Αγορά τρίχορδου νέος

μπουζούκι
τρίχορδο

(uzer123) #1

Γεια σας,

αφού έχω ήδη διαβάσει κάμποσες σελίδες στο πολύ χρήσιμο αυτό φόρουμ να διατυπώσω και εγώ την ερώτησή μου:
είμαι παντελώς άσχετος με μπουζούκι (αλλά σε πολύ καλό επίπεδο σε άλλα όργανα αν αυτό βοηθάει κάπου) και θέλω να αγοράσω 3χορδο με 500ευρώ (θα μπορούσα να δώσω και λίγο παραπάνω μόνο αν άλλαζε πολύ αυτό που θα έπαιρνα)…
Γενικώς θέλω να πάω σε καινούργιο…μία γιατί είμαι νέος και φοβάμαι μήπως μου πέσει “κακόσυντηρημένο” όργανο το οποίο λόγω απειρίας δεν θα μπορώ να το κρίνω εξ αρχής…μία που έχω το κόλλημα να αγοράζω μόνο καινούργια πράγματα…
Μου έχουν συστήσει τον Ματσίκα στην Τρικούπη…τον οποίο έχω δει και εδώ πολύ στο φόρουμ να αναφέρεται…
τι άποψη έχετε για τα μπουζούκια που πουλάει σε αυτά τα λεφτά;
τι πρέπει να προσέξω κατά την αγορά;
Όταν θα πάω, θα προσπαθήσω να είμαι με φίλο οργανοπαίχτη να με βοηθήσει και αυτός…αλλά κάθε συμβουλή σας θα είναι χρήσιμη.
Ευχαριστώ


Πρόταση για τρίχορδο μπουζούκι
(Πέτρος) #2

Θα σου παραθέσω την δικιά μου εμπειρία:

Εδώ και δύο περίπου χρόνια έχω αυτό για δεύτερο/ καλοκαιρινό μπουζούκι: http://www.matsikas.gr/el/Product-%CE%9C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%B6%CE%BF%CF%8D%CE%BA%CE%B9-6%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B4%CE%BF-BZ6-105_262

Σε γενικές γραμμές το όργανο έχει λεπτό και ελαφρύ μάνικο (το δικό μου είναι χωρίς βέργα) που βολεύει στο παίξιμο. Σαν ήχος δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Για τα λεφτά του θα το χαρακτήριζα τίμιο. Από κει και πέρα μέσα σε 6-8 μήνες που το άφησα άπαιχτο στη βαλίτσα του -αλλά κουρδισμένο- μου σκεύρωσε. Το πήγα στο κατάστημα και προς τιμήν τους μου το ίσιωσαν σε 10 μέρες χωρίς κάποια επιβάρυνση. Παρόλαυτα, η εγγύηση είναι ενός έτους και δεν θέλω να σκέφτομαι αν το ξαναπάθει τί θα κάνω. Ίσως λοιπόν θα ήταν σκόπιμο να πάρεις μοντέλο με βέργα, χωρίς όμως να ξέρω πώς αυτό θα επηρεάσει το βάρος και πάχος του μάνικου.

Συνοπτικά, θα έλεγα ότι δεν μετανοιώνω για την αγορά μου, μιας και κατά πάσα πιθανότητα οτιδήποτε πιό φθηνό είναι απλά διακοσμητικό και δυσχεραίνει τη μάθηση. Είναι μια καλή αρχή αλλά αν ξανάκανα την αγορά θα φρόντιζα να πάρω όργανο με βέργα, αν κι εφόσον δεν επηρέαζε δραματικά το βάρος και πάχος του οργάνου. Επίσης θα πήγαινα οπωσδήποτε μια βόλτα (μαζί με κάποιον φίλο-γνώστη) από 2-3 άλλους οργανοποιούς που κατασκευάζουν σχετικά οικονομικά όργανα, μιας και μάλλον θα είναι όργανα πιο προσεγμένα σε κατασκευή και ήχο από τα αντίστοιχα μιας βιοτεχνίας…


(uzer123) #3

αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι ποιος ο ρόλος της βέργας; πόσο κοστίζει; και αν δεν αλλάζει όπως λες ιδιαίτερα το μπράτσο γιατί να μην το κάνει κάποιος;
επίσης δεν καταλαβαίνω ποια η διαφορά μεταξύ ενός μπουζουκιού που φτιάχνεται από βιοτεχνία και ενός από οργανοποιούς…τα της βιοτεχνίας θεωρούνται της σειράς; αλλά αυτό πως επηρεάζει την ποιότητα;


