Ηλεκτρικό μπουζούκι

Paidia,
Xriazomai bohtheia apo sas.
Meno sto Belgio kai stis eleutheres mou ores paizo ligo mpuzoukaki. Mporitai na mou pite pia inai ta idanika mhxanimata (mikrofono, enisxiti, song effects opos to reverb i delay klp)gia na akouo to mpouzouki moy ilektrika alla na echo kai to pio fusiko eixo (kai oxi sto stil skiladiko…)

Efcharisto gia tin apantissei kai signomi gia ta latinika gramamata

Βασικα για να παιξεις μπουζουκι χρειαζεται μερακι, ψυχουλα και παρεα βεβαια για συνοδεια αλλα και συμμετοχη εκτος απο τις ωρες που
ξοδευει καποιος να μελεταει, προβαρει και να παιζει για δικο του γουστο στο σπιτι.
Τα υπολοιπα θα τα βρεις στην πορεια σιγουρα ειτε απο αυτο εδω το φορουμ ειτε απο συναδελφους μουσικους εκει και αλλου ειτε μονος σου ψαχνωντας. Παρεπιμπτοντως ενας κουμπαρος μου ο Τακης ο Μεντης μενει και δουλευει στο Βελγιο -σε ποια πολη θα σε γελασω, εχουμε να μιλησουμε καιρο …

  1. Για τα μπουζουκια ο πιο ευκολος τροπος να μετατρεψουμε τον ηχο σε σημα ειναι ο μαγνητης. Οι συνηθεστεροι ειναι : Ideal, Savvas, Tar( TAP) και Αρχοντης. Τωρα στο Βελγιο θα ψαξεις για Dean Markley, EMG και αλλες μαρκες που θα σε ενημερωσουν και αλλοι φιλοι.
  2. Μετα εχουμε τις καψες και τα σιντιουσερς (seducers) οπου εκει δηλωνω ελλειψη γνωσεων.
    Οι πιο πολλοι μπουζουξηδες τα αποφευγουν γιατι παιρνουν τον ηχο που κανει το χερι στο καπακι.
  3. Τελος προσφατα βγηκε ενα κολπο που “εφηυραν” δυο μαγκες οι Τα… και Ρ… (ξεχναω τα επωνυμα) δηλαδη η φιρμα ΤΑΡ ενα συστημα με κρυσταλλο οπως οι κιθαρες οι ηλεκτρακουστικες που τοποθετειται αναμεσα απο απο το κοκκαλο και τον καβαλλαρη. Γιαυτο δεν εχω ακουσει ακομα γνωμες αλλα πιστευω οτι θα δουλευει. Η χρηση κα ιο χρονος θα το βελτιωσουν σιγουρα.
    Ο τροπος μετα για να ενισχυσεις το σημα ειναι δυο : Ενισχυτης ή Κονσολα
    Ψαξε λοιπον στο διαδικτυο για κονσολες : Dynacord, Mackie, Montarbo κλπ ισχυος απο 2Χ150 watt εως 2Χ500 w και ηχεια Electrovoice, Pevey, JBL αλλα και η Dynacord εχει βγαλει κατι μικρουλια καταπληκτικα !! Εγω πηρα φετος ενα ζευγαρι κινεζικα 400 ευρω τα δυο φανταστικα !!
    Τα Dynacord ειναι νομιζω Γερμανικα παιρνεις το τρενακι πας Ντυσελορφ και ξηγιεσαι σε κανενα πολυμαγαζο, μαγκες γεια σας ηρθα !! Με 1.000 ευρω καθαριζεις για μηχανηματα.
    Σε καψες ή για ενα καλο μαγνητη αν εισαι πολυ απαιτητικος μπορεις να δωσεις πολλα λεφτα.
    Απο ενισχυτη αστο καλυτερα … τη δεκαετια '60 ο ΧΙΩΤΗΣ και μετα απαντες επαιζαν σε Fender. Αυτο μεχρι το 1990. Μετα αρχισε η παντοδυναμια του Solitaire που κραταει εως σημερα.
    Δεν στο συστηνω ειναι οτι χειροτερο !!
    Απο εφφε δεν θα χρειαστεις παρα μονο ενα reverb χωρου. Με ενα απλο rack της Boss ή οποιαδηποτε αλλης μαρκας κανεις δουλεια. Βεβαια εννοειται οτι οι κονσολες εχουν ενσωματωμενο αλλα αν θες κατι παραπανω ψαχτο. Οι πεταλιερες συνιστωνται στους κιθαριστες τους ηλεκτρικους. Μια καλη λυση αν θες πεταλιερα ειναι τα διαφορα Zoom και οι κορυφαιες πεταλιερες της Digitech.
    Στο φιναλε ολα αυτα για να πετυχεις ενα καλο ηχο large room δηλαδη ενα “μεγαλο δωματιο” αδειο φυσικα !!
    Τοσο απλο !!
    Υπενθυμιζω οτι οι BEATLES το 1967 χρησιμοποιησαν ενα μεγαλο υπογειο χωρο ειδικα διαμορφωμενο για να προσθεσουν εφφε στο SGT PEPPERS… !! Τοτε υπηρχε μονο η ταινια και τα 4καναλα …

