Νομίζω είναι αρκετά σύντομο, δεν θα σας πάρει πάνω από 2 λεπτά και να τονίσω ότι είναι ανώνυμο.
Γνωρίζω ότι κάποιοι μπορεί να δυσανασχετήσουν με κάποιες ερωτήσεις, αλλά θα παρακαλέσω να το ολοκληρώσετε, γιατί και οι ποικιλομορφία των απαντήσεων είναι σημαντική για την έρευνα!
Όπως θα παρατηρήσετε από τον τίτλο του ερωτηματολογίου, απευθύνεται μόνο στα μέλη του φόρουμ σας και πιθανότατα δεν θα κοινοποιηθεί αλλού.
Οι απαντήσεις θα χρησιμοποιηθούν στο διδακτορικό μου και πιθανότατα σε κάποιο/α συνέρδριο/α που έχω κληθεί να παρουσιάσω.
Εννοείς, Νάσο, ότι η έρευνα δεν θα επεκταθεί και σε άλλους χώρους εκτός απ’ τον δικό μας; Όποια και να ΄ναι η απάντηση, θα με ενδιέφερε πάντως να μας γνωστοποιήσεις το αποτέλεσμα.
Η έρευνα επεκτίνεται και σε άλλους χώρους, αλλά όχι υπό τη μορφή ερωτηματολογίων.
Έχω πάρει συναντεύξεις από κάποιους μουσικούς, έχω κάνει αναλύσεις και συγκρίσεις, έχω παρουσιάσει σε συνέδρια για να πάρω feedback, γράφω κάποια δικά μου περίεργα πραγματάκια κτλ…
Υπάρχει η σκέψη να δοθεί ένα ακόμα ερωτηματολόγιο στο ευρύτερο κοινό (να προωθήσω όπου και όπως μπορώ), αλλά θα διαφοροποιούνται λίγο οι ερωτήσεις.
Ναι φυσικά, αν το θέλετε, θα σας τα γνωστοποιήσω.
Είχα φτιάξει μία 5ετία κάτι σχετικά παρόμοιο και το είχα προωθήσει ξεχωριστά σε Έλληνες και ξένους, το οποίο δυστυχώς δεν μπορώ και δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσω στην παρούσα περίσταση. Αν θέλετε όμως μπορώ να κοινοποιήσω κάπου εκείνα τα αποτελέσματα.
Ενδιαφέρον το ερωτηματολόγιο αλλά θα με ενδιέφερε επίσης ποιος φορέας το διοργανώνει και γιατί. Κάποια μικρή περιγραφή, νομίζω, θα ήταν χρήσιμη.
Επίσης, ένα τεχνικό θέμα. Αν δεν είμαστε εξοικειωμένοι με τα υβρίδια (ερώτημα 5) πώς μπορούμε να ξέρουμε αν μας αρέσουν (ερώτημα 6); Και τα δύο ερωτήματα είναι υποχρεωτικά.
Χμ, δεν το σκέφτηκα αυτό. Ουσιαστικά έβαλα το “εκπαιδευτικός” για να καλύψω και ακαδημαϊκούς / καθηγητές πανεπιστημίου (μουσικής, μουσικολογίας, κτλ), οπότε μάλλον κάτι από τα υπόλοιπα.
Ακούω και τα δύο είδη και παίζω και τα δύο. Αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να έχουν κάποια σχέση μουσικά. Δεν έχω τοποθετηθεί στο άλλο θέμα που είχε ανοίξει και είπα να πω μια κουβέντα εδώ :Ρ
Κι εγώ ουσιαστικά πρέπει να είμαι τελείως αμερόληπτος όταν θα εξαγάγω κάποια συμπεράσματα (όσο είναι δυνατό αυτό βέβαια).
