Εύρεση ακόρντων

ωραία ας πούμε έχουμε βγάλει την μελωδία σε μία χορδή και μένει λοιπόν να βρούμε και τα ακόρντα για να γεμίσει ο ήχος.Μπορεί κάποιος να μου υποδείξει κάποιον τρόπο ή κάποια ιστοσελίδα για να διαβάσω;
ευχαριστώ προκαταβολικά!

Κάνε μια βολτούλα εδώ::089:

Γεια χαρα!:089:
Εκτος απο το site αυτο στο οποιο βρισκεις ετοιμες τις συγχορδιες (αν και σε πολλα κοματια δεν ειναι απολυτα σωστες), θα μπορουσες, αν εχεις το χρονο και σε ενδιαφερει να ασχοληθεις σοβαρα, να παρεις και να μελετησεις καποιο απο τα πολλα βιβλια που κυκλοφορουν και τα οποια εχουν τους δρομους της λαικης μουσικης και τις συγχορδιες τους. Ειναι μια καλη και χρησιμη γνωση να ξερεις ανα πασα στιγμη τις κυριες συγχορδιες καθε δρομου και απο κει και περα θα ειναι σχετικα ευκολο για σενα να βρισκεις τις συγχορδιες σε καθε τραγουδι που παιζεις. Εγω προσωπικα μελετησα καποτε το βιβλιο του Χαραλαμπου Παγιατη “Λαικοι Δρομοι” το οποιο ειναι αρκετα κατατοπιστικο. Με λιγο σχετικο ψαξιμο σιγουρα θα βρεις και πολλα αλλα.

…και καλο διαβασμα…!

Φιλικα…:slight_smile:

Καθώς και με ψάξιμο σ’ αυτό εδώ το φόρουμ, περί του βιβλίου που συστήθηκε παραπάνω, αλλά και άλλων… Τα έχουμε ξαναπεί δεκάδες φορές τα ίδια και τα ίδια! Δυστυχώς η παιδεία μας συνεχίζει να είναι ελλειπής και να καταλήγει στην ημιμάθεια… :087:

http://www.playbouzouki.com/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=5&id=16&Itemid=45
εδώ έχω βρεί τους διάφορους δρόμους και τις βασικές τους συγχορδίες. το θέμα είναι πως θα ξέρω ποιά συγχορδία μπαίνει που αυτή είναι η βασική μου ερώτηση…
θα το καταλαβαίνω μόνο με το αυτί;ή μήπως υπάρχει και κάποιος κανόνας;

Φιλε μου καποιος συγκεκριμενος κανονας, που να μπορω να σου πω, δεν υπαρχει.:083:
Το ασφαλεστερο κριτηριο ειναι παντα το καλο αυτι. Αλλα να ξερεις οτι η γνωση σε αυτα τα πραγματα αποκταται με τον χρονο και την εμπειρια πανω στο οργανο. Δεν γινεται να το μαθεις απο τη μια μερα στην αλλη και χωρις διαβασμα. Υπομονη, επιμονη και αγαπη…:088:

Απ’ τη στιγμή που ξέρεις τις βασικές μελωδίες του δρόμου, με το αυτί είναι αρκετά εύκολα. Βέβαια, από άνθρωπο σε άνθρωπο η “ακουστική αντίληψη” διαφέρει.
Εκτός αυτού, ο καθένας μας έχει και κάποιους πρακτικούς τρόπους που βοηθούν στην ανεύρεση του ακόρντου. Ομως είναι απλά βοήθεια κι όχι υπόδειξη.

μία τέτοιου είδους βοήθεια ψάχνω γιατί εντάξει με το αυτί βγαίνει αφού δοκιμάσει κανείς τις κύριες συγχορδίες πάνω στο δρόμο και βρει τι ταιριάζει που…
αλλά είναι αυτός ο σωστός τρόπος ή είναι κάπως “μπακαλέ”;

παρεπιπτόντως ευχαριστώ για τις απαντήσεις

Aγαπητέ φίλε είναι κάποια πράγματα που χρειάζονται τριβή, γνώση τών λαικών δρόμων και προ πάντων ΜΟΥΣΙΚΉ ΑΝΤΙΛΗΨΗ αυτό που λέμε αυτί . πρέπει να έχει κάποιος όλα αυτά και με το χρόνο θα φτάσει στο σημείο ακόμη και χωρίς να κρατάει όργανο ,ακούγοντας ένα τραγούδι να ακούει και τις συγχορδίες .Και υπομονή γιατί όλα θέλουν το χρόνο τους

μια ερωτηση .
εχω τριχορδο εδω και 3 μηνες και τωρα προσπαθω να δω και τις συγχορδιες πως γινονται.
http://wiki.kithara.gr/Συγχορδίες_του_μπαγλαμά
διαβασα ενα θεμα και δειχνει οτι για να παιξω την ρε μινορε πρεπει να πατησω το 3ο της ρε το 5ο της λα και το 7ο της ρε.

