πρωτον κοίτα το κουρδιστιρι να είναι 440
δεύτερον κούρδισε μεταξύ τους τις χορδές παίρνοντας σα βάση τη ρε
τρίτον κούρδισε τη μια λα με το κουρδιστιρι και μετά χτύπα τες και τις 2 μαζί κουρδίζοντας την άλλη ταυτόχρονα μέχρι να γίνουν ίδιες
Να ελέγξεις αν η απόσταση του καβαλάρη είναι σωστή… Μέτρα απο τον πάνω μέχρι το 12ο τάστο και απο το 12ο στον κάτω, θα πρέπει να ειναι ίσα, εαν δεν είναι μετακίνησε τον.
Το σκεύρωμα το αντιλαμβανόμαστε ως εξής:
Με το δάχτυλο του ενός χεριού πατάμε τις ρε πχ να πατήσουν στο πρώτο τάστο και με το δάχτυλο του άλλου χεριού να πατήσουν στο τελευταίο τάστο.
Στη συνέχεια ελέγχουμε αν υπάρχει κενό ανάμεσα στη ταστιέρα και τις χορδές.
Όσο περισσότερο κενό υπάρχει, τόσο περισσότερο είναι το σκεύρωμα.
Εάν βέβαια σεν υπάρχει κενό το όργανο είναι εντάξει.
Βέβαια στην δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να ελέγξουμε εάν υπάρχει σκεύρωμα πρός την αντίθετη κατεύθυνση. Στην περίπτωση όμως αυτή, θα έπρεπε να τρίζουν οι χορδές (ταστάρισμα).
Πάντως οσων αφορα την απόσταση των χορδών που ανέφερες Κώστα, για την πρώτη περίπτωση το σκευρωμα δεν είναι απαραίτητο, καθώς το όργανο ίσως να έχει αυτο που ονομάζεται μπανάνα στυλ και οι χορδές να ανοίγουν. Αφου ρυθμίσεις τον καβαλάρη, για να δείς την κατάσταση του οργάνου(εαν η μεταβολή είναι τοσο μικρή που δεν φαίνεται οπτικά) δες αν οι υπόλοιπες νότες βγαίνουν σωστά ή αν φαλτσάρουν
Δεν ξέρω κατα πόσο χρησιμοποιέιται στα μπουζούκια, αλλα γενικά είναι ενας τρόπος κατασκευής του μπράτσου, και χρησιμοποιείται περισσοτερο στις ισπανικές κιθάρες. Εγω το ανέφερα περισσότερο ως παράδειγμα για να ακολουθήσει μια πιο αξιόπιστη μέθοδο για να ελέγξει το όργανο.
Βίκτωρα, χλωμό να είναι μια οκτάβα έξω… Ή οι χορδές θα ήταν λάσκα σα μύξα ή θελά’χανε σπάσει από το τέντωμα (λέω εγώ).
Αντωνιώ από το αμέρικα, καλλιά νά’ναι οι χορδές ψηλά παρά χαμηλά (λέω πάλι εγώ, ο “καλαμπόρτζης” - ΒΙΚΤΩΡΑΑΑΑ!!!). Έχεις μικρότερη πιθανότητα τριξίματος. Κι έπειτα αν είναι και λίγο ψηλά οι χορδές, αποκτάς και πιο δυνατά δάκτυλα. Καλή εξάσκηση, και μετά παίζεις πιο άνετα και σε μικρότερες αποστάσεις χορδών-ταστιέρας…
Πάνος
ΔΞΤΙΝΠΘ!
(Δε ξανατρώγω Ινδικό Να Ποθάνω Θέλει!)
Διαφωνώ με τις ψηλά χορδές.
Καλύτερα οι χορδές να είναι χαμηλά, όσο παίρνει,
και ας τσιρίζει ανεπαίσθητα το όργανο. Καλύτερα θα μάθει κάποιος να παίζει σε ένα όργανο με χαμηλά τις χορδές παρά με ψηλά.
Όταν οι χορδές είναι ψηλά στο όργανο, μεγαλώνει και ο κίνδυνος σκευρώματος, δεν πατάν οι χορδές καλά στον καβαλάρη, δυσκολεύεσαι στο παίξιμο γενικότερα.
Pros Kosta, Kosta ekana to proto pragma me tis xordes, kai ontws ta perisotera siderakia stin mesi tis tastieras, den akoumpane tin xordi.
Me liga logia to bouzouki mou exei skevrwsei??
Pos mporei na diorthwthei auto, an to deis to thema kathara apo tin fysiki pleura tou, kai as ypothesoume pos to mpratso tou bouzoukiou einai mia apoliti eutheia, tote oti kai na kaneis sto mpratso pos mporeis na petyxeis ola ta siderakia na koumpane stin xordi??
Oi xordes den trizoun. Exw proseksei omws pos eidika stin kato RE xordi, oi psiles oi notes psilofaltsaroun.
Me liga logia to bouzoukaki mou eina arosto.
Poso nomizeis oti prepei na pliroso gia mia tetia doulia??
Kosta sou stelnw kati fotografies sto e-mail sou.
Se kapion filo pou zitise na metrisw tin apostasi xordwn apo tin tastiera, eksigise to mou ligo parapanw den to katalava.
Φίλε Αντώνη
Οταν κουρδίζεις καλά τις ελεύθερες χορδές και εξακολουθείς να ακούς φάλτσα σε άλλες θέσεις της ταστιέρας είναι πολύ πιθανό να οφείλεται σε παλιές χορδές. Το φάλτσο ακούγεται περισσότερο στις λα. Πριν επέμβεις στο μπράτσο βάλε απαραίτητα καινούργιες χορδές.
Αντώνη, με τη βοήθεια μιας μεζούρας μέτρα απο τον πάνω καβαλάρη εως το 12 τάστο και μετά απο το 12 τάστο εως τον καβαλάρη(κατω), εαν οι αποστάσεις δεν βγαίνουν ίσες θα πρέπει να διορθώσεις την απόσταση του καβαλάρη(κατω) ώστε να είναι μετακινόντας τον. Τότε θα ελεγξεις εαν το όργανο φαλτσαρει… Εαν οτνως φαλτσαρει… έχεις πρόβλημα.
E, τωρα μια οκταβα… που λεει οι λογος ρε παιδι μου…για πλακα το’πα…για να γελάσουμε…κι ασε που δεν το εχω δοκιμασει και ποτε…και χιονιζε κιολας…δε θυμαμαι ακριβως…εκανε και πολυ νυστα κεινη την ωρα…
Φίλε Αντώνη άλλαξε χορδές τσεκάρισε τον καβαλάρη και ξαναδοκίμασε.
Άσχετο με το θέμα αλλά εαν μάθεις να παίζεις με την χορδές ψηλά μπορεί όντως να σου βγαίνει η Παναγία αλλά τελικά αποκτάς πολύ γερό πάτημα στο δάχτυλο, γεγονός που σε βοηθάει να βγάζεις πιο καθαρό ήχο αλλά σε δυσκολεύει στα πιο γρήγορα παιξίματα.