Το λούστρο ενός συστατικού περασμένο με πινέλο που χρησιμοποιείται;

Ναι και γιά μαλακά ξύλα κάνει.Η διαφορά γομαλάκας και βερνικιού ΝΙΤΡΟΥ είναι ότι το βερνίκι ΝΙΤΡΟΥ είναι πιο σκληρό όταν στεγνώσει ενω η γομαλάκα κρατάει κάποια ελαστικότητα. Το ζητούμενο είναι να έχουμε βερνίκια σκληρά για την προστασία του οργάνου, αλλά συνάμα, και ελαστικά ώστε να “παρακολουθουν” το καπάκι στις δονήσεις του.Τώρα αυτό είναι τεράστιο θέμα για κουβεντολόι,και δεν λύνεται σε μερικές γραμμές.

Ευχαριστώ Νίκο.

Γιάννη να σαι καλά , ότι χρειαστείς μην ντραπείς , στείλε mail ideochroma@mycosmos,gr

σχετικα με λουστρα πιστολιου και λακα μαυρη για το μανικι μπορει καποιος να βοηθισει , οπως τι τυπος σιλερ και που χρησιμοποιειτε πχ μονο στο σκαφος?
θελω πχ να πεταξω λουστρο σκληρο πχ αυτοκινητου γνωριζει κανεις να μου πει αναλογιες ποσα χερια κτλ ?

Τ’υποι σήλερ ενδεικτικά.:durocoat της ΒΕΡΝΙΛΑΚ,σήλερ ντουρ της ΕΡ ΛΑΚ,FP540 της ICA.
Τελικά βερνίκια: οποιοδήποτε στιλπνό όποιας εταιρείας βρείς.Τα στιλπνόν σε αναλογία 2:1 είναι λίγο πιο γεμιστικά σε σχέση με τα 1:1 και “συγχωρούν” κάποιες μικροατέλειες στο αποχαρτάρισμα.
Ρίχνεις 2 χέρια ελαφρά γεμιστικό με ενδιάμεσο αποχαρτάρισμα,και μετά τελειώνεις με βερνίκι.
Πολλοί αντί για λάκα στο χέρι χρησιμοποιούν σουρφασέρ μαύρο 2 συστ. που γεμίζει πάρα πολύ και μετά τελειώνουν απ ΄ευθείας με στιλπνό χωρίς να περάσουν λάκα.
Πολλοί ρίχνουν όλο το όργανο με 2 συστ. και στο καπάκι μόνο περνούν μπάλλας.
Δεν είναι σωστό να ζητούμε μόνο την σκληρότητα στο βερνίκι,γιατί ότι είναι σκληρό,είναι ταυτόχρονα και ευπαθές,δηλαδή σπάει,και αποκολλάται,γιατί του λείπει η πρόσφυση.
Μύθος ότι τα βερνίκια αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά σκληρά.Απλά εφαρμόζεται ο χρυσός κανόνας "από κάτω μαλακώτερα υποστρώματα.από πάνω σκληρότερα βερνίκια.
Μύθος ότι ένα βερνίκι επιπλοποιίας είναι μαλακότερο,και άρα όχι τόσο αντοχής όσο ένα βερνίκι αυτοκινήτου.Μόνο στην αντοχή τους στον ήλιο έχουν διαφορά.
Άν θες να ρίξεις 2 συστ. προτίμησε βερνίκι 2 συστ. ακρυλικό,π.χ.LAC 367 της ICA με καταλύτη C 200,ή ακρυλικό βερνίκι D.K.P. της ΒΕΡΝΙΛΑΚ,ή της ΕΡ ΛΑΚ όποιο βρείς.
Εκεί θα δείς κάποια διαφορά αλλά μετά 6-8 μήνες όπου αυτά τα βερνίκια πολυμερίζονται (στεγνώνουν σε βάθος) γιατί τα ακρυλικά είναι μεν πιό σκληρά αλλά και ταυτόχρονα με μεγαλύτερη πρόσφυση και έτσι “παρακολουθούν” το καπάκι καλύτερα στις δονήσεις του.

ευχαριστω νικο , μπορω να χρησιμοποιησω καποιο στεγνωτικο?

