Εκανα το ανοιγμα του αυλακιου στο σκαφος με ρουτερ και με οδηγο!
Αυτο το εξαρτημα μπορει να προσαρμοστει και σε ηλεκτρικο τρυπανι?
Mπορει να προσαρμοστει στο τρυπανι αλλα πως θα το κανεις να ειναι σταθερο;;
Το ρουτερ εχει βαση που ακουμπαει σταθερα και δεν κλινει δεξια ή αριστερα.
Ξεχασα να αναφερω πως η φρεζα ειναι 1/4 της ιντσας (6,35mm)και δεν ταιριαζε στο ρουτερ το οποιο ειχε
φωλια 6 και 8 χιλιοστα. Ανοιξα σε τορνο την φωλια των 6 mm και το προσαρμοσα εκει!
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιεί κανείς μαχαίρια από ρούτερ σε τρυπάνι, για οποιαδήποτε χρήση. Είναι εντελώς επικίνδυνο (όπως και το ρούτερ) γιατί αυτά τα μαχαίρια για να δουλέψουν σωστά πρέπει να έχουν χιλιάδες στροφές το λεπτό (για να γαζώνουν, και όχι να κόβουν). Το τρυπάνι, έχει ανάλογες στροφές όσο μία πριονοκορδέλα ή ένας ηλεκτρικός δίσκος, κάτι που μόνο προβλήματα και ζημιές θα δημιουργεί και τίποτα περισσότερο…
Για κάποιον που δεν ενδιαφέρεται να βγάλει παραγωγή, θα πρότεινα να κόψει την φωλιά του μανικιού με το χέρι, ειδικά για τον ερασιτέχνη οργανοποιό είναι ό,τι καλύτερο, για τα μεράκια και για την ασφάλεια των χεριών του. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να κάνεις οδηγούς (κάτι ανάλογο με αυτό που έκανε ο αγαπητός Δημήτρης) έτσι ώστε να μην ξεφεύγεις…
Τώρα τελευταία άρχισα να εκτιμώ και να σέβομαι τα εργαλεία χειρός, έχεις τον καλύτερο έλεγχο, στα πάντα…
Έτσι, για μία διαφορετική άποψη.
Θα συμφωνήσω με τον Τάσο.
Ο οργανοποιός που κατασκευάζει όργανα τον χρόνο μετρημένα στα δάχτυλα δεν υπάρχει λόγος, ειδικά στην ένωση του μάνικου, να χρησιμοποιήσει αυτοματοποιημένα εργαλεία. Μπορεί η εντελώς χειροποίητη εργασία να παίρνει πολλαπλάσιο χρόνο, αλλά στην πορεία θα χρειάζονται ρυθμίσεις είτε κεντραρίσματος είτε για την κλίση κλπ που οπωσδήποτε πρέπει να γίνουν χειροποίητα.
Στην βιομηχανοποιημένη όμως παραγωγή αυτό είναι απαραίτητο.
Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι θα πρέπει να απορρίψουμε την τεχνική του αγαπητού Δημήτρη στον οποίο αξίζουν συγχαρητήρια για την εξαιρετική εφαρμογή.
Πολύ σωστά. Και για να καταλάβουμε για τι διαφορές μιλάμε, τα κοινά δράπανα έχουν περίπου από 500 έως 1500 στροφές. Ενώ τα ρούτερ λειτουργούν με 25000 έως 30000 στροφές ανά λεπτό.
Οπότε αν χρησιμοποιήσεις κοπτικό του ρούτερ σε δράπανο, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αχρηστέψεις το ξύλο και μπορεί να σπάσει και το κοπτικό, πέραν του ότι είναι άκρως επικίνδυνο για τα χέρια.
Αν θέλεις να πειραματιστείς υπάρχουν ειδικά κοπτικά (αλεζουάρ ξύλου), όχι με μαχαίρια, αλλά με επιφάνεια ράσπας, τα οποία είναι για χαμηλόστροφα εργαλεία (π.χ. δράπανα). Το πρόβλημα όμως είναι ότι πρέπει να φτιάξεις ειδική βάση για το δράπανο για να μπορέσεις να το δουλέψεις σαν ρούτερ.
Οσον αφορα το θεμα της εφαρμογης του μανικου στον τακο εγω ακολουθησα μια αλλη τεχνικη.Σχεδιασα ολο τον τακο και το τραπεζοειδες αυλακι με σχεδιαστικο προγραμμα (corel) ,εκτυπωσα σε αυτοκολλητο ριζοχαρτο καθε επιφανεια και την κολλησα σε καθε εδρα ενος κυβου απο κελεμπεκι.Το ιδιο εκανα και στο μανικο .Μετα ειχε λογο η πριονοκορδελα,με αναλογες κλισεις του τραπεζιου του μηχανηματος και ακολουθοντας απλα της γραμμες του σχεδιου διαμορφωθηκε με ακριβεια το τραπεζοειδες σχημα του αυλακιου στον τακο και το αναλογο αρσενικο στο μανικο.Μολις σημερα το πρωι πηρα μια μεγαλη ικανοποιηση απο ολη αυτη τη δουλεια καθως μπηκε και “συρταρωσε” το ενα μεσα στο αλλο και δεν κουναει με τιποτα,απλα το χαλαρωσα λιγο με τα σκαρπελα για να μην σφηνωνει πολυ.Εκανα μετρησεις για να δω ποσο ειναι ευθυγραμμισμενο με το σκαφος και δεν χρειαζεται καμια απολυτως παρεμβαση.H κλιση δε που υπολογισα για το αναλογο υψος του καβαλαρη σχεδιαζοντας το στο προγραμμα μου προεκυψε ακριβως.Δεν ξερω κατα ποσο ειναι σε χρηση αυτη η τεχνικη απο αλλους ερασιτεχνες και μη,αλλα εμενα μου προεκυψε τελεια εφαρμογη με ακριβεια.Παλαιοτερα ειχα κανει αυτη τη δουλεια σε ενα αλλο οργανο με τον παραδοσιακο τροπο -πριονι- και χρειαστηκε να διορθωνω συνεχεια μεχρι να φτασω σε ενα επιθυμητο αποτελεσμα το οποιο δεν ηταν και το ιδανικο.