ρε παιδια αυτο πρεπει να εχεις δαχτυλα τιραμολα για να το κανεις,οσο και αν ανοιξα τα δαχτυλα δεν εβγαζε ηχο.

μηπως κανω κατι λαθος;

Πιασε το χαμηλοτερα στις αντιστοιχες νοτες,χαμηλοτερα στην ταστιερα οπου τα διαστηματα ειναι μικροτερα.Μελετεας τις συγχορδιες του μπαγλαμα…ο μπαγλαμας ειναι τοσοδουλης!!!

Ελεγξε για αλλο πιασιμο που να ακουγεται ρε,υπαρχουν και τα μπαρε,και τα μισα μπαρε κλπ κλπ

Καθε συγχορδια εχει και καποιεs νοτεs. Oταν παιζειs λοιπον ενα κομματι πχ, κοιταs τα πατηματα σου να ταιριαζουν στη συγχορδια η οποια εννοειται θα ειναι μεσα στο συγκεκριμενο δρομο. :088:

Αρχάριε με το παίξιμο θ΄ανοίξουν τα δάχτυλα σου. Μπορείς όμως να κάνεις κι εναλλακτικά πιασίματα για τη Ρε μινόρε, όπως Ρε μουργκάνα και Λα ανοιχτή και πάτημα Ρε καντίνι στο Φα ή Ρε καντίνι στο Φα, Λα στο Ρε (5ο τάστο) και πάνω Ρε ανοιχτή. Επίσης πιασίματα πιό ψηλά στην ταστιέρα όπως λέει κι ο ΒΛΕΚΟΣ παραπάνω.
Μην απελπίζεσαι! :088:

Καποτε μου ειπε ο δασκαλος μου στο μπουζουκι οτι πρεπει να ξερω
ανα πασα στιγμη σε μερικα ακορντα απο τις νοτες αποτελουνται.
Μου φανηκε δυσκολο και οχι σωστο να το μαθω σαν παπαγαλία
Καθησα σκεφτηκα και τελικα κατεληξα σε εναν τυπο για τα μινορε
και για τα ματζορε. Συγκρινα τις αποστασεις που εχουν μεταξυ τους
οι νοτες και ανακαλυψα οτι υπαρχει ενας τυπος και η ιδια αποσταση
διατηρειται παντα!
Ετσι στο μινορε ο τυπος ειναι 3 4
Δηλαδη πχ απο την ΡΕ νοτα αν μετρησουμε τα ημιτονια μεχρι την ΦΑ
που υπαρχει στο ακορντο ειναι 3 ημιτονια και απο τη ΦΑ αλλα 4 ημιτονια
για να φτασουμε στη ΛΑ
ΡΕ ΦΑ ΛΑ ειναι οι νοτες που αποτελουν το ακορντο

Αντιστοιχα στο ματζορε ο τυπος ειναι 4 3
Απο τη ΡΕ μετραμε 4 ημιτονια ( ρε# μι φα φα#) και βρισκουμε τη ΦΑ#
απο τη ΦΑ# μετραμε αλλα 3 για να φτασουμε στη ΛΑ

