εντάξει ηλία, εδώ κάποιοι προσπαθούνε να κάνουνε μια σοβαρή κουβέντα κι εσύ αναμασάς τα ανιστόρητα που μας έλεγαν στο σχολείο. ελπίζω από δω μέσα να αφήσεις σιγά-σιγά τις (τόσο βολικές, ομολογουμένως) μανιχαϊστικές βεβαιότητες…
είναι τραγικό να μιλάμε για καθαρότητες σε ένα από τα μεγαλύτερα χωνευτήρια του κόσμου. εδώ ασχολούμαστε με το ρεμπέτικο, από τα όμορφα πράγματα που ξεπήδησαν από τη συνάντηση, σύγκρουση, συνύπαρξη τόσων διαφορετικών παραδόσεων.
για τους πρόσφυγες: όταν ήρθαν διωγμένοι στην ελλάδα, οι “καθαροί” έλληνες σαν κι εσένα τους έλεγαν τουρκόσπορους και τους καταδίκαζαν στην ανέχεια. τα πολιτικοοικονομικά της εποχής είναι γνωστά και ας μην τα πιάσουμε, εξάλλου βλέπουμε πώς φέρεται η πλειοψηφία και σήμερα στους πρόσφυγες. μια που μιλάμε για μουσική (όσο μπορούμε), σκέψου μόνο πως συκοφάντησαν και εν τέλει απαγόρευσαν τη μουσική τους γιατί ήταν ανατολίτικη και όχι δυτικοπρεπής.