανένας δεν παίρνει κάτω από 150 ευρώ τη βραδυα.Αλήμονο σε μας που παίρνουμε 50 και αν δεν είναι γεμάτο το μαγαζί σου λέει πάρε 20 και να είσαι και ευχαρηστημένος1Ελεος ποιά!

φετος παιδια το πραγμα πηγε ασχημα και στα μεγαλυτερα μαγαζια :087:με βραδυες που δεν δουλεψαν καθολου και σεζον που ελειξαν αδοξα πολυ νωριτερα απο οτι συνηθως. οποτε καλυτερα λιγοτερα και στανταρ δουλεια χωρις ψαλιδια ομως!:257: