«Διπλόχορδο» στο βιολί

Παίρνω την πρωτοβουλία να μετακινήσω αυτή τη σύντομη συζήτηση από την αρχική της θέση γιατί υπάρχουν στοιχεία που μπορούν να της προσδώσουν αυτοτελές ενδιαφέρον.

Λοιπόν, ούτε ο Νίκος έχει δίκιο για το διπλόχορδο ούτε ο Σπύρος. Κι εγώ το ίδιο με τον Σπύρο πίστευα, ότι μετακινούν τη μία χορδή στην αυλακιά της άλλης (μόνο στον πάνω καβαλάρη), αλλά ξέχασα να το γράψω. Και πάλι καλά, γιατί…:

Το παρακάτω βίντεο, αν και δεν έχει σπουδαία ανάλυση (οι έξτρα αυλακιές δε διακρίνονται), έχει αρκετά εύστοχη εικονοληψία. Όταν ξέρει κανείς τι περιμένει να δει, η πλήρης οθόνη και μερικά στοπ καρέ στα κατάλληλα σημεία δεν αφήνουν παρά ελάχιστα στη φαντασία.

Συμπεραίνει κανείς ότι όλα τα διπλόχορδα κομμάτια θα είναι σε τονικότητα Μι (ή όχι;). Έχω δε την εντύπωση ότι είναι πάντα και σε δρόμο ουσάκ, οπότε μιλάμε για μια τεχνική εξαιρετικά περιορισμένης στόχευσης: μόνο για τσιφτετέλια Μι ουσάκ!