"Μαλακές" χορδές

Καλησπέρα σας , έχω ένα όργανο (τρίχορδο) με πολύ δυνατό ωραίο ήχο αλλά σκληρό στο παίξιμο

Χρησιμοποιούσα 11 χορδές έβαλα τις 10 (όλο το σετ ) και είδα διάφορα… το όργανο μαλάκωσε ως ένα βαθμό ( έβαλα τις prodigy και μαστρο)
Έχετε ναου προτείνεται κάποιες άλλες εσείς για σετ 10 να είναι ακόμα πιο μαλακές ? Επίσης δεν με νοιάζει αν χάσει όγκο το όργανο…λέω με δοκιμάσω του σπουρδαλακη

1 «Μου αρέσει»

Εγώ επειδή το μανίκι ήταν ελαφρώς μπροστά με τις ξηρασίες έβαλα 10 αρες του Μαρινάκη οι οποίες είναι ανοξείδωτες.Στο όργανο καθίσανε πολύ καλά και η αντοχή τους είναι πολύ καλή.Ο ήχος είναι αρκετά ικανοποιητικός θα έλεγα και επειδή έμεινα ευχαριστημένος δεν νομίζω να ξανά αλλάξω μάρκα.Του Σπουρδαλάκη δεν θυμάμαι αν βγάζει ανοξείδωτες 10 αρες.Αν βγάζει δεν χάνεις τίποτα με το να τις δοκιμάσεις.
Όταν λες πιο μαλακές τί εννοείς πιο κάτω ακόμα?Θα σου έλεγα να πήγαινες το όργανο στον κατασκευαστή ή σε κάποιον μάστορα αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να το δει αυτός που το έφτιαξε να σου πει τη γνώμη του.Χωρίς να γνωρίζω από κατασκευές ίσως να μαλακώσει λίγο με κάποια ρύθμιση για παράδειγμα στους καβαλάρηδες.Καλή τύχη σε ότι αποφασίσεις να πράξεις.

Εδώ και χρόνια χρησιμοποιώ δεκάρες του Σπουρδαλάκη. Είμαι απόλυτα ευχαριστημένος. Λαμπερός ήχος και αντοχή. Επειδή είναι ανοξείδωτες δεν είναι λίγες οι φορές που μπορεί να περάσει και πάνω από ένας χρόνος χωρίς να τις έχω αλλάξει χωρίς να έχουν χάσει την ελαστικότητά τους. Θα σε παρότρυνα να τις δοκιμάσεις σίγουρα. Στο δικό μου όργανο έχουν καθίσει πάρα πολύ καλά!

Θα τις βάλω σήμερα…!

Να υπενθυμίσουμε ότι τον τόνο μιας χορδής τον διαμορφώνουν τέσσερις παράγοντες:

α) Μήκος: μεγαλύτερο > πιο μπάσος τόνος, μικρότερο > πιο ψηλός, αν τα άλλα τρία μείνουν σταθερά.
β) Πάχος: μεγαλύτερο > πιο μπάσος τόνος, μικρότερο > πιο ψηλός, αν τα άλλα τρία μείνουν σταθερά.
γ) Τάση (τέντωμα): μεγαλύτερη > πιο ψηλός τόνος, μικρότερη > πιο μπάσος, αν τα άλλα τρία μείνουν σταθερά.
δ) Πυκνότητα υλικού: μεγαλύτερη > πιο μπάσος τόνος κ.ο.κ.

Σε δεδομένο όργανο έχουμε δεδομένο μήκος χορδής. Δεδομένος είναι και ο τόνος που θέλουμε να κουρδίσουμε. Αν η χορδή μάς πέφτει σκληρή, τότε μάλλον θέλουμε να πετύχουμε τον ίδιο τόνο με μικρότερη τάση. Η τάση είναι το μόνο μέγεθος που επιδρά στον τόνο αντίστροφα από τα υπόλοιπα. Για να την ελαττώσουμε χωρίς να αλλάξει ο τόνος (χωρίς να μπασέψει) θα πρέπει να βρούμε είτε χορδή μικρότερου πάχους, αλλά αυτό το έχεις μάλλον εξαντλήσει, είτε μικρότερης πυκνότητας.

Άρα παίζεις με τα υλικά.

(Για πείτε, σωστά το σκέφτομαι ή κάπου το 'χασα;)

1 «Μου αρέσει»

Δεν ειναι καθολου σπανιο, εμπειροι παικτες να βαζουν και διαφορετικα σετακια στις χορδες. Εμενα μαρεσουν οι Prodigy οι μωβ δεκαρες, οι κοκκινες 11καρες και οι Σονατα χορδες. Οσον αφορα τη σκληροτητα, μπορει να χρειαζεται ρυθμιση ο καβαλαρης ή το πανω κοκκαλο? Αμα οι χορδες σου ειναι ψηλα, μπορει να θελουν αφαιρεση υψους (Απο μαστορα).

2 «Μου αρέσει»

Από την μικρή εμπειρία μου κάθε όργανο έχει και τις χορδές του, δεν αποδίδουν όλες οι χορδές το ίδιο σε όλα τα όργανα.
Θέλει όρεξη, χρόνο και χρήμα να βρεις τι πάει στο όργανο σου.
Βέβαια έχουμε κάνει αρκετές αναφορές και στο αντίστοιχο θέμα περί χορδών.

2 «Μου αρέσει»