Μελέτη & Πρόοδος

Θα ήθελα σε αυτό το θέμα λίγο να συζητήσουμε την πρόοδο της μελέτης.

Φαντάζομαι όλοι κάνουμε ασκήσεις (δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που προσπαθεί να μάθει ή να εξελιχθεί και το κάνει μέσα από τα τραγούδια μόνο), και με τον καιρό οι ασκήσεις βγαίνουν καλύτερα και πιο εύκολα.
Πιτσιρικάς θυμάμαι ότι έκανα τις ασκήσεις και τις έτρεχα όσο μπορούσα μπας και μετά από κάποιες μέρες παίξω ένα πιο γρήγορο τραγούδι κάτι το οποίο χρονικά πλέον θεωρώ χασούρα, αφού άλλες οι ασκήσεις άλλες οι εισαγωγές (εκτός αν μιλάμε για ένα επίπεδο 300 ασκήσεων που έχει χτιστεί μια μεγάλη βάση και τα βρίσκεις μέσα στα τραγούδια).

Πλέον μετά από τόσα χρόνια που ξαναέπιασα το όργανο αν και τα δάχτυλα μου ξεσκούριασαν σχετικά γρήγορα (με το αντίστοιχο τίμημα της τενοντίτιδας) είδα ότι η μέθοδος αυτή με άφησε εκτός χρόνου και τόπου κυριολεκτικά, δηλαδή αλλού ο μετρονόμος, αλλού το τραγούδι και αρκετά πιο μακρυά εγώ με το μπουζούκι μου.

Πλέον έχω καταλήξει να κρατάω έναν πίνακα για να παρατηρώ την πρόοδο μου.
Σε κάθε μάθημα που κάνω πλέον απαριθμώ τις ασκήσεις και τους δίνω μια περιγραφή, μετά την μελέτη με τον μετρονόμο γράφω δίπλα τους το τέμπο σε 16α για να έχω μια εικόνα μέχρι που έφτασα την άσκηση. Φυσικά οι ασκήσει μέσα σε λίγους μήνες είναι πάρα πολλές και έτσι με τον πίνακα σε μια επανάληψη που θα κάνω σε ένα ρεπό όταν θα τις κάνω ένα πέρασμα συγκρίνω που τα δάχτυλα / πένα μου έχουν πάει πίσω ή μπροστά. Άλλωστε με τις δουλειές μας όλοι δύσκολα θα μπορούμε να κάνουμε καθημερινά 100 ασκήσεις.

Με τον παραπάνω πίνακα εκτός ότι δεν μπορεί να ξεχάσω κάποια άσκηση αφού λειτουργεί σαν αρχείο ασκήσεων μου δίνει και μια εικόνα της προόδου μου / τεμπελιάς μου.

Επίσης φαντάζομαι ότι όλοι μέσα από την μελέτη αναζητούμε διαφορετικά πράγματα και εδώ να αναφέρω ότι δεν αποσκοπώ σε ταχύτητα, αλλά σε ένα επίπεδο που να μπορώ να παίζω με άνεση τραγούδια που μου αρέσουν και όσο μπορώ να εξερευνίσω το όργανο, το αναφέρω γιατι πιθανόν να ερμηνευτεί ο πίνακας ως κυνήγι ταχύτητας.

Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να αναφερθεί πως ο καθένας παρατηρεί την πρόοδο του και με ποιούς τρόπους.

Υ.Γ. Αν υπάρχει σχετικό θέμα παρακαλώ τους συντονιστές να το κατεβάσουν, αλλά με μια γρήγορη αναζήτηση δεν βρήκα κάτι τέτοιο.

3 Likes

Πολύ ωραία μας τα λες @Panos αλλά θα βοηθούσε να μας έδινες μια εικόνα του εν λόγω πίνακα για να καταλαβαίνουμε και λίγο για τί συζητάμε. Εγώ προσωπικά είμαι οπτικός τύπος :wink:

1 Like

Πίνακας

Ένα μέρος του πίνακα, η άσκηση 1.1 σημαίνει 1η άσκηση 1ο μάθημα, δηλαδή το 45.15 σημαίνει άσκηση νούμερο 45 στο 15ο μάθημα κ.τ.λ.

Επίσης σε κάθε άσκηση δίνω την περιγραφή που με βοηθάει να την θυμάμαι και έχω και το αντίστοιχο βίντεο σε φάκελο για να θυμάμαι λεπτομέρειες της άσκησης που μπορεί να ξεχάσω με τον καιρό.