Όλα τα δύο συστ. είναι με τον καταλύτη τους(στεγνωτικό).

Εγώ παιδιά έχω λουστράρει πολλά όργανα μόνο με στιλπνό 95 χωρείς καν υπόστρωμα και το αποτέλεσμα είναι φανταστικό χωρείς καμία αλλοίωση στον ήχο ,όσο για το μάνικο έχω δοκιμάσει πολλές παραλλαγές άλλοτε βάζω μαύρη λάκα και άλλοτε ένα απλό μαύρο σπρέι και το τελειώνω με βερνίκι για να έχει φινέτσα και για να γλιστρά και τα δυο δεν μου έχουν βγάλει πρόβλημα μέχρι σήμερα

Σακη θα περασω αυριο απο το μαγαζι ρε φιλε μια βολτα να σου διξω το οργανακι … και να μου πεις για λουστρο :slight_smile:

ψαχνωντας για βερνικια μπαλλας και τεχνικες γενικα,ειδα οτι καποιο χρησιμοποιουν ασπραδι αυγου για σιλλερ απο οτι καταλαβα!!θελω να λουστραρω το καπακι ενος ουτιου,με ενα τζουρα και ενα μπουζουκι να ακολουθουνε!!κι αφου δεν εχω πιστολια κοφλερ και τα συναφη καταληγω στη μπαλλα(που παραδοξως εχω ηδη στο σπιτι).θα ηθελα αν γνωριζει καποιος σχετικα με το ασπραδι αυγου,και επισης οσον αφορα τις αναλογιες λακκας-οινοπνευματος αρχιζωντας και προχωρωντας!!!

(κι αν κανεις ξερει καταστημα στη θεσσαλονικη που να εχει βερνιλακ μπαλλας 500ρι,ας το πει κι αυτο)

ευχαριστω προκαταβολικα!!

Κατ΄αρχήν τα καπάκια στα ούτια, δεν λουστράρονται.Εκτός αν απλά 'ετσι το θες.Για το ασπράδι του αυγού,αν επιτρέπεται,που το διάβασες; Η αναλογία νίτρου μπάλλας Ν.500 με οινόπνευμα (φωτιστικό) είναι 1:3.Στο τελείωμά του πιο αραιωμένο. Τηλ. ΒΕΡΝΙΛΑΚ 2105238511-512, ρώτα την τηλεφωνήτρια,δώσε περιοχή που μένεις,και θα σου πει το πιο κοντινό σου κατάστημα,που διαθέτει βερνίκι μπάλλας.

Κυριε Νικο καταρχην ευχαριστω πολυ για την απαντηση!!τα καπακια απο ουτια παραδοσιακα δεν λουστραρονται ναι,αλλα κι αυτο ειναι διαπραγματευσιμο!ψαχνωντας βρηκα διαφορες συζητησεις απο κατασκευαστες οι οποιοι τα λουστραρουν!!και βλεπωντας οτι εχω 2 μερες που κολλησα το καπακι στο ουτι και ηδη αρχισε να λερωνει.εκτος αυτου το ειδα σαν μια ευκαιρια να χρησιμοποιησω γομολακκα για πρωτη φορα.οταν ελεγα οτι εχω μπαλλα στο σπιτι,αυτο εννοουσα.εχω γομμολακκα σε “λεπια” απο τη μανα μου που ειναι αγιογραφος!!γι αυτες τις αναλογιες μιλουσα (λεπιων-οινοπνευματος)

εχω βρει χοντρικα πως πρεπει να τη φτιαξεις και ποσο πρεπει να τη διαλυεις σε καθε χερι,αλλα ακομα ουτε τον εαυτο μου εμπιστευομαι,ουτε εχω καταληλλα μετριδια για να φτιαξω ακριβεις αναλογιες!!εξ ου και το βερνιλακ 500ρι σαν λυση
(οπως λεει και το ανεκδοτo:“καλος ο αγιασμος αλλα παρε και μια γατα”

τις πληροφοριες για το ασπραδι(αλλα και για το αν λουστραρουν καπακια η οχι) τις πηρα απο δω κυριως!

http://www.mikeouds.com/messageboard/viewthread.php?tid=10925
http://www.ukuleleunderground.com/forum/showthread.php?31860-Egg-whites!
http://www.monicasguitars.com/Main%20Body%20Frame%20-%20Eggwash.htm

ευχαριστω και παλι!

