Στα σχόλια είδα οτι πρόκειται για τον γιο του Βαγγέλη Παπάζογλου.
Θυμήθηκα επίσης αμυδρά τον ιδιο να παίζει σε αποσπασμα ενος ντοκυμαντερ της ΕΡΤ για τα ρεμπετικα της εργατιας (αν θυμαμαι καλα) και μου είχε κανει εντύπωση οτι επαιζε στον τζουρά το ¨ εργατης τιμημένος¨ χωρίς πένα , παρα μόνο με τα νύχια…
Έψαξα το φόρουμ να μάθω για αυτον τον ανθρωπο αλλα φαίνεται πως δεν υπάρχει κάτι.Αν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για αυτην την τόσο ενδιαφέρουσα φυσιογνωμία του ρεμπέτικου είναι ευπρόσδεκτες.
Είναι γεγονός, ακόμα και 9 χρόνια μετά δεν έχει συζητηθεί ιδιαίτερα στο φόρουμ ο Γιώργος Παπάζογλου εκτός από κάποιες συνεντεύξεις του που κυρίως μιλάει για τον πατέρα του.
Όμως έχουν ενδιαφέρον 1-2 αναφορές στο όνομά του:
1. Σχετικά με την άποψή του για την χρήση της λέξης “Αμάν” στους αμανέδες:
(1. Σχετικά με την άποψή του για τη χρήση της λέξης ¨ Αμάν " στους αμανέδες)
Παραθέτω σχετικά τον από το 2004 σχολιασμό μου (Ν. Α. Πολίτης, Μία παρουσίαση για τον αμανέ, Ύδρα 2004):
Κατά τη δεύτερη εκδοχή το όνομα προέρχεται από το “αμάν” (έλεος, οίκτος, λέξη αραβική) που επαναλαμβάνεται κατά κόρον στα γυρίσματα και τσακίσματα του στίχου κατά την εκτέλεσή του, ενώ σχεδόν ποτέ δεν εμπεριέχεται στο σκελετό του κειμένου (στο δίστιχο). Ανατρέχοντας σε λεξικά βρίσκει κανείς υποστηρικτές πότε της μίας, πότε της άλλης άποψης. Σημειώνω πάντως ότι έχει εκφραστεί και η θέση, από την Αγγέλα Παπάζογλου (υποστηρίχτηκε και από τον γιό της Γιώργο), ότι στους αμανέδες δεν εμφανίζεται η λέξη αμάν, αλλά διαψεύδει η ίδια τον εαυτό της και στις δύο (θαυμάσιες) ηχογραφήσεις αμανέδων που έχουμε από εκείνην ( * ) .
( * )
“Χετζάζ μανές” και “σαμπάχ μανές”, στον (διπλό) δίσκο “Βαγγέλης Παπάζογλου, το σμυρναίικο τραγούδι στην Ελλάδα μετά το 1922”, επιμ. “Κέντρο έρευνας και μελέτης των ρεμπέτικων τραγουδιών”, δίσκοι “Λύρα”, Αθήνα 1993.
Είναι παράλογος αυτός ο ισχυρισμός. Μόνο αν εννοούσαν ότι δεν περιλαμβάνεται υποχρεωτικά η λέξη, τότε θα μπορούσε να στέκει. Ίσως ο Γιώργης να λέει μανέδες χωρίς τη λέξη «αμάν». Αλλά εννοείται ότι κατά κανόνα υπάρχει το αμάν μέσα.
Υπάρχουν και κάποιες ερασιτεχνικές ηχογραφήσεις της. Εδώ, στα νούμερα 14 και 15 του πρώτου μηνύματος, λένε πρώτα η Αγγέλα και μετά ο Γιώργης από δύο δίστιχα στο Σμυρναίικο Μινόρε. Δεν έχω χρόνο αυτή τη στιγμή να τα ξανακούσω ολόκληρα, όποιος έχει ας μας πει (αν το κρίνει σημαντικό) αν λένε «αμάν»!
Δεν θυμάμαι δυστυχώς την πηγή από την οποία προέκυψαν αυτά, σίγουρα δεν θα είναι μόνο μία. Πάντως και η Αγγέλα Παπάζογλου και ο Γιώργος άφηναν σαφώς να διαφανεί κάποια δυσαρέσκεια σχετικά με τη χρήση του επιφωνήματος αμάν στους αμανέδες. Δικαίωμά τους βέβαια, ειδικά για την Αγγέλα που έζησε στο πετσί της τη δύσκολη εποχή των εντάσεων με τους Τούρκους και τα πασίγνωστα φρικτά επακόλουθα….