Καμάρια σε μπουζουκι

Καλησπέρα εχετε δει καθόλου αυτο τον τροπο με τον οποιο
ειναι τοποθετημενα τα καμαρια σε μπουζουκι εγω πρωτη
φορα το βλεπω και μου εκανε μεγαλη εντυπωση λογω του οτι
το συγκεκριμενο οργανο δεν εχει και σπουδαιο ηχο
εχω φτιαξει ενα σχεδιο για να καταλαβεται τι εννοω αλλα ειναι
λιγο προχειρο
παντως εχει τρια καμαρια παραλληλα ενα στο πανω μερος της
τρυπας δυο στο κατω μερος και ενα καθετο με πλατος γυρω στα
3 εκατοστα καθετο με τα αλλα δυο στο πισω μερος του καπακιου απο
το τελευταιο καμαρι μεχρι τον πισω τακο

morfea αυτος ειναι ο τροπος που τοποθετουνται τα καμαρια στο μπουζουκι,οπως το εχεις σχεδιασει.

Εγω πρωτη φορα βλεπω και τεταρτο καθετο στα αλλα τρια

Τα τρία καμάρια που τοποθετούνται κάθετα στα νερά του καπακιού, χρησιμοποιούνται για τον οπλισμό του. Ταυτόχρονα ρυθμίζουν τα μπάσα και τα πρίμα του οργάνου.

Το τέταρτο που λέτε, που είναι παράλληλο με τα νερά του καπακιού, δεν είναι καμάρι, (με την έννοια που του προσδίδουμε), αλλά ένα τμήμα ξύλου για να ενισχύσει το καπάκι στο μέρος της ένωσης των δύο κομματιών από τα οποία αποτελείται. Τα τρία εκατοστά πλάτους είναι υπερβολικά πολύ. Αν η κόλληση είναι ακριβείας, τότε ίσως και να μήν χρειάζεται.

Ο Θεόφιλος Μπρας εφαρμόζει συστηματικά αυτόν τον τρόπο στατικής υποστήριξης και στα μπουζούκια και στους ταμπουράδες του. Ένα “καμάρι” υποστηρίζει “διαγώνια” το καπάκι, σαν να λέμε από δίπλα από τον κάτω τάκο μέχρι τον πάνω τάκο. Ο ίδιος μου είχε εξηγήσει ότι γίνεται μόνο για λόγους στατικότητας. Και νομίζω ότι δεν ακουμπά πάνω στα 3 καμάρια, βρίσκεται από κάτω τους.

Αυτό μπορεί να το εξηγήσει κάποιος ; Πώς τα καμάρια ρυθμίζουν τα μπάσα και τα πρίμα του οργάνου δηλαδή ;

Αν δεν κανω λαθος παιζει ρολο η αποσταση μεταξυ τους…Δηλαδη αναλογα με το ποσο απεχουν καθοριζεται και ο ηχος του οργανου(πριμος,μπασος κλπ)…Παντως ειναι προτιμοτερο να απαντησει καποιος που ασχολειται με την κατασκευη και γνωριζει περισσοτερες λεπτομερειες…

οσο πιο κοντα στον καβαλαρη ειναι το τριτο καμαρι, τοσο πιο πριμο θα ειναι το οργανο,αντιθετα οσο πιο μακρια, τοσο πιο μπασο.

Νομιζω πρεπει να παιζει ρολο και το υψος αλλα και το παχος του καμαριου!!

Βεβαίως αυτό που ειπώθηκε παραπάνω από τον Αποστόλη είναι σωστό σαν γενική αρχή. Όσο ποιό σφιχτή είναι μια κατασκευή καπακιού τόσο ποιό πρίμο, όσο ποιό χαλαρή τόσο ποιό μπάσο.
Και εδώ υπεισέρχεται και ο ρόλος των καμαριών, όχι μόνο ως προς τη θέση τους αλλά και ως πρός το πάχος το ύψος, η καμπυλότητα, και η τελική τους διαμόρφωση.
Βέβαια, για να καταλήξει κάποιος σε ασφαλή συμεράσματα και γενικεύσεις θα πρέπει να πειραματιστεί πάρα πολύ με τη θέση και τις διαστάσεις των καμαριών πάχος καπακιού κλπ.

Καλύτερα όμως θα ήταν την θέση των καμαριών να την μετράμε από το πίσω μέρος της σκάφης του οργάνου (χορδιέρα), που είναι ένα σταθερό σημείο αναφοράς και όχι από την απόστασή τους από τον καβαλάρη του οποίου η θέση είναι μεταβλητή.
Δηλαδή αν κάνουμε ένα πείραμα και μετακινήσουμε τον καβαλάρη σε ένα τελειωμένο όργανο σε ένα εύρος 10 mm από την τελική θέση του, εκτός από το φάλτσο, δεν θα αλλάξει ο ήχος στο όργανο.

Τελικα το τεταρτο καμαρι (παραλληλο στα νερα) μπαινει η οχι
και αν ναι ποιες οι τυπικες διαστασεις του

Το ξυλο αυτο οπως ειπε και ο κωστας το βαζουμε για να ενισχυσουμε την κολληση του καπακιου.
Το παχος το φαρδος καθως και το μακρος δεν ειναι σταθερα σε καθε μαστορα.
Ενα τυπικο νουμερο θα ηταν ασ πουμε 12-14 φαρδος,1-2 χιλ παχος και να ξεκιναει απο το καμαρι μεχρι τον πισω ντακο.
Τωρα για το θεμε του πριμου μπασου απο την αποσταση των καμαριων με τον καβαλαρη εχω να πω οτι δεν συμφωνω ιδιαιτερα.
Θεωρω πιο σωστο η επιλογη του πριμου μπασου να γινεται απο το καπακι και οχι απο τα καμαρια.Εαν κοντεψουμε τον καβαλαρη κοντα στο δευτερο καμαρι για να το πριμαρουμε τοτε χανουμε σκασιμο στην πενια και παλμο στον ηχο.

Σε ευχαριστω πολυ κυριε Παναγιωτη
Επειδη πειραματιζομαι με καποιο οργανο που δεν με ενδιαφερει τοσο πολυ η αντοχη οσο ο ηχος
σκεφτομαι να μην βαλω καθολου το στηριγμα αυτο (τεταρτο καμαρι)