αυτό το κούρδισμα υπήρχε, για την ακρίβεια χαλαρώνανε την ρε μέχρι το χαμηλό φα. όντως δυσκολεύει το παίξιμο και φαλτσάρει το όργανο (αν και δεν θα παίξεις πολύ στην μπουργάνα, γενικά ανοιχτή θα την βαράς). γλιτώνεις όμως σπασίματα χορδών και σκευρώματα οργάνων, και επιπλέον προσθέτεις μια μπάσα νότα για συνοδεία.
στο ίδιο κούρδισμα δοκίμασε να παίξεις από ρε την “μόρτισσα χασικλού” του μάρκου. επίσης με μια αναζήτηση “ντουζένια” θα βρεις πολύ υλικό στο φόρουμ και αλλού. ό,τι θες εδω είμαστε!
Εξαρτάται τον μπαγλαμά που έχεις. Τι κατασκευής είναι. Αν ειναι καλής κατασκευης , αν ειναι μαζικης παραγωγής του εμπορίου. Κυκλοφορούνε κάτι εκτρώματα που ειναι από οξιά , και οταν ήμουν 14 πήγα και αγόρασα έναν τον εχω και ειναι σκέτη κουτάλα. Χωρίς δε να το στρεσσάρω με την ταση των χορδών, υπάρχει ράγισμα στο ξύλο,στο πίσω μέρος των κλειδιών, και ράγισμα στο σκάφος εκει που ενώνεται με το μάνικο.΄
Αγόρασα πέρσι (κατόπιν παραγγελίας ) ενα τετράχορδο ο οποίος αντέχει στο ρε-λα-φα-ντο. Τον μπαγλαμά μπορείς να τον δεις εδώ.
Εκτός από το μάνικο και τον κίνδυνο σκευρώματος ή σκασίματος σε τόπους όπως μου έσκασε εμένα, υπάρχει ο κίνδυνος (που ειναι και μεγαλύτερος) να σου σπάσει το καπάκι. Αυτό εξαρτάται από το πάχος του καπακιού σου και από τον καβαλάρη.
Εαν εσύ βλέπεις ότι κουράζεις το όργανο με το να ανεβάζεις κουρδισμα,άστο οπως έιναι ρε λα ρε.
Στην τελική αν θες να μεινουν τα διαστηματα ίδια, χαμήλωσε τις 2 χορδες και ψήλωσε την μπουργκανα και καντο Ντο-Σολ-ρε#
Οι τάσεις που διαμορφώνονται σε κλίμακα της τάξεως 35-40 cm είναι σημαντικά μικρότερες και θεωρώ πως ένα “σωστό” οργανάκι δεν μπορεί να έχει θέμα με την μετάβαση της μπουργκάνας απο D σε F. Σίγουρα θα υπάρξει επιβάρυνση αλλά όχι σημαντική…