(Πέτρος) #4

Λόγω των τάσεων που ασκούν οι χορδές στο μανίκι του οργάνου καθώς και λόγω ιδιαιτέρων καιρικών συνθηκών πχ. υψηλή υγρασία, παρατηρείται το φαινόμενο το μανίκο ενίοτε να κλίνει είτε προς τα μπροστά είτε προς τα πίσω, επηρεάζοντας τόσο τον ήχο όσο και την ευκολία στο παίξιμο. Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό υπάρχουν ως επί το πλείστον τρεις τεχνικές: η εγκατάσταση βέργας αλουμινίου στο μάνικο, οι κόντρες (δηλαδή η κατασκευή μάνικου συνδιάζοντας ξυλεία με μεγαλύτερη σκληρότητα) και η χρήση ανθρακονημάτων.

Το μειονέκτημα των κοντρών (και ας με διορθώσουν οι πιό έμπειροι αν κάνω λάθος) είναι ότι αν σκευρώσει το μάνικο θα πρέπει να “φαγωθεί”, ώστε να ρθει ξανά στα ίσια του. Όπως καταλαβαίνεις μια τέτοια επέμβαση δεν μπορεί να γίνεται συνέχεια, χωρίς να επηρεαστεί η στατικότητα και αντοχή του οργάνου. Σε ακριβά όργανα κάτι τέτοιο μάλλον δεν θα χρειαστεί ποτέ. Σε φθηνά όμως οι πιθανότητες είναι πολύ μεγαλύτερες. Περισσότερα σχετικά με διαφορές, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της κάθε τεχνικής μπορείς να βρεις με μια αναζήτηση στο forum.

Υπεύθυνη απάντηση σ΄αυτό μπορείς να πάρεις από τον ίδιο τον κατασκευαστή/ πωλητή.

Όπως ανέφερα και πριν δεν γνωρίζω πώς αυτό θα επηρεάσει το βάρος και πάχος του μάνικου. Επίσης ακόμα και να γνώριζα οποιαδήποτε αλλαγή που για μένα θα ήταν αμελητέα, για κάποιον άλλον θα μπορούσε να είναι λόγος μη αγοράς.

Ενδεικτικά αναφέρω: Ένας οργανοποιός που κατασκευάζει πχ. 20 όργανα το χρόνο θα χρειαστεί πολύ λιγότερη ξυλεία και θα δώσει περισσότερη βάση τόσο στην επιλογή της όσο και στην κατασκευή, μιας και σε περίπτωση κατασκευαστικού λάθους θα πρέπει να επωμιστεί το κόστος. Μια βιοτεχνία που κατασκευάζει 200 μπουζούκια το χρόνο για να είναι ανταγωνιστική θα πρέπει πχ. να αναθέσει σε διαφορετικούς τεχνίτες την κατασκευή του κάθε μέρους του οργάνου και ενδεχομένως η ξυλεία πχ. τα μέρη από καρυδιά σε ένα όργανο να μην είναι από το ίδιο δέντρο, την ίδια παρτίδα, τον ίδιο προμηθευτή ή την ίδια χώρα. Επίσης, σε περίπτωση κατασκευαστικού λάθους, λόγω του μεγάλου τζίρου, έχει μεγαλύτερη δυνατότητα απορρόφησης του κόστους που ενδεχομένως να χρειαστεί να επωμιστεί.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια, ότι δεν υπάρχει η περίπτωση να φανεί κάποιος τυχερός και να αγοράσει από βιοτεχνία όργανο τόσο επιτυχημένο που θα πρεπε να κόστιζε αρκετά παραπάνω ή να αγοράσει από οργανοποιό όργανο στα ίδια χρήματα και να του βγει προβληματικό…


(Νίκος Σαρηγιάννης) #5

Κανονικά ένα όργανο καλοφτιαγμένο δεν εχει ανάγκη απο βέργα, αρκεί η σωστή χρήση των ξυλων. Τουλάχιστον τρίχορδο με λογικό πάχος μπράτσου, όχι υπερβολικά λεπτό για αγώνες ταχυτητας. Από κει και πέρα υπάρχουν οι βέργες που χρησιμοποιούνται πολλά χρόνια στις κιθάρες, καθώς και τώρα τελευταία τα ανθρακονήματα, λύση που θεωρώ υπερβολική και ξένη με την παραδοσιακή οργανοποιια λαϊκών οργάνων. Για το σκεβρωμα υπάρχουν πολλές λυσεις, όχι μόνο το φάγωμα του μπρατσου.
Η διαφορά μεταξύ χειροποίητου οργάνου και μαζικής παραγωγής έχει σχέση με τα υλικά και την τυποποιηση, αλλά κυρίως με την μέθοδο κατασκευης. Εύκολες και γρήγορες λύσεις που δεν προσφέρουν ούτε μακροβιότητα ούτε δυνατότητα επισκευής. Το ζήτημα στην μαζική παραγωγή είναι να μειώσεις κόστος και χρόνο ώστε να υπάρχει μικρο κέρδος αλλά μεγάλη παραγωγή.