Θηραϊκή γη.

Το καλοκαίρι στην Σαντορίνη αναζητούσα ελαφρόπετρα για τα φυσικά βερνίκια προεργασίας. Έτσι κατά τύχη γνώρισα έναν καλό άνθρωπο. Αυτός είναι ο κυρ Αντώνης, μεγάλος καλλιτέχνης θα έλεγα… Όταν του εξήγησα τι ψάχνω και γιατί μου πρότεινε να δοκιμάσω θηραϊκή γη. Μου κοσκίνισε στεγνή θηραϊκή γη περασμένη από πέντε κόσκινα. Το αποτέλεσμα άριστο, είναι πολύ λεπτή σαν πούδρα, είναι φτηνή και γεμίζει αρκετά καλά τους πόρους του ξύλου.

Όποιος ασχολείται και με φυσικά βερνίκια και ενδιαφέρεται να προμηθευτεί αυτή την σκόνη το τηλ. του 22860-31113, μπορεί να στείλει με αντικαταβολή οπουδήποτε σε όση ποσότητα θέλετε.

Φίλε ΡΕΜΑ ναι είναι διαπραγματεύσιμο,γι αυτό είπα και πιο πάνω “αν το θες”.Προσωπικά εγώ δεν θα το λούστραρα,γιατί και τι λούστρο συμμετέχει,στην τελική απόδοση του ήχου.Πρέπει να έχεις μεγάλη εμπειρία,ώστε να το συνυπολογίσεις όλο αυτό,ώστε να έχεις αξιοπρεπές αποτέλεσμα.Άλλωστε τόσα ούτια,τόσα χρόνια,τι έπαθαν;Αν όμως μου έλεγες για κάποιον εμποτισμό ας πούμε,εκεί δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.Αν παρ όλα αυτά θες οπωσδήποτε να το βερνικάρης, εδώ θα βρεις πληροφορίες για αναλογίες. Για το υπόστρωμα ο φίλος ΤΑΣΟΣ τα είπε μια χαρά.Βάζουμε την λεπτόκοκκη ελαφρόπετρα σε ένα τουλουπάνι, και με τις πρώτες μπαλλιές “ακουμπάμε” το τουλουπάνι πάνω στην επιφάνεια, και αυτό αφήνει την απαιτούμενη σκόνη που χρειαζόμαστε. Για κάποιον ερασιτέχνη όμως,που δεν θέλει να μπει στην διαδικασία ψαξίματος ελαφρόπετρας,το κοκαλάκι της σουπιάς,(ξερό) είναι μια χαρά.Ακόμα και χωρίς προεργασία , ένα μείγμα γομαλάκας οινοπνεύματος 1:1 είναι αρκετά καλό για να γεμίσης. Θέλει όμως επιδεξιότητα.Για το ασπράδι του αυγού,(πρωτεΐνη αυγού) εδώ στην ΕΛΛΑΔΑ δεν το δουλεύουμε κατά παράδοση.Το χρησιμοποιούμε για την επικόλληση του χρυσού στις εικόνες,(γεμίζουμε ένα μπουκάλι με ασπράδια,το κλείνουμε ερμητικά,και το αφήνουμε σε δυνατό ήλιο για 1-1,5 μήνα.Γίνεται εξαιρετική κόλλα για αυτή την δουλειά).Η μητέρα σου θα ξέρει σχετικά.Χρησιμοποιούμε όμως πρωτεΐνη γάλακτος στα χρώματα,την καζεΐνη.Βέβαια υπόστρωμα καζεΐνης και από επάνω γομαλάκα,δεν έχω δουλέψει,ούτε έχω ακούσει και τίποτα.Πάντως όποια απόφαση κι αν πάρεις οπωσδήποτε θα πειραματιστής επάνω σε κάποιο ξύλο,κατά προτίμηση παρεμφερές με το καπάκι του οργάνου,π.χ. κάποιο πεύκο,έλατο κ.λ.π. Καλή επιτυχία.

