Επισκεψη στο Βαμβακα (;)

Παιδια θελω να παω μια επισκεψη στον Βαμβακα στα Α.Λιοσια…επειδη βλεπω να χρειαζομαι ελικοπτερο για να φτασω απο Πειραια και κυριως να τον βρω,αξιζει τον κοπο η προσπαθεια? δεν εχουμε ιδιαιτερες πληροφοριες και εικονα για τον συγκεκριμενο (εχω δει ηδη την ιστοσελιδα του αλλα δεν εχει δειγματα δουλειας σε φωτο ουτε και ενδεικτικες τιμες).
Και εδω στο forum δεν εχω διαβασει κατι διαφωτιστικο.
Απλα επειδη ξερω οτι ειναι καθετοποιημενος κατασκευαστης και προμηθευτης ολων φανταζομαι οτι θα βρω ολα τα πιθανα χαρακτηριστικα που θελω και λογικα (:wink: σε πιο ευκολες τιμες.
Αλλα το αποτελεσμα σε μια πιθανη παραγγελια θα ειναι ικανοποιητικο και κυριως ποιοτικο;
Εχει καποιος φιλος οργανο του ή εχει δει - παιξει με καποιο δικο του;

Βασικά δεν κατάλαβα… Είναι τόσο δύσκολο να πας, αλλά θες να πας, παρόλο που δεν ξέρεις τίποτε γι’ αυτόν;

Καθετοποιημένος τι εννοείς;

Μήπως τελικά η ερώτηση είναι «ποιος ξέρει οτιδήποτε για τον Βαμβακά και τη δουλειά του;»;

Ναι φιλε pepe…τα αλλα ειναι λιγο σχηματικα εως αστεια…ειναι οντως δυσκολο να το βρω το μαγαζι του αλλα ηθελα να ξερω πραγματα για τη δουλεια του ως οργανοποιος…καθετοποιημενος εννοω οτι φτιαχνει σκαφη,φιγουρες,ολα τα μερη του οργανου εξ αρχης (καθοτι τα κατασκευαζει και για πολλους αλλους) και ολοκληρωνει το μπουζουκι απο το 0 εως το 100%.

Καλησπέρα,
κατά την γνώμη μου, θα τον χαρακτήριζα εξαιρετικο “συναρμολογητή” μπουζουκιών.
Συναρμολογεί μπουζούκια για πάρα πολλούς κατασκευαστές στην Ελλάδα.
Για κάποιους φτιάχνει μόνο το σκάφος και για κάποιους ολόκληρο το όργανο.
ΑΛΛΑ ψυχή και ήχο ξεχωριστό στο μπουζούκι δεν μπορεί να δώσει, δεν είναι η δουλειά του άλλωστε!
Αυτό το κάνει ο κάθε οργανοποιός με τον τρόπο που ξέρει.
Όταν πας εκεί, θα σου πει βέβαια ότι αυτά τα μπουζούκια είναι για τον τάδε ή για τον δείνα πασίγνωστο οργανοποιό και όντως θα είναι, αλλά τον ήχο του κάθε οργανοποιού δεν μπορεί να τον βγάλει ότι και να σου πει. Αυτό το “κάτι” είναι που πληρώνουμε και κάποιες φορές χρυσοπληρώνουμε βέβαια.

Ευχαριστω ailouroselefantas…να ρωτησω κατι αλλο τεχνικο? αν κατασκευζει τα μπουζουκια αλλων οπως πολυ εντονα κυκλοφορει στη πιατσα,πως ο καθενας οργανοποιος προσδιδει τον ‘‘προσωπικο’’ ηχο του?:241:

Υποθέτω ότι είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων με κυρίαρχο σημείο την κατασκευή και το “κούρδισμα” του καπακιού αλλά μόνο να υποθέσω μπορώ…αν είχα την απάντηση σ’αυτό που ρωτάς θα ήμουν οργανοποιός πιθανότατα!:088:

Οχι ρωταω συγκεκριμενα και βεβαια πολυ καλοπροαιρετα παντα,με το σκεπτικο οτι αν ο ‘‘χ,ψ’’ κατασκευαστης αγοραζει ή αν και θελεις παραγγελνει συμφωνα με τα δικα του στανταρς ενα αβαφτιστο οργανο απο τον Βαμβακα προκειμενου να το μεταπωλησει με την προσωπικη ετικετα του,γιατι ο Βαμβακας να μην αποτελει ενας οργανοποιος και αυτος και γιατι να μην εχει και γνωσεις ηχητικης και ηχοχρωματος…και εγω που ειμαι ασχετος αν ειχα φτιαξει 10 μπουζουκια κατι θα ειχα καταλαβει για τον ηχο εστω απο τυχη…
εν κατακλειδει τι προσθετει ενα επωνυμος οργανοποιος σε ενα ετοιμο μπουζουκι απο καποιον αλλο ωστε να επιρρεασει και σχηματισει τον ηχο του? (γιατι νιωθω οτι εχω ενα αφελες κενο,το οποιο ή λογικα δεν καταννοω ή κατι δεν ξερω ή πιθανον ειμαι λιγο αργοστροφος εγκεφαλικα)
:084:

Δύσκολες ερωτήσεις θέτεις και δεν έχω απάντηση…αλλά αρχίζουμε και “παίζουμε” στα όρια της δυσφήμισης λιγάκι και δεν νιώθω άνετα να συνεχίσω την συζήτηση.
Αυτό που θα πω με σιγουριά΄είναι ότι έχω παίξει με τέσσερα μπουζούκια του Βαμβακά που και τα 4 ήταν ολόιδια με μπουζούκια δύο κορυφαίων κατασκευαστών…αλλά στην αίσθηση και στον ήχο όμως υπολείπονταν πάρα-πάρα πολύ!
Αυτά. καληνύχτα σας.

Μακρια παιδια απο εμενα αυτη η υπονοια…δεν εχω προς Θεου καμια τετοια διαθεση να θιξω οποιονδηποτε…αλλωστε και εγω εχω οργανο πολυ γνωστου κατασκευαστη και μαλιστα το εχω ακριβοπληρωσει.Και βεβαια ειμαι απολυτα ικανοποιημενος απο το αποτελεσμα και δικαιωμενος για τα λεφτα που εδωσα.
Αν θεωρηθει απο τους Διαχειριστες με οποια τετοια διαθεση το μνμ μου παρακαλω να ανακληθει αμεσα.
Προβληματισμους εθεσα και οχι μομφες…αλλωστε δεν με ενοχλει να εχει φτιαξει καποιος αλλος το οργανο και απλα να το ‘‘εποπτευει’’ (δεν ξερω αν ταιριαζει η λεξη ακριβως σε αυτο που εννοω) ο επωνυμος οργανοποιος,και πιθανον να κανει οποια ισως τελικη ρυθμιση που θα δωσει τον διαφορετικο ηχο…απλα τελικα ποια ειναι αυτη η ‘‘μαγικη πινελια?’’
…ετσι κι αλλιως και μεσα στα εργαστηρια των επωνυμων δουλευουν και οι βοηθοι τους οι οποιοι διεκπεραιωνουν οργανα…θα ηταν χαζο να μεμφομαι ολη αυτη την εργασια επειδη ο οργανοποιος δεν βαζει συνεχως το χερι του (δεν κοβει το κουτσουρο μεχρι να βαλει και τις χορδες!).

Δεν αισθάνομαι ότι τίθεται θέμα δυσφήμισης ή υποτίμησης. Αντιθέτως, αυτά που διαβάζω μου κινούν κι εμένα την απορία. Πριν φτάσουμε στο πώς, δε μου εξηγείτε ρε παιδιά τι κάνει ένας μάστορας σαν τον Βαμβακά και τι ο άλλος εμπλεκόμενος μαστορας; Ας το πάρουμε από την αρχή: έχουμε μερικά κομμάτια ξύλο. Μετά;

Τώρα συγγνώμη, σας γυρίζω πίσω για να μου εξηγήσετε πράγματα που τα έχετε ήδη δεδομένα και μπορούσατε πάνω σ’ αυτά να προχωρήσετε τη συζήτηση παραπέρα, αλλά πληροφορίες όπως «φτιάχνει όργανα για κατασκευαστές» με μπερδεύουν.