Αυτα και καλες πεννιες !!

Γιώργο αυτό που λές για τα εφφέ του εξήντα δεν ισχύει.

Σκέψου μόνο ότι το '60 ήταν η εποχή που μεσουρανούσε ο “ψυχεδελικός” ήχος στη ροκ μουσική.

Ακόμα και τότε είχαν αμέτρητα μπιμπλίκια που σήμερα είναι περιζήτητα και εννοείται πανάκριβα!

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην kuzuryuu 08 Φεβρουάριος, 2006)

Το 1966-'67 δεν υπηρχε τροπος να περαστει αξιοπιστο “βαθος” στις ηχογραφησεις φωνης και οργανων ακουστικων ει μη μονο η ταινια η γνωστη που ειχαν οι μικροφωνικες “Lem” και αλλες της εποχης οπου ηχογραφουσαν και επαναλαμβαναν με καθυστερηση οποτε δημιουργουσαν delay (εκο) και οχι reverb.
Τα εφφεδακια που αναφερεις ειχαν να κανουν με τις κιθαρες οπου αρχικα ανακαλυφθηκε το φαζζ μποξ (fuzz-box)το '65 και χρησιμοποιηθηκε στο Satisfaction και καποια χρονια πριν οι μπλουζιστες “ανακαλυψαν” το “Overdrive” παιζοντας δυνατα στα λαιβ και επιτυγχανεται σαν απλη παραμορφωση ενος λαμπατου ενισχυτη στις περιοχες οπου υπεροδηγειται (μεγαλη ενταση-Gain) το λεει αλλωστε και η λεξη : overdrive.
Χωρις ναμαι και τελειως σιγουρος τα πρωτα
“πεταλακια” για ηλεκτρικη κιθαρα που ηταν πεταλάρες, χρησιμοποιουνται γυρω στο '68 οντως με τη διαδοση του ψυχεδελικου ηχου οπου το πληθος και την ποικιλια των οποιων ουτε σημερα δεν εχουμε !!
Βασικα ηταν παραλλαγες των chorus, flanger, fazer κλπ
Στα Χανια υπαρχει τουλαχιστον ενας συλλεκτης δισκων της σχολης αυτης οπου και ακους πολλα και πρωτοτυπα πραγματα που ομως τα φαγε η μαρμαγκα. Τι εμεινε απ’αυτο ; Λιγο οι Jefferson Airplane, οι Quicκσilver, οι 13 Floor Elevator και καμμια 10ρια αλλοι.
Παρεπιμπτοντως ο κιθαριστας των Jefferson ο Jorma Kaukonen ηταν και ειναι ενας καταπληκτκος καντρυ κιθαριστας και εχει κυκλοφορησει πολλα βιντεο και μεθοδους παιξιματος με “δαχτυληθρες”. Αν πεσει στα χερια σου ακουσε καποιο λαιβ των Hot Tuna π.χ. το “Splashdown”.

File Iorgo

Xilia efcharisto gia tis exigissis sou. Opos to ipes kathara to thema theli meleti kai psaximo.

