Ασκήσεις για καθαρό παίξιμο

Καλημέρα, θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιοι ξέρουν ή χρησιμοποιούν συγκεκριμένες ΑΣΚΗΣΕΙΣ που βοηθούν στο να κάνουμε το παίξιμό μας πιο καθαρό… δηλαδή να μην ακούγονται τριξίματα ή κούφιες αλλά όλες οι νότες μία μία…

Μονο με παρα πολυ και σωστη μελετη θα σου προτεινα εγω απο την σκοπια μου

Φίλε μου καλέ, αν το παλεύεις μόνος σου, θα σου πρότεινα να βρεις έναν ΚΑΛΟ δάσκαλο, που θα σε κατευθύνει σωστά!! Γιατί μόνος σου, όσο ταλέντο κι αν έχεις, όσο γρήγορα κι αν μαθαίνεις, θα μάθεις λάθος, το οποίο λάθος αν συνεχίσεις για ποιο επαγγελματικά, θα βρεθεί μπροστά σου, και θα σου είναι πολύ δύσκολο μετέπειτα να ξεχάσεις αυτά που έχεις καταφέρει μόνος σου, και να μάθεις σωστά από την αρχή!! !Συγνώμη αν κούρασα, φιλικά Γιάννης!!!

Αναμφίβολα ένας δάσκαλος χρειάζεται.
Εγώ δυστυχώς δεν έχω και μαθαίνω μόνος μου.
Χωρίς λοιπόν να είμαι δάσκαλος έχω να πω τα εξής για τις καθαρές νότες.
Υπάρχουν ασκήσεις “διάτασης”, μπορείς να τις βρείς σε πολλά βιβλία.

Αυτό που εφαρμόζω εγώ είναι το εξής:
Μία τέτοια άσκηση προσπαθώ να την παίζω τόσο αργά όσο να ακούγεται καθαρά. Το ίδιο κάνω με τα κομμάτια.
Μερικές φορές τις ασκήσεις και τα κομμάτια τα παίζω απελπιστικά αργά δίνοντας σημασία στην καθαρότητα.
Είναι επίσης και μια τεχνική που χρησιμοποιείται στο πιάνο, να παίζουμε πολύ πολύ αργά.

Μετά επιταχύνεις σιγά σιγά σε κάθε επανάληψη/επαναλήψεις, και σταματάς σε εκείνη την ταχύτητα που δεν ακούγεται καθαρά.
Σημαίνει ότι δεν μπορείς να πάς παραπέρα. Επιμένεις εκεί ώρες, μέρες, μήνες μέχρι να καθαρίσει.

Μερικές φορές μπορείς να επιλέξεις μία άσκηση και να σε δυσκολεύει πραγματικά. Αστην, δεν ήρθε η ώρα της. Πιάστην μετά από λίγο καιρό όταν θα έχεις γίνει καλύτερος.

Κάποιοι λένε βέβαια να δοκιμάζουμε και εκεί που δεν μπορούμε στα γρήγορα έστω κι αν δεν ακούγεται καθαρά γιατί βελτιώνεται η σιγανή ταχύτητα μας.
Δεν ξέρω να σου πω αν είναι σωστό.

Κάποιες φορές γίνονται και μαγικά :slight_smile:
Δηλαδή εκεί που παίζοντας μία άσκηση/τραγούδι και δεν σου βγαίνει καθαρά με τίποτα, παίζεις μία άλλη άσκηση/τραγούδι και η προηγούμενη βγαίνει!

Και κάτι τελευταίο: Υπάρχουν προγράμματα στον Η/Υ που επιβραδύνουν ένα τραγούδι ή αλλάζουν την τονικότητα του. Στο φόρουμ έχει ξανααναφερθεί.
Προσάρμοσε τραγούδια που σου αρέσουν στην κλίμακα σου και στην ταχύτητα σου και παίζε τα συγχρόνως με τον Η/Υ εκεί που σου βγαίνουν καθαρά. Για μένα ήταν εξαιρετικά ωφέλιμο.