2 Likes

“Φαντάζομαι όλοι κάνουμε ασκήσεις (δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που προσπαθεί να μάθει ή να εξελιχθεί και το κάνει μέσα από τα τραγούδια μόνο)”

@Panos κι όμως υπάρχουμε κι εμείς Πάνο :joy::joy::joy:
Πραγματικά βαριέμαι τόσο πολύ στην φάση που βρίσκομαι, που απλά έχω πείσει τον εαυτό μου πως η πενιά μου είναι η καλύτερη :blush:.

1 Like

μπράβο, εσύ είσαι πιο μεθοδικός κι από τον δάσκαλο! οι ασκήσεις βεβαίως και είναι χρήσιμες, τόσο για ζέσταμα που είναι πολύ σημαντικό αλλά παραγνωρισμένο όσο και για την πρόοδο που είναι το προφανές. αλλά στον καθένα ταιριάζει άλλος τρόπος μάθησης, που μπορεί να περιλαμβάνει από ελάχιστες εως πάμπολλες ασκήσεις. μην θεωρείς τεμπελιά εκ μέρους σου το να μην βγάζεις μεγάλο αριθμό ασκήσεων, ειδικά από την στιγμή που δεν παίζεις επαγγελματικά απ’όσο καταλαβαίνω. και βεβαίως μην φτάνεις σε σημείο τενοντίτιδας, αυτό σημαίνει λάθος χειρισμό του οργάνου και πίεση στον εαυτό σου.
οπότε χαλάρωσε και απόλαυσε το μπουζουκάκι σου. κάνε ασκήσεις για σωστό ζέσταμα, και μετά κάποιες επιλεγμένες που ίσως αφορούν τα κομμάτια που μελετάς αυτόν τον καιρό. αν χρειαστεί αρκέσου στην συντήρηση και όχι στην συνεχή πρόοδο. εξάλλου ο εγκέφαλος χρειάζεται χρόνο για να χωνέψει την πληροφορία και να την επεξεργαστεί. σε λίγο καιρό μπορεί να έχεις αποτελέσματα που δεν φανταζόσουν, μόνο και μόνο από την επεξεργασία που θα έχει γίνει στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου.
δεν ξέρω σε τί στάδιο είσαι και γενικά πώς λειτουργείς, όλα αυτά καλύτερα συζήτησέ τα με τον δάσκαλό σου.

7 Likes

Αν εξαιρέσεις το πινακάκι (τόση οργάνωση δεν έχω) έχω 2 βιβλία με ασκήσεων που με βοηθάν. Το ένα του Λιόλιου και πρόσφατα ένα δεύτερο που αγόρασα. Κάθε μέρα παίζω 2 ώρες (υπάρχουν μέρες που θα παίξω 2 ώρες και το πρωί, αλλά κάποιες μέρες δεν θα παίξω καθόλου) το απόγευμα. Από τις 2 ώρες αφιερώνω 30-45 λεπτά σε ασκήσεις τεχνικής είτε για την πένα, είτε για τα δάχτυλα, είτε για τον συγχρονισμό κλπ. Στη συνέχεια θα αφιερώσω 20-30 λεπτά για μελέτη δρόμων κλπ που μερικές φορές το συνδυάζω και με τη βελτίωση της τεχνικής. Δηλαδή πάνω κάτω σε έναν δρόμο ή μια κλίμακα, μετρώντας και χρόνους κλπ. Στη συνέχεια θα ασχοληθώ με κάποιο τραγούδι. Το Βιβλίο του Λιόλιου με βοήθησε αρκετά, το καινούριο (Αυλωνίτης λέγεται ο συγγραφέας) μου φάνηκε ότι ξεκινάει τις ασκήσεις από ένα επίπεδο σε ταχύτητα τουλάχιστον που δεν το έχω. Εσύ αν κατάλαβα καλά πχ την χρωματική την παίζεις με 360 πενιές το λεπτό, εγώ σε τέτοια ταχύτητα δεν μπορώ να συντονίζομαι και με τον μετρονόμο ακόμα. Ειδικά αν έχει και κίνηση του χεριού πάνω κάτω στην ταστιέρα. Βέβαια εγώ ακόμα ψάχνομαι για τεχνική που με βολεύει τόσο στην πένα όσο και στο αριστερό χέρι. Μερικές φορές σκέφτομαι πως θα έπρεπε να δώσω μια ευκαιρία να παίξω σαν αριστερόχειρας. Σύμφωνα με μια μέθοδο για να βρεις αν πρέπει να παίξεις με το αριστερό ή το δεξί που είπε ο Ζερλεντές σε ένα βίντεο του, θα έπρεπε να παίξω με το αριστερό χέρι. Ίσως εκεί να είναι η πηγή των δυσκολιών μου, αφού είμαι ένας καταπιεσμένος εκ φύσεως αριστερόχειρας που όμως τελικά γράφω με το δεξί, αλλά τις περισσότερες άλλες δουλειές τις κάνω με το αριστερό