Επίσης πολύ σημαντικό είναι το κομμάτι με τα παντρέματα, καθώς και το αν έχει θετική ανταπόκριση. Αλλά από κάπου πρέπει να ξεκινήσει όλο αυτό και η αφετηρία είναι κατά κάποιο τρόπο οι αστικοί μύθοι για τη σχέση των μπλουζ με το ρεμπέτικο (πάλι ασχέτως με το αν συμφωνώ ή διαφωνώ )
To ξέρω κύριε Νίκο πιο πολύ το εξέφρασα ως απορία μετά και την συζήτηση την πρόσφατη που είχε γίνει. Υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό το θέμα (και σύγχυση χωρίς λόγο θεωρώ) που ο Νάσος κάνει ερωτηματολόγιο για αυτό το θέμα και θα το εντάξει στο διδακτορικό του…
Ε τώρα, όταν ολόκληρο αμερικάνικο πανεπιστήμιο (΄ντάξ, όχι επιπέδου ΜΙΤ αλλά πανεπιστήμιο) κάνει θέμα για διαπλοκή μπλουζ και ρεμπέτικου, κάπου θα βασίζεται…
(μη ρωτήσεις πού, ξέρω πολύ καλά κι εγώ ότι βάση δεν υπάρχει)
Αν με την πρόσφατη συζήτηση αναφέρεσαι σε αυτό το μάθημα που άνοιξε στο New York University, θέλω να πω ότι το ενδιαφέρον μου ήταν αρκετά παλαιότερο.
Ανεπίσημα, προσωπικά πάντα μου κινούσε το ενδιαφέρον και την περιέργεια.
Επίσημα, είχα αναφερθεί σε αυτό μέσα σε μία εργασία του μεταπτυχιακού μου ήδη το 2015 και το είχα συμπεριλάβει στην πρόταση που κατέθεσα για διδακτορικό το 2016, την οποία και δέχτηκαν. Απλά τραβάει χρόνια (αυτή η κολόνια?) …
Ταυτόχρονα έχω πάρει συνέντευξη από τον Ζωρζ Πιλαλί, το Δημήτρη Μυστακίδη, το Jonathan Kreisberg, τους Gadjo Dilo, και άλλους.
Έχω παρουσιάσει σε 3 διεθνή συνέδρια στην Αγγλία και στην Ισπανία και αυτές τις μέρες ετοιμάζομαι να παρουσιάσω σε άλλο της Αγγλίας, αναγκαστικά διαδικτυακά…
Την είδηση για το μάθημα στο New York University μάλιστα την είδα στο αεροδρόμιο, επιστρέφοντας από το 3ο συνέδριο, και μάλιστα σκάλωσα αρκετά μέχρι να επιβεβαιώσω ότι δεν έχει διδακτορικό ο συγκεκριμένος μουσικός/καθηγητής.
Χα! Λίγα λίγα μας τα ξεφουρνίζεις! Απ’ ό,τι καταλαβαίνω πάντως, δεν παρακολούθησες τα μαθήματα. Πολύ θα ήθελα, πραγματικά, να ήξερα τί καινούργιο και άγνωστο παρουσιάστηκε εκεί, σχετικά με τις διαπλοκές μπλουζ και ρεμπέτικου….
Πές μας πάντως και κάτι σχετικά με το διδακτορικό σου, κάποιαν εισαγωγή, κάτι!
Αισθάνομαι ότι οι ερωτήσεις δε με βοηθούν να πω αυτό που έχω να πω.
Πιστεύω ότι υπάρχει σχέση ρεμπέτικων-μπλουζ; Ναι, αλλά όχι. Είναι περίπλοκο, το 'χουμε συζητήσει διά μακρών εδώ στο φόρουμ, έχω εκφράσει διάφορες απόψεις οι οποίες δεν παραμένουν εντελώς σταθερές, και πάντως σε καθαρά μουσικό επίπεδο η απάντησή μου είναι όχι (αλλά το «σε καθαρά μουσικό επίπεδο» δεν υπάρχει στην ερώτηση).