Συνοψίζοντας: Δεν είναι μόνο η άσκηση η συγκεκριμένη που θα καθαρίσει τις νότες ή η τεχνική. Είναι και η επιλογή της ταχύτητας.
Φυσικά Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

1 «Μου αρέσει»

ktrifon,

Συμφωνώ με τους φίλους που έγραψαν προηγουμένως, απλά να προσθέσω ότι η επανάληψη των ασκήσεων ή των κομματιών που παίζεις μέχρις εσχάτων είναι κι αυτό ένας τρόπος να παίζεις καθαρά. Μη βιάζεσαι για άμεσα αποτελέσματα. Συνέχισε να παίζεις αργά τα κομμάτια ή τις ασκήσεις σου, δίνοντας έμφαση στο καθαρό παίξιμο. Σιγά-σιγά το μυαλό θα κάνει το σωστό συνδυασμό χεριών. Υπομονή.

Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον, αυτό θα κάνω - το αργά και καθαρά - απλώς θα κοιτάξω να το κάνω σε διάφορες συνδυαστικές ασκήσεις και όχι τυχαία κομμάτια για να καλύψω όσο το δυνατόν περισσότερους συνδυασμους από “περπατήματα” πάνω στην ταστιέρα…

Κώστας

Θεωρείτε ότι οι παρακάτω ασκήσεις είναι αρκετές για κάποιον που ξεκινά τώρα
για να πάρει λίγο τον αέρα?

Μπορεί δλδ μετά από αυτές τις ασκήσεις να αρχίσει να μαθαίνει τους δρόμους?

1 «Μου αρέσει»

μάθε κανενα τραγουδάκι για να μερακλώσεις και ασε για αργοτερα τους δρόμους…
Μεσα απο τα τραγουδια θα τους μαθεις σιγα σιγα.

ΥΓ
Ο μεγάλος δάσκαλος Σταθης Μιλάνος δεν έδειχνε ουτε ασκησεις. Το καθε τραγούδι είναι και μια ασκηση έλεγε…

Οι ασκησεις συγκεκριμενα του Στεργιου ειναι ακρως διδακτικες. Εαν εχεις καταφερει να βγαζεις αυτα που δειχνει τοτε εισαι σε ενα επιπεδο να παιξεις αρκετα πραγματα… Το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να περασεις τραγουδια με ΣΩΣΤΟ τροπο (αναφερεται το πως απο την αρχη του ποστ αλλα και σε αλλα θεματα του φορουμ). Αυτες ειναι ασκησεις που θα σε βοηθησουν να τα αποδωσεις καλυτερα. Ξεκινα με τραγουδια. Αυτα ειναι απο μονα τους ασκησεις, και παρεα θα μαθεις και τους δρομους π.χ. το ταδε τραγουδι ειναι νιαβεντ. Δεν θα σου κανουν κακο οι ασκησεις αλλα καλυτερα αστες για λιγο αργοτερα. Ολα αυτα τα γραφω μονο σε περιπτωση που δεν εχεις καποιον να σε ορμηνεψει.

1 «Μου αρέσει»

georgalag ευχαριστώ για το ενδιαφέρον

Στράτο,το παράδοξο είναι ότι έχω κάποιον να με ορμηνέψει και εκείνος μου πρότεινε να μάθω καλά τις παραπάνω ασκήσεις που πόσταρα
και μετά να μου δείξει τους δρόμους.Αν μάθω μου λέει τους δρόμους μετά θα μπορώ να βγάλω πάρα πολλά τραγούδια.
Θεωρείτε ότι με συμβουλεύει λανθασμένα?

Να σημειώσω ότι δεν είναι δάσκαλος μου ακριβώς.Πρόκειται για τον γείτονα μου ο οποίος παίζει μπουζούκι 2 χρόνια τώρα και ξεκίνησε και συνεχίζει ακόμα με δάσκαλο.Απλά επειδή στην παρούσα φάση δεν έχω την οικονομική δυνατότητα να κάνω κι εγώ μαθήματα με δάσκαλο,θεωρώ ότι είμαι πολύ τυχερός που έχω γείτονα ‘‘μπουζουκτσή’’ και μπορώ να τον συμβουλεύομαι.Μάλιστα κρατάει μόνος του πρόγραμμα σε μαγαζί φέτος.Με τα λίγα που γνωρίζω θεωρώ ότι παίζει αρκετά καλά.

