Το λούστρο ενός συστατικού περασμένο με πινέλο που χρησιμοποιείται;

Το λουστρο ενος συστατικου περασμενο με πινελο χρησιμοποιειται στα μουσικα οργανα γενικης φυσης??

Ποτέ πινέλο , μπάλα ή πιστόλι.
Εαν δεν έχεις ιδιαίτερη εμπειρία στο λουστράρισμα χρησιμοποίησε την γομαλάκα , λούστρα για έπιπλα μην βάζεις γιατι καταστρέφουν το όργανο.

Μήπως θα μπορούσε κάποιος να μιλήσει και για κόλλες, σημεία ένωσης των ξύλων και τον τρόπο που γίνεται αυτό.

καταστρεφουν τον ηχο εννοεις η αμα δεν το πετυχεις το χαλασες απο αισθητικης πλευρας?

Εχω μια απορια!!Ειναι απαραιτητα ολα τα “χερια” λουστρου που περνανε στα οργανα?
Οταν ειχα παρει το μπουζουκι μου,μου ειχε περασει ο μαστορας λιγα χερια και δεν γυαλιζε πολυ το οργανο.Ηταν πολυ πιο ομορφο.
Τωρα σκεφτομαι να το ξανακανω ετσι.
Ειχα ακουσει οτι για την προστασια του οργανου δεν ειναι απαραιτητο να γυαλιζει το οργανο.

Γιατρε μου απ τα λιγα που ξερω για να σου χει περασει ο μαστορας λουστρο και να μην γιαλιζει το οργανο πολυ δεν θα στο περασε με πιστολι αλλα με μπαλα οπως εχει γινει και με το δικο μου μπουζουκακι. Οταν ειναι περασμενο με μπαλα το οργανο δινει μια πιο φυσικη οπτικη αισθηση δεν γυαλιζει λες και ειναι τραπεζαρια ή δεν ξερω κι εγω τι; Οποτε αν θελεις να το ξαναλουστραρεις απλα πηγαινε το στον ιδιο μαστορα και επισημανε του το τελευταιο λουστραρισμα που σου κανε. Ελπιζω να απαντησα στην ερωτηση σου.

Απορία! Οταν λέτε πέρασμα του λούστρου με μπάλα, τι εννοείτε; Πως ακριβώς γίνεται;

Παίρνεις ένα μεγάλο κομμάτι βαμβάκι και αρχίζεις να το πιέζεις σιγα-σιγά απο τα έξω προς τα μέσα.Έτσι σχηματίζεται μία μπάλλα απο βαμβάκι.Κατόπιν σε μία καθαρή ίσια επιφάνεια τρίβεις την μπάλλα για να καταπραυνθουν οι ίνες.Κατόπιν βάζεις τουλουπάνι πάνω στην μπάλλα και κάνεις το ίδιο.Κατόπιν βρέχουμε την μπάλλα με γομαλάκα,ή άλλο βερνίκι μπάλλας όπως π.χ. το Νο 500 της vernilac και αρχίζουμε να περνάμε την επιφάνεια κάνοντας κυκλικές κινήσεις και "οκτάρια’.Η δουλειά αυτή θέλει υπομονή και επιμονή.Το θέμα είναι να καταφέρεις να μην σου μαζεύεται το βερνίκι σε ένα σημείο της επιφάνειας.Στα τελευταία χέρια το βερνίκι να είναι πιό αραιωμένο.Οτιδήποτε χρειαστείς επικοινώνησε.Αυτά.

Νίκο στη διαδικασία της μπάλας χρησιμοποιείται κάποιος τύπος σίλλερ;

Παλιά έβαζαν τριμένη ελαφρόπετρα σε ένα τουλουπάνι και με τις πρώτες μπαλιές "ακομπούσαν’ ελαφρά το τουλουπάνι στην επιφάνεια,και αυτό άφηνε λιγη πούδρα ελαφρόπετρας, και με το τρίιψιμο.γέμιζαν οι πόροι.Πολύ καλό είναι και το κόκαλο σουπιάς.Ξύνεις λίγο με ένα μαχαιρακι στην επιφάνεια και μπαλάρεις.Με το 500 της vernilac δεν χρειάζεται ουσιαστικά γέμισμα.Το γεμίζει το ίδιο το βερνίκι στην αρχή αναραίωτο.

vernilac 500αρι στην Σπάρτη δεν βρίσκω.Χρησιμοποιώ κανονική γομμολάκα.Η ελαφρόπετρα ενδείκνυται και για μαλακά ξύλα; (ελατο -κέδρο).

Υ.Γ.Σε ζαλίζω επειδή κατάλαβα ότι την κατέχεις τη δουλειά.

Η γομαλάκα καλό είναι να περνιέται ούτως ή άλλως. Εγώ πάντως χρησιμοποιώ σήλερ νίτρου της Βερνιλακ. Η δουλειά του σήλερ μπορεί να γίνει όντως και με το λούστρο μπάλας (Βερνιλάκ Νο 500), με πρώτο χέρι στην ουσία περισσότερο αραιωμένο για να ποτίσει καλά, απλά απαιτούνται περισσότερα χέρια συνολικά, άσε που το σήλερ περνιέται με πινέλο πράγμα λιγότερο χρονοβόρο και επίπονο από την μπάλα.

