Έχει όρια το τρίχορδο;

Μπάμπη γιά μένα, η ψυχή του μιλάει,αλλά φαίνεται οτι εχει καί μεγάλη εμπειρία.Αυτοσχεδιάζει ο ανθρωπος.Πολύ ωραία και με πολύ φαντασία.
Τώρα οταν είσαι μουσικός,οτι θέλεις κάνεις, και οτι θέλεις βγάζεις,είτε με τρίχορδο,είτε με τετράχορδο,αλλά καί με οποιοδήποτε οργανο.
Γιά τήν αλήθεια ομως, καί χωρίς να θέλω να χαλάσω τήν καρδιά κανενός,αυτό πού ακουσα δέν αντιπροσωπεύει αυτό πού θέλω να ακούω από ενα τρίχορδο μπουζούκι.

Για να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να πω οτι ενθουσιάστηκα. Σεμνά τα παιδιά δε λέω, καλά κάνουν και ψάχνονται και ωραίος παίχτης γενικά ο Μανωλάκης. Αλλά, ενώ η αισθητική είναι ωραία, προτιμώ άλλον συνδυασμό οργάνων. Δεν τρελαίνομαι λοιπόν, όπως δεν τρελαίνομαι όταν ακούω μπλουζ ή τζαζ με το μπουζούκι, τρίχορδο ή τετράχορδο.Άσε που εδώ, το τετράχορδο ίσως να μου κέντριζε περισσότερο το ενδιαφέρον.

Μπάμπη, αν εννοείς παρόμοια αισθητική με μπουζούκι, δεν έχω να προτείνω κάτι. Αν σου άρεσε το ύφος γενικότερα, ίσως σου αρέσει αυτό ή αυτό(στο τέλος γίνεται αρκετά ενδιαφέρον, τελείως άσχετο με μπουζουκοειδή βέβαια).

Εγώ ειμαι επίσης της άποψης οτι αν το αποτέλεσμα παιξίματος είναι ωραίο, τι σημασία εχει αν παίχτηκε με 3χ ή 4χ ή βιολί ή κιθαρομπούζουκο;

Συμφωνώ…δεν είναι αυτό που θα ήθελα να ακούσω απο τρίχορδο, ούτε η σύνθεση των δύο οργάνων με ενθουσιάζει…Το σίγουρο βέβαια είναι πως τα πάντα γίνονται στη μουσική και η δημιουργικότητα του μουσικού δεν μπορεί και δεν πρέπει να έχει όρια.

Έχει και δεν έχει. Απλά, αν παιζόταν με 4χ, νομίζω ότι θα είχε μια φωνή παραπάνω στις συγχορδίες (το οποίο δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει, αφού δεν κατέχω ιδιαίτερα από 4χ). Ίσως πει βέβαια κάποιος,ε τότε ας παίξει κιθάρα που έχει 6!

Το μπουζουκι ειναι κατασκευασμενο για να παιζει μονο ταξιμια.
Αυτο που ακουσα δεν μου αρεσε και ουτε περιμενα να μου αρεσει αφου κυκλοφορουν χιλιαδες πατατες στο you tube.
Kανονικα πριν πιασει μπουζουκι τριχορδο ο οποιοσδηπωτε στα χερια του,θα επρεπε να περνα απο ιερα εξεταση.
Εδω μιλαμε για ενα οργανο που για να το κατανοησεις θα πρεπει να εχεις περασει βασανα στην ζωη σου,να ποναει η καρδια σου .
Να το πιανεις στα χερια σου και να παιζεις οχι για να παιξεις αλλα για να σε παρηγορησει το ιδιο το οργανο.
Γιατι αυτο το οργανο μιλαει μεσα απτην ψυχη σου αλλα οχι σε ολες τις ψυχες ,σε ορισμενες.
Οποτε μην ψαχνετε να βρειτε τα ορια του τριχορδου,βρειτε τα ορια της ψυχης σας.