ειναι αληθεια οτι αν ξερεις τις νοτες που παταει ενα τραγουδι (δηλαδή το δρόμο του) μπορεις να το περασεις πιο ευκολα. Αλλα το να κατσεις να “αναλωθεις” σε δρόμους και να παιζεις πανω κατω τους δρόμους κλπ κλπ νομιζω ότι δε θα σε βοηθήσει και πολύ . Το καλυτερο θα ηταν να σου μαθει ο φίλος ενα τραγουδι και μετα να σουτ πει οτι οι νοτες αυτες που παταει ειναι ο δρόμος ταδε… Νομιζω οτι σε πρωτη φαση κατι τετοιο είναι αρκετο… Τα υπολοιπα θα ερθουν μονα τους. Φτιαξε ρεπερτοριο και σιγα σιγα τα υπολοιπα…
ΥΓ Το οτι εχεις καποιον να σε βοηθησει είναι πολυ σημαντικό…

Επειδη γαφηκαν πραγμαα τα οποια δεν ειναι σωστα απο τον georgalasg και επι αυτου θα απαντησω. Τι θα πει δεν χρειαζεται να μαθεις τους δρομους?? Οι δρομοι ειναι η βαση μαζι με κατι αλλα βεβαια που θα πρεπει καποιος να γνωριζει για να ξερει να παιζει το ταδε οργανο. Οχι μονο για το μπουζουκι… Αλλιως πως θα εξελιχθει καποιος πανω στο οργανο?? Ειναι λαθος να ξεκινησει καποιος χωρις αυτα τα βασικα. Μετα πια δεν ειναι ευκολο να μπεις σ αυτο το λουκι για να μαθεις γιατι απλουστατα εχεις μαθει ΛΑΘΟΣ!! Και το καλυτερο ειναι να πας σ ενα δασκαλο καταρτισμενο και βιαβασμενο πανω στο οργανο και την μουσικη και οχι με κομπογιανιτικους τροπους να προσπαθεις να μαθεις.

να ξεκινήσει λοιπον να ανεβοκατεβαίνει τους δρόμους να μαθαινει πως θα κανει ταξιμια και θα περναει απο τον ενα στον αλλο χωρις να ξερει να παιζει ενα απλο τραγουδακι; Δε νομιζω πως είναι απαραιτητα για αρχη αυτα. Του αρκει να ξερει πως το ταδε τραγουδι ειναι σε δρομο χιτζαζ (πχ) και πως ο χιτζαζ εχει αυτες τις νοτες . Δυο λεπτα θεωρια του είναι αρκετη στην αρχη… Αντε και τις συγχορδίες του δρόμου.
Εχω δει ατομα που τα χερια τους πετανε και ανεβοκατεβαινουν δρομους και δε ξερουν τη φραγκοσυριανη.
Σε μια παρεα τραγουδια θες να παιξεις και να ακουσεις. Δε θελω να μου αναλυσει ολη τη θεωρια της μουσικής. :230:

εννοώ σε ΑΡΧΙΚΟ επιπεδο φυσικά οτι δε χρειαζονται…

Το οτι δεν ξερουν την φραγκοσυριανη σημαινει οτι μπορει ποτε να μην την εχουν παιξει η οτι δεν την θυμουνται. Και δεν ειναι μονο η παρεα ενας που δουλευει επαγγελματικα ειναι δυνατον να ξερει λιγο απο εδω και λιγο απο εκει? Η ημιμαθεια ειναι απλα αμαθεια!

Συμφωνώ με τον λαϊκό. Πρέπει κανείς να μάθει άριστα τους δρόμους καθώς και τις συγχορδίες του. Δεν μιλάω για ταξίμι πάνω σε αυτούς αλλά να μπορεί να αντιλαμβάνεται το κάθε τραγούδι σε τι δρόμο βρίσκεται. Έτσι η εκμάθηση των τραγουδιών από δάσκαλο ή χωρίς γίνεται πιο εύκολα και το άτομο εξασκείται ακόμη περισσότερο πάνω στους δρόμους.

Αυτό που λες είναι αυτονόητο…
Αν διάβασες όμως καλά το προηγούμενο ποστ μου
ανέφερα ότι στην παρούσα φάση δεν υπάρχει η
οικονομική δυνατότητα.Οπότε αγαπητέ φίλε επίτρεψε μου να
συνεχίσω κομπογιανίτικα.

Κατά τα λοιπά,βλέπω ότι συμφωνείς κι εσύ με τον γείτονα μου
ότι είναι προτιμότερο να μάθω αρχικά τους δρόμους και εν συνεχεία
να περάσω σιγά σιγά και σε κάποια κομμάτια.

η αποψη μου ειναι οτι αμα δεν εχεις σκοπο να γινεις επαγγελματιας να μην πας καθολου σε δασκαλο .
κατσε μονος σου και προσπαθησε σιγα σιγα ,βλεπε και κανα βιντεακι πως παιζουν οι επαγγελματιες και οτι μπορεις <κλεψε >.
αυτο κανω εγω, εδω και ενα μιση χρονο, μην ειναι και λιγοτερο.

Σαφώς και δεν έχω σκοπό να γίνω επαγγελματίας.
Με ενδιαφέρει να μάθω όμως να παίζω όσο
περισσότερα κομμάτια μπορώ και να τα
παίζω αξιοπρεπέστατα έστω και για την παρέα μου
που θα έρθει σπίτιγια ένα κρασάκι.

Εσύ arxarios σε τι επίπεδο είσαι μετά από 1,5 χρόνο?

@ GiorgosZ
κοιτα να δεις αμα ειναι κανα απλο κομματι μπορω να το παιξω και να ειμαι μεσα στο μετρο .
ας πουμε προχθες εβγαλα το τραγουδι βαδιζω και παραμιλω,ηταν ευκολο.

ειναι ομως ενα αλλο το στα τρικαλα στα δυο στενα με τον χιωτη το οποιο δεν μπορω να το βγαλω (θα μου πεις αμα ειχα παει σε δασκαλο θα το εβγαζα:019:)οπως το παιζει αυτος και ετσι το παιζω με δικο μου τροπο, σε κατι σημεια οπου παει πολυ γρηγορα απλως αφαιρω καποιες νοτες αλλα οχι αυτες οι οποιες πρεπει να ειναι μεσα στο μετρο.

γενικα παντως καλα τα παω αν και διαβασα διαφορα πραγματικα που βρηκα στο ιντερνετ οσον αφορα την μουσικη γενικα.
εμαθα να διαβαζω και παρτιτουρες ,διαβασα πως να πιανω ρυθμο με το ποδι , πως να μετραω αναλογα αμα ειναι 2/4 4/4 η 9/8 ασχοληθηκα και με τους δρομους με τους οποιους ομως δεν προκειται να βγει ποτε ακρη.

Εγώ μπορεί να μη ξέρω αλλα μαλλον καποιος άλλος ξέρει περισσότερα απο ολους εμας που συζητάμε σε αυτό το θέμα…
Σταθης Μιλάνος στη κλίκα

Τους δρόμους τους κατέχεις, τους ξέρεις;
Ξέρω κάποια πράγματα, αλλά δεν είναι οι δρόμοι το βασικό στη μουσική. Ή καλύτερα, αν μάθεις πέντε-έξι δρόμους δε σημαίνει πως έμαθες και μπουζούκι. Κακώς κάποιοι επικεντρώνονται σ’ αυτό. Αν δώσεις βάση και καταλάβεις τις μελωδίες που έχουν μέσα τους τα τραγούδια, αυτομάτως αρχίζεις και μαθαίνεις και τους δρόμους και το όργανο γενικότερα. Κάποιοι εκμεταλλευόμενοι την άγνοια του κόσμου βγάλαν και βιβλία με δρόμους ή κάνουν το δάσκαλο και μπουζούκι δεν παίζουν.

Ο τρόπος διδασκαλίας ο δικός σου περιλαμβάνει και θεωρία;
Θεωρία όχι, μόνο τραγούδια. Πρακτικά δηλαδή. Το κάθε τραγούδι αποτελεί και μια άσκηση γι’ αυτόν που μαθαίνει. Μέσα απ’ τα τραγούδια μαθαίνεις και δρόμους και ακόρντα κλπ. Βέβαια το να ξέρει κανείς και θεωρία της μουσικής καλό κάνει κι όχι κακό

http://www.klika.gr/cms/index.php/afierwmata/skala-tou-milanou/164-milanoi-synentefksi-stathis.html?start=2