Βερνικι μάτ σε μπουζουκι

Καλησπέρα. Σήμερα έκανα παραγγελία το νέο μου τρίχορδο .Ζήτησα από τον οργανοποιο μου να φτιάξουμε το όργανο με βερνίκι ματ.Ηταν κατηγορηματικός στο όχι διότι είναι πολύ σκληρό σαν βερνίκι το ματ και θα μου κόβει τον ήχο(αυτό μου είπε) .Έχετε κάποια εμπειρία για αυτό το ζήτημα;

1 «Μου αρέσει»

Τα βερνίκια χωρίζονται αν έχω καταλάβει καλά σε πολλές κατηγορίες & υποκατηγορίες.
Ανάλογα το είδος του βερνικιού φαντάζομαι αντίστοιχα κόβει η δίνει.
Στην ίδια ερώτηση που εκανα στον Μαστροπαναγιωτη (Καφετζοπουλο) μου είπε ότι το ματ βερνικι που έχει βάλει έχει όλα τα καλά της γομολακας (που το θεωρεί τον καλύτερο τρόπο) με πολλαπλάσια αντοχή.
Τώρα αυτός ο τομέας αν έχω καταλάβει καλά είναι μάθημα χημείας.
Αλλά ας περιμένουμε να απαντήσουν και οι πιο ειδικοί.

Μου είπε για γομολακα αλλά δεν ρώτησα αν θα είναι σε όλο το όργανο η μόνο στο καπάκι

Τα περισσότερα γνωστά βερνίκια είναι καλά για την οργανοποιία. Το θέμα είναι πως θα σταθεί απέναντι τους ο όργανοποιός, και πως θα τα εφαρμόσει. Οι περισσότεροι επαγγελματίες έχουν βρει κάποιους τρόπους, και συνιστούν αυτούς ως καλύτερους. Σαφώς δεν είναι έτσι, αλλά μην περιμένουμε από κατασκευαστές να έχουν εμπειρία και γνώσεις λουστραδόρων μουσικών οργάνων. Ένα όργανο πίστας,με λουλούδια, σαμπάνιες κ. α. θα πρέπει να βερνικώνεται με βερνίκι 2 συστ.για αυξημένη προστασία.Ένα όργανο συναυλιών
μπορει με περισσότερους τρόπους.Ένα ιστορικό όργανο, με ότι είχε χρησιμοποιήσει ο κατασκευαστής του. Γιατί δεν θα πρέπει όλα τα παραπάνω όργανα να έχουν αξιοπρεπεί ήχο;Στην περίπτωσή σου το κυριότερο πρόβλημα δεν θα είναι η κάποια θετική ή αρνητική επίδραση στον ήχο. Το πρόβλημα με τα μάτ βερνίκια είναι, ότι στον καιρό, στα σημεία τριβής, (εκεί που ακουμπά το μπράτσο μας στην γωνία του καπακιού, στην πενιέρα, η πίσω πλευρά του μπράτσου), φεύγει το ματαριστικό συστ. που υπάρχει στο επάνω μέρος του ξηρού πια υμένα , καί αρχίζουν οι γυαλάδες τόπους τόπους. Άθλιο το μετά αισθητικό αποτέλεσμα.

6 «Μου αρέσει»

Ηχητικά πιστεύω υπερτερεί η γομαλάκα αλλά το όργανο θέλει προσοχή γιατί λερώνεται εύκολα και φαίνεται.

Τι σε κάνει Λάμπρο να το ισχυρίζεσαι αυτό;

Το ότι λερώνεται πιο εύκολα?Το έχω δει.Αν ρωτάτε για το ηχητικό αποτέλεσμα που έγραψα έτσι έχω ακούσει μουσικούς να λένε.Δεν έχω όργανο με τέτοιο λούστρο για να το πω με βεβαιότητα.
Από την άλλη όσον αφορά αυτό

Στην πίστα ή σε συναυλία με όργανο που έχει μπει στην πρίζα πως να καταλάβει κανείς τη διαφορά?

Λερώνεται εννοείς καθαρίζει με ένα πανί;Η πρέπει να περαστεί γομολακα κάποια στιγμή ;

Δεν νομίζω ότι μπορεί να καθαριστεί με πανί.Απο την άλλη σίγουρα όπως θες εσύ πάρε το όργανο αλλά καλό θα ήτανε να λάβεις υπόψη σου τον οργανοποιό που στο φτιάχνει.Απο τη στιγμή που τον εμπιστεύεσαι για την κατασκευή του οργάνου γιατί να μην τον εμπιστευτείς και στο λούστρο?Βέβαια εγώ οργανοποιός δεν είμαι και τα λεφτά για το όργανο εσύ τα δίνεις.
Δεν είχε έτοιμα όργανα να τα ακούσεις να έχεις μια άποψη?

Ένα όργανο πίστας δεν ακούγεται μόνο ηλεκτρικά. Όλοι οι καταξιωμένοι πσίκτες, θέλουν τα όργανα τους να ηχούν καλά και φυσικά. Έχω δει όργανα με βερνίκια 2 συστ. να έχουν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ήχο, και βερνίκια με γομαλάκα βουβά. Και το αντίθετο. Εν κατακλείδι. Όπως είπα και πιο πάνω οι κατασκευαστές βρίσκουν έναν τρόπο που τον μαθαίνουν καλά, και αυτόν πριμοδοτούν. Όσο για το επιχείρημα το ακουστικό “έτσι λένε οι μουσικοί” καταλαβαίνεις δεν είναι και τόσο ισχυρό. Η εφαρμογή των βερνικιών είναι τεχνική εφαρμογή χημικών προϊόντων, και η χημεία είναι θετική επιστήμη, και δεν χωρούν εύκολα υποκειμενικές εντυπώσεις. Αυτός είναι και ο λόγος της ερώτησης μου. Μην πσρεξηγηθώ. Δεν θέλω να φανεί ότι αντιδικώ και μάλιστα μαζί σου Λάμπρο. Υπάρχουν παλσιότερες αναρτήσεις στο φόρουμ, στο θέμα “Λούστρα”, σελίδες επί σελίδων, που έχουν αναφερθεί και ξανα ειπωθεί αυτά τα πράγματα. Έχω ξαναπεί ότι τα ακρυλικά βερνίκια, έχουν μεγαλύτερη σκληρότητα, (άρα και προστασία), αλλά ταυτόχρονα και μεγαλύτερη ελαστικότητα, άρα “παρακολουθούν” το καπάκι καλύτερα στους κραδασμούς του, και άρα καλύτερη ηχητική απόδοση. Υπάρχουν βερνίκια νερού ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ!!! αλλά οι όργανοποιοί είναι δύσπιστοι. Το δίκιο τους είναι ότι ώσπου να κάνουν τις εφαρμογές τους, και να συνηθίσουν τις νέες εφαρμογές, μπορεί να έχουν αστοχίες σε όργανα, και φυσικά αυτό δεν το θέλουν. Έτσι παραμένουν στα ίδια. Ακόμα τους σηκώνεται η τρίχα στο άκουσμα του νερού. Σε άλλο νήμα, έχω αναφερθεί με στοιχεία στα βερνίκια νερού, και πως δουλεύουν. Θέλει λίγο ψάξιμο στις παλιότερες σελίδες. Το ερώτημα έχει ξανά τεθεί.

Για το βρώμισμα,οι ρύποι είναι ίδιοι. Απλά στην γομαλάκα έχεις λιγότερα καθαριστικά, και πολύ πιο ήπια.

6 «Μου αρέσει»

Αλίμονο κουβέντα κάνουμε δεν παρεξηγούμε.Εγώ έτσι και αλλιώς γνώσεις σε κατασκευές οργάνων δεν έχω όποτε εσείς σίγουρα γνωρίζεται περισσότερα.

2 «Μου αρέσει»

Να προσθέσουμε ότι κάποιοι προτιμούν να κάνουν “outsource” το βερνίκωμα σε τρίτους επαγγελματίες, πιο εξειδικευμένους πιθανώς στο αντικείμενο. Κατ’ αναλογία με τα σκάφη δηλαδή.

Αυτό δεν είναι κακό (κατ’ εμέ τουλάχιστον), καθώς πέρα από το τεχνικό κομμάτι της εξειδίκευσης υπάρχει και το σημαντικό θέμα της υγείας: Το να δουλεύεις με βερνίκια και τις αναθυμιάσεις τους σε μη κατάλληλα εξοπλισμένο χώρο (όπως τα περισσότερα οργανοποιεία) δεν είναι και ότι καλύτερο.

4 «Μου αρέσει»

Γενικα τα μπουζουκια με γομαλακα μονο στο καπακι ποση αντοχη μπορει να εχουν?Θελω να φτιαξω το μπουζουκι με αντοχη στο χρονο και φυσικα με καλο ηχο .Εχω μπερδευτει .Ειναι τοσο ευαίσθητο με γομαλακα το καπακι?