Τρίχορδο είναι τελικά ή τετράχορδο?

Ρε παιδιά είχα ανεβάσει προ αμνημονεύτων χρόνων ένα βίντεο στο youtube με τον Μωραίτη να παίζει. Από κάτω στα σχόλια υπάρχει μία σύγχιση σε ότι αφορά αν το μπουζούκι είναι τρίχορδο ή τετράχορδο. Εγώ το ακούω και το βλέπω για τρίχορδο. Τόσο λάθος κάνω?

//youtu.be/qRmiF3DKW-M

Τρίχορδο. ΑΚούγεται και η τονική ρε στη μουργκάνα…
(και π.χ. Στο 0:40-42 βάζει αντίχειρα στο τρίτο τάστο της μουργκάνας για φα, οπότε)

Τριχορδο είναι. Στην παρακάτω εικόνα φαίνονται καθαρά οι δύο πρώτες χορδες και αχνά η τελευταία, εκεί όμως που τελειώνει το πλάτος της ταστιέρας.

moraitis.jpg

Φιλε μου Κωστα ειναι τριχορδο παρακαλω κοιταξε το παρακατω βιντεακι ειμαι σχεδον σιγουρος οτι ειναι το ιδιο οργανο

Ευχαριστώ παιδιά.

Αυτό σημαίνει επιστημονική προσέγγιση:

Ακουστική (Μπάμπης)
Εικονική (Διόνυσος)
Συγκριτική (rebetomanis)

Πετάει το Φόρουμ!

Διονυσε ωραία τα λες χαχα. Ευχαριστω

Κιθαρα παιζει υποδειγματικα θα ελεγα ο Τασος Χαλκιας, και το μπουζουκι φυσικα ειναι τριχορδο

Φυσικά και είναι τρίχορδο!

Για σας,

εαν εινε τριχορδο τοτε γιατι εχει 4 κλειδια?

φίλε Γεώργιος 13, το θέμα αυτό έχει πολύ συζητηθεί στο φόρουμ. “Τετράχορδα” όργανα υπήρχαν πάντα, όχι βέβαια όπως το προσδιόρισε ο Χιώτης. Έχουμε καταλήξει ότι σε παλαιότερες εποχές, μέχρι χοντρικά και τον δεύτερο παγκόσμιο, οι κατασκευαστές οργάνων δεν κόβανε το “περιττό” κλειδί από τις έτοιμες, βιομηχανικά κατασκευασμένες ευρωπαϊκές κλειδιέρες μαντολίνου γιατί όχι σπάνια, ένας νέος χρήστης μπορεί να ήθελε να αρματώσει το όργανο με περισσότερες χορδές. Μεταπολεμικά, η παράδοση αυτή διατηρήθηκε, ανεξάρτητα από το ότι κάποτε ο Χιώτης εισήγαγε το “νέο” τετράχορδο, με φαρδύτερο μπράτσο και διαφορετική κατασκευή για να αντέχει τις τάσεις.

Καλησπέρα!
Με ότι και να παίξει αυτός ο άνθρωπος…

ΠΑΙΖΕΙ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ!!!

Φίλε μου τα τρίχορδα παλιά χρησιμοποιούσαν κλειδιά από μαντολίνο,και συνέχισαν πολλοί οργανοποιοί να τοποθετούν ακόμη τέσσερα κλειδιά (κυρίως πειραιωτες).Υπήρχαν όμως και τρίχορδα που είχαν τρεις χορδές στη μουργάνα,ξέρω ενα ακόμη οργανο, και σήμερα, απο εναν εξαίρετο οργανοπαίχτη που το εχει στο πάλκο.