Γεια χαρά σε όλους

Σας γράφω από την Νορβηγία. Έχω τζουρά και 3 χορδο μπουζούκι και με ενδιαφέρει να αγοράσω μπαγλαμαδακι. Δεν μπορώ να κατέβω στην Ελλάδα οπότε πρέπει να βρω κάποιον που να μπορεί να το στείλει σε σκληρή θήκη. Έχετε κάποιον να προτείνεται;
Επίσης ξέρει κάποιος Εάν το μανίκι έχει συγκεκριμένο φάρδος ή μπορεί να γίνει και πιο στενο;
Το μπουζούκι μου έχει κι αυτό στενό μανίκι και με έχει βολέψει πολύ.
Σας ευχαριστώ.

5 «Μου αρέσει»

Καλώς όρισες! Γενικά οι περισσότεροι τώρα πια στέλνουν ταχυδρομικώς, με την κατάλληλη φροντίδα που δεν είναι απλώς μια σκληρή θήκη. Αναλόγως το μπάτζετ πάνε και οι προτάσεις. Τί είδους μπαγλαμά θέλεις, σκαφτό/δουγάτο, μεγάλη/μικρή κλίμακα, μουρμούρικο/μπουζουκίσιο, κλπκλπ;
Το μανίκι μπορεί να γίνει στενό, με κίνδυνο να σκεβρώνει εύκολα βέβαια λόγω τάσης χορδών. Πάντως ίδιο χέρι παίζει μπουζούκι και μπαγλαμά οπότε το μπράτσο δεν χρειάζεται να είναι λεπτό.

2 «Μου αρέσει»

Κοίτα, το μπουζούκι μου είναι με δούγιες, ενώ ο Τζουρας μου σκαφτός. Δεν το χω πολύ σκεφτεί αυτό αλλά μάλλον προς τον σκαφτό πάω. Τώρα από ξύλα μην με ρωτάς Δεν έχω γνώση. Το καλύτερό θα ήταν να μπορούσα να ακούσω το όργανο αλλά δυστυχώς δεν είναι εφικτό. Μου αρέσει ο ήχος να σέρνεται λίγο να μην είναι κοφτος Εάν είναι κατανοητό αυτό που λέω. Δλδ να έχει βάθος, να κρατάει.
Το μεγάλη, μικρή κλίμακα δεν το κατάλαβα αυτό. Μπορείς να μου εξηγήσεις σε παρακαλώ;
Α επίσης Και τα δύο μου όργανα έχουν στενό μανίκι γι αυτό γράφω για το μανίκι. Αλλά εάν έχει κίνδυνο να σκευρώσει φυσικά θα το πάρω όπως πρέπει να είναι. Σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου.

Φιλικά

Σάκης

καλώς ήρθες και καλημέρα σε όλους!
αν μου επιτρέπετε θα μπω κι εγώ στην κουβέντα

γι αυτό το χαρακτηριστικό χρησιμοποιούμε συνήθως τον όρο sustain (εννοούμε διάρκεια)

Τα σημεία που χαρακτηρίζουν το φάρδος είναι 1) το “πάνω κόκκαλο” (προς τον καράολα, αλλιώς nut, ζυγός ή “μαξιλάρι”) και 2) το σημείο της ένωσης του μπράτσου με το σκάφος. Δεν είναι απαραίτητα ίδια τα μεγέθη σε όλους τους κατασκευαστές, μπορεί κάθε ένας να έχει τα δικά του πρότυπα.
Όμως η αίσθηση του “στενού” μπράτσου εξαρτάται κι από τη διαμόρφωση της διατομής στο πίσω μέρος του. Αν είναι ελλειπτική (αριστερά στο σκίτσο παρακάτω), ακόμα κι αν οι εξωτερικές διαστάσεις είναι ίδιες, επειδή όντως αφαιρείται υλικό από την καμπύλη σε σχέση με μια πιο ημικυκλική διατομή (δεξιά), το άτιμο το χέρι το καταλαβαίνει:

111

Εγώ προτιμώ ελλειπτική διατομή με φάρδος 26 στο ζυγό και 32 στην ένωση σε όλα τα τρίχορδα (μπαγλαμά, τζουρά, μπουζούκι, το ίδιο). Πιο φαρδειά δεν χρειάζονται (εκτός αν προτιμάει κανείς φαρδύτερο μπράτσο), πιο στενά δυσκολεύουν λίγο το παίξιμο. Στον μπαγλαμά γίνεται και πιο στενό αν θέλεις να παίζεις περισσότερο συγχορδίες, αλλά κατά τη γνώμη μου όχι κάτω από 24-30, αρχίζει να υπάρχει και θέμα με τις τάσεις. Αν θέλεις και μελωδία (στον μπαγλαμά πάντα) νομίζω ότι τα παραπάνω μεγέθη (26-32) είναι καλά .

Αν θέλεις μέτρησε τις διαστάσεις αυτές (ζυγό και ένωση) στα δικά σου όργανα να έχεις μια βάση για το τι να ψάξεις. Σε κιθάρες εμπορίου αυτά τα μεγέθη (ζυγός - ένωση) υπάρχουν στις “προδιαγραφές” της περιγραφής του οργάνου, δεν ξέρω αν τα αναφέρουν σε μπουζούκια αλλά μπορείς να ρωτήσεις.

4 «Μου αρέσει»

@manos_tourpalis όπως πάντα αναλυτικός και ακριβής! Πρέπει κάποια στιγμή να δοκιμάσω τους μπαγλαμάδες που φτιάχνεις.
@Σακη η κλίμακα είναι το μήκος ελεύθερης χορδής, που το αντιλαμβανόμαστε ως “πόσο μεγάλα είναι τα τάστα”. Ένας μπαγλαμάς με μεγάλη κλίμακα 35-38εκ είναι πιο ευκολόπαιχτος στις μελωδίες από ένα μπαγλαμαδάκι με κλίμακα αντίστοιχη του μπουζουκιού στα 33-34εκ.
Στο φόρουμ θα βρεις αρκετό υλικό για μπαγλαμάδες, πρόσφατα είχαμε μια ζουμερή συζήτηση:

1 «Μου αρέσει»

Επεξηγηματικότατος.

Σας ευχαριστώ πολύ όλους σας.

Εξερευνώντας το site το βρίσκω όλο και πιο πολύ ενδιαφέρον.

Μπράβο σε όλους.

Σάκης

3 «Μου αρέσει»