Elias, όταν τοποθετείσαι καλό θα είναι να έχεις να βασιστείς κάπου πέρα από την προσωπική σου άποψη, σε κάποιο επιχείρημα παραδείγματος χάρη, αλλιώς τοποθετήσου ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ότι αυτό που λες είναι ΑΚΡΩΣ υποκειμενικό και με τη στοιχειώδη ευγένεια που χρειάζεται. Φράσεις όπως ‘‘Αυτο που ακουσα δεν μου αρεσε και ουτε περιμενα να μου αρεσει αφου κυκλοφορουν χιλιαδες πατατες στο you tube.’’ προσβάλλουν. Και δεν προσβάλλουν τόσο τα παιδιά του βίντεο, που στο κάτω-κάτω εκτίθενται σε κάθε είδους άποψη, αλλά προσβάλλει όσους εδώ συμφώνησαν ότι τους αρέσει. Και ξες γιατί, προσβάλλει? Για τον σνομπισμό που βγάζει η φράση και για το αφ’υψηλου ύφος που βγάζει, όχι επειδή δε σου άρεσε.
‘‘Το μπουζουκι ειναι κατασκευασμενο για να παιζει μονο ταξιμια.’’ Θα ξεφύγω και θα χαρακτηρίσω την παραπάνω φράση, ως πατάτα.
‘‘Kανονικα πριν πιασει μπουζουκι τριχορδο ο οποιοσδηπωτε στα χερια του,θα επρεπε να περνα απο ιερα εξεταση.’’ Ουδέν σχόλιο. Τι σχόλιο να κάνεις κανείς άλλωστε? Το ποιοί θα απαρτίζουν την εξέταση?
‘‘Εδω μιλαμε για ενα οργανο που για να το κατανοησεις θα πρεπει να εχεις περασει βασανα στην ζωη σου,να ποναει η καρδια σου .’’ Α συγγνώμη που επειδή δεν έβγαλα κατοχή ή εμφύλιο ή ακραία φτώχεια και προσφυγιά παίζω μπουζούκι. Κάνω ένα μίνιτριπ αφγανιστάν και γυρνάω να το πιάσω. Αλήθεια από που βγάζεις τα συμπεράσματα αυτά? Στο μπουζούκι και ο πονεμένος και ο μη, χιτζάζ παίζουν, ο ταλαντούχος θα παίξει πιο ωραία όχι ο πονεμένος.
‘‘Να το πιανεις στα χερια σου και να παιζεις οχι για να παιξεις αλλα για να σε παρηγορησει το ιδιο το οργανο.
Γιατι αυτο το οργανο μιλαει μεσα απτην ψυχη σου αλλα οχι σε ολες τις ψυχες ,σε ορισμενες.
Οποτε μην ψαχνετε να βρειτε τα ορια του τριχορδου,βρειτε τα ορια της ψυχης σας.’’
Αλήθεια, με όλο το σεβασμό και το εννοώ, αυτού του είδους οι γλυκανάλατες τοποθετήσεις, δε νομίζω να αγγίζουν πραγματικά τους μουσικούς του μπουζουκιού. Παίζω και για να παίξω και για να ‘‘παρηγορηθώ’’ και για να φτιαχτώ και για να κάνω κέφι στην παρέα μου και για πολλούς λόγους. Αυτά δεν έχουν σχέση με το αν θα ψαχτώ προσωπικά για ένα ύφος και μια είδους φαντασία που με εκφράζει. Πρόσεχε λίγο τις τοποθετήσεις σου σε παρακαλώ και δε μιλάω ως μπατσαρία του φόρουμ, αλλά ως ένας συμφορουμίτης σου ενοχλημένος από το ύφος σου.

1 «Μου αρέσει»

Πιστευω οτι το καθε οργανο περα απο το ρεπετοριο του μπορει να παιξει και αλλα πραγματα. Αυτο ειναι θεμα της φαντασιας και της νοοτροπιας του μουσικου. Επισης πιστευω πως κανενα οργανο δεν εχει ορια. Απλα εχουμε συνιθησει το τριχορδο σε συγκεκριμενο ρεπερτοριο. Θυμαμαι το σοκ που επαθα οταν ακουσα το πολλες φορες του χιωτη με ποντιακη λυρα! ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΟ. Αν και δεν μπορω να ακουσω λυρα ποντιακη πανω απο 5λεπτα, εκεινο το βραδυ ακουγα 5ωρες. Ο μουσικος φτιαχνει τη μουσικη και οχι το οργανο!

.Ναι ,τα ταξιμακια κτλ στο you tube ειναι πατατες ,το ιδιο και οι μουσικοι μπουζουξιδες κατα μεγαλο ποσοστο πατατες παιζουν.Δεν με ενδιαφερει εαν και οσοι θιγονται και δεν εχω λογο να προσβαλλω καποιους προσωπικα αλλα διατηρω το δικαιωμα να κρινω αυτα που ακουω.
Το μπουζουκι δεν αρκει να εισαι μουσικος για να το παιξεις και το γεγονος οτι ακουμε τραγουδια του 30 εν ετει 2015 λεει πολλα .
Ναι σιγουρα θα παιξεις για διαφορους λογους,και για την παρεα και για το μεροκαματο αλλα εδω σχολιαζω ενα βιντεακι.
Σορυ αν σε ενοχλει το υφος μου αλλα αυτο ειναι.

