καλησπερα , επειτα απο τυχαια συζητηση με εναν λουστραδορο ρωταω για το λαδι δανιας για τον λογο οτι δεν θελω να λουστραρω τον τζουρα και δεν θελω να κλεισω τους πορους, επισης ο ανθρωπος μου ειπε οτι επειδη προκειται για υλικο εμποτισμου δεν δημιουργει φιλμ το οποιο επισης προτιμω, αν λοιπον γνωριζει καποιος για το ποσο επηρεάζει κατασκευαστικα και ως προς τον ηχο οπως επισης, αν κανει στην τελικη για οργανο , τι προστασια προσφερει και ποσο αντεχει στο χρονο, θα ημουν ευγνωμων αφου ειμαι και ψιλοασχετος απο βαφες, ευχαριστω προκαταβολικά
Ψάξε στο διαδίκτυο για teak oil,και πάρε πληροφορίες.Θα βρεις άφθονες.Κάνει για σκληρά ξύλα,(έβενος,τικ,ιρόκο),και το χρησιμοποιούμε στην ταστιέρα. Μην το χρησιμοποιήσεις για όλο το όργανο.
Κι εγώ θα ήμουν ευγνώμων, αν βρεθεί κάποιος που ξέρει, να μας πει επίσης τι είδους λάδι είναι αυτό που λέγεται “Δανίας”. Ευχαριστώ πολύ!
ευχαριστω για τις απαντησεις και τα ερωτηματικα
η αληθεια ειναι οτι βιαστηκα να ανεβασω θεμα λογω της εμμονης μου να αποφευγω το λουστρο
και της προσφατης “ανακαλυψης” της υποσχομενης αποδοσης που μου ανεφερε ο φιλος βαφεας
οσον αφορα την προστασια του ξυλου
τελικα με μια συντομη αναζητηση ειναι ενα λαδι εμποτισμου για ξυλα εξωτερικης χρησης οπως και για καταστρωματα για προστασια απο ακτινοβολια υγρασια μυκητες κλπ
απλα κατασκευαζεται η κατασκευαστηκε αρχικα στην Δανια κ.Νικο
οπως σωστα ανεφερες nikosn προοριζεται για σκληρα ξυλα και η σκεψη μου ηταν για ολο το οργανο
εκτος απο το καπακι ωστε να φαινεται καθαρο το ξυλο ακομα και οι κατασκευαστικες ατελειες
βεβαια οι κατασκευες μου ειναι ακομα σε πειραματικο σταδιο και απεχουν πολυ απο τα περιτεχνα οργανα
που βλεπω εδω σε ολα τα επιπεδα αλλα
αυτο που μου βγαινει προς το παρον ειναι ο αυτοσχεδιασμος σε σχηματα και μεγεθη γενικα
και να ειναι εμφανες καθαρο το ξυλο γιαυτο και σκεφτηκα να στραφω στο λαδι αν και ισως να ειναι και “αντιδεοντολογικο” , ισως το πειραμα να μιλησει
Καλησπέρα φίλε
Επειδή έχω χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο λάδι σε όργανο (τζουρά) θα ήθελα να πώ δυο λόγια σχετικά.
Αφήνει αφού στεγνώσει καλά μια ματ αίσθηση , δεν γυαλίζει , αναδεικνύει οποιαδήποτε ατέλεια γι αυτο πρέπει το τελικό φινίρισμα να είναι άψογο, αντίθετα με τα βερνίκια που μάλλον καλύπτουν τις ψιλοατέλειες.
το λάδι που χρησιμοποίησα είναι αυτο
και μπορώ να πώ οτι έμεινα ικανοποιημένος απο το αποτέλεσμα. Το μεγάλο πλεονέκτημα που έχει είναι οτι μπορεί να ανανεωθεί , δηλ να περάσεις ακόμα ένα χέρι πολύ εύκολα αν και όποτε χρειαστεί , καθιστά το όργανο τελείως αδιάβροχο και μάλιστα και στο οινόπνευμα (και στα τσίπουρα …πολύ σημαντικό αυτό! :089:
το οργανάκι έπαιξε περίφημα και ως πείραμα το έκρινα απόλυτα πετυχημένο
Για αυτον τον τζουρά μιλάω
Καλησπέρα αλεβου. Το λάδι Δανίας έιναι ένα μείγμα λινέλαιου και φυσικών βερνικιών και το όνομα είναι κάπως γενικό. Δεν είναι απαραίτητα απο Δανία, όπως έγραψες. Έχει χαρακτηριστικά του λινέλαιου το οποίο καθώς στεγνώνει δημιουργεί πολυμερείς συνδέσεις, σαν ένα φυσικό πλαστικό. Η προσθήκη βερνικιού στη φόρμουλα προσφέρει περισότερη αντοχή και σκληράδα. Δέν το έχω ακούσει για χρήση στην οργανοποιεία, περισότερο σε έπιπλα και ξυλογλυπτα. Κοίταξε επείσης για Danish Oil στα Αγγλικά άν δεν το έχεις ήδη κάνει.
Καλή επιτυχια
ευχαριστω για τις πληροφοριες Nikolas και ανατολιτης
Nikolas αισιοδοξο οτι το πολυ ομορφο τζουραδακι σου επαιξε περιφημα μιας και ο προβληματισμος μου ειναι περισοτερο στο ηχητικο
αποτελεσμα
βεβαια ο ανατολιτης σπερνει παλι τις αμφιβολιες με τον ορο “φυσικο πλαστικο” και φοβομουν μηπως στουμπωσει μη αναστρεψιμα
αφου εμποτιζεται σε βαθος σε αντιθεση με το επιφανειακο βερνικι
αλλα μιας και ο Nikolas το δοκιμασε και αφου το οργανακι μου ειναι ακομα στο σταδιο επιπλοποιιας προχωραμε
ενα αλλο θεμα που προκυπτει μιας και εχω μαζεψει καμποσα λιοκλαδα για στεγνωμα ειναι το εξης
τα ξυλα οταν ειναι στην διαδικασια ξηρανσης δεν εμποτιζοντε με αντικμυκιτιακα οπως του εμποριου??
Παιδες καλημερα.Εγω επειδη ξεφτισε το λουστρο στο τριχορδακι μου,ετριψα το ογανο μεχρι ξυλου(πλην καπακιου)κι το περασα 1 χερι απλο λαδι συντηρησης ξυλου,1 χερι λαδι με κερι(10%κ 10 αρωματικες σταγονες ελαιου).και ενα βερνικι οικολογικο(επιδιορθωσης ξυλου)προσοχη στεγνωνει ταχυτατα,και ολο αυτο εχει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ αποτελεσματα ηχητικα.Δηλ.ο ηχος γινεται βροντοφωνος δυνατος,παλιακος προς το ξυλινο ας πουμε(αναλογως του ηχου που προυπηρχε σαφως).Αξιζει θεωρω να δοκιμαστει η διαδικασια πιο επαγγελματικα,εννοω τους φιλους που κατασκευαζουν απο χομπυ οργανα καθως εγω δεν…χαχαχα.
Οπως και να 'χει με ικανοποιησε και ισως σε αναπαλαιωση ενος αλλου τριχορδου που εχω,αφου το επισκευασει ο οργανοποιος(και φιλος)θα το ρισκαρω παλι και το καπακι μαλλον επισης.Να’στε ολοι καλα.
Λοιπόν… Αν το λινέλαιο (βασικό συστατικό του τικ όιλ,και πανάρχαιο υλικό)ήταν από μόνο του καλό για τα όργανα,ή έστω επαρκές,τότε Στραντιβάρι,Γουαρνέρι,Αμάτι,μέχρι Σταθόπουλοι,Λαζαρίδηδες,Ζοζέφ,θα το χρησιμοποιούσαν.Εκτός αν θεωρούμε τους εαυτούς μας πιο ειδήμονες.Πράγματι το λινέλειο πολυμερίζεται και αφήνει ένα φίλμ,(αν ανοίξετε ένα χρησιμοποιημένο μπουκάλι λινέλαιου,θα δείτε στο πώμα ένα φίλμ σαν πλαστικό που λέει ο φίλος Ανατολίτης πιο πάνω.Αυτό δεν είναι κακό.Τα μπουζουκοειδή έχουν βερνίκι κρούστας πάνω τους.Αυτό είναι σωστό,και υπολογίζεται στην αρχιτεκτονική του οργάνου,για την επίτευξη του όποιου ήχου.
Ο πειραματισμός πάντοτε βοηθάει στην εξέλιξη των τεχνικών πόσο μάλλον στην οργανοποιία.
Το ότι ο ήχος του οργάνου σου βελτιώθηκε μετά από την παρέμβαση που έκανες είναι ενδιαφέρον, αλλά κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να περάσεις από δεύτερη σκέψη το ενδεχόμενο να πειράξεις το καπάκι. Όχι τόσο για το νέο βερνίκι που θα βάλεις, αλλά για το ξύσιμο. Θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός να μή αφαιρέσεις καθόλου υλικό από το ξύλο του καπακιού.