1 Like

Αυτό είναι σημαντικό. Καλό θα ήταν να το διαλευκάνεις πριν προχωρήσεις πολύ στο δεξιόχειρο παίξιμο, αλλιώς τα χέρια και τα δάχτυλά σου θα αποκτήσουν συνήθειες που θα είναι πιο δύσκολο να τις ξεμάθουν. (Τουλάχιστον, έτσι φαντάζομαι.)

Πάντως ρε παιδιά εντυπωσιάζομαι με την αυτοπειθαρχία σας, ορισμένων!

2 Likes

Για μένα τουλάχιστον είναι τρόπος ζωής από τα παιδικά μου χρόνια, επειδή και οι δύο γονείς μου δούλευαν είχα το ελεύθερο να κάνω τα πρωϊνά ή τα μεσημέρια που ήμουν σπίτι, αρκεί αυτά που μάθαιναν οι γονείς μου από το σχολείο να είναι ευχάριστα. Οπότε είχα μάθει να φτιάχνω μόνος μου πρόγραμμα που θα μου επέτρεπε και σε όλα να είμαι εντάξει και να κάνω πράγματα που μ’ αρέσουν. Με το μπουζούκι οι δυσκολίες είναι δύο. Η πρώτη να έχω πάντα υλικό από όλες τις κατηγορίες. Αυτό σημάνει ψάξιμο πριν ασχοληθώ που δεν υπάρχει πάντα χρόνος, οπότε υπάρχουν περίοδοι στασιμότητας. Η δεύτερη ότι καμιά φορά θέλεις να κάνεις την παρασπονδία και να ασχοληθείς μόνο με τραγούδι. Για το αριστερόχειρας θα το δοκιμάσω μέσα στο καλοκαίρι στην επόμενη αλλαγή χορδών.

Καλά, μια απλή δοκιμή γίνεται και με δεξιόχειρο αρμάτωμα.

Ο χρόνος είναι πολύ σημαντικός το αναφέρω και στο αρχικό post εκεί θεωρώ βοηθάει ο δάσκαλος.
Σου δίνει ύλη αντίστοιχα με τις δυνατότητες και την πρόοδο.
Σίγουρα το 2020 το υλικό στο ίντερνετ και στα βιβλία είναι αρκετό και σημαντικό άλλα ο δάσκαλος κακά τα ψέματα είναι το boost και ο οδηγός.
Για να μην πάω σε άλλο θέμα να ξέρεις ότι υπάρχουν αρκετά οικονομικοί και τίμιοι.
Αν βέβαια δεν υπάρχει η δυνατότητα πάλι κανένα πρόβλημα αφού το παλεύεις έτσι, άλλωστε η θέληση και η όρεξη μετράνε περισσότερο.

Το πρόβλημα μου δεν είναι κυρίως οικονομικό (καλά δεν μου τρέχουν και από τα μπατζάκια) όσο χρόνου και δυνατότητας να προγραμματίσω ένα μάθημα. Πχ τις περισσότερες φορές που κάνω εξάσκηση έχω δίπλα την κόρη μου να παίζει με τα παιχνίδια της κι εγώ κάνω τις ασκήσεις μου. Εγώ έχω μεν άδεια όλο το καλοκαίρι, αλλά η σύζυγος ξυπνάει στις 5:30 για τη δουλειά και επιστρέφει στις 5 το απόγευμα. Πρέπει να είμαι στο σπίτι να εξυπηρετώ την οικογένεια να ξεκουράζεται κι αυτή λίγο. Σκέφτομαι πως όταν μεγαλώσει λίγο η κόρη όντως να κάνω μαθήματα. Το τέλειο θα ήταν να θελήσει και η κόρη να ασχοληθεί με τη μουσική και να πηγαίνουμε παρέα σε κάποια σχολή.

Ο δάσκαλος είναι όχι απλά πολύ σημαντικός, αλλά αναντικατάστατος και μάλιστα πιστεύω από κοντά. Τα μαθήματα εξ αποστάσεως έχουν κοντά ποδάρια. Θα σε βοηθήσουν λίγο στην αρχή σε θέματα τεχνικής, αλλά μακροχρόνια δεν θα υπάρχει η πρόοδος που θα έπρεπε.

3 Likes