Εμπειρίες από την προσπάθεια κατασκευής μπουζουκιού

Νικο μενω κομοτηνη πηγα στον αντιπρωσοπο της βερνιλακ αλλα δεν ειχε , παρολαυτα βρηκα ενα αλλο 500αρι μπαλλας πηραμε και τηλεφωνο τον χημικο της εταιριας και μας ειπε οτι το συγκεκριμενο δεν χρειαζεται δυαλιση με οινοπνευμα,επισεις δεν χρειαζεται σιλερ η ελαφροπετρα στο καπακι αφου η μπαλλα κανει αυτην την δουλεια (γεμιζει τους πορους) σε ελατο δε το δοκιμασα ακομα αλλα σε μια παλια σκαλα παρατηρισα οτι δεν γυαλιζει παρα πολυ και ειναι σαν θα το ελεγα λάδι?? κατι τετοιο σημερα καποια στιγμη θα το δοκιμασω σε ελατο .

λουστραρα ενα μπαγλαμαδακι που εχω ανοιχτο για αλλαγη καπακι το αποτελεσμα ειναι θα ελεγα αναμενομενο δηλ δε γυαλιζει και δινει την αισθηση οτι το ξυλο αναπνεει ,το σκαφακι του μπαγλαμα ειναι μαυρο ασπρο κελεμπεκι - εβενος οπου εδειγε πολυ καλα το βερνικι ειναι της crou η καπως ετσι γερμανικο με ψιλοεπιασαν το **** 12 ευρω αλλα δε γαμει… :slight_smile:

μπράβο οχτάχορδε, το έσωσες !!!:019::019::019:

Τελικά σήμερα έκανα την πρώτη δοκιμαστική μου προσπάθεια να λουστράρω με βερνίκι μπάλλας 500 της βερνιλάκ ένα κομάτι δρύς δοκιμαστικά. Αραίωσα 3 μέρη βερνίκι με ένα μέρος καθαρό οινόπνευμα όπως λέει ο κατασκευαστής έκανα τη μπαλίτσα μου απο βαμβάκι και τουλοπάνι αυτό που χρησιμοποιούν οι τυροκόμοι ανακάτεψα το μιγμα το τράβιξα σε μια σύριγγα και έριξα επάνω στην μπάλλα 5-6 σταγονες. Άπλωσα πάνω στο ξύλο που το είχα τρίψει προηγουμένος με 400αρι πατόχαρτο και άρχισα το οχταράκια και τα περα δώθε οριζόντια και κάθετα.Και ξανά λίγες σταγόνες και πάλι το ίδιο. Όσο περισσότερο τρίβεις τόσο περισσότερο γυαλίζει. Εκπληκτικό αποτέλεσμα για τόσο σύντομο χρόνο. Πιστεύω πως με ένα δυο χέρια ακόμη θα είναι τέλειο.
Έχουμε και συνέχεια.

Φίλε ΠΑΣΧΑΛΗ και στο καραουλο κανουμε την ιδια τεχνικη με λιγο μικρότερη μπαλλα και πιο μικρές κινήσεις.
Φίλε ΟΧΤΑΧΟΡΔΕ απο ότι ξέρω η GLOU (γερμανική εταιρεία) δεν έχει μπάλλας,αλλά έχει κάποια βερνίκια ελαίου που τα περνάς με πινέλλο,πανί,βαμβάκι κ.λ.π. ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΓΥΑΛΙΖΟΥΝ γιατί είναι βερνίκια εμποτισμού,και δεν κάνουν την παραμικρή κρούστα.Το ζητούμενο δεν είναι καθόλου κρούστα, αλλά ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ κρούστα ως προς το πάχος της.
Θα μάθω και θα σου απαντήσω που μπορείς να βρείς .
Ακόμα πράγματι όπως έχουμε ξαναπεί,το μπάλλας δεν έχει ανάγκη γεμίσματος,γεμίζει το ίδιο το υλικό.Παρ΄όλα αυτά κάποιοι παλιοί μαστόροι, περνούσαν ένα ψιλό χέρι πολύ αραιωμένο σήλερ νίτρου Ν.1459 και κατόπιν περνούσαν μπάλλας.Πίστεψε με όμως όταν αρχίσης και δουλεύεις και πάρεις το “κολάει” που λέγαν και οι παλιοί,δεν θα χρειάζεσαι τίποτα απο όλα αυτά.
ΚΑΛΑ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑΤΑ.

Φίλε nikosn
Σέ παλαιώτερη απάντησή σου (Λουστραρίσματα)
αναφέρεις σήλερ νίτρου Ν.1419. Ειναι τυπογραφικό λάθος ή δέν εχει μεγάλη σημασία αν ειναι
Ν.1459 ή Ν.1419; Εισαι αξιόπιστη πηγή γνώσεων “περί λούστρων” οπότε καταλαβαίνεις!!!

Φίλε kesogdem έχεις δίκηο πρόκειται περί λάθους.Το σωστό είναι Νο 1419.
Φίλε ΟΧΤΑΧΟΡΔΕ να πας στην ΣΤΕΠΑΝΗ ΜΑΡΙΑ και να της ζητήσης να σου παραγγείλει.Αν δεν θέλει να σε εξυπηρετήση θα σου στείλω εγώ με το ΚΤΕΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ.

Στη Μαρια πηγα αλλα πλεον λεει δουλευει μπαλλας μονο τα clou θα παω και μια βολτα στον Μυλωνα αν δε βρω τοτε θα κανεις τον κοπο να μου στιλεις , ευχαριστω

Όποτε θες μην διστάσεις, και για οτιδήποτε άλλο,θα χαρώ να σε εξυπηρετήσω.

Νίκο να σε ρωτήσω το βερνιλακ 500 πόσα χέρια πρέπει να το περάσω αν και με το πρώτο χέρι δίνει ωραία γυαλάδα και αν χρειάζεται τρίψιμο ενδιάμμεσα. Και τέλος σε πόσο χρόνο περνάω κάθε φορά το επόμενο.
Πασχάλης.

Πασχάλη καλημέρα.
Εξαρτάται από το είδος του ξύλου και την απορροφητικότητά του,καθώς και από τις καιρικές συνθήκες (υγρασία-θερμοκρασία).Συνήθως λέμε επαναβαφή την επόμενη μέρα,με ενδιαμεσο αποχαρτάρισμα, 320-400 φρηκάτ.Παλιά οι μαστόροι το “χάιδευαν” με ψιλό σύρμα κατσαρόλας.Θέλει πολύ προσοχή η επαναβαφή,γιατί οι περισσότεροι την πατάνε θέλοντας να αυξήσουν υπερβολικά την γυαλάδα,ουσιαστικά ξανατρίβουν για πολύ ώρα την επιφάνεια με αποτέλεσμα να ξαναμαλακώνει λόγω του διαλύτη (οινόπνευμα) το παλιό υλικό και αντί να έχουμε ένα χέρι παραπάνω λούστρο,ουσιαστικά έχουμε ένα χέρι μόνο, και αυτό ανακατεμένο με άσχημα αποτελέσματα φινιρίσματος.
Άν το αποτέλεσμα από την αρχή σε ικανοποιεί,θα ήταν καλό να μην προχωρήσεις σε δεύτερο χέρι.
Μπορείς να πειραματιστής σε σανιδάκια, για να δεις πως γίνεται η δουλειά,πρωτού γίνει η εφαρμογή σε κάποιο όργανο,με άσχημες εκπλήξεις.
ΚΑΛΗ ΕΥΚΟΛΙΑ.

Νίκο Καλημέρα και ευχαριστώ για τη βοήθειά σου.
Έτσι ακριβώς κάνω όπως τα λες δοκιμάζω πρώτα σε ένα κομάτι απο το ίδιο ξύλο και πειραματίζομαι. Τώρα τι διαπιστώσεις έχω κάνει σε σχέση με τη μπάλα. Το πρώτο είναι ότι βάζοντας το βερνίκι επάνω της αυτό αποροφάται απο το βαμβάκι μέσα και στην επαφή της με το ξύλο αφήνει ελάχιστο υλικό και δύσκολα το απλώνεις. Αν βάλεις περισσότερο βερνίκι τρέχει. Επίσης δοκίμασα να αφήσω βερνίκι κατευθείαν στο ξύλο και να το απλώσω με τη μπάλλα αλλά αφήνει λεκέ στο ξύλο ισως γιατι στο σημείο εκείνο αποροφά αρκετό υλικό. Σίγουρα ο δεύτερος τρόπος είναι λάθος αλλά πειραματίζομαι και μαθαίνω. Για τον πρώτο τρόπο που αναφέρω αν κάνω κάτι λάθος πες μου μήπως και βελτιωθεί η προσπάθειά μου.
Και τέλος κάτι πήρε το αυτί μου για μπάλλα με μόνο γάζα τι λες γι΄αυτό.
Πασχάλης

πασχαλη με γαζα, θελει πολυ προσοχη γιατι αφηνει χνουδια απο οσο ξερω γιατι δε προσπαθεις με κανενα φανελακι καλης ποιοτητας, μονο μην το παρει χαμπαρι η γυναικα σου χαχαχα!

ΠΑΣΧΑΛΗ βρέχουμε καλά την μπάλλα(δεν την κολυμπάμε κιόλας).Αυτό το λίγο που πλεονάζει το απλώνουμε με μαλακές κινήσεις επάνω στην επιφάνειά μας.
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΈΥΘΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ.
Τυλιγουμε την μπάλλα απο βαμβάκι καλής ποιότητας (χωρίς κομπους) με γάζα,τουλουπάνι ,τσαντήλα, όπως θέλουμε την λέμε,και την τρίβουμε απαλά σε μία λεία καθαρή επιφάνεια για να “δουλευτεί” και να μαλακώσει,και να καταπρα’υ’νθή έτσι ώστε να μην αφήνη χνούδι. Τα έχουμε ξαναπεί αυτά.Η φανέλα είναι καλή αλλά δεν αφήνει "ποσότητα’’ να περνά.Απο΄κεί και πέρα όπως βολεύεται ο καθένας, το αποτέλεσμα μετράει.

Επειδή ξεκινώ τό δεύτερο τριχορδο μπουζούκι(μή πάει ο νούς σας σέ επαγγελματία απλώς τό πρώτο τό εκανα γιά νά δώ πού θά μέ προβληματίσει) τού οποίου τό σκάφος, χρησιμοποιώντας τό καλούπι Κουκουρίγκου καί σκούρη καρυδιά εγινε αρκετά ικανοποιητικό, θέλω νά τό προσέξω περισσότερο γιαυτό αν μπορείτε λύστε μου τήν εξής απορία :
Τό πρώτο το εκανα αντιγραφή από τό δικό μου οπότε ηταν ευκολο κάθε διάσταση πού ηθελα νά τήν βρίσκω ευκολα. Τώρα προβληματίζομαι πού θά γίνει η τρύπα στό καπάκι. Τό μπουζούκι θά γίνει 67άρι καί κάπου στό forum διάβασα οτι πρέπει σκάφος καί μανίκι νά ενώνονται στήν νότα λα τής χορδής ρε δηλ. στό 17 τάστο δηλ.σέ απόσταση 41.9 από τόν πάνω καβαλάρη (αρχή ταστιέρας) οπως αυτό προκύπτει από τό πρόγραμμα υπολογισμού τάστων (βλεπε site Ρομπογιαννάκης).
Αυτό μέ βοηθάει νά βρώ τήν θέση τού κατω καβαλάρη, τήν θέση τών καμαριών αποφεύγοντας τίς αρμονικές 5ης,7ης καί 12ης (οπως πάλι κάπου διάβασα στό forum), η θέση τής τρύπας ομως;;;
Τό σκάφος εχει γίνει 37.5 χ 25 Τί μέγεθος τρύπας πρέπει νά γινει; Υπάρχει κάποιος μπούσουλας ή "γίνεται μέ τό μάτι;)
Χαιρετώ

μπορεις να μου εξηγησεις πως θα καταλαβεις οτι δεν πεφτεις πανω σε αρμονικες 5/6/12 συγκεκριμενα , και πως προκυπτει απο το προγραμμα ?

Τελικά απάντηση περίμενα ερωτηση πήρα.
Φίλε oxtaxorde.
Στήν διεύθυνση http://liutaiomottola.com/formulae/fret.htm υπάρχει ενα προγραματάκι οπου δίνεις μήκος χορδής π.χ 67, αριθμό τάστου 1,2,3… καί σού υπολογίζει τήν απόσταση του από τόν πάνω καβαλάρη. Μέ τόν τρόπο αυτό (αυθαίρετα ισως :wink: συνεχίζω νά σημειώνω επάνω στό καπάκι τίς θέσεις των τάστων τών αρονικων 5,7,12 17,19,24 29,31,36 κ.ο.κ μέχρι περίπου τόν κάτω καβαλάρη. Μετά στά κενά μεταξύ τάστων προσπαθώ νά τοποθετήσω τά καμάρια μου. Τό πρώτο καμάρι εχεις αρκετό χώρο νά τό βάλεις. Επειδη συνήθως μπαίνει 1 μέ 1,5 εκ. από τήν τρύπα, (ετσι εχω αντιληφθεί βάζοντας δάκτυλο σέ μερικά μπουζούκια), μεταξύ τους υπάρχει σχέση αυγού καί κόττας (ποιό δηλ. προσδιορίζει τήν θέση τού αλλου). ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ!!! Τό δεύτερο καμάρι (τό μέσο του, οχι η ακρη) μπαίνει σέ απόσταση 17.80 από τή νότα λα (σημείο ενωσης σκάφους καί μανικιού) καί τό τρίτο σέ απόσταση 21,45. Πλάτος καμαριών 1 εκ. Αυτά υπολόγισα μέ τό φτωχό μου μυαλό υστερα από διάβασμα γιά αρκετό καιρό οσων εχουν γραφτεί στό forum.

Οxtaxorde και kesogdem ΠΡΟΣΟΧΗ.
Χωρίς να γνωρίζω για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η άποψη περί αρμονικών και θέσης σύνδεσης μπράτσου κ.λπ., υπενθυμίζω ότι οι θέσεις των αρμονικών ΔΕΝ ταυτίζονται με τους υπολογισμούς της συγκερασμένης κλίμακας που δίνουν τα διάφορα προγραμματάκια που υπολογίζουν θέσεις τάστων. Δηλαδή οι θέσεις των αρμονικών είναι ελαφρά μετατοπισμένες σχετικά με τις θέσεις των τάστων.

Φίλε μου χαίρομαι πού μού διευκρινίζεις τά περί αρμονικών λυπάμαι ομως γιατί δέν βρίσκω λύση στό πρόβλημά μου. Αρα τά πράγματα χειροτερεύουν γιά μένα μιάς καί ενα σημείο αναφοράς πού ειχα πιστέψει οτι ειχα βρεί πάει κι αυτό στό βρόντο!!! ΖΗΤΩ Η ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ!!!

εξακολουθω να μην καταλαβαινω και εγω την ολη ιστορια των αρμονικων , καταρχην οταν λεμε πχ 67 κλιμακα Ταστιερα ,θα σου πω πως δουλευω εγω απο την ενωση του μπρατσου και του τακου και προς τα μεσα αφηνω 8 cm , εκει που αρχιζει η ταστιερα ρε # πχ μετραμε μεχρι τον μεγαλο καβαλαρη στο καπακι και πρεπει να ειναι 67 εκατοστα οσο η κλιμακα της ταστιερας επισεις η αποσταση χορδοστατη και καβαλαρη φροντιζω να ειναι στα 14 εκατοστα , ετσι δουλυω εγω τωρα οσο αφορα το καπακι το πρωτο καμαρι το βαζω περιπου 1 εκατοστο πριν το τριτο το βαζω αναλογα ποσο πριμο η μπασσο θελω να κανω το οργανο και το συνδιαζω με το 2 και αποσταση 3 και καβαλαρη .επισεις μπορεις να κανεις και μια επαληθευση ολων , μετρα απο μικρο καβαλαη στη χορδη ρε μεχρι το ταστο 12 που ειναι παλι ρε και απο και μετα απο το 12 εως τον μεγαλο καβαλαρη πρεπει να ειναι ιδια η αποσταση και κατι αλλο μηπως μπερδευτικες οταν λεμε 67 κλιμακα δεν εννωουμε 67 εκατοστα ταστιερα προσεξε εδω!

οπωτε μην μπερδευεσε με προγραματακια τα πραγματα ειναι απλα αν πουμε οτι εχεις ετοιμη μια ταστιερα υπολογισμενη σε 67 κλιμακα τοτε ο πανω και ο κατο καβαλαρης πρεπει να σου βγαινει η αποσταση της κλιμακας δηλαδη 67 ! Νομος