Ψηφιοποίηση δίσκων (2005)

Χαιρετώ τη παρέα,

Ξέρετε πού μπορώ να απευθυνθώ (εντός Ελλάδος) για ψηφιοποίηση δίσκων και κασσετών (όλως των ειδών) σε CD, με την ανάλογη επεξεργασία του ήχου;

Ευχαριστώ

Παιδιά, άκυρο… Μιλούσα με ένα φίλο χτες, και μου είπε πως αυτού του είδους το software είναι πολύ κοινό, οπότε δε χρειάζεται να απευθυνθεί κανείς σε επαγγελματία. Απλά είχα άλλη εντύπωση μιας και κάποιος γνωστός είχε στείλει κάτι 78άρηδες του Μάρκου στην Ολλανδία για επεξεργασία, οπότε λέω και γω τρέχα γύρευε τώρα… Τέσπα, καλή μέρα.

Σωστο κι αυτο φιλε Πανο.
Ολα τα καινουρια προγραμματα εχουν αυτη τη δυνατοτητα -παρεπιμτοντως κι εγω την ψαχνω στο Cool edit αυτο τον καιρο. Μαλιστα χθες ηταν να παω σε καποιο συναδελφο κιθαριστα 40 χλμ. απο εδω να μου δειξει καποιες δυνατοτητες του C.E. αλλα αναβληθηκε επ’αοριστον κατι που γινεται 3 μηνες τωρα …
Σε καποιο επαγγελματικο στουντιο περσυ ο ηχοληπτης ο φιλος μου ο Ιασωνας στο SONAR το προγραμμα με το οποιο γραφαμε, μου εδειξε πως βγαζει το φυσημα απο την κασετα !!!
Πανευκολο : στην αρχη του τραγουδιου με το σκρολλ
“ανοιγεις” την κυματομορφη, με αριστερο κλικ μαρκαρεις ενα τμημα της περιοχης που ειναι το φυσημα ή το σκρατς (εν προκειμενω) και μετα με καποια εντολη στο σβηνει απο ολο το τραγουδι.
Στην ουσια παιρνεις ενα δειγμα του θορυβου και μετα το αφαιρεις !!
Οποιος ξερει αυτη τη διαδικασια στο Cool Edit ας δωσει ενα χερακι …ειναι στα filter ;;

Γιώργη,
Αυτός ο φίλος εδώ ασχολείται με το επάγγελμα, δε ξέρω αν δουλεύει το συγκεκριμένο, αλλά θα τον ρωτήσω.

Γιώργη πήρες το μήνυμά μου;

Παλιά χρησιμοποιούσα το DART Pro για να βγάλω τα χρατς τα κλικ και το φύσημα απο βινύλια που έγραφα σε CD. Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα το πρόγραμμα, αλλά έχει φοβερές δυνατότητες.

Πανο το πηρα το μυνημα και σ’ευχαριστω παρα παρα πολυ !!
Θα κατσω να το δουλεψω σε λιγο και θα σου πω αποτελεσματα.

Γιαννη σ’ευχαριστω και σενα θα προσπαθησω να το βρω και αυτο,
αν υπαρχει ακομα οπως λες.

Γιώργο, αυτού του είδους το “καθάρισμα” από το cool edit γίνεται πολύ εύκολα. Το αποτέλεσμα όμως είναι συνήθως …οικτρό. Μαζί με το φύσημα φεύγουν και αρκετές συχνότητες, ιδίως από τα πρίμα, δηλαδή από τη φωνή και τους μπουζουκομπαγλαμάδες.
Η διαδικασία πάντως είναι απλή (γράφω από μνήμη και με δεδομένη την άγνοια των αγγλικών):
Ανοίγει το τραγούδι σε κυματομορφή.
Μαρκάρεις το ένα κομμάτι του τραγουδιού όπου υπάρχει μόνο το φύσημα (στην αρχή ή στο τέλος του κομματιού).
Ανοίγεις το noise reduction και επιλέγεις “πάρε δείγμα” (στα αγγλικά). Το αποθηκεύεις κάπου.
Μαρκάρεις το κομμάτι που θέλεις να καθαρίσεις και πας πάλι στο noise reduction. Φορτώνεις το δείγμα που έχεις αποθηκεύσει και καθορίζεις το πσοστό αφαίρεσης του δείγματος. Αν του δώσεις 100%, τότε θα ακούς μέσα στο τραγούδι κάτι σαν “ιου ιου”.
Γενικά πάντως, μετά από αρκετό παίδεμα, κατέληξα στο ότι προτιμώ το φύσημα του χαλασμένου 78άρη, παρά τις “καθαρισμένες” αλά Κουνάδη ψηφιακές ηχογραφήσεις.
Το αποτέλεσμα αυτού του καθαρισμού μπορείς να το ακούσεις στο cd που έβγαλε ο Φαληρέας για τον Κερομύτη, ιδιαίτερα στο τραγούδι “Ντυμένη σαν αρχόντισσα”.

