Ερωτόκριτος βοήθεια

καλησπέρα σας.
Μήπως κάποιος χριστιανός θα μπορούσε να με βοηθήσει στο μέτρο του δυνατού να καταφέρω λίγο το δεξί στον Ερωτόκριτο?
Δεν πάει με τίποτα το άτιμο. :mad:

Αν είναι θέμα μέτρου, η πονηρή λεπτομέρεια είναι ότι ένα απ’ όλα τα μέτρα είναι τριάρι και όχι δυάρι (Του κύκλου τα γυρίσματα π’ ανεβοκατεβαίνουν: στο τα έχεις το 1 του τριαριού, και όλο το τριάρι κρατάει όσο το υπογραμμισμένο σημείο). Ένας ολόκληρος στίχος είναι 17/4 (9+8, δηλ. 2223+2222)

Δεν ξέρω αν βοήθησα γιατί βασικά δεν είμαι σίγουρος αν κατάλαβα ακριβώς την ερώτηση…

αν σε εμποδίζει η εναλλαγή δυάδων και τριάδων ογδόων, παίζε διπλάσιο τέμπο στο δεξί για να μην σε βγάζουν σε άρση οι τριάδες. δηλαδή όλα τα όγδοα σε θέση (άρα δέκατα έκτα στις άρσεις).

ευχαριστώ για την άμεση βοήθεια… αλλά…δεν ξέρω τι γλώσσα μιλάτε. Αν μπορεί να μεταφραστεί κάπως,μπακάλικα να το πω ή ίσως για κάποιον που παίζει πιο έντεχνα? είναι κρίμα τέτοια κομματάρα να μη την παίζω (να το παίξω άλλα ντάλλων δεν το’χω για καλό)

Δε μιλάμε, γράφουμε! Αυτό είναι το πρόβλημα…

Για βόηθα λίγο Κάπα. Τι ακριβώς ψάχνεις; Πώς παίζεται η μελωδία ή η συνοδεία; Σε τι όργανο;

συνοδεία φίλε μου. κιθαρούλα. η μόνη μου ‘‘επαφή’’,να την κάνει ο θεός,με Κρήτη(παικτικά) είναι η τίγρης πχ την οποία εγώ παίζω Κάτω Πάνώ Π Κ Π (κυρίως).

Ωραία. Λοιπόν, στον Ερωτόκριτο, αν τον παίξουμε εντελώς απλά, ενώ γενικώς είναι όλο Κάτω-Πάνω, έχει ένα σημείο που μετά το Κάτω έχει δύο Πάνω αντί για ένα. Δηλαδή σπάει το ρυθμό. Βασικά αυτό (το ότι σπάει το ρυθμό) είναι μάλλον που σε μπερδεύει.

Με το διπλάσιο τέμπο που λέει ο Λίγκα, αν αντί για κάθε αργό χτύπο (είτε πάνω είτε κάτω) παίξεις δύο γρήγορους Κ-Π, απλουστεύεται λίγο η ζωή σου.

Φαντάζομαι ότι άμα μ’ αυτό τον τρόπο το ξεπάρεις λίγο, μετά δε θα είναι δύσκολο να βάλεις λίγο πιο δημιουργικές πενιές αντί για το σκέτο κάτω-πάνω σαν του μετρονόμου.

εγώ μιλούσα για τη μελωδία, να παίζεις γρήγορα την πένα πάνω-κάτω ώστε να πέφτουν όλα τα ισχυρά σε θέση (πένα κάτω δηλαδή). στη συνοδεία όμως δεν γίνεται αυτό, παίζεις μπάσο στα ισχυρά και καντίνια στα ασθενή.
δεν ξέρω αν αντιλαμβάνεσαι τα διπλά και τριπλά του ρυθμού. δηλαδή ένα πεντάρι σχήμα (5/8) με δομή 3+2, είναι “ισχυρό-ασθενές-ασθενές + ισχυρό-ασθενές”, και παίζεται “μπάσο-καντίνια-καντίνια + μπάσο-καντίνια”. για ευκολία το λέμε ως ντουμ-τεκ-τεκ, ντουμ-τεκ.
αντίστοιχα ένας καλαματιανός είναι 3+2+2, ντουμ-τεκ-τεκ, ντουμ-τεκ, ντουμ-τεκ. ένας καρσιλαμάς 2+3+2+2 ντουμ-τεκ, ντουμ-τεκ-τεκ, ντουμ-τεκ, ντουμ-τεκ και πάει λέγοντας. στον ερωτόκριτο το μέτρο είναι σύνθετο και περίεργο -ακολουθάει το στίχο και αλλάζει συνέχεια, όπως λέει ο περικλής. αν όμως έχεις καλά στα αυτιά σου το τραγούδι θα μπορέσεις να το οργανώσεις σε 2+3+κλπ και να το παίξεις.

Α, και να σημειώσουμε ότι τα ίδια ισχύουν για όλες τις επιμέρους μελωδικές ενότητες, και για την «εισαγωγή».

Ευχαριστώ λιγκα και ρόσα…Ναι παραλίγο να γίνει να το χόρευα κιόλας αλλά το έκοψα εκεί γιατί σίγουρα δεν είναι καλαματιανό.
Κάτι έκανα απο μόνος μου και ψιλοσυμφωνεί με το μπουμ-τεκ του λίγκα.

και πέπε, και πέπε…

μπουμ-τεκ

ντουμ, αλλά και το μπούμ κάνει!

ό,τι θες εδώ είμαστε.

παίζω με καλή ακουστική… πιο πολύ Μπουμ είναι.
και πεπε και πεπε…