(Ανεστακος) #6

Μιλώντας για υγρασία, εδώ πάνω έχει μπόλικη. Άλλα οι πολύ καλοί δε βάζουν βέργα. Και όταν λέω οι πολύ καλοί, μην παρεξηγηθώ, εννοώ αυτοί που κατά γενική ομολογία είναι οι πολύ καλοί.
Εγώ έχω όργανο με βέργα, όχι στα πλαίσια των 500 ευρώ. Αρκετά πιο ακριβό και αρκετά καλό όργανο. Δεν έχει σκεβρώσει ποτέ, δε μου κάνει εύκολα προβλήματα και γενικά αποδίδει. Είναι ένα καλό όργανο, αλλά έχει αισθητά περισσότερο βάρος (δε με ενοχλεί προσωπικά-πάλι ελαφρύ είναι). Και δεν είναι μαζικής κατασκευής. Είναι το πρώτο εδώ που εμφανίζεται, πριν στρωθεί, έχει γλυκάνει και με τα χρόνια πολύ https://www.youtube.com/watch?v=9nMv9YV8GIY . Αλλά τα καλύτερα μπουζούκια που έχω παίξει, δεν είχαν βέργα, ενώ τα περισσότερα μπουζούκια των 500 και 600 και 400, δεν ήταν καλά όργανα, παρά σε σπάνιες εξαιρέσεις, που είχαν ήχο, αλλά μειονεκτούσαν σε ταστιέρες και καβαλάρηδες…
Από την όποια εμπειρία έχω αποκομίσει με όργανα, συμβουλεύω αν όντως έχεις αγάπη να μάθεις, να ρίξεις παραπάνω λεφτά σε καλό όργανο. Αν το γουστάρεις όντως, θα πας κατά κει σίγουρα κάποια στιγμή και θα στεναχωριέσαι που δεν παίζει καλά το φτηνό.

Επίσης το κόλλημα με τα νέα πράγματα που έχεις, είναι μάλλον κακό για τα όργανα! Η καλύτερη αγορά που μπορείς να κάνεις με λίγα λεφτά (και να είναι οργανάρα) είναι να πάρεις καλοσυντηρημένο όργανο καλού κατασκευαστή. Έχεις τις πιο πολλές πιθανότητες να πετύχεις μπουζουκάρα των δυο χιλιάρικων και των 1500 στα 700-800 και να μη ζηλεύει το όργανο τίποτα. Το καλύτερο μάλιστα είναι ότι θα έχει γίνει καλύτερο σαν όργανο από όταν είχε αγοραστεί, αν το έπαιζε ο παίκτης και το συντηρούσε. Αλλά και πάλι, τα καλά όργανα τα μεταχειρισμένα που πωλούνται, δεν έχουν εύκολα σοβαρά θέματα…Κάτι ξυσιματάκια το πολύ…


(uzer123) #7

Άργησα αρκετά να απαντήσω αλλά σας ευχαριστώ όλους για το χρόνο σας.

Λόγω των τάσεων που ασκούν οι χορδές στο μανίκι του οργάνου καθώς και λόγω ιδιαιτέρων καιρικών συνθηκών πχ. υψηλή υγρασία, παρατηρείται το φαινόμενο το μανίκο ενίοτε να κλίνει είτε προς τα μπροστά είτε προς τα πίσω, επηρεάζοντας τόσο τον ήχο όσο και την ευκολία στο παίξιμο.

όταν πάω στη γύρα να δω τους οργανοποιούς θα δω και τη δική τους άποψη για τα υπερ/κατά της βέργας. αν και καθώς είμαι νέος πιστεύω δεν θα καταλάβαινα τη διαφορά βάρους του μάνικου που λές…ίσως μόνο κάποιος έμπειρος να την καταλάβαινε, ενώ εγώ μπορεί να εποφεληθώ από την καλύτερη συντήρηση του οργάνου που προσφέρει.