Προλαβα να το σκαλισω πριν δω το ποστ σου Αρη
και δεν βρηκα ακρη.
Θα λαβω υποψη αυτα που μου λες και παραλληλα θα το ψαξω με τα ποσοστα και τις συχνοτητες.
Παντως το φυσημα της κασετας που εχω δει να βγαινει ηταν εντυπωσιακο !!
Στη λειτουργια FFT το COOL EDIT εχει πολλα PRESETS
απο κει και περα δεν του’χω παρει τον αερα ακομα …

Δείτε και το Adobe Audition (το οποίο είναι το Cool Edit μετά την εξαγορά του από την Adobe). Απλά η Adobe για να μη βγάλει το ίδιο πρόγραμμα με άλλο όνομα δούλεψε λίγο πάνω σε κάποια φίλτρα, με διακριτές, στο αποτέλεσμα, βελτιώσεις. Υπάρχει και η δυνατότητα για downloading περισσότερων φίλτρων ή presets.
Επίσης, πολύ καλό είναι και το Sound Forge, πιο φιλικό για τους άπειρους χρήστες, αλλά με εξίσου καλά αποτελέσματα.

Οχι Γιώργο. Οι λειτουργίες FFT αφορούν φίλτρα για τη διαμόρφωση του ήχου, κάτι σαν εκτεταμένα εκουαλάιζερ.
Η αφαίρεση του βόμβου γίνεται από το noise reduction.

Παιδιά, είμαι άσχετος απ’αυτά… Το FFT παει να πεί Fast Fourier Transform?

ΟΚ Αρη, δουλεψε οπως με καθοδηγησες μια χαρα.
Η πληροφορια σου Πανο ηταν “παραπλανητικη” -πλακα κανω …θελω να πω δεν ηταν το FFT (Fast fourier …) αλλα το Noise Reduction και μπαινοντας στο μενου του N.R. ξανα Noise Reduction.

Τελικα ειναι σχετικα απλο ! Πειραματιστηκα με το κομματι “Κλαιω την καταδικη μου” του Στελιου που ειχε πολυ μα πολυ θορυβο στην κοπια που το εχω, γιατι ομολογω οτι προσφατα μου το εστειλε καποιος φιλος ολοκαθαρο !!
Τσεκαρησα στην αρχη που ειχε λιγο σε μηκος θορυβο μετα θυμηθηκα και το ποσοστο που μου ειπες Αρη και αφου εβαλα 75 % το αποτελεσμα ηταν :
Απουσια κατα τα 3/4 θεωρητικα αλλα κατα τα 5/6 ακουστικα του θορυβου δηλαδη αρκετα καλος καθαρισμος αλλα αλλοιωση του ηχου του μπουζουκιου για τα δικα μου δεδομενα δραματικη !!
Απο την πρωτη λοιπον δοκιμη φαινεται οτι χρειαζονται επι πλεον παραμετροι για να μην χασουμε τελειως τον ηχο οποτε η ερευνα συνεχιζεται …

Εγώ Γιώργο το παράτησα, μη έχοντας κουράγιο να το ψάξω πολύ, κύρια λόγω άγγνοιας της αγγλικής (βλέπεις η μαμά μου με έστειλε μικρό για γαλλικά και πιάνο).
Αν πάντως καταφέρεις κάποιο καλό αποτέλεσμα, ρίξε σύρμα.

Υπάρχει τρόπος να καθαρίσεις συχνότητες χωρίς να βλάψεις τίποτε αλλά πρέπει να χεις πολύ καλή κάρτα ήχου και να δουλέψεις με το Αudition σε μορφή μίχτη με split συχνοτήτων ,επιλογή , πέταμα και remix.
Με λίγα λόγια είναι σαν να καθαρίζεις το αλεύρι απο την ζάχαρη γίνεται αλλά…

Για συγνώμη ρε Σώτο, αλλά αυτό που λες το 'χεις καταφέρει;

Φίλος μου καλός, γίος διάσημου κατασκευστή βιολιών(όχι εν ζωή)αναζητά το τρόπο που μπορεί να γίνει η μετατροπή της σπουδαίας συλλογής του από δίσκους γραμμοφώνου (σημειωτέον αποτελούμενη όχι μόνο από 78 στροφών αλλά και από τους μεγαλύτερους παλαιότερους 1900-1910;)από την αναλογική στην ηλεκτρονική μορφή.Μιά προιδέαση για τη διαδικασία και το κόστος θα ήταν χρήσιμη καθώς δεν είμαι εξοικοιωμένος με την τεχνολογία, ούτε από ηχοληψία έχω ειδικές γνώσεις.

