Μαντολίνο-μετατροπή σε τζουρά

συντήρηση
#1

Μια αφελής ερώτηση γιατι απο παραδοσιακά όργανα έχω μαύρα σκοτάδια. Συγχωρείστε με αν λέω ασυναρτηρίες.

Εχω ενα παλιό μαντολίνο (η ταμπέλα λεει fratelli de Falco Napoli 1904… νομιζω)Το οποίο όμως δεν έχει πολύ ζωή μέσα του. Σπασμένες δούγιες σακατεμένο καπάκι κλπ. ηδη είχε γίνει μια επισκευή απο κάποιον Μπέρτο(τον ξέρει κανείς;) ,ο οποίος άφησε το όνομα του μέσα, αλλα δυστυχώς το έπιασε στα χέρια του κερκυραίος “μάστορας” και το σακάτεψε. μετα απο 1-2 άλλα ατυχήματα αυτή τη στιγμή αισθάνομαι οτι το όργανο δεν έχει πάρα πολύ ζωή μέσα του κυρίως επειδή το καπάκι του είναι κομμάτια.Σκευτόμουν λοιπόν,εφόσον σαν παλιό μαντολίνο δεν θα με πάει πολύ μακριά, θα μπορούσα να έβρισκα έναν κατασκευαστή να μου κάνει ένα καινούριο καπάκι και να το μετατρέψει σε τζουρά; Ακουστικά θα δούλευε; Γίνεται τέτοιο πράγμα;
Βρίσκετε λάθος το να “ανακυκλώσω” ενα παλιό όργανο με τέτοιο τρόπο παρόλο που δεν είναι σε καλή κατάσταση;

Ευχαριστώ

(Απόστολος Δημάκης) #2

Φίλε alk.Θα σου πω αυτό που λένε όλοι.Πήγαινε το όργανο σου σε ένα καλό μάστορα να το δει και μετά βλέπεις αν μπορεί να γίνει κάτι.Θα είναι κρίμα αν το όργανο αυτό μπορείς να το “αναγεννήσεις” και δεν το κάνεις.Και μάλιστα επειδή είναι του 1904.Και αν δεν γίνεται τίποτα βλέπεις τι θα κάνεις.Τώρα αν μπορεί να γίνει αυτή η μετατροπή δεν ξέρω.Κι εγώ άσχετος είμαι(προς το παρόν).

#3

Ευχαριστώ. Θα βρώ κάποιον μάλλον στην Αθήνα όταν αξιωθώ να κατέβω Ελλάδα.
Δεν ήθελα να κουράσω με λεπτομέρειες αλλα αν γράψω πόσα προβλήματα έχει θα γράφω πολύ ώρα. Πραγματικά δεν ξέρω αν θα μπορούσε να ακουστεί σαν καλό παλιό μαντολίνο πια.Αναρωτιέμαι τί ήχο θα είχε σαν τζουράς…

(Γρηγόρης) #4

Αν και από τα γραφόμενά σου δείχνεις ότι γνωρίζεις πολύ :slight_smile: περισσότερα από μένα, δες την προσωπική μου εμπειρία :088: στο ιστολόγιο του συμφορουμίτη μας!

και

αλλα και την συζήτηση εδώ για να εντοπίσεις μερικούς από τους ανθρώπους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν! Όπως φυσικά και στην σελίδα του επίσης συμφορουμίτη Π. Καγιάφα

http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=20280

(Κώστας Χαλιός) #5

Η μετατροπή αυτή θα σου στοιχίσει πάρα πολλά λεφτά γιατί εκτός από το καπάκι θα χρειαστεί και καινούριο μπράτσο καράολο κλπ.
Δηλαδή είναι σαν να φτιάχνεις σχεδόν ένα καινούριο όργανο.

Κατά τη γνώμη μου καλύτερα να αγοράσεις ένα καινούριο τζουρά και να δείς μήσως σου συμφέρει να επισκευάσεις το μαντολίνο μια και είναι τόσο παλιό.

#6

Φίλε alk, τα αδέρφια De Falco υπήρξαν πολύ σημαντικοί κατασκευαστές μαντολίνων στη Νάπολη, στις αρχές του αιώνα, εφάμιλοι των μεγάλων Vinaccia και Calace…Κατά συνέπεια κρατάς στα χέρια σου ένα μάλλον σημαντικό όργανο και γνώμη μου είναι να το διασώσεις…

#7

Eυχαριστώ, το σκευτόμουν οτι θα είναι λίγο ανεύθυνο να το χαλάσω το οργανάκι έτσι, απο την άλλη το μαντολίνο γενικά σαν όργανο δεν μου αρέσει όσο τα δικά μας και έτσι γιαυτό ίσως δεν το πονάω. Μπορεί να δω αμα θέλει κανείς να το αγοράσει και μετα να κάνω άλλον έναν νέο τζουρά (περιμένω τον πρώτο μου τζουρά απο τον Καρελλά σε λίγες μέρες).
Σε περίπτωση όμως που δεν μαζεύεται, γιατι να χάσω ένα παλιό σκάφος, σωστά;

(Νίκος Πολίτης) #8

Το «σώσιμο» που προτείνεις δεν θα σου αποφέρει τίποτα ουσιαστικό, αφού η αλλαγή μπράτσου και καπακιού είναι σαν να φτιάχνεις ένα καινούργιο όργανο, αλλά με ένα σωρό δεσμεύσεις. Δεν θα το χάσεις το μαντολίνο, θα το βλέπεις (έστω και με χωριστά το καπάκι, αν δεν επιδιορθώνεται) και θα λές «είναι πάνω από 100 χρονών».

#9

Μια και είναι το θέμα τέτοιο, δείτε και δύο ‘‘τυπικά’’ μαντολίνα De Falco, το πρώτο αγνώστου ημερομηνίας κατασκευής και το δεύτερο του 1910…

#10

Ε πώς; Ενα σκάφος 100+ ετών κάτι καλό δεν θα θα φέρει στον ήχο του τζουρά αν χρησιμοποιηθει εκει;

Το δικό μου δεν είναι τόσο περίτεχνα διακοσμημένο όσο αυτά στις φωτογραφίες. Το εξωτερικό περίγραμμα του καπακιού όμως είναι παρόμοια διακοσμημένο με μικρά κομματάκια ξύλου. Γυρω απο την τρύπα έχει τοποθετηθεί κάτι που δείχνει σαν χελώνα αλλα χωρίς φιγούρα ( ραγισμένη πλέων εξαιτιας του κερκυραίου …επιστήμονα που πήγε να το φτιάξει) Πίσω απο τον καβαλάρη, οι χορδές κρατιούνται απο ένα πανέμορφο κομμάτι ασήμι ( στραβό πλέων για τον παραπάνω λόγο). Εχει επίσης την κλασσική τσάκιση στο καπάκι και στα πλάγια στο μέρος που νομίζω λέγεται κολλάντζα(;;:wink: έχει κάποιες τρύπες που δεν ξερω τι κάνουν…

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες, τώρα σίγουρα θα κοιτάξω το θέμα ποιό σοβαρά. Σίγουρα δεν έχω σκοπό να σακατέψω παραπάνω ότι έχει απομείνει απο αυτό το όργανο.