Μ’ αρέσουν τα ρεμπετομπλούζ υβρίδια; Ναι, γιατί μ’ αρέσουν οι απροσδόκητες διασκευές ούτως ή άλλως. Έμαθα σάζι για να παίξω Μπητλς. Όταν έμαθα ότι το Τζιν-τζιν-τζιν του Κηλαηδόνη δεν είναι απλώς ένα σχετικά άγνωστο τραγούδι του Έλβις αλλά παραδοσιακό γερμανικό τραγούδι της ξενιτιάς, έκατσα και το πέρασα στην τσαμπούνα. Είμαι άνθρωπος με αυτά τα γούστα, αλλά μια σκέτη απάντηση «ναι μ’ αρέσουν τα ρεμπετομπλούζ υβρίδια» δε νομίζω ότι θα το αποτύπωνε αυτό με ακρίβεια…
Αυτό εγώ το αντιμετώπισα σαν να υπονοείται ad hoc.
Εγώ δεν έμαθα ποτέ σάζι, αλλά δεν κρύβω ότι όταν άκουσα τον πρώτο “προχωρημένο” δίσκο των Μπήτλς, μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να μάθω να παίζω σιτάρ. Έμεινα, βέβαια, με την επιθυμία… (αλλά, δεκαετίες αργότερα, έμαθα λάφτα)
Όχι απαραίτητα.
Μπορεί να τους φάνηκε ενδιαφέρουσα η πρόταση και από τη στιγμή που θεωρούν ότι δεν προσβάλει κάποια παράδοση - εφόσον αν θυμάμαι καλά δεν καταλήγει σε συμπεράσματα, αλλά αφήνει τους φοιτητές να καταλήξουν στο τέλος των μαθημάτων - να σκέφτηκαν να το εντάξουν στο πρόγραμμα.
Επίσης, στα Πανεπιστήμια πλέον παίζει και το «υπάρχει ενδιαφέρον;» (δυστυχώς ή ευτυχώς), ειδικά της Αμερικής, καθώς στην Αγγλία υπάρχει μεγαλύτερη διαδικασία για να ενταχτεί κάτι στο πρόγραμμα σπουδών.
Τα μαθήματα νομίζω ξεκίνησαν το Φεβρουάριο ή Μάρτιο και θεωρητικά θα έπρεπε να συνεχίζονται ακόμα (αν λέμε γι’ αυτά του New York University), αλλά δεν ξέρω τι γίνεται τώρα με την πανδημία.
Δεν είναι απαραίτητο ότι παρουσιάζεται κάτι άγνωστο (για μας) πάντως, φαντάζομαι είναι μάθημα για προπτυχιακούς φοιτητές, και ειδικά εφόσον δεν μπορούμε να βρούμε και δημοσιεύσεις, πιθανόν να έχουν συγκεντρώσει και οργανώσει σωστά το κατάλληλο υλικό.
Δεν ήθελα να πω περισσότερα πράγματα για το διδακτορικό, ειδικά στο πρώτο post, αφενός για να μην επηρεάσω ασυναίσθητα όσους λάβουν μέρος στο ερωτηματολόγιο, και αφετέρου για να μην κουράσω…
Σίγουρα μερικές φορές είναι δύσκολο να απαντήσει κανείς ένα απόλυτο «ναι» ή «όχι», αλλά χωρίς αυτές τις ερωτήσεις δεν μπορώ να εξαγάγω ποσοτικά συμπεράσματα.
Επίσης, είναι καλύτερο να αποφασίσετε εσείς αν η απάντησή σας είναι θετική ή αρνητική, παρά να διαβάζω ένα κείμενο και να πρέπει να πάρω εγώ την απόφαση για το αν τελικά πρέπει να την κατατάξω στις θετικές ή στις αρνητικές.
Φυσικά με ενδιαφέρουν και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, και γι’ αυτό υπάρχουν και οι ερωτήσεις ανάπτυξης για όσους θέλουν να πουν κάτι παραπάνω.
Αναφέρομαι στο μάθημα του New York University.
Δεν ξέρω κάτι περισσότερο, όπως είπα δεν το έχω παρακολουθήσει. Περιγράφω ό,τι θυμάμαι από αυτά που είχα διαβάσει τότε από την ανακοίνωση.
// Εγώ κάνω διδακτορικό σε άλλο Πανεπιστήμιο που δεν έχω καμία σχέση με το συγκεκριμένο.