Γειά σου Παναγιώτη,

Οι δίσκοι αυτοί παίζονται σε νορμάλ πικάπ;

Πάνος

Γεια σου Παναγιωτη,
η πληροφορια και η ερωτηση που κανεις ειναι
υπερπολυτιμη για εμας εδω του φορουμ που ψαχνουμε
να βρουμε παλιες ηχογραφησεις και δη ακυκλοφορητες εως τωρα -εννοειται σε επανακυκλοφορια.
Ειναι γνωστο οτι ενας-δυο Ελληνες, ενας Ολλανδος, ενας Αγγλος και δυο Ελληνοαμερικανοι εχουν τεραστιες συλλογες απο δισκους γραμμοφωνου και δη της περιοδου 1900-1910 εως και 1925 που ειναι τα πολυ σπανια.
Εχω δει δισκους -τους μεγαλους- της ΠΑΠΑΓΚΙΚΑ και μαλιστα σε “αλμπουμ” εποχης και το αισθημα ειναι συγκλονιστικο !! Επισης πριν 6 μηνες περιπου ψηλαφουσα πλακες της περιοδου 1920-'30 με τον Χαριλαο, τον Γκαδινη και αλλους, που ηταν σε αριστη κατασταση και μου τα παζαρευαν αγρια πανω απο 150 ευρω το κομματι …
Απο τον παπου μου εχω καποια του ΤΟΥΝΤΑ, ενα του ΜΕΛΕΜΕΝΛΗ, την Κακουργα πεθερα, τη Ζεχρα και καποια αλλα ενω μια φορα στην Πολη βρηκα στο Καπαλί-τσαρσι την Ψαροπουλα του ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑ.
Τελος παντων θελω να τονισω
α. το ποσο σημαντικο ειναι για καποιον που αγαπαει το ρεμπετικο να κατεχει τετοιους δισκους
β. Ποσο λαθος ειναι να μουχλιαζουν σε αποθηκες καποιων συλλεκτων ακυκλοφορητα κειμηλια της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ προκειμενου να τα κυκλοφορησει μια εταιρεια 10-10 ή αναμεσα σε 10 γνωστα να βαλουν κι 2-3 ακυκλοφορητα για να παρουν ενα πακετακι χρηματα -δε μιλαμε βεβαια για τεραστια ποσα.

Επομενως για το υλικο που κατεχει ο φιλος σου θα μπορουσαμε μεσω του φορουμ να συννενοηθουμε ωστε συνεισφεροντας ο καθενας με οποιοδηποτε τροπο να περαστουν σε ψηφιακη μορφη audio αρχικα φτιαχνοντας ενα “μαστερ” και παραλληλα σκαναροντας τα στοιχεια της καθε ετικετας να υπαρξει και το οπτικο μερος του υλικου.
Ετσι θα ηταν δυνατο να γινει μια “επιστημονικη” δουλεια καταγραφης πρωτογενους υλικου του ρεμπετικου εξω απο εταιρειες, κυκλωματα, παραγωγους, επωνυμους ερευνητες που βιοποριζονται απο αυτο και αλλες ενοχλητικες κατα τη γνωμη μου καταστασεις.

Στα απαραιτητα της συνεισφορας αυτης ειναι :
α. Το ατομο ή ατομα που θα κανουν αυτη την εργασια.
β. Το μεσο ή τα μεσα με τα οποια θα γινει.
γ. Ο διαθεσιμος χρονος των μελων του φορουμ που θα ασχοληθουν γενικοτερα.
δ. Οι συμβουλες απο γνωστες του αντικειμενου και οποιαδηποτε πληροφορια που μπορει να βοηθησει.
ε. Οι δικονομικες συμβουλες απο δικηγορο για τη διασφαλιση του κοπυραϊτ.
στ. Οι οικονομικες απαιτησεις του ολου εγχειρηματος.

Οι συνεισφεροντες εκ των ουκ ανευ βεβαια θα δικαιουνται ενα αντιγραφο το οποιο θα διασφαλιστει ωστε να μη γινει εμπορευσιμο ειδος.
Μπορει να το προχωρησα πολυ -δεν ειδα ουτε ακουσα το υλικο- αλλα ευκαιριας δοθεισης κανω ενα μπουσουλα για να προχωρησουμε σα φορουμ σε μια τετοια διαδικασια ειτε γι’αυτη τη συλλογη ειτε για οποιαδηποτε αλλη.

Γειά σου ρε Γιώργη μάναντζερ!

Πάντως συμφωνώ μαζί σου.