Καλημέρα σήμερα βρήκα αυτήν την κιθάρα στα παλιά και την πήρα. Λετε να αξίζει το φταίξιμο; γνώμη ζητάω, το καπάκι και το μανίκι είναι ακέραια. Το σκάφος είναι κομμάτια. Από καμάρια κλειδιά γέφυρα δεν λείπει τίποτα. Ευχαριστώ
βεβαιως αξίζει η επισκευή. μονον και μονον για το ονομα του κατασκευαστή που βλεπουμε στο ταμπελάκι.
θα γινει ξανα “κομμάτια” και φτου απ’ την αρχή.
απ’ οτι βλεπω η “πλάτη” ειναι παλίσανδρος.
που θα βρεις σήμερα παλίσανδρο?
πρεπει να τη δώσεις σε άριστο μάστορα.
θα σου κοστίσει αρκετά!
ολα τα λεφτά, το ζάρι…
Ειναι ενα πολυ ωραιο οχταρακι. Ερωτευσιμο. Αξιζει τον κοπο να ασχοληθεις. Εχω κανει αρκετες τετοιες επισκευες. Ολα φτιαχονται ακομα και κομματια να ειναι. Εχε στο νου σου ομως πως ενα παλιο ταλαιπωρημενο οργανο αν ειναι κομματια, οταν μαζευτει μπορει να παιζει μια χαρα αλλα θα πρεπει να το προσεχεις γιατι σιγουρα ειναι πιο ευαισθητο απο μια καινουργια κατασκευη. Θα με ενδιεφερε να αντεγραφα το σχημα και διαστασεις γιατι ειναι πολυ ωρσιο.
Ο Αράμ Παπαζιάν ήταν από τους κορυφαίους προπολεμικούς κατασκευαστές, και με τον πιο ρεμπέτικο ήχο. Το κιθαρονι αξίζει να επισκευαστεί, αυστηρά και μόνο σε οργανοποιό που ειδικεύεται σε ιστορικά όργανα. Μπορεί να το πήρες φτηνά, αλλά μην τσιγγουνευτεις την επισκευή του. Είναι κρίμα να πάει χαμένο από λάθος παρεμβάσεις.
Προτείνω τον Μιχάλη Μουντάκη, τον Νίκο Φρονιμόπουλο, τον Τάκη Βεργέτη, τον Τάσο Θεοδωράκη, και ίσως υπάρχουν 1-2 ακόμα σε όλη την Ελλάδα. Να φτιαχτεί σωστά και με γνώση, για να το χαίρεσαι άλλα τόσα χρόνια όπως πρέπει να είναι το όργανο.
Πολύ όμορφη κιθάρα και σημαντική. Οπωσδήποτε αξίζει να φτιαχτεί! Πάντως να ξέρεις, αυτή η δουλειά κοστίζει αλλά πίστεψέ με, μην το τσιγκουνευτείς θα το μετανιώσεις… Η θα γίνει σωστά η αναπαλαίωση με κάποιο οργανοποιό που εμπιστεύεσαι, ή καλύτερα να μην πειράξεις καθόλου το όργανο!.
Αν μου επιτρέπεις, 2-3 συμβουλές με τον μάστορα που θα μιλήσεις:
-Να μην αλλάξει την πλάτη της κιθάρας.
-Να μην αλλάξει σε καμία περίπτωση τα βερνίκια της κιθάρας! Πρέπει το όργανο να συντηρηθεί με τα ίδια βερνίκια που φοράει, όσο το δυνατών…
α) όχι μόνο για λόγους αυθεντικότητας κ συλλεκτικότητας αλλά να μην αλλοιωθεί ο παλιός του ήχος…
β) Μακριά από χημικά βερνίκια (αυτό πολύ παίζει τα τελευταία χρόνια πρόσεξε το)…
Αν ο μάστορας που θα μιλήσεις διαφωνεί στα παραπάνω, τότε πες του, Άντε γειά!..
Υ.Σ. το ζάρι όλα τα λεφτά! μην το πειράξεις!..
Ευχαριστώ όλους για την ανταπόκριση. Δε ξέρω τελικά αν έχω την δυνατότητα, τα χρήματα δηλαδή να την επισκευάσω. Θα το σκεφτώ και θα επανέλθω…
Δημήτρη αν επιτρέπεται από πού την βρήκες και την αγόρασες ?
Αν το αφήσεις για λόγους κόστους, και ξανασχοληθείς σε 5 χρόνια, που λέει ο λόγος, δε νομίζω ότι το κόστος θα έχει ανέβει. Στην κατάσταση που είναι, σ’ αυτήν θα είναι και τότε.
Αν δεν έχεις την δυνατότητα να την επισκευάσεις και δεν παίζεις κιθάρα τότε ίσως να σκεφτείς να την πουλήσεις σε μια λογική τιμή, έχοντας στο μυαλό ότι όποιος την πάρει θα πρέπει να πληρώσει ένα ποσό για να την επισκευάσει.
Απ’ ότι είδα με τα παλιά όργανα το έχεις. Έχεις μαντολίνο παλιό, μπαγλαμά και είδα ότι έχεις κάνει και αναπαλαίωση μπουζουκιού.Τα φτιάχνεις και τα παίζεις; ή τα φτιάχνεις και τα πουλάς;
Σε περίπτωση που τα φτιάχνεις και τα πουλάς, όσο πιο αναγνωρισμένος είναι ο μάστορας που θα κάνει την αναπαλαίωση τόσο δεν θα χάσει σε αξία το όργανο. Αν π.χ. στο επισκευάσει ερασιτέχνης μην περιμένεις να πάρεις παραπάνω απ’ όσα έδωσες να το αγοράσεις στην κατάσταση που είναι.
Συμπλήρωση: Υπάρχουν πολλοί που επισκευάζουν κιθάρες. Εδώ όμως μιλάμε για ένα ιστορικό όργανο που θα χρειαστεί κάποιες ιδιαίτερες ικανότητες από τον μάστορα για να αναδειχθεί η αξία του. Ήδη ο Τάσος Θεοδωράκης σου έδωσε κάποιες βασικές κατευθυντήριες γραμμές. Αντιμετώπισέ το με τον σεβασμό που του πρέπει.
Καλημέρα σε όλους. Την κιθάρα την βρήκα στα παλιά και την αγόρασα χθές. Δεν ανήκε σε κάποιον δικό μου. Παίζω εντελώς ερασιτεχνικα λίγο μπουζούκι και λίγο κιθάρα. Γενικά μου αρέσουν τα παλιά όργανα.και έχω διάφορα μπουζούκια και κιθάρες που θέλουν επισκευή χωρίς όμως να είναι κάτι το ιδιαίτερο εκτός από το μαντολίνο του1898 που είχα ανεβάσει σε άλλο θέμα. Αυτά που μου λέτε για το κόστος της επισκευής τα είχα στο νου μου περίπου, διαβάζοντας όλα τα χρόνια και γι’αυτό λέω ότι μάλλον δεν θα μπορέσω να την κάνω και υπάρχει περίπτωση να πουληθεί η κιθάρα όπως είναι. Το μπουζούκι που μου είχε αναπαλαίωσει ο κύριος Ζαφειριδης το έχω και παίζω. Θα ρωτήσω εκεί που μου είπατε και θα δω. Ευχαριστώ για την ανταπόκριση πάντως.
Τα “παλιά” να υποθέσω ότι είναι οι ρακοσυλλέκτες στον Ελαιώνα;
Καλημέρα,Ναι στον Ελαιώνα. Εκεί πάω χρόνια
Αυτό με τις ικανότητες να το αποσαφηνίσουμε (αν και μάλλον είναι σαφές, αλλά για κάθε ενδεχόμενο): κυρίως πρόκειται για ειδικές γνώσεις, που αφορούν την αποκατάσταση ιστορικών οργάνων. Κάποιοι έχουν εξειδικευτεί σ’ αυτό. Κάποιοι άλλοι μπορεί να έχουν εντελώς ξεχωριστές ικανότητες γενικά στην οργανοποιία, αλλά με το συγκεκριμένο πολύ απλά να μην έχουν ασχοληθεί, να μην έχουν μαζέψει τις ειδικές απαιτούμενες γνώσεις και -βασικότατο- τη σχετική εμπειρία.
Δεν ψαχνουμε απλώς τον καλό. (Αυτόν πάντα τον ψάχνουμε, κανείς δεν προτιμάει τον κακό.) Ψάχνουμε τη συγκεκριμένη ειδικότητα και να είναι και καλός.
Έχει απόλυτο δίκιο ο Περικλής. Η αναπαλαίωση - αποκατάσταση ιστορικών οργάνων είναι ολόκληρος κλάδος της οργανοποιίας. Ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου οργάνου έχει ευθύνη να επιλέξει την καλύτερη δυνατή λύση.
Έχουν χαθεί πολλά παλιά - ιστορικά όργανα, από λάθος επιλογές και κάκιστες “αποκαταστάσεις”, που πολλές φορές δεν είναι αναστρέψιμες, έχοντας αλλοιώσει τελείως τα στοιχεία και την προσωπικότητα του οργάνου.
Αυτά είναι πράγματα που μάθαμε σχετικά πρόσφατα, όταν συλλέκτες και μουσικοί, άρχισαν να ψάχνουν περισσότερο τα όργανα της εποχής που τους ενδιέφερε να αποδώσουν μουσικά.