Βοηθεια για κουρδισμα

Γεια χαρα παλικαρια.Αρχισα να μαθαινω τζουρα και το κουρδιστιρι μου πανω εχει επιλογη και σε ποιο ειναι το κλειδι που κουρδιζεις( αν το λεω σωστα) εχει δλδ του σολ του ρε το default ειναι το C.Η διαφορα ειναι προφανης στο αυτι μιας και διαφερουν περιπου ενα ημιτονιο απο οτι καταλαβα.Με τι κλειδι πρεπει να κουρδισω;

Γειά σου Χρήστο.
Με κλειδί C πρέπει να κουρδίσεις και Hz να ειναι στο 440.
Τώρα σχετικά με τα γράμματα που πρεπει να σου εμφανίσει είναι το D για την νότα ρε και το A για την νότα λα.
Α=Λα, Β=Σι, C=Ντο, D=Ρε, Ε=Μι, F=Φα και G=Σολ

δες και εδώ! http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=19729&highlight=��������&page=2

Φίλε δεν ξέρω αν σε καλύπτει αλλά δες το —> http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=19553

έτσι τον κούρδισα τον τζουρά εγώ πρώτη φορά τότε.

σας ευχαριστω ολους παιδια

Απλως μιας και υπαρχει το τοπικ, ειπα να ρωτισω πως κουρδιζετε χωρις τα εργαλεια αυτα που λετε, χρισημοποιοντας μονο το αυτι. Ευχαριστω εκ τον προτερων

κάποιος φίλος απ το φόρουμ μου 'χε πει πως το μπιπ μπιπ του τηλεφώνου, είναι λα

ρε φιλε ειπαμε κουρδισμα οχι φαντασιες. Και εξαλλου σε ποια εποχη ζεις ??? τα τηλεφωνα παιζουν Μαρκο αμα θελεις και μπορει να σου φταχνει κανα μπουζουκι τιπου Καραγιαννη ετσι οπως παμε.
Εγω λεω να το κουρδισεις στο περιπου ωστε να βγαζει νοημα. Ξερω πως πατωντας το πεμπτο ταστο της λα πρεπει να ειναι ιδια με τη ρε (κατω) μονο αυτο ξερω , δεν ξερω ομως τι γινετε με την πανω ρε.

Μα δεν είναι φαντασίες… όντως είναι κάποιοι που κουρδίζουν ακριβώς όπως σου 'πα…πετυχαίνουν τη λα και μετά από αυτήν κουρδίζουν και τη ρε καντίνι…
τώρα με τη μουργκάνα (την πάνω ρε) που λες, δεν ξέρω τεχνική, θέλει μάλλον να πιάσεις με το αυτί το ρε μία οκτάβα πιο κάτω.

Δεν ξέρω αν παίζουν Μάρκο (και) τα σταθερά τηλέφωνα, πάντως όπως πάμε θα ενσωματώσουν κουρδιστήρι ή βιντεάκι με οδηγίες…

Τώρα χωρίς πλάκα, εγώ όποτε έχω δοκιμάσει με το αυτί να το κουρδίσω απλά έχω ένα τραγούδι στο μυαλό μου και πειράζω τις χορδές ώστε να βγει σωστά ηχητικά.
Αλλά γιατί να το κουρδίσεις στο περίπου και όχι ακριβώς με ένα μηχάνημα? πάρε ένα χρωματικό κουρδιστήρι, θα βρεις με λίγα ευρώ.

χαχα φιλε, τα σταθερα εγιναν ασυρματα πλεον…

Δεν ξερω για σενα αλλα λογω τις ιστοριας του ρεμπετικου δεν μπορω να πιασω ενα κινεζικο πραμα για να το ρυθμισω, δεν μου καθετε ωραια. Φυσικα μπορεις να πεις πως υπερβαλω λιγο/πολυ αυτη τη στιγμη και μπορει να αλλαξω γνωμη αυριο/μεθαυριο. Αλλα εξαλλου παλια δεν ειχαν κουρδιστιρια αρα καπως πρεπει να τα κουρδιζαν. Σωστο μου ακουγετε αυτο με το τραγουδι.