Εχουμε μερικα κομματια ξυλο…και τα συνθετουμε…και τους βαζουμε και καμαρια και κουρδιζουμε…και τα κολλαμε,αρα δεν μπορουμε να ξαναβαλουμε χερι…και τα βαφουμε…και τους βαζουμε χορδες…τελικα που μπαινει ‘‘αλλο χερι’’ και ποτε;

Υ.Γ. Εγω ετσι το φανταζομαι…αν ειναι κατι αλλο ας μας βοηθησει οποιος μπορει και θελει…

Δεν μπορώ να πω ότι με κάλυψες Μπουρμπού…

Έχουμε μερικά κομμάτια ξύλο. Πού τα έχουμε; Στο εργαστήρι του Βαμβακά ή του αλλουνού;
Τα κόβουμε - σκάβουμε (πριν τα συνθέσουμε): Ποιος;

Κοιτάχτε, συγγνώμη αν σκαλίζω κάτι που δε θα έπρεπε, αλλά η απορία μου είναι ειλικρινής και όχι σκανδαλοθηρική. Μπορώ κάλλιστα να δεχτώ ότι κάποιες δουλειές γίνονται σε στάδια από διαφορετικά χέρια. Άλλωστε έχω δει μαστόρους να αγοράζουν π.χ. σκάφη από αλλού, και αυτό να είναι απολύτως δηλωμένο και να μη θεωρείται ότι υποβιβάζει τη δουλειά τους.

Φιλε pepe δεν σε καλυψα γιατι ουτε εγω εχω καλυφθει…δεν ξερω.
Το θεωρημα μου που σου απαντησα ηταν αμιγως φιλοσοφικου ερωτηματος.

Και ρε παιδια μη ξεχναμε και το αρχικο μου ερωτημα…οποιος ξερει για τα οργανα του ας μου πει κατι!

Σας παραθέτω ένα παλιότερο θέμα του φόρουμ και ειδικά αν διαβάσετε το μήνυμα # 24 που είναι από συμφορουμίτη οργανοποιό, θα καταλάβετε περίπου τι συμβαίνει στο χώρο του επαγγέλματος.

http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=19051&page=3%20&%20#24

Γνωριζα μεχρι τωρα οτι ο Βαμβακας φτιαχνει σκαφη μπουζουκιου και πουλαει και ολα τα παρεμφερη για την κατασκευη ενος μπουζουκιου! Τωρα αν δινει ετοιμα μπουζουκια σε οργανοποιους με κολημενο το καπακι δεν το ξερω αλλα μπορω να σκεφτω οτι διαμορφωνει το καπακι με ενα συγκεκριμενο παχος
και κατοπιν ο οργανοποιος το λεπταινει οσο θελει για να φτιαξει τον ηχο!
Αλλα και παλι μου φαινεται δυσκολο να γινεται αυτο! Δεν το βλεπω σωστο!
Μπορει να τα ετοιμαζει ολα και το καπακι να το δινει πριν κοληθει και ετσι το φτιαχνει οπως θελει ο καθε οργανοποιος! Βαζει τα καμαρια στις θεσεις που αυτος θελει και το κουρδιζει
το καπακι και βγαζει τον δικο του ηχο!!

Δημητρη με εχεις καλυψει στην απορια σε οτι αφορα την σχεση αυτη μεταξυ 2 (ή και περισσοτερων) διαφορετικων οργανοποιων!.
Σε ευχαριστω.

Φιλε borbou εγω εχω οργανο του βαμβακα. Προσωπικα εχω μεινει πολυ ευχαριστημενος και σαν κατασκευη αλλα και σαν ηχος. Τωρα στο αλλο κομματι της συναρμολογησης θα σου πω οτι για μερικους φτιαχνει το οργανο πχ ολο πλην το καπακι ταστα και το παραδιδει ετσι για να τα κανει αυτα ο εκαστοτε οργανοποιος που ειναι και τα ποιο σημαντικα. Σε αλλους δινει ετοιμα οργανα που μπορει να φτιαξει μαζικα και 200 οργανα το μηνα αλλα αυτα ειναι ποιο πολυ της σειρας και μαθητικα θα ελεγα. Παντως ο βαμβακας ειναι ο μονος που παιρνει ξυλο πλαστικο και βγαζει οργανα!!