Ενδεικτικά αναφέρω: Ένας οργανοποιός που κατασκευάζει πχ. 20 όργανα το χρόνο θα χρειαστεί πολύ λιγότερη ξυλεία και θα δώσει περισσότερη βάση τόσο στην επιλογή της όσο και στην κατασκευή, μιας και σε περίπτωση κατασκευαστικού λάθους θα πρέπει να επωμιστεί το κόστος. Μια βιοτεχνία που κατασκευάζει 200 μπουζούκια το χρόνο για να είναι ανταγωνιστική θα πρέπει πχ. να αναθέσει σε διαφορετικούς τεχνίτες την κατασκευή του κάθε μέρους του οργάνου και ενδεχομένως η ξυλεία πχ. τα μέρη από καρυδιά σε ένα όργανο να μην είναι από το ίδιο δέντρο, την ίδια παρτίδα, τον ίδιο προμηθευτή ή την ίδια χώρα. Επίσης, σε περίπτωση κατασκευαστικού λάθους, λόγω του μεγάλου τζίρου, έχει μεγαλύτερη δυνατότητα απορρόφησης του κόστους που ενδεχομένως να χρειαστεί να επωμιστεί.

νομίζω έδωσες μια πολύ καλή ερμηνεία και καταλαβαίνω απόλυτα τους λόγους που μπορεί να με απομακρύνουν από όργανο βιοτεχνίας. επίσης (δεν ξέρω αν το έχουν και άλλοι αυτό)…μαρέσει η ρομαντική έκφανση της αγοράς ενός οργάνου που ξέρεις τον δημιουργό του…δεν μιλάμε για όργανα ηλεκτρονικά που είναι πχ παντού ίδια…εδώ ο οργανοποιός έχει βάλει την πινελιά του και είναι ωραίο να γνωρίζεις τον ίδιο…

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια, ότι δεν υπάρχει η περίπτωση να φανεί κάποιος τυχερός και να αγοράσει από βιοτεχνία όργανο τόσο επιτυχημένο που θα πρεπε να κόστιζε αρκετά παραπάνω ή να αγοράσει από οργανοποιό όργανο στα ίδια χρήματα και να του βγει προβληματικό…

φαντάζομαι όλα παίζουν στη μουσική. μπορεί να σου αρέσει και ένα φτηνό όργανο και να μην σου αρέσει ένα ακριβό φαντάζομαι…(όσον αφορά τον ήχο, πέρα από την ποιότητα κατασκευής)

Το ζήτημα στην μαζική παραγωγή είναι να μειώσεις κόστος και χρόνο ώστε να υπάρχει μικρο κέρδος αλλά μεγάλη παραγωγή.

+το μεράκι που μπορεί να έχει βάλει ο “μικρής παραγωγής” οργανοποιός

Από την όποια εμπειρία έχω αποκομίσει με όργανα, συμβουλεύω αν όντως έχεις αγάπη να μάθεις, να ρίξεις παραπάνω λεφτά σε καλό όργανο. Αν το γουστάρεις όντως, θα πας κατά κει σίγουρα κάποια στιγμή και θα στεναχωριέσαι που δεν παίζει καλά το φτηνό.

η αλήθεια είναι ότι μπορώ να ανέβω στα χρήματα πχ από 500 να πάω στα 700 αρκεί να υπάρχει “στο αυτί μου” κάποια αισθητή διαφορά.

το όργανο στο βίντεο είναι πολύ ωραίο…

Το καλύτερο μάλιστα είναι ότι θα έχει γίνει καλύτερο σαν όργανο από όταν είχε αγοραστεί, αν το έπαιζε ο παίκτης και το συντηρούσε. Αλλά και πάλι, τα καλά όργανα τα μεταχειρισμένα που πωλούνται, δεν έχουν εύκολα σοβαρά θέματα…Κάτι ξυσιματάκια το πολύ…

συμφωνώ και επαυξάνω, αυτό που με ανησυχεί είναι ότι λόγω απειρίας μου μπορούν πολύ εύκολα να μου πουλήσουν μεταχειρισμένο με προβλήματα χωρίς να το πάρω χαμπάρι…μάλλον είμαι αρκετά καχύποπτος…

και μιας και βλέπω τόσο καλή διάθεση από τους συμφορουμήτες…ποια άλλα μαγαζιά με έμπιστους/τίμιους κυρίως οργανοποιούς έχετε να μου συστήσετε πέρα από μάτσικα για αθήνα;

Σας ευχαριστώ και πάλι