Καλά το λές, απλά σκέφτομαι ότι μέχρι να εξασκηθεί το αυτί ώστε να το κουρδίζεις μόνος, χρειάζεται να κουρδίζεται σωστά ώστε να μπορεί να βγει κανά τραγουδάκι…οπότε πέφτουμε στη βοήθεια των Κινέζων.

Οι ρεμπέτες δεν ξέρω πως κούρδιζαν, αλλά αυτοί ήταν πολύ μπροστά… κούρδιζαν και σε ντουζένια, ενώ εμείς ξέρουμε μόνο ρε-λα-ρε. Πάντως δε νομίζω αν είχαν κάποιο βοηθητικό μέσο να μην το χρησιμοποιούσαν, η τεχνολογία δε χαλάει κάποια ιστορία από μόνη της, το θέμα είναι πως τη χρησιμοποιούμε.

Πάντως άμα μάθεις με το αυτί να κουρδίζεις είναι ότι καλύτερο. Οι περισσότεροι παίκτες μετά από κάμποσο καιρό κουρδίζουν μόνο έτσι.

Η πάνω ρε είναι όντως αίνιγμα…
Για δοκίμασε με τραγούδι, πχ το “Ραντεβού σαν περιμένω” του Παπαϊωάννου, που τη χρησιμοποιεί.

Οποιος θελει να κουρδιζει με το…αυτι αλλα δεν εχει μια βαση αν αυτο που παιζει ειναι ΡΕ-ΛΑ-ΡΕ μπορει να ακουσει στο παρακατω link και να ειναι σχετικα σιγουρος… Αρκει παντα να δουλευουν σωστα τ’αυτια του…!! http://74.52.59.36/index.php?option=com_content&view=article&id=333%3Abouzouki-trixordo-tuner&catid=51%3Aflash-free-tools&Itemid=95〈=el Καλο κουρδισμα…

δυστυχώς είναι λα παρά κάτι… κάποιος που ασχολείται με ανατολική μουσική ας μας πεί πόσα μόρια παρακάτω! εξάλλου διαπασών βρίσκεις με 5-10 ευρώ.
ξαναδείτε εδώ http://www.rembetiko.gr/forums/showt…F%F3%F9&page=2 και όσο για τη μπουργάνα, είναι εύκολο για το αυτί να καταλάβει την οκτάβα. το δύσκολο είναι να κουρδίσεις ανοιχτές στο ρε-λα-ρε χωρίς να πατάς πουθενά, καταλαβαίνοντας την τέταρτη (όπως κουρδίζουν οι βιολιστές). έχει να κάνει με το πόσο συμπίπτουν οι αρμονικές.
όταν βγάζεις κομμάτι, επειδή τα 78άρια σπάνια θα είναι ακριβώς στον τόνο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το προγραμματάκι amazing slowdowner (roni music) για να κουρδίσεις το κομμάτι στο όργανο.

Αν δεν θες να πέσεις στην βοήθεια των Κινέζων, τότε μπορείς απλά να πάρεις το λεγόμενο “διαπασών”.

Το “διαπασών” λογικά θα χρησιμοποιούσαν και οι παλιοί ρεμπέτες οι οποίο προφανώς δεν είχαν κουρδιστήρια…
Τι είναι το διαπασών;;;; Χρησιμοποιώ από την βικιπαιδεία:

μικρό μουσικό όργανο με δύο παράλληλους μεταλλικούς βραχίονες που σχηματίζουν πέταλο, του οποίου οι δονήσεις παράγουν ήχο ορισμένου ύψους και χρησιμεύει κυρίως για να δοθεί ο τόνος

Ο τόνος που δίνεται συνήθως είναι το λα.

Επίσης υπάρχουν διάφορου τύπου σφυρίχτρες οι οποίες είναι “κουρδισμένες” έτσι ώστε να παράγουν συγκεκριμένες συχνότητες όπως η λά , η ρέ κτλ.

Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι.

:109: Έχεις απόλυτο δίκιο, Νίκο. Με την όποια ακρίβεια μπορεί να έχει το αφτί μου και ένα τούρκικο όργανο σειράς, είναι τέσσερα μόρια βαρύτερο από τα 440 Hz. Δυστυχώς το κουρδιστήρι μου δεν διαθέτει ένδειξη με αναφορά σε ψηφιακά εκπεφρασμένο απόλυτο νούμερο χέρτζ. Λέει μόνο «σολ δίεση + (περίπου) 18 %».

:109:ξανά, δεν το είχα ποτέ σκεφτεί!..

Κουρδίζω σημαίνει: α) Να είναι όλες οι χορδές ταιριασμένες μεταξύ τους -απολύτως απαραίτητο.
β) Να συμφωνούν με το “αντικειμενικό” μέτρο ότι το Λα είναι 440 ΗΖ, και οι υπόλοιπες νότες διαμορφώνονται αναλόγως. Αυτό δεν είναι τόσο απαραίτητο: αν παίζεις μόνος σου δε χρειάζεται να έχεις το ίδιο κούρδισμα με κανέναν. (Αρκεί βέβαια να μην είσαι πολύ πιο ψηλά και σπάσεις το όργανο).

Τα ηχητικά κουρδιστήρια, είτε διαπασών είτε σφυρίχτρες είτε ηλεκτρονικά, σου δίνουν αυτό το αντικειμενικό μέτρο. Όσα δίνουν μόνο μία νότα, συνήθως είναι η Λα. Αν δίνουν πολλές, τις παίρνεις όλες. Αν δίνουν μόνο Λα, ταιριάζεις το ψηλό Ρε ίσα με τη νότα της χορδής Λα στο πέμπτο τάστο. Για το μπάσο ρε μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις “αρμονικές”: ακουμπάς απαλά την μπουργάνα στο 12ο τάστο -δεν την πατάς-, και δίνει μια σιγανόφωνη αλλά πολύ καθαρή νότα που κανονικά πρέπει να ταυτίζεται με το ψηλό ρε. Αυτή η νότα εξακολουθεί να ακούγεται και αφού σηκώσεις το δάχτυλο, οπότε σε διευκολύνει να κουρδίσεις. Μπορεί να μην το πετύχεις αμέσως: αν δεις κάποιον να το κάνει πιάνεις το κόλπο.

Άμα το συνηθίσεις, μπορείς να βρεις και τις άλλες αρμονικές και σιγά σιγά θα βρεις μέχρι πού σε εξυπηρετούν στο κούρδισμα.

Αν για κάποιο λόγο ξεκινήσεις με το Ρε, τότε κουρδίζεις την μπουργάνα όπως είπαμε και μετά τη μεσαία από το 7ο τάστο της μπουργάνας.

Αν δεν έχεις κανένα αντικειμενικό μέτρο, κουρδίζεις στον αέρα. Εφόσον η κάθε χορδή είναι σωστή σε σχέση με τις άλλες, είσαι μια χαρά.
Υπάρχει βέβαια και το άλλο κόλπο: αν εντοπίσεις ότι σε κάποιο σιντί ένα κομμάτι είναι σε αντικειμενικό κούρδισμα και το Λα ή το Ρε ακούγεται αρκετή ώρα ώστε να σου δώσει τόνο (π.χ. κανένα ταξίμι που παίζουν πολύ τις ίδιες νότες), κουρδίζεις με βάση αυτό. Αλλά καμία εμπιστοσύνη στις παλιές ηχογραφήσεις: μέχρι το 30-40 οι μουσικοί κούρδιζαν με άλλη λογική, δεν τους ένοιαζε (συνήθως) το αντικειμενικό μέτρο, και επιπλέον το γραμμόφωνο πολλές φορές αλλοιώνει τη νότα.