ΡΕ ΦΑ# ΛΑ αποτελουν το ακορντο Ρε ματζορε
Οπως παρατηρουμε μονο η μεσαια νοτα αλλαζει
Αν παμε πχ στο ΝΤΟ μινορε ισχυει παλι ο ιδιος τυπος 3 4
Ντο + 3 ημιτονια =Ρε# + 4 ημιτονια = Σολ
Να τονισω μηπως καποιος δεν καταλαβει ενα ημιτονιο ειναι το
καθε ταστο στο οργανο!
Οταν μετα πηγα στο δασκαλο και του ειπα ρωτησε με οποιο ακορντο
θελεις θα το ξερω εμεινε εκπληκτος!
Τωρα οσον αφορα τα ακορντα που πρεπει να βαλουμε σε ενα τραγουδι εγω κανω τα εξης
Εχω στις σημειωσεις μου τι ακορντα υπαρχουν σε καθε δρομο και σε καθε
νοτα του δρομου. Ετσι αν καταληγω στην 3 νοτα βαζω το αναλογο ακορντο
Αν η 3η νοτα εχει 2 ή 3 επιλογες ακορντων τοτε αποφασιζω με το αυτι
ποιο μου ταιριαζει περισοτερο!
Επισης οταν ειμαι σε ενα δρομο (κλιμακα) και ειναι ας πουμε ρε ουσακ και βρισκομαι
στη νοτα Λα και θελω να δω τι ακορντο μπορω να βαλω μετραω παλι με τον τυπο
3 4 να δω αν βγαινει.

Π.χ Λα (λα# σι ντο) σωστα ως εδω Η Ντο ειναι μεσα στον δρομο και συνεχιζω
+4 (ντο# ρε ρε# μι) Βρισκω την ΜΙ που δεν υπαρχει μεσα στο δρομο αρα δεν εχει λα μινορε

Αν δοκιμασω τον τυπο 4 3 απο ΛΑ (λα# σι ντο ντο#) Βρισκω ντο# που
δεν υπαρχει αυτη νοτα στον δρομο αρα δεν ειναι ουτε ματζορε
Στην συγκεκριμενη νοτα λοιπον θα παιξουμε αλλο ακορντο.
Μπορουμε να παιξουμε Ρε μινορε
Να σημειωσω οτι αυτος ο τυπος που ανακαλυψα
σιγουρα θα τον ξερουν πολλοι και μαλιστα μετα απο χρονια
μου ειπε καποιος οτι το διαβασε καπου! Δεν βρηκα και τιποτα σπουδαιο
αλλα με βοηθησε πολυ!
Τα ακορντα για μενα ειναι πολυ σημαντικα στοιχεια για να πλαισιωσεις
σωστα ενα τραγουδι. Πριν πολλα χρονια πηγαινα σε εναν αλλο δασκαλο
και του ελεγα θελω να μαθω ακορντα δειξε μου και μου ελεγε τι τα θες
κιθαριστας θα γινεις; Αυτο ειναι λαθος

Ολα τα ανωτερω τα εχω βιωσει με τετραχορδο μπουζουκι αλλα πιστευω
ισχυουν παντου.

1 «Μου αρέσει»

Να το ρε παιδιά! Τόσες φορές δεν έχω υποστηρίξει ότι μπορεί κανείς να μάθει αυτοδίδακτα;

Εδώ, προ 11 ετών, ένα παλιό μέλος με θεωρητικές γνώσεις κοντά στο μηδέν βρήκε όλη τη θεωρία μόνος του (παρόλο που είχε δασκάλους!), και σωστά.

Θα μπορούσε να μην έχει καν σημειώσεις για τις συγχορδίες του κάθε δρόμου (αυτό που λέει στο τέλος), και να τις βρει κι αυτές μόνος του. Και, ενώ έμαθε πρώτα κάποιες δοσμένες ματζόρε και μινόρε συγχορδίες και μετά ανακάλυψε τον γενικό τύπο (αυτό που λέει στην αρχή), θα μπορούσε να έχει παραλειφθεί και αυτό και να βρει και την πρώτη του συγχορδία ολομόναχος.

Είναι πράγματα απολύτως εφικτά. Όποιος τα πετύχει δεν είναι παιδί θαύμα, είναι απλώς ένας φυσιολογικός άνθρωπος ανάμεσα σε άπειρους που έμαθαν μουσική με τον ίδιο τρόπο.

Όχι πως δεν πρέπει να μαθητεύει κανείς σε δασκάλους, αλίμονο. Αλλά μου φαίνεται εντελώς ακατανόητο ότι, τα τελευταία χρόνια, είναι τόσο λίγοι αυτοί που ξεκινούν αποφασισμένοι να τα ανακαλύψουν όλα αυτά μόνοι τους, λες και φαντάζονται ότι είναι γνώσεις κλειδωμένες σ’ ένα κουτάκι που μόνο οι δασκάλοι έχουν το κλειδί.

1 «Μου αρέσει»