Ρε παιδιά να ρωτήσω κάτι μια που βρήκα το θέμα (καινούριος είμαι). Έχω ένα μπουζούκι και τελευταία φορά που το πήγα για “σέρβις” στον μάστορα μου πέρασε ένα λούστρο που δεν μου αρέσει καθόλου, είναι με πιστόλι, γυαλίζει σαν τζάμι και μάλλον είναι σκληρό. Μιλάμε τελείως απαίσιο, δεν το αντέχω με τίποτα. Επειδή όμως η δουλειά είχε γίνει και δεν μπορούσα να μην το δεχτώ, λέω να το φτιάξω μόνος μου. Είναι εύκολο να ξύσω αυτό το το λούστρο και να περάσω μόνος μου άλλο; Και με τι να το ξύσω, με γυαλόχαρτο;

Αν το όργανο είναι κάποιας αξίας , μην κάνεις τίποτα μόνος σου.Δώσε το καλύτερα σε κάποιον μάστορα που να σου εμπνέει επιστοσύνη,και εξήγησέ του τι θές,και πως το θες.
Αν παρ όλα αυτά θέλεις να δοκιμάσεις μόνος σου,πειραματίσου πρώτα σε ίσιο ξύλο,κατόπιν σε καμπύλες επιφάνειες,και όταν αισθανθείς σίγουρος,και ασφαλής τότε δοκιμάζεις.

Ναί είναι κάποιας αξίας, από γνωστό (και διάσημο) οργανοποιό, αυτός μου την έκανε τη ζημιά, τουλάχιστον θα μπορούσε να με ρωτήσει τι λούστρο θέλω, τέλος πάντων, μάλλον σ’ αυτόν θα το πάω πάλι… Ευχαριστώ.

Χαιρετώ τη παρέα,

Παιδιά εχω ένα μαντολίνο και εχτες το βράδυ το είχα πάνω στο τραπέζι στο κέντρο μέσα στη θήκη του, το είχα εκεί καθώς μου είχε ζητήσει ο αδερφός μου να το δείξει σε κάτι φίλους του. Είχαν έρθει λοιπόν κάτι φίλοι του αδερφού μου που καναν διακοπές στο χωριό. Εγώ είχα φύγει για μια συναυλία των Χαϊνηδων σε ένα διπλανό χωριό και είχα ζητήσει απο το πατέρα μου να μαζέψει το μαντολίνο. Τα παιδιά έβγαλαν φαίνεται το μαντολίνο το είδαν, το επέστρεψαν στη θήκη χωρίς να κλείσουν το φερμουάρ και αφού έκατσαν λίγο έφυγαν. Ο πατέρας μου μετα, μάζεψε το τραπέζι με το καρπούζι κλπ και πάει να μαζέψει και τα όργανα. Όπως πιάνει το μαντολίνο, ανοιχτή η θήκη, παρτο κάτω το μαντολίνο. Τα νεύρα τσατάλια και δε ξέρω και με ποιον να τα βάλω. Ευτυχώς η ζημία είναι μικρή. Το μονο που έπαθε είναι ότι η γομαλακα με την οποία το εχω λουστράρει στο σημείο πεσίματος έχει βγει σα λεπτές γραμμές φιλμ που ξεκόλλησαν κατα μήκος των νερών. Μιλάμε για δύο με δυόμιση εκατοστά ύψος και πλάτος 3-4 χιλιοστά που έφυγε το βερνίκι. Να το αφήσω έτσι δε θέλω, είναι κρίμα, και είναι καπάκι έλατο που είναι λευκό και το βερνίκι πορτοκαλί γομαλακα. Πως το διορθώνω τοπικά, υπάρχει κάποιος τρόπος χωρίς να αφαιρέσω όλο το βερνίκι του καπακιού και να το ξαναβάλω. Να κάνω δηλαδη ένα τοπικό πέρασμα μπάλας και να κάτσει το βερνίκι ομοιόμορφα, ή θα φαίνεται σα μπαλώμα.

γνωριζει καποιος τις ποσο χρεωνουνε για λουστρο μπαλας για ενα μπουζουκι?