πέρα από τα όσα αναλυτικά ειπώθηκαν για συναρμολόγηση, καπάκι, καμάρια κλπ, ένας οργανοποιός μπορεί να αλλάξει καθοριστικά τον ήχο ενός οργάνου μόνο και μόνο από τον καβαλλάρη.
σαφώς και προτιμώ ένα όργανο εξ ολοκλήρου από τα χέρια του μάστορα, αλλά δεν καταδικάζω τα φασόν σκάφη ή βερνίκια -εφόσον ο μάστορας το δηλώνει και εν τέλει δίνει τον προσωπικό του χαρακτήρα στο όργανο. κι ο ζοζέφ χρέωνε μια περιουσία για δική του περιποίηση σε ξένα όργανα!
δυστυχώς bourbou, για τον βαμβακά δεν ξέρω να σε φωτίσω.

Ε όχι!!! θα διαφωνήσω κάθετα.Αυτή την στιγμή στον νου μου, έχω 3-4 γνωστούς και καλούς επαγγελματίες πρόχειρους από την Αττική να σου πω,(οι δύο είναι και μέλη μας),και φαντάσου τι μπορεί να γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο.Ο Νίκος (liga rosa) είπε την αλήθεια.Κάποτε στον μακαρίτη τον Ζοζέφ,επαγγελματίας μπουζουξής,του πήγε το μπουζούκι του,ισχυριζόμενος ότι δεν παίζει καλά.“Μα παιδί μου δεν είναι δικό μου αυτό το όργανο.” του λέει.“Πως δεν είναι,πριν ένα εξάμηνο δεν το αγόρασα από σένα;”,“Ναι αλλά οι φωνές του οργάνου δεν είναι δικές μου”.Ο τύπος όταν αγόρασε το όργανο,το έδειξε σε 2-3 μαστόρους άλλους για να πάρει γνώμη,και αυτοί του “σκάλισαν” τα κόκαλα,για να παίζει υποτίθεται καλύτερα.Όχι μόνον ολόκληρος ο καβαλάρης,αλλά και η χαραγή μόνον του κοκάλου,δίνει άλλες ιδιότητες.Ο σωστός οργανοποιός λέει.“δικό μου”,και είναι δικό του εξ ολοκλήρου,"με φροντίδα δική μου"και δεν είναι δικό του εξ ολοκλήρου,αλλά επεμβαίνει στα σημεία που θεωρεί ότι πρέπει να επέμβει,και σου δίνει με αυτόν τον τρόπο ένα αξιόλογο προϊόν.Ο οργανοποιός που δεν θα στο πει ί,αλλά έχει επέμβει,δεν πέφτει σε ατόπημα ποιότητας,-αφού έχει φτιάξει ότι νομίζει ότι πρέπει-,πέφτει σε ηθικό ατόπημα όμως.Ο Βαμβακάς,ξεκίνησε από σκαφάς,μεγάλωσε τις δραστηριότητές του,και τέλος φτιάχνει και φασόν όργανα,για όποιον θέλει.Δεν ανακαλύψαμε τώρα την Ακρόπολη,αυτό γίνεται και θα γίνεται στο εμπόριο.Φυσικά δεν είναι κακό το κάποιος να είναι φασονίστας.Το θέμα το έχουμε εμείς,γιατί πρέπει να ξέρουμε τι ζητάμε από την ζωή μας.Ένας φασονίστας,προσπαθεί με μαζική παραγωγή να ελαχιστοποιήσει τις τυχούσες αστοχίες.Δεν έχει την πολυτέλεια του χρόνου να ασχοληθεί λεπτομερώς με αυτές.Αυτές όμως πάντα θα υπάρχουν σε μεγαλύτερο,ή μικρότερο ποσοστό.Μαζί με τις αστοχίες όμως,συμβαίνει και καμιά φορά να βγει ένα όργανο,καλύτερο από το αναμενόμενο.Αυτό όμως θέλει καλό ψάξιμο,και δεν ξέρω κατά πόσον μπορεί ο κάθε φασονίστας,να επιτρέπει στον κάθε υποψήφιο πελάτη,το “ξεσκόνισμα” ολοκλήρου του εμπορεύματός του.Είναι κι αυτό ένα θέμα.

Καλημέρα,
τα σέβη μου στην άποψή σου nikosn!