Το ότι το 3015 θα ακούγονται ακόμα, στην Ελλάδα, τραγούδια του 1930, τι σου λέει εσένα;

Το ύφος σου ενοχλεί κι εμένα. Μαζί με τον Ανεστάκο, γινόμαστε λοιπόν 2 προς 1, αμέσως αμέσως. Μήπως θα ήθελες να προχωρήσουμε σε δημοψήφισμα, να δούμε ποιός θα νικήσει τελικά;

Δεν πιστεύω πως οι όποιες κρίσεις απασχολούν ιδιαιτέρως.Πάντος η ενασχόληση με τη μουσική και ως αναφορά εμένα τουλάχιστον, είναι πάθος και ανάγκη ,το ίδιο ίσως να ισχύει και για αλλους και κάποιοι ανεβάζουν και κάνα βιντεάκι.Εχω ακούσει φανταστικά πράγματα απο ανθρώπους μη επαγγελματίες, πραγματικά διαμάντια.Συντάσσομαι με τον κύριο Πολίτη, με εκτίμηση

[QUOTE=Elias 1;249151]“Το μπουζουκι ειναι κατασκευασμενο για να παιζει μονο ταξιμια.”
Να το πει καποιος στον Μάρκο και στους άλλους γιατί οι “μάπες” γράψανε και τραγούδια.

“Αυτο που ακουσα δεν μου αρεσε και ουτε περιμενα να μου αρεσει αφου κυκλοφορουν χιλιαδες πατατες στο you tube.”
Άποψή σου και σεβαστή.

“Kανονικα πριν πιασει μπουζουκι τριχορδο ο οποιοσδηπωτε στα χερια του,θα επρεπε να περνα απο ιερα εξεταση.
Εδω μιλαμε για ενα οργανο που για να το κατανοησεις θα πρεπει να εχεις περασει βασανα στην ζωη σου,να ποναει η καρδια σου .”
Κάτι ήξερε ο Ξανθόπουλος. Και για να έχουμε καλό ρώτημα. Πρέπει να πονάς συνέχεια? ή με διαλείμματα? Γιατί κατά δική τους παραδοχή από μαρτυρίες που έχουμε, πιάστηκαν οι μπουζουξήδες από τους μάγκες με τα χασικλίδικα, για να τα κονομήσουνε κιόλας. Το λέει και ο Μαρκος και ο Μπαγιαντέρας και άλλοι. Από την άλλη περάσανε και πείνες αλλά βγάλανε και πολλά και κάνανε καλή ζωή άσχετα αν δεν τα κρατήσανε στα χέρια τους.

“αλλα διατηρω το δικαιωμα να κρινω αυτα που ακουω”
Έχεις απόλυτο δίκιο όπως επίσης και εγώ διατηρώ το δικαίωμα να κρίνω αυτά που διαβάζω.

“Το μπουζουκι δεν αρκει να εισαι μουσικος για να το παιξεις και το γεγονος οτι ακουμε τραγουδια του 30 εν ετει 2015 λεει πολλα .”
Απο το απλό πρώτα ότι τα ακούμε και θα τα ακούνε και άλλοι μετά απο εμάς μπορεί απλά να σημαίνει ότι απλά μας αρέσουνε.
Τώρα για το “Το μπουζουκι δεν αρκει να εισαι μουσικος” είναι το μεγαλύτερο παραμύθι που υπάρχει. Δηλαδή ο Σκαρβέλης που έπαιζε κιθάρα ο Μακαρόνας, ο Παπάζογλου που έπαιζε κι άλλα όργανα, ο Ροβερτάκης ο πιανίστας, ο Γιοβάν Τσαούς που δεν έπαιζε μπουζούκι, αλλά ταμπουρά όλοι αυτοί ήταν μόνο μουσικοί? Δεν ήτανε ρεμπέτες? Δεν ήτανε πρόσφυγες? Ή αυτοί που παιζανε μπουζούκι ήταν “ειδικοί” και πιο πονεμένοι από τους άλλους και βγάζανε πιο πολύ πόνο? Πότε ήτανε σωστός κατά την γνώμη σου ο Παπάζογλου όταν έπαιζε μπουζούκι ή κιθάρα?

Το μόνο που με στεναχωρεί είναι ότι αυτή η αντιπαράθεση γίνεται στο θέμα του babis και δεν ξέρω αν θα περίμενε κάτι τέτοιο.

O Γιώργης Μανωλάκης είναι ΜΑΚΡΑΝ ότι καλύτερο έχει αυτή την στιγμή ο χώρος του μπουζουκιού και εν γένει της Ελληνικής παραδοσιακής μουσικής για την γενιά του…για μένα είναι σαν να βλέπω τον Μανώλη Πάππο (που τον θεωρώ απο τους κορυφαίους μουσικούς) σε νεαρή ηλικία. Όσο για τα σχόλια του Ηλία σέβομαι την γνώμη του , αλλά ταυτόχρονα την βρίσκω τουλάχιστον αστεία…Όποιος έχει στοιχειώδη γνώση, αισθητική και ένστικτο μπορεί να δει περι τίνος πρόκειται. Το μπουζούκι (μέσα από σεβασμό στη παράδοση) θα πάει ένα βήμα παρα πέρα απο ανθρώπους με την ματιά σαν του Μανωλάκη. Το μπουζούκι δεν είναι μόνο ένα ακόρντο και Μάρκος Βαμβακάρης, είναι ΚΑΙ αυτό…αν ήταν μόνο αυτό σήμερα θα ήταν εξαφανισμένο.