Na’sai kala kai kales pennies

Σωστά αυτά που λες,συμφωνώ. Το μονο που δεν είμαι σίγουρος είναι για τα αναλογικά reverb της εποχής.Σίγουρα υπήρχαν και τότε λαμπάτες κεφαλές με αναλογικό reverb αλλα για κιθαρα και μπάσο μονο,συν τα διάφορα custom made πεταλακια-πεταλαρες που ποτε δεν παρηχθησαν μαζικά,εχω καιρο να σχοληθω και αδυνατώ να ανασύρω παραδείγματα.Πολλά από αυτά χρησιμοποιόυσαν λάμπες!!Και αντιγραφές βγαίνουν και σήμερα(δες τα πεταλακια της electro-harmonix). Αφου ασχολείσαι ρίξε μια ματιά εδώ: http://www.harmony-central.com/Effects/Articles/Reverb/
εχει χρησιμες πληροφορίες

Miχαλη αν εχεις γνωστό κανέναν “ηλεκτρικό” κιθαρίστα δοκίμασε να παίξεις με κανένα POD(line 6)ή με το V-amp. Ειναι προσωμοιωτες ενισχυτών που συνδέονται κατευθείαν στην κονσόλα με εκουαλάιζερ και πολλες επιλογες σε ήχο και εφφέ. Εγώ έχω το V-amp2 και είμαι αρκετα ευχαριστημένος(στην ηλεκτρική κιθάρα). Τωρα για το μπουζούκι δεν έχω ακούσει να το έχει δοκιμάσει κανείς… δοκίμασε και πες μας

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην kuzuryuu 11 Φεβρουάριος, 2006)

Την εποχη εκεινη ομως ο ηχος που ειχε Πχ ο Χιωτης ηταν απο μαγνητες που ηταν για ηλ. κιθαρα. Τωρα οι περισσοτεροι μαγνητες ειναι ειδικα κατασκευασμενοι για το μπουζουκι και συμφωνα και συμφωνα με τον ηχο της εποχης. Εχω ακουσει και εχο παιξει πολλα μπουζουκια στα 15 χρονια που παιζω και πολοι προσπαθησαν να “αντιγραψουν” τον ηχο της εποχης εκεινης αλλα δεν καταφεραν τιποτα.

Συνεχίζω σ’ αυτό το θέμα, κι αποφεύγω έτσι ν’ανοιξω καινούργιο.
Τις προάλλες λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων πήγα στο Rex όπου κάνουν παράσταση οι Μαζωνάκης-Βανδή. Δεν θα σχολιάσω τους παραπάνω παρά θα σας πώ ότι ο Βασιλάς που παίζει μπουζούκι για τον Μαζώ είναι πράγματι παιχταράς. Αλλά το κλού ήταν κάποιος Σταθόπουλος ή Σταυρόπουλος ο οποίος λέγεται ότι είναι τρελλός οπαδός της τεχνολογίας και έπαιζε με μπουζούκι χωρίς σκάφος. :079: Δεν μιλάει καθόλου. (τελεία). Κι έτσι η γυναίκα σου δεν γκρινιάζει ποτέ ότι κουράστηκε ν’ ακούει τις ασκήσεις που(λέμε τώρα) κάνεις.

Δεν καταλάβατε για τί μιλάω. Χμμμ. Έχετε δεί την Vanesa Mae να παίζει εκείνο το βιολί που δεν έχει βιολί; αυτό ακριβώς μ΄’ονο σε μπουζούκι. Άντε παιδιά και μπαγλαμά.:mad:

Είδα ένα ανάλογο χθες σε μια “πρωϊνάδικη” εκπομπή. Πίσω αντί σκάφους είχε τρία τόξα από διαφανές πλέξιγκλάς! Made in Japan ή China άραγε?
Πάντως καταλαβαίνω πολύ καλά… τα ακουστικά τα χρησιμοποιώ συχνά με την ηλεκτρική μου! Πως να με αντέξει η σύζυγος αφού ώρες ώρες σχεδόν δεν με αντέχω ούτε εγώ όταν επιδίδομαι σε μουσικούς κανιβαλισμούς και άλλές τέτοιες αγριότητες…

Τα είδατε ρε εσείς οι παλιοί;
Κάντε ένα search στο Φόρουμ και δείτε την πρότασή μου για μπουζούκι από πλεξιγκλάς…
Αλλά έτσι γίνεται με τα μεγάλα δημιουργικά ταλέντα (σαν κι εμένα)! Φροντίσατε να με αποπάρετε και να προωθήσετε τη λύση “φουσκωτό μπουζούκι”, που όπως ήταν φυσικό δεν περπάτησε.
Χάσαμε την πατέντα, χάσαμε και τα γκαφρά!