Ναι και γιά μαλακά ξύλα κάνει.Η διαφορά γομαλάκας και βερνικιού ΝΙΤΡΟΥ είναι ότι το βερνίκι ΝΙΤΡΟΥ είναι πιο σκληρό όταν στεγνώσει ενω η γομαλάκα κρατάει κάποια ελαστικότητα. Το ζητούμενο είναι να έχουμε βερνίκια σκληρά για την προστασία του οργάνου, αλλά συνάμα, και ελαστικά ώστε να “παρακολουθουν” το καπάκι στις δονήσεις του.Τώρα αυτό είναι τεράστιο θέμα για κουβεντολόι,και δεν λύνεται σε μερικές γραμμές.

Ευχαριστώ Νίκο.

Γιάννη να σαι καλά , ότι χρειαστείς μην ντραπείς , στείλε mail ideochroma@mycosmos,gr

σχετικα με λουστρα πιστολιου και λακα μαυρη για το μανικι μπορει καποιος να βοηθισει , οπως τι τυπος σιλερ και που χρησιμοποιειτε πχ μονο στο σκαφος?
θελω πχ να πεταξω λουστρο σκληρο πχ αυτοκινητου γνωριζει κανεις να μου πει αναλογιες ποσα χερια κτλ ?

Τ’υποι σήλερ ενδεικτικά.:durocoat της ΒΕΡΝΙΛΑΚ,σήλερ ντουρ της ΕΡ ΛΑΚ,FP540 της ICA.
Τελικά βερνίκια: οποιοδήποτε στιλπνό όποιας εταιρείας βρείς.Τα στιλπνόν σε αναλογία 2:1 είναι λίγο πιο γεμιστικά σε σχέση με τα 1:1 και “συγχωρούν” κάποιες μικροατέλειες στο αποχαρτάρισμα.
Ρίχνεις 2 χέρια ελαφρά γεμιστικό με ενδιάμεσο αποχαρτάρισμα,και μετά τελειώνεις με βερνίκι.
Πολλοί αντί για λάκα στο χέρι χρησιμοποιούν σουρφασέρ μαύρο 2 συστ. που γεμίζει πάρα πολύ και μετά τελειώνουν απ ΄ευθείας με στιλπνό χωρίς να περάσουν λάκα.
Πολλοί ρίχνουν όλο το όργανο με 2 συστ. και στο καπάκι μόνο περνούν μπάλλας.
Δεν είναι σωστό να ζητούμε μόνο την σκληρότητα στο βερνίκι,γιατί ότι είναι σκληρό,είναι ταυτόχρονα και ευπαθές,δηλαδή σπάει,και αποκολλάται,γιατί του λείπει η πρόσφυση.
Μύθος ότι τα βερνίκια αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά σκληρά.Απλά εφαρμόζεται ο χρυσός κανόνας "από κάτω μαλακώτερα υποστρώματα.από πάνω σκληρότερα βερνίκια.
Μύθος ότι ένα βερνίκι επιπλοποιίας είναι μαλακότερο,και άρα όχι τόσο αντοχής όσο ένα βερνίκι αυτοκινήτου.Μόνο στην αντοχή τους στον ήλιο έχουν διαφορά.
Άν θες να ρίξεις 2 συστ. προτίμησε βερνίκι 2 συστ. ακρυλικό,π.χ.LAC 367 της ICA με καταλύτη C 200,ή ακρυλικό βερνίκι D.K.P. της ΒΕΡΝΙΛΑΚ,ή της ΕΡ ΛΑΚ όποιο βρείς.
Εκεί θα δείς κάποια διαφορά αλλά μετά 6-8 μήνες όπου αυτά τα βερνίκια πολυμερίζονται (στεγνώνουν σε βάθος) γιατί τα ακρυλικά είναι μεν πιό σκληρά αλλά και ταυτόχρονα με μεγαλύτερη πρόσφυση και έτσι “παρακολουθούν” το καπάκι καλύτερα στις δονήσεις του.

ευχαριστω νικο , μπορω να χρησιμοποιησω καποιο στεγνωτικο?

Όλα τα δύο συστ. είναι με τον καταλύτη τους(στεγνωτικό).

Εγώ παιδιά έχω λουστράρει πολλά όργανα μόνο με στιλπνό 95 χωρείς καν υπόστρωμα και το αποτέλεσμα είναι φανταστικό χωρείς καμία αλλοίωση στον ήχο ,όσο για το μάνικο έχω δοκιμάσει πολλές παραλλαγές άλλοτε βάζω μαύρη λάκα και άλλοτε ένα απλό μαύρο σπρέι και το τελειώνω με βερνίκι για να έχει φινέτσα και για να γλιστρά και τα δυο δεν μου έχουν βγάλει πρόβλημα μέχρι σήμερα