Το μπουζούκι δεν είναι μόνο ένα ακόρντο και Μάρκος Βαμβακάρης, είναι ΚΑΙ αυτό…αν ήταν μόνο αυτό σήμερα θα ήταν εξαφανισμένο
.
Δεν ξέρω αν το μπουζούκι μη παίζοντας και κάτι αλλο θα ήταν εξαφανισμένο,αυτό που μπορώ να καταλάβω ειναι ότι κάθε μουσικός (αν είναι και δεξιοτέχνης ακόμα καλύτερα)μπορεί να προτείνει κάτι και εμείς οι υπόλοιποι ,ακουγοντας ,να το δεχθούμε ή όχι.Τώρα αν αυτά είναι πατάτες θα το δείξει η ιστορία.

Δεν μπορω να καταλαβω για ποιον λογο να παει το μπουζουκι παραπερα .
Τοσοι και τοσοι προσπαθησαν και βλεπουμε τα τελικα αποτελεσματα στα κεντρα διασκεδασης.
Αφηστε το οργανακι στην ησυχια του.
Αυτο που θα επρεπε να μας ενδιαφερει θα ηταν το υφος της λαικης μουσικης συνθετικα και στιχουργικα.

Ένα μουσικό δημιούργημα δεν εκφράζει όλους, και δεν σημαίνει ότι μας αρέσει όλες τις ώρες ή σε όλες τις φάσεις της ζωής μας. Για μένα, το ρεμπέτικο είναι κομμάτι του εαυτού μου, κι αυτό που άκουσα από τον Μανωλάκη είναι ένα μουσικό διαμάντι. Αισθάνομαι τυχερός που το ένα δεν αναιρεί το άλλο.
Σεβαστή φυσικά κάθε κατάθεση άποψης.

Το μπουζούκι το πήγαν παραπέρα ο Μαρκος και οι άλλοι. Το εξέλιξαν σαν οργανο αλλα και αναβάθμισαν τον ρόλο του στην λαική μουσική. Του έδωσαν πρωταγωνιστικό ρόλο. Μέχρι τότε το μπουζούκι ήταν υποδεέστερο. Η εξέλιξη είναι συνεχής. Το ότι τα αποτελέσματα μέχρι σήμερα δεν είναι του δικού μας γούστου είναι αλλο θέμα και σε αυτό μπορεί και να συμφωνήσουμε. Η διαφορά είναι, (τουλάχιστον για μενα), ότι όταν βλέπω ουσιαστικές προσπάθειες που μου αρέσουν κιόλας να μην τις αφορίζω με γενικότητες.

To μπουζουκι το πηγε παραπερα ο Χιωτης.Οι υπολοιποι απλα το εβαλαν στα κεντρα και επαιξαν πιο δυτικοτροπα.
Απο τον Χιωτη και μετα δεν υπαρχει καμια εξελιξη του οργανου,περισσοτερο παρακμη υπαρχει και στασιμοτητα.Το μεγαλο προβλημα ειναι οτι οι μπουζουξιδες ειναι ανικανοι στο συντριπτικο τους ποσοστο να συνθεσουν με εξαιρεση τον Νικολοπουλο ,Κορακακη και κανα δυο ακομα.
Θελουμε το μπουζουκι σε τραγουδια λαικα και οχι να προσπαθει να μπει σε ξενου τυπου μουσικες οπου πρωταγωνιστουν αλλα οργανα οπως κιθαρα κτλ.
Νομιζω οτι πρεπει να ξεκολησουμε λιγο απο το ρεμπετικο ρετρο υφος που υπαρχει στους τριχορδους και να φτιαξουμε μουσικη λαικη μεν αλλα με ενα υφος που να ταιριαζει με τα χρονια που ζουμε.

Αρχικά σκέφτηκα να σου απαντήσω σοβαρά αλλα μετά είδα τα post περί πατάτας.Τελικά μήπως εσύ είσαι ο πατάτας?Kαι όπως λέει ο σοφός λαός η στραβος ειναι ο γιαλος η στραβα αρμενιζουμε.

Ο καθένας και ή καθεμία οποίο όργανο και να παίζει είτε αυτό λέγεται τρίχορδο μπουζούκι είτε μπαγλαμάς είτε οτιδήποτε άλλο εάν καταθέτει ψυχή σε αυτό που δημιουργεί τότε το αποτέλεσμα σχεδόν πάντα θα είναι τέλειο. Αυτη είναι ή άποψη μου.