ΥΓ. Πώς είπες το λένε το παλικάρι; Να ρίξω μια στα άδεια για το κοπιράιτ, κι ό,τι βγει…

Προφανώς το Forum παρακολουθείται από Japan ή China μεριά και ως εκ τούτου υπεκλάπη η ιδέα!

Βεβαίως αλλά τώρα ετοιμάζουμε το καινούργιο με θεωρητικό σκάφος προβαλλόμενο από λέιζερ στην κοιλία του παίκτου ,στήριγμα των χορδών σε μονομπλόκ ντουραλουμίνιο .κβαντικό υπολογιστή στον κάτω καβαλάρη οπου θα μεταβάλει την κλίμακα κατα τας επιλογάς του παίκτου ,ταστιέρα απο ανθρακονήματα και χορδές από απεμπλουτισμένο ουράνιο.
Τότε να δούμε τι θα κάνουν οι αμαθείς αντιγραφείς.:mad:

Παρακαλώ κάντε κάτι σε πτυσσόμενο μπουζούκι ή κιθάρα ώστε διπλωμένο να χωράει στην τσέπη! Θα με βολέψει αφάνταστα επειδή συνήθως κυκλοφορώ με μηχανή…

Δεν καταλαβαίνω γιατί το γελοιοποιείτε!

Δηλαδή άμα είχες ένα… bazooki που παίζει σαν μπουζούκι τι πρόβλημα θα είχατε; Πες ότι ο άλλος είναι τυφλός ρε παιδί μου! ‘Η ξέρωγώ, πες ότι κοιτάει κάνα σουτιέν ή καμμιά κιλότα και δεν έχει μάτια για την ορχήστρα. Αυτός μπουζούκι ακούει, “μπουζούκι θάναι” σου λέει. Τι κι αν δεν έχει σκάφος; Σάματι αξονική θα του κάνει; Να σ’ ακούσει ήρθε. Δεν είναι ο ΣΔΟΕ του Ρεμπετιστάν.

Και άμα μπορούσες με τη ρύθμιση ενός διακόπτη να ανεβάζεις κατά 10,3 Hz τη κλίμακα, θάταν άσχημα δηλαδή; Πόσες φορές δεν κάναμε το ανάποδο στο Cooledit για να φέρουμε τη φωνή μισό ημιτόνιο δώθε ή κείθε.

Δηλαδή άμα το Cooledit ήταν μια επιμήκης ξύλινη συσκευή από παλίσανδρο και μουριά, διακοσμημένη με όστρακο θά ήμασταν 110% ρεμπέτες;

Λοιπόν, αφήστε τα πείσματα και τους σταλινισμούς και κοιτάχτε να συμμορφωθείτε με την εποχή.

Δια της παρούσης καταθέτω και αγγελία:
ΑΑΒΑΤΑΡ, Ζητείται μάστορας για να κατασκευάσει για μεγάλο μουσικό ταλέντο ελαφρά κουφό απ’ το δεξί λόγω παλιάς εγχείρησης τυμπάνου, για να κατασκευάσει λέγω ηλεκτρικό μπουζούκι μήκους χορδής 64 εκ., πλάτους μανικιού 2 -> 3 εκ., πολύ μαλακό και ελαφρύ, με λεβιέ τραβήγματος και όλες τις ρυθμίσεις επάνω με πληκτρολόγιο και LCD οθόνη 2 ιντσών. Κωδ. 666/007

:108:

(Δεν καταλαβαίνω γιατί γελάτε. 'Αμα το πάρω και θέτε να παίξετε δε θα σας το δίνω.)

Να, ορίστε και ο theos1960 που έθεσε ένα εξίσου σημαντικό θέμα που όλοι το λέμε μέσα μας αλλά φοβόμαστε να το ομολογήσουμε: ΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟ κύριοι.

Μπορεί άνετα να είναι σπαστό στη θέση που αρμόζει το μανίκι στο “σκάφος” (*, **), να ΜΗΝ έχει χορδές (μπορούν τα τάστα να είναι touch sensitive σαν το ipod) και στο δεξί χέρι, εκεί που στα παλιά μπουζούκια είχε μια τρύπα, να έχει ένα στριφογυριστό διακόπτη που να ρυθμίζει το feel της virtual πένας.

Επίσης, επειδή δεν έχει χορδές, μένει το δεξί σχεδόν ελεύθερο να κάνει διάφορες δουλειές. Πχ. να ανάβει τσιγάρο και να το καπνίζει κανονικά και να μην καίγεται στο σταχτοδοχείο. Ένα άλλο που μπορεί να κάνει είναι να απλώνει τη χερούκλα του προς την τραγουδίστρια ή καμιά τσιφτεντελού που του κουνιέται. Και να μην ξέρει από που της ήρθε, καθότι μαθημένη στους παραδοσιακούς μπουζουξήδες με τις χορδές και τα δύο χέρια απασχολημένα.

Είδατε που σιγά - σιγά βγαίνουν τα “υπερ”.
Εσείς ξεκινάτε από τα “κατά” και δεν πάτε παρακάτω.
SWOT analysis δε σας μάθανε στη σχολή;


(*) Η αρμογή μπορεί να γίνεται με “πάπια” σαν αυτή του δίκανου για όσους γνωρίζουν από όπλα.

(**) Ενας άλλος τρόπος είναι να γίνεται με στριφτό-δετό σύνδεσμο, όπως αυτά που χρησιμοποιούμε στις πολύ καλές (αλλά και πολύ ακριβές) μπαταρίες για το μπάνιο. Δεν χαλάει ποτέ και μπορείς να το βγάζεις να το καθαρίζεις απ’ τα άλατα με ένα πλύσιμο σε ελαφρώς χλιαρό νερό με λίγο ξύδι. Για τους λάτρεις της τεχνολογίας, υπάρχουν ειδικοί αποσκληρυντές νερού με ιοντοεναλλακτικές ρητίνες που δεσμεύουν τα περιεχόμενα στο νερό ή στον ιδρώτα του μπουζουξή ιόντα ασβεστίου και μαγνησίου, ώστε να μην προχωρήσουν μέσα στις εγκαταστάσεις του μπουζουκιού και δημιουργήσουν προβλήματα επικαθίσεων.

Εγώ πάλι, κύριοι, θα ήθελα, μια και η τεχνολογία κάνει θαύματα, να παραγγείλω ειδικά μαγνητάκια, κάτι σαν λεπτά γάντια που να εφαρμόζουν στα δάκτυλα!
Να τα φοράς και να παίζεις με τεχνική δεξιοτέχνη πχ. Βαβουλέ κιθάρα. Ή ταμπουρά ή κρουστά ή ό,τι άλλο λάχει!!!

Αυτό θα είναι εξέλιξη και όχι πτυσσόμενα μπουζούκια!!!
Καθότι πρέπει σ΄αυτή τη ζωή να μάθω να παίζω, επιτέλους, εντάξει;

Παρακαλώ ό,τι μάθετε για το θέμα μου, με ενημερώνετε πάραυτα!

Μήπως κάτι σε “καραόκε παίξιμο” δηλαδή? Μμμμμμ… καλή ιδέα!

Κι όμως Ελένη, η τεχνολογία έχει φτάσει ήδη εκεί…
Μια μικρή παρέμβαση στο software χρειάζεται μόνο, για αλλαγή ρεπερτορίου. :slight_smile:

//youtu.be/mahLirwE1Uw

Δυστυχώς έχουμε μείνει πολύ πίσω, άλλοι κάνανε πιάνο που διπλώνει! ναι, το είδα τυχαία σε κάποιο τηλεμάρκετινγκ! Το πτυσσόμενο μπουζούκι επιβάλλεται να γίνει άμεσα! Σήμερα που βρέχει, μια έκδοση που να γίνεται ομπρέλα θα ήταν πολύ χρήσιμη… Εδώ μέσα κυκλοφορούν οργανοποιοί να βάλουν λοιπόν κάτω τον πισινό τους και να το φτιάξουν!

Θα ΄θελα πολύ να δω πώς θα περαστεί σε software η στιγμή που (ενώ οι άλλοι παίζουν από Ρε+ Χουζάμ) εγώ παίζω μπαγλαμά μόνο με το δεξί χέρι, ενώ με το αριστερό κοπανάω καμιά μπριτζόλα ή στην καλύτερη περίπτωση τα …ξύνω.