Λουστραρίσματα

Αναλογία γομαλάκας-οινοπνεύματος 1:1
Αναλογία λούστρου ΜΠΑΛΛΑΣ Νο 500 της ΒΕΡΝΙΛΑΚ με οινόπνευμα 3;1
Την μπάλλα την φτιάχνουμε από βαμβάκι.Πέρνουμε ένα κομάτι και το “ανοίγουμε’’ από πάνω προς τα κάτω (όπως το κρατάμε με τα δύο χέρια, με τους αντίχειρες παίρνουμε βαμβάκι από πάνω και το σπρώχνουμε πρός τό πλάι όπου το παίρνουν τα κάτω δάκτυλα και το σπρώχνουν) έτσι ώστε να σχηματιστεί μία μπάλλα σχετικά χωρίς κοψίματα και μπιμπίκια. Κατόπιν την τυλίγουμε με τουλουπάνι ή γάζα και αρχίζουμε να την τρίβουμε σε μία καθαρή και λεία επιφάνεια λίγο γιά να απαλύνει.
Μετά την μουσκεύουμε και αρχίζουμε να περνάμε την επιφάνεια πρώτα με κινήσεις σαν ''8” και μετα κυκλικές.Το μυστικό είναι 'οταν αρχίζει να ‘‘τσιμπάει’’ να την περνάς πιό απαλά για να μην σου κολλήσει,και να προσπαθείς να μην περνάς υλικό σε μία πλευρά περισσότερο, από ότι στην άλλη γιατί μετά είναι δύσκολο να το επαναφέρεις.
Στις τελευταίες μπαλιές το μίγμα να είναι περισσότερο αραιωμένο με οινόπνευμα για το Ν.500
Γιά την γομαλάκα στις τελευταίες μπαλιές βάζουμε μία σταγόνα παραφινέλαιο στην μπάλλα για να μην μας κολλάει.
Γνώμη μου είναι να ξεκινήσεις με το Ν.500 γιατί η γομαλάκα είναι πιο δύσκολη και θέλει πιο πολύ πείρα.
ΚΑΛΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

μερικές ερώτησης:084: …το λούστρο αυτό είναι άχρωμο?πόσα χέρια πρέπει να περαστεί το όργανο?και με πόσο χρόνο διαφορά?κάπου διάβασα ότι το πρώτο χέρι το τρίβεις με γυαλόχαρτο… με τον ίδιο τρόπο δουλεύονται και τα χρώματα? το οινόπνευμα φαντάζομαι είναι το καθαρό…καμία πρόταση για το βερνίκι?
ευχαριστώ

Φιλε plousios, εδω, (www.milburnguitars.com/fpbannerframes.html) αν διαβαζεις αγγλικα, (εγω παντως γρυ) νομιζω πως θα λυσης τις αποριες σου.
Υ.Γ. Αντε με το καλο, να φωτιστουμε και οι υπολοιποι.

http://translate.google.com/translate?hl=el&sl=en&u=http://www.milburnguitars.com/fpbannerframes.html&sa
=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=
/search%3Fq%3Dhttp://www.milburnguitars.com/fpbannerframes.html%26hl%3Del%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:
official%26hs%3D2Xf%26sa%3DG
καλο διαβασμα :088:

Ρε τετραχορδε, τι ειπες τωρα?
Πως τοκανες αυτο πουλακι μου!!!

Αντιγράφω από το μεταφρασμένο:
“Ωθηση - πανω” απο την επιφανεια που χρησιμοποιουν παραγαδια, ευθεια των εγκεφαλικων επεισοδιων.
[LEFT]Note that the finish is building nicely.[/LEFT]
Σημειωστε οτι το φινιρισμα ειναι ομορφος κτιριου. [LEFT]Also not the small amount of oil on the surface- indicated by the arrow.[/LEFT]
[i][b]Επισης, δεν ειναι η μικρη ποσοτητα του πετρελαιου στην επιφανεια - υποδεικνυεται απο το βελος.":019::019::019:

Φοβερή η αυτόματη μετάφραση!!!:112:
[/b][/i]

Φοβερή η αυτόματη μετάφραση!!!:112:
[/b][/i][/QUOTE]

Theos 60’ , δικιο εχεις.
Διαβασα λιγακι και χρειαζομαι ενα κουτι ασπιρινες, αλλα απο το ολοτελα, για μενα που δεν σκαμπαζω αγγλικα, (αντε λιγο γες και νο, και λιγο οφ κορσ) κατι ειναι κι’αυτο.
Λιγο τα συφραζομενα, χρησιμοποιω και τη φαντασια μου και…οποιον παρη ο χαρος.

Επειδή τελευταία μέ έπιασε και μένα το μικρόβιο της οργανοποιίας (με τέτοιες παρέες που κάνω … καλά να πάθω), θέλω να κάνω μερικές επισημάνσεις από την δική μου εμπειρία από την εφαρμογή της μεθόδου που δίνει το συγκεκριμένο site.

  1. Η περιγραφή είναι πάρα πολύ καλή και λεπτομερής και μπορεί ακόμα και κάποιος σαν και μένα με μηδενική εμπειρία στο θέμα, να καταφέρει να εφαρμόσει την μέθοδο και να έχει πολύ αξιοπρεπή αποτελέσματα . Παλαιότερα ασφαλώς θα χρειαζόταν η θητεία δίπλα σε κάποιον καλό τεχνίτη για να μάθει κανείς, όμως σήμερα …ας είναι καλά το Internet. Χρειάζεται μόνο λίγη υπομονή και επιμονή. Με αναζήτηση στο YouTube (αναζητήστε με τις λέξεις french polish, ή french polishing) θα βρείτε βιντεάκια με εφαρμογή της γομαλάκας.
    Καλό είναι να γίνει πρώτα δοκιμή σε κάποιο κομμάτι ξύλου πριν από την εφαρμογή πάνω στο όργανο.Βέβαια ακόμα και κατευθείαν εφαρμογή στο όργανο δεν είναι καταστροφική, δεδομένου ότι πάντοτε υπάρχει η δυνατότητα να ξαναγυρίσουμε πίσω με ένα απλό γιαλοχαρτάρισμα. Απλώς δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρίσουμε το όργανο.

Ακόμα και μετά από καλή εφαρμογή σε επίπεδο ξύλο, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στα άργανα υπάρχουν οι καμπυλότητες και τα δύσκολα σημεία (π.χ. ένωση του μπράτσου στο σκάφος). Εκεί πράγματι αντιμετώπισα αρκετά προβλήματα και χρειάστηκαν αρκετές προσπάθειες μέχρι να καταφέρο κάποιο καλό αποτέλεσμα.

  1. Προσοχή στους χρόνους εφαρμογής από το ένα στάδιο στο άλλο. Σε αυτό τον τομέα η περιγραφή του Millbourn υστερεί λιγάκι. Όπου αναφέρονται χρόνοι αυτοί είναι λίγο χαμένοι μέσα στον κείμενο.

  2. Το γέμισμα των πόρων των ξύλων (εκτός του καπακιού) σύμφωνα με τον Millbourn, θα πρέπει να γίνει με σκόνη ελαφρόπετρας πολύ λεπτόκοκης. Προσωπικά προσπάθησα να βρώ σκόνη ελαφρόπετρας και δεν κατάφερα να βρώ στην Αθήνα (παρά τις πάρα πολλές προσπάθειες σε διάφορα είδη μαγαζιών).

Άρα για τον σκοπό αυτό, είτε θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια άλλη αντίστοιχων ιδιοτήτων σκόνη, ή να εφαρμοστεί μια άλλη μέθοδος (υπάρχουν αρκετές αλλά δεν είμαι ειδικός για να τις περιγράψω).

  1. ΠΡΟΣΟΧΗ: Έχω βρεί την μέθοδο Milbourn σε διάφορα site. Ακόμα και στο δικό του site υπάρχει δύο φορές . Μία που έχει μόνο κείμενο και μία που έχει και φωτογραφίες.

Η πλήρης μέθοδος είναι εκείνη που περιγράφεται εδώ http://www.milburnguitars.com/frenchpolish.html. Στο άλλο με τις φωτογραφίες μάλλον από λάθος , έχουν παραληφθεί κάποια μέρη (π.χ. leveling).

κάποιος να μας το κάνει πιο λιανά?
οκτάχορδε πάρα πολύ καλή η παραπομπή αλλά δυστυχώς τα αγγλικά μου είναι φτωχά και από ότι κατάλαβα από τη μετάφραση τα ελληνικά μου ακόμα χειρότερα :019:…κάποιος με 4 απλά βήματα να μας πει τη διαδικασία λουστραρίσματος και βερνικώματος???
(ας είναι και πέντε)

Το λούστρο είναι σχεδόν άχρωμο,(υποκίτρινο).Τα χέρια εξαρτώνται,απο το γέμισμα των πόρων.Μιά καλή λύση αν δεν βρείς ελαφρόπετρα τριμμένη λεπτόκοκκη είναι το κόκκαλο της σουπιάς.Και δίνει και επιπλέον διαφάνεια.Ξύνουμε με ένα κοφτερό μαχαιράκι, απο το μαλακό μέρος του κοκκάλου,και αυτή την σκόνη που πέφτει την μπαλάρουμε,για να γεμίσουν οι πόροι.Αυτό βέβαια για την γομαλάκα, γιατι το ΜΠΑΛΛΑΣ Ν.500 δεν χρειάζεται γέμισμα.Για πολύ ανοικτόπορα ξύλα π.χ. ΔΡΥΣ που δεν χρησιμοποιούνται στην οργανοποιία.γεμίζουμε με ΣΗΛΕΡ ΝΙΤΡΟΥ Ν.1419 σε αναλογία 250-300% με διαλυτικό νίτρου,και μετά μπαλλάρουμε.Αν περαστεί σωστά, δέν χρειάζεται γυαλοχαρτάρισμα,από χέρι σε χέρι εκτός αν έχουμε ιδιότροπο ξύλο και σηκώνει βένα απο την υγρασία του διαλύτου,οπότε αφού στεγνώσει,ΑΠΟΧΑΡΤΑΡΟΥΜΕ και ΟΧΙ ΓΥΑΛΟΧΑΡΤΑΡΟΥΜΕ (αποχαρτάρισμα λέμε εκείνη την εργασία οπού περνάμε την επιφάνεια που θέλουμε με ένα πολύ ψιλό και φθαρμένο σηλερόχαρτο ή φρη-κατ) και έτσι καταπραύνουμε την βένα του ξύλου.Αυτό πάντα για το πρώτο-δεύτερο χέρι μόνο.Ο χρόνος από χέρι σε χέρι εξαρτάται απο την υγρασία του περιβάλλοντος.Μπορεί να το δείς στεγνό,αλλά αυτό μέσα του “κρατάει” και όταν πας να ξαναμπαλλάρεις ουσιαστικά ανακατεύεις το στεγνωμένο χέρι που το ξαναλυώνει ο διαλύτης και έτσι είναι πάντα σαν να έχεις περάσει ένα χέρι μόνο και παχύ. Καλό είναι το δεύτερο χέρι να περνιέται την επομένη ημέρα, και πάντα όχι παραπάνω από δύο χέρια.ΓΕΜΙΣΜΑ-ΤΕΛΕΙΩΜΑ.Το καθαρό οινόπνευμα είναι καλό γιατί δεν χρωματίζει, το βερνίκι, αλλά οι άνθρωποι για λόγους κόστους έχουν τρόπους να αποχρωματίζουν το πράσινο φωτιστικό οινόπνευμα,και να το χρησιμοποιούν.Για το πώς δουλεύονται τα χρώματα τι εννοείς;ποιά χρώματα;σε τι επιφάνεια;
που στο οργανο θα τα χρησιμοποιησεις;εξήγησέ μου τι θες να κάνεις και θα τα ξαναπούμε.

νίκο ευχαριστώ για την απάντηση και χρόνια πολλά κιόλας για την ονομαστική σου εορτή. βασικά θέλω να φτιάξω μια μαντόλα…(καπάκι έλατο,σκάφος παλίσανδρο).
σε ότι αφορά τα χρώματα
–1--μπορώ να το βάψω το όργανο σε κάποια πιο σκούρα απόχρωση ας πούμε?(το ξύλο ορίζει το χρώμα του οργάνου?)
–2--το λουστράρισμα πάνω κάτω το κατάλαβα…το πως περνάς το βερνίκι για να πάρει αυτή τη γυαλάδα το όργανο πως το κάνω
παραθέτω 2 παραδείγματα συνημμένα…ένα με τη γυαλάδα και τη διχρωμία που θέλω να δώσω στο όργανο και ένα με ένα μαύρο που μου αρέσει πολύ να φτιάξω

Αυτα τα χρωματα των μαντολινων ρε παιδια στα καπάκι μηπως ξερεται, τι χρωματα ειναι, πουλάνε, κτλ προσφατα ειδα να πω την αμαρτια μου ενα βυσσινι μπουζουκάκι να με πάρει ο διαολος… το γουστάρισα πολυ…

Αυτές είναι βαφές διαφορετικών περιπτώσεων φίλοι πλούσιε και οχτάχορδε.Στο μαύρο το όργανο η βαφή στο καπάκι από όσο μπορώ να διακρίνω απο την φοτό πρέπει να είναι βαφή νερού ή διαλύτου όπου την περνάμε κατάσαρκα στο ξύλο με πιστόλι ή σφουγγάρι ή πινέλλο και μετά σκουπίζουμε με πανί.Κατόπιν εφαρμόζουμε το λουστράρισμα.Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε μέθοδο μπάλλας η βαφή νερού είναι μονόδρομος γιατί με την βαφή διαλύτου ανακατεύεται με το τρίψιμο η βαφή με τό βερνίκι και έχουμε άθλιο αποτέλεσμα.Για το όργανο το βυσσινί φίλε οχτάχορδε,έχει χρησιμοποιηθεί βαφή βερνικιού δηλαδή βαφή που προστίθεται σε διαλυτικό μαζί με ελάχιστο σήλερ (2-3%) και μετά την προεργασία και πρίν ρίξουμε το τελικό χέρι βερνικιού, περνάμε την βαφή αχνιστά με το πιστόλι,και “γλασάρουμε” την επιφάνεια μέχρι που η ένταση του χρώματος να μας ικανοποιεί.Μετά περνάμε το τελικό βερνίκι.Βέβαια αυτή η διαδικασία γίνεται μόνο με το πιστόλι και όχι με παραδοσιακές μεθόδους.Το χρωμάτισμα με παραδοσιακές μεθόδους μας δίνει αποτέλεσμα βαφής όπως είναι για παράδειγμα τα παλιά βιολιά.
Τις βαφές βερνικιού θα τις βρείτε στα χρωματοπωλεία με τις ονομασίες.“μπουκαλάκι”,“ανιλίνη”(δεν έχουν καμία σχέση με ανιλίνες, απλά τις αντικατέστησαν) και υπάρχουν σε διάφορες αποχρώσεις, εκτός από τις βασικές,κόκκινο,κίτρινο.κλπ. και σε πολλές αποχρώσεις ξύλων όπως ιρόκο,τίκ,μαόνι,κ.ά.
Τά λούστρα που βλέπω φίλε πλούσιε αν κρίνω σωστά απο την φωτογραφία, δεν είναι χειρόλουστρα, αλλά με πιστόλι.
Αυτό μπορείς να το εξακριβώσεις με τον εξής τρόπο.βρέχεις με λίγο διαλυτικό νίτρου τα δακτυλά σου και σε ένα σημείο του οργάνου που δεν πολυφαίνεται,αρχίζουμε και το τρίβουμε.Αν έχουμε την αίσθηση,ότι αρχίζει και κολλάει,ή λυώνει,τότε σταματάμε το τρίψιμο,και ξέρουμε ότι είναι κάποιο μαλακό βερνίκι γομαλάκας ή νίτρου και όχι δύο συστατικών πού δεν καταλαβαίνουν τίποτα μέχρι και από ασετόν.

τι σημαινει γλασάρουμε Νικο?

http://www.gaelictribe.com/bouzouki/bz11.htm
μπορεί κάποιος (Νίκος :090:) να περιγράψει την παραπάνω διαδικασία λουστραρίσματος? έχει και στην επόμενη σελίδα συνέχεια http://www.gaelictribe.com/bouzouki/bz12.htm
επίσης αυτά τα στηρίγματα που πατάει πάνω το καπάκι υπάρχουν στο εμπόριο η πρέπει να τα κατασκευάσω μόνος μου…και αν ναι πως>? αυτά με τις εγκοπές… http://www.gaelictribe.com/bouzouki/bz6.htm
οκτάχορδε καμιά ιδέα?
Υ.Γ…οκτάχορδε αυτό είναι το λαούτο μου.ο μάστορας έχει κάνει εκπληκτική δουλειά στα λούστρα.έκανε ακριβώς ότι του είπα.πες μου πως σου φαίνεται http://www.rembetiko.gr/forums/photoplog/index.php?c=1&page=2

Ο τύπος περνάει κάποιο βερνίκι ξύλου,μάλλον βερνίκι με κερί, αν μπορω,να το συμπεράνω απο το γεγονός οτι μετά το στρώνει με σπάτουλα,ή αν είναι ακόμα ρευστο στρώνεται με πινελέζα.Μετά από 14 ημέρες απλά εφαρμόζει την μέθοδο του αλοιφαρίσματος,με την εφαρμογή διαδοχικών αλοιφών ξεκινώντας απο την χονδρύτερη και καταλήγοντας στην ψιλότερη(αναφέρει τα σχετικά νούμερα αλοιφών).
Αυτά που αναφέρεις είναι τα καμάρια που στηρίζουν το καπάκι και ο κάθε οργανοποιός τα κατασκευάζει μόνος του,καθώς συνεισφέρουν τα μέγιστα στην αντοχή και τον ήχο που θα βγάλει το καπάκι.Μάλιστα είναι και κομμάτι της ιδιαιτερότητας του κάθε οργανοποιού,και αυτό το σημείο της εργασίας πολύ δύσκολα θα βρείς κάποιον να σου εκμυστηρευτεί με μεγάλη λεπτομέρεια την εφαρμογή της.
ΟΧΤΑΧΟΡΔΕ γλασάρισμα λέμε την εργασία όπου εφαρμόζουμε όπως ανέφερα πιό πάνω ένα μείγμα (διαλυτικού-βαφής βερνικού-σήλερ νίτρου) όπου σκοπός εκτός του χρωματισμού του ξύλου το ζητούμενο είναι και η απόκτηση “βάθους” του πόρου του ξύλου.
Παλιοί λουστραδόροι όταν η δουλειά ήταν καλοπληρωμένη έκαναν γλασάρισμα ακόμα και στα διάφανα λούστρα με σκοπό το πολυπόθητο οπτικό βάθος.

Νίκο δεν εννοώ τα καμάρια…τα άλλα με τις εγκοπές που μπαίνουν για να “πατήσει” το καπάκι εννοώ.ξέρεις για αυτά?

κατι τετοιο θές? http://www.stewmac.com/shop/Bodies,_necks,_wood/Acoustic_guitar:_Kerfed_lining_strips/Kerfed_Guitar_Linings.html

ακριβώς οκτάχορδε.οπότε μόνο μέσω ίντερνετ και με πιστωτική ε?

Πάιρνεις ξύλο ελαφρύ,κατά προτίμηση ΦΛΑΜΟΥΡΙ 2-3 χιλ. πάχος και γύρω στο 1-1,2 εκ.φάρδος και αρχίζεις με ένα πριονάκι να κάνεις χαρακιές προσέχοντας να μην κόψεις το ξύλο.Αυτό όταν είναι χαραγμένο αποκτά ευλυγισία οπότε μπορείς να το κολλήσης,με σφιγκτήρες στο σκάφος.