Κεμανές και pochette, ομοιότητες

Όχι, δεν αποκλείεται βέβαια.

Πάντως για το συγκεκριμένο χαλάι τα σχόλια στο ΥΤ εγείρουν κάποιες αμφιβολίες. Ένας ισχυρίζεται ότι είναι νεοποντιακό του Καλλιοντζίδη. Μ’ ένα γρήγορο ψάξιμο βρίσκω ότι είναι τραγούδι (με λόγια), προερχόμενο από δίσκο του Καλλιοντζίδη με τον Παρχαρίδη, χωρίς να βρω τα ακριβή κρέντιτς.

Αλλα΄τέλος πάντων ναι, υπάρχουν συνεχή και γκρίζες ζώνες.


Σε άλλο σημείο του ιστοτόπου του ΜΛΑ (ο οποίος μάλλον είναι υπό ανακαίνιση, χωρίς να έχει τεθεί εκτός λειτουργίας) υπάρχει και αυτή η φωτογραφία, που τη θυμάμαι κι από παλιότερα:


Το κείμενο:

Οργανοθήκη

Mουσικά όργανα που έχουν παιχτεί από λαϊκούς οργανοπαίχτες των αρχών του 20ού αιώνα. Ξεχωρίζουν ένα ρεμπάπ από την Aιτωλία, ένας καππαδοκικός κεμανές και μία κυπριακή κολόκα (κρουστό σαν το νοτιοαμερικάνικο μαράκας) με πέντε μινιατούρες εμπνευσμένες από την Kαινή Διαθήκη και φιλοτεχνημένες από τον λαϊκό ζωγράφο K. X. Tταμπούλα από τη Λύση της Kύπρου.

Μουσικό Λαογραφικό Αρχείο Μέλπως Μερλιέ - η υπογράμμιση και πάλι δική μου

Εφόσον στη φωτογραφία βλέπουμε και το ρεμπάπι και την κολόκα (τη μαράκα - μιλάμε για φοβερό απόκτημα, ένας τσούκος όπως ακριβώς τον κόβεις από την κολοκυθιά…) που αναφέρει το κείμενο, λογικά και ο κεμανές του κειμένου θα είναι ο εικονιζόμενος. Ιδίως που τότε είχαν μόνο έναν: το άλλο κείμενο που μιλάει για συλλογή από φιαλόσχημες λύρες είναι πιο καινούργιο.

Η ανάλυση είναι μικρή, η γωνία διαφορετική, δεν μπορώ να πω αν είναι ο ίδιος με προηγουμένως, πάντως είναι τετράχορδος